Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Natalia Salmela lyttää veroraportin: Kuinka paljon verokikkailuja käytetään ukkelien ja setien aloilla"

Vierailija
05.09.2023 |

Natalian kikkailu on siis vähemmän tuomittavaa koska sedätkin tekevät niin??

https://www.hs.fi/talous/art-2000009833076.html

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hyväksy tällaisia veroja kiertäviä vapaamatkustajia ja jos saisin päättää poistaisin kokonaan tai vähentäisin ainakin puoleen nuo verovapaat osingot. Osa osakeyhtiöiden osakkaista kuitenkin nostaa vain kohtuudella osinkoja, kasvattavat voittovaroilla yrityksen omaa pääomaa ja vakavaraisuutta ja maksavat reilusti itselleen palkkaa mistä maksavat veroa kuten palkansaajatkin.

Verovapaita osinkoja ei valittavasti ainakaan Suomessa ole.

Ja monelta unohtuu mistä ne osingot koostuu, pitää tehdä ihan helkkaristi töitä että saat pääomaa. Siinä samalla pitää itse opiskella ja ottaa selvää miten yritystä pyöritetään. Yrittäjälle ei makseta sairaslomarahaa, ei kesälomarahaa, hän maksaa itse itsellensä eläkkeen samalla kun painaa töitä maksaen itselleen palkkaa josta maksaa saman veron kuin palkkatyöntekijäkin, paitsi että palkkatyöntekijä saa koko ajan nämä edut eläkkeestä äitiyslomaan, yrittäjän pitää säästää ne siinä sivussa.

Sitten kun/jos saat kerättyä sitä pääomaa niin voit nostaa niitä osinkoja ja perustaa yrityksiä sillä pääomalla minkä olet itse töitä paiskien tehnyt.

Jokainen näillä verojutuilla kikkailee joilla siihen on mahdollisuus esim. Moniko kiertää lahjaveroa yms.

Jos tämä olisi helppoa, niin kaikki olisivat yrittäjiä, mutta kun se ei ole, monikaan ei jaksa vuosia sitä pääomaa hankkia ja opiskella siinä samalla verotusta, on paljon helpompi vaan huudella että epäreilua, mä oon tehny töitä pienellä palkalla ja maksan verot. Niin koska et jaksa ottaa asioista selvää, perustaa yritystä ja kerätä pääomaa..

Vierailija
142/143 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150k€ tuloista maksaa 26% veroa. Työssäkäyvä saa tienata 40k€ samalla veroprosentilla. 🥴

Kannattaa varmaan kysyä kokoomukselta ja kepulta että miksi näin.

Kyllähän demarit olisivat halunneet puuttua tähän jo ajat sitten.

Sori mutta kyllä tää koko ongelma tulon muuntamisen osalta on nimenomaan demareiden aiheuttamaa.

Lipposen pääministerikaudella 1993 päätettiin, että ansiotiloja verotetaan rankemmin kuin pääomatuloja. Jos molemmat tulotyypit verotettaisiin samalla prosentilla ei tarttis kikkailla.

Jos lähdettäis faktoista liikenteeseen - myös näissä nettikirjoitteluissa?

Niin, jos faktoista lähdetään niin Lipposen I hallitushan toimi huhtikuusta 1995 huhtikuuhun 1999.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on omistusasunto jonka myyntiä odotat 2 vuotta veroseuraamusten vuoksi, on sekin verokikkailua. Ja Kaikkihan niin tekee. Jokainen kyllä säästää veroista niin voidessaan. Ihan turha tästä mieltä pahoittaa kun laki tämän sallii.

Tällehän on oma terminsä eli flippaus ja sekin pyörii vahvasti media- ja somenäkyvyyden varassa.

Otapa selvää mitä flippaus tarkoittaa.