AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Toivottavasti huomenna liikkuu lisää... Varasija 1 ja koko ensi vuoden unelma oli, että pääsisi opiskelemaan ja saisi opiskella ihan muuta alaa...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti huomenna liikkuu lisää... Varasija 1 ja koko ensi vuoden unelma oli, että pääsisi opiskelemaan ja saisi opiskella ihan muuta alaa...
Sama tilanne täällä.. Pidetään peukkuja meille!
Vierailija kirjoitti:
Öääää mä täällä odottelen että pääsinkö pilkuopintoihin sosionomin verkko-opintoihin. Viimestään pe tulee tieto.
Mä sain eilen tiedon et mut on hyväksytty tekniikan alalle. Jännittävää, tsemppiä sullekin!
Ei-enskana valintatulos julkaisuhetkellä 121 p. ja alaraja 107 p., 2. varasija. Lähes kuukausi odotusta eikä jono liikahtanut mihinkään. Tänään sähköpostissa onnitteluviesti ja otin paikan vastaan!!!
Mä teen tänään jonkun tosi iloiseksi, kun en otakaan saamaani sairaanhoitajan opiskelupaikkaa vastaan.
Mun muut varasijat liikkunu, mut ei se minne olen varasijalla 1. Hain sit tänään polkuopintoihin ja sain paikan :)
Peruin Lappeenrannan ensihoidosta ei-ensikertalaisena todistuvalinnan paikan.
Turhauttaa avoimeenkin hakeminen, tänään aukesi sosionomien haku Xamkin avoimeen klo. 09.00 ja 09.05 sain varasijapaikan 172. Varmaankin paikat menivät ensimmäisten sekuntien aikana. Haku on kuitenkin 06.12 saakka, ei mitään järkeä. Toiskertalaisena ei pääse enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa avoimeenkin hakeminen, tänään aukesi sosionomien haku Xamkin avoimeen klo. 09.00 ja 09.05 sain varasijapaikan 172. Varmaankin paikat menivät ensimmäisten sekuntien aikana. Haku on kuitenkin 06.12 saakka, ei mitään järkeä. Toiskertalaisena ei pääse enää mihinkään.
No huhhuh!! Ompa ollut halukkaita!! Itse mietin tätä vaihtoehtoa kanssa hetken aikaa, mutta luovuin ajatuksesta. Olen jonossa xamkiin sosionomiksi ja vielä elättelen toiveita. Hait varmaan kanssa Xamkin sosionomilinjalle?? Mihin sijoituit varasijoilla?
Jännä miten eri tavalla noi polkuopintoihin hakemiset menee. Laureassa sosionomin polkuopintoihin piti tehdä tehtäviä ja niiden perusteella valitaan, ei ilmoittautumisjärjestyksessä. Huomenna saan tietää.
Onko jollain tietoa paikan vastaanottamisesta kun opintopolussa lukee että jos saat opiskelupaikan ammattikorkeakoulusta, sinun tulee liittää hakemuksellesi kopiot/kuvat todistuksista, joiden perusteella sinut on valittu kyseessä olevaan koulutukseen, jollet ole niitä jo hakuvaiheessa hakemuksellesi liittänyt. 
pääsin siis yleisellä pääsykokeella sisään niin pitääkö minun liittää jotain todistuksia vielä?
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain tietoa paikan vastaanottamisesta kun opintopolussa lukee että jos saat opiskelupaikan ammattikorkeakoulusta, sinun tulee liittää hakemuksellesi kopiot/kuvat todistuksista, joiden perusteella sinut on valittu kyseessä olevaan koulutukseen, jollet ole niitä jo hakuvaiheessa hakemuksellesi liittänyt.
pääsin siis yleisellä pääsykokeella sisään niin pitääkö minun liittää jotain todistuksia vielä?
No jos on pääsykoe eikä todistus jolla sut on valittu niin ei kai sillon tarvi todistusta liittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pääsin siis yleisellä pääsykokeella sisään niin pitääkö minun liittää jotain todistuksia vielä?No jos on pääsykoe eikä todistus jolla sut on valittu niin ei kai sillon tarvi todistusta liittää?
Tätä mäkin mietin. Mun piti ainakin jo hakuvaiheessa liittää todistus vaikka en hakenut todistuksella... Oli määräpäivä mihin mennessä se piti laittaa, jo yhteishaun aikana
Mun mielestä joka vuos on ollut sama. Tänä vuonna mua kuitenkin onnisti ja sain paikan, ite vielä varasijalla 1 varisaiseks opiskelijaks ja oon kysyny et jos pääsen varasijalta voinko perua mun polkupaikan ja se onnistuu. Et vielä on mahollista saada polkupaikka/nousta varasijoilta.
Kutittaako persettä uliuliiiiii?
Päivittyväkö varasijat vielä tänään klo 15 jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Tää kiinnostais itseäkin vai oliks päivitykset tämän päivän osalta jo siinä.
Vierailija kirjoitti:
katsoin vielä viime vuoden ketjusta, lauantai-aamuna tuli seuraavat päivitykset
-sama
Joo. Tänään liikahti jono mullakin 2 eteenåäin