Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1461/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa Savoniaan, ikinä ollut näin helppo monivalintatentti missään. Miten ne edes tekee erot hakijoiden välille, kun kaikki saa täydet pisteet? Googlasin joka kysymyksen ja silti jäi rutkasti aikaa käsiin. 

Millähän alalla tällästä on ollut?!

Sosionomi, verkkototeutus.

Vierailija
1462/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään varasijat liikkuneet tänään?

Piiiitkästä aikaa yhdellä, oli vielä alin hakukohteeni ja olen kaukaisilla sijoilla, joten ei nosta tunteita juurikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla edelleen varasija 1, yhteen kohteeseen olen vain hakenut siis. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ei-ensikertalaisena ei taida paljoa toivoa olla.

Mikö hakukohde? Ootko kattonut vipusesta onko miten moni ei-enskan paikka vielä vapaana ees?

Vierailija
1464/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan perjantain jälkeen varasijat ottaa vielä jonkunnäkösen spurtin, jos porukka viimeisenä päivänä ottaa paikkoja vastaan tai jättää ottamatta?

Vierailija
1465/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan perjantain jälkeen varasijat ottaa vielä jonkunnäkösen spurtin, jos porukka viimeisenä päivänä ottaa paikkoja vastaan tai jättää ottamatta?

Toivottavasti. Itse varasijalla numero 3 roikun..

Vierailija
1466/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tilanne edelleen paikallaan junnaa 

Vierailija
1467/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka jäitte ilman paikkaa: Muistakaa katsoa lisähaun paikat! Näkyvät ammattikorkeiden omilla sivuilla :)

Vierailija
1468/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka jäitte ilman paikkaa: Muistakaa katsoa lisähaun paikat! Näkyvät ammattikorkeiden omilla sivuilla :)

Ei mun hakukohteeseen tule lisähakuja, kun ei sinne oteta koskaan ketään varaltakaan

Vierailija
1469/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleen varasijalla 2 ekaan hakukohteeseen, paikkoja olis jäljellä 3.. 

Vierailija
1470/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tasan sama tilanne, tuskin pääsen. Sijat ei ole liikahtaneet milliäkään sitten tulosten julkistamisen, eikä aiempinakaan vuosina ole otettu ketään varalta

Vierailija
1471/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun hakukohteeseen tule lisähakuja, kun ei sinne oteta koskaan ketään varaltakaan

No jep, ei kai nyt kukaan mene minne vaan pääsee ja missä on tilaa vaan halutaan tiettyyn koulutukseen..

Vierailija
1472/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykös tuolla vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ne jotka on ottanut paikan vastaan mutta on vielä varalla ylempään hakutoiveeseen? 

Ja mitäs opintopolusta päivittyykö varasijat vain silloin kun joku paikan saanut peruu sen vai päivittyykö myös silloin jos varasijalla ollut pääseekin toiseen kohteeseen ja lähtee jonosta

Vai päivittyykö ns könttänä eli kun paikan saanut ei ota vastaan niin päivittyy samalla varasijalla olleet jos joku on lähtenyt välistä

Vierailija
1473/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykös tuolla vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ne jotka on ottanut paikan vastaan mutta on vielä varalla ylempään hakutoiveeseen? 

Ja mitäs opintopolusta päivittyykö varasijat vain silloin kun joku paikan saanut peruu sen vai päivittyykö myös silloin jos varasijalla ollut pääseekin toiseen kohteeseen ja lähtee jonosta

Vai päivittyykö ns könttänä eli kun paikan saanut ei ota vastaan niin päivittyy samalla varasijalla olleet jos joku on lähtenyt välistä

paikan vastaanottanut on paikan vastaanottanut, ei väliä onko ottanut ehdollisesti tai muuten vaan perunut myöhemmin. Kaikki tilastoidaan paikan ottaneiksi.

Kaikki jotka poistuu varasijajonosta, syyllä mikä hyvänsä, poistuvat varasijajonosta. 

Vierailija
1474/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen jumissa 🙄 ehkä päivitys

Vierailija
1475/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne... huooohhhh

Vierailija
1476/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne... huooohhhh

Mulla täysin sama tilanne. 2 varasija ja paikkoja jäljellä 3. 

Ei ole liikkunut tulos lainkaan. Sinne meni sekin paikka

Vierailija
1477/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Vipunen jumissa

Vierailija
1478/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Vipunen jumissa

Mullakin oli koko aamun, nyt toimii taas.

Eikä nuutoksia, edelleen 3 hlöä miettii paikkaansa ja mulla se 2. varasija. Samit siis monen edellisen kirjoittajan kanssa.

Vierailija
1479/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ettei tuloskirje aiheuttanut omissa kohteissa juuri mitään liikkumista varasijoilla. Porukka siis tosiaan nykyään täsmällisesti hakee tasan siinä järkässä kun kiinnostaa eikä oikeastaan ota alempia kohteita vastaan (ainakaan mun hakukohteissa). Valintakoetulosten julkistaminen liikutti sijoja paljon, mutta muuten on ollut hiljaista jumittamista koko syksy.

Vierailija
1480/1613 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan olla kärsivällinen ja odottaa perjantai kello 15 jolloin viimeistään on paikka otettava vastaan ilmeisesti sen jälkeen alkaa tapahtumaan