AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään varasijat liikkuneet tänään?
Piiiitkästä aikaa yhdellä, oli vielä alin hakukohteeni ja olen kaukaisilla sijoilla, joten ei nosta tunteita juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla edelleen varasija 1, yhteen kohteeseen olen vain hakenut siis. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ei-ensikertalaisena ei taida paljoa toivoa olla.
Mikö hakukohde? Ootko kattonut vipusesta onko miten moni ei-enskan paikka vielä vapaana ees?
Mahtaakohan perjantain jälkeen varasijat ottaa vielä jonkunnäkösen spurtin, jos porukka viimeisenä päivänä ottaa paikkoja vastaan tai jättää ottamatta?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan perjantain jälkeen varasijat ottaa vielä jonkunnäkösen spurtin, jos porukka viimeisenä päivänä ottaa paikkoja vastaan tai jättää ottamatta?
Toivottavasti. Itse varasijalla numero 3 roikun..
Te, jotka jäitte ilman paikkaa: Muistakaa katsoa lisähaun paikat! Näkyvät ammattikorkeiden omilla sivuilla :)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka jäitte ilman paikkaa: Muistakaa katsoa lisähaun paikat! Näkyvät ammattikorkeiden omilla sivuilla :)
Ei mun hakukohteeseen tule lisähakuja, kun ei sinne oteta koskaan ketään varaltakaan
Olen edelleen varasijalla 2 ekaan hakukohteeseen, paikkoja olis jäljellä 3..
Vierailija kirjoitti:
Mulla tasan sama tilanne, tuskin pääsen. Sijat ei ole liikahtaneet milliäkään sitten tulosten julkistamisen, eikä aiempinakaan vuosina ole otettu ketään varalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun hakukohteeseen tule lisähakuja, kun ei sinne oteta koskaan ketään varaltakaan
No jep, ei kai nyt kukaan mene minne vaan pääsee ja missä on tilaa vaan halutaan tiettyyn koulutukseen..
Näkyykös tuolla vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ne jotka on ottanut paikan vastaan mutta on vielä varalla ylempään hakutoiveeseen?
Ja mitäs opintopolusta päivittyykö varasijat vain silloin kun joku paikan saanut peruu sen vai päivittyykö myös silloin jos varasijalla ollut pääseekin toiseen kohteeseen ja lähtee jonosta
Vai päivittyykö ns könttänä eli kun paikan saanut ei ota vastaan niin päivittyy samalla varasijalla olleet jos joku on lähtenyt välistä
Vierailija kirjoitti:
Näkyykös tuolla vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ne jotka on ottanut paikan vastaan mutta on vielä varalla ylempään hakutoiveeseen?
Ja mitäs opintopolusta päivittyykö varasijat vain silloin kun joku paikan saanut peruu sen vai päivittyykö myös silloin jos varasijalla ollut pääseekin toiseen kohteeseen ja lähtee jonosta
Vai päivittyykö ns könttänä eli kun paikan saanut ei ota vastaan niin päivittyy samalla varasijalla olleet jos joku on lähtenyt välistä
paikan vastaanottanut on paikan vastaanottanut, ei väliä onko ottanut ehdollisesti tai muuten vaan perunut myöhemmin. Kaikki tilastoidaan paikan ottaneiksi.
Kaikki jotka poistuu varasijajonosta, syyllä mikä hyvänsä, poistuvat varasijajonosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama tilanne... huooohhhh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama tilanne... huooohhhh
Mulla täysin sama tilanne. 2 varasija ja paikkoja jäljellä 3.
Ei ole liikkunut tulos lainkaan. Sinne meni sekin paikka
Vierailija kirjoitti:
Mulla Vipunen jumissa
Mullakin oli koko aamun, nyt toimii taas.
Eikä nuutoksia, edelleen 3 hlöä miettii paikkaansa ja mulla se 2. varasija. Samit siis monen edellisen kirjoittajan kanssa.
Jännä ettei tuloskirje aiheuttanut omissa kohteissa juuri mitään liikkumista varasijoilla. Porukka siis tosiaan nykyään täsmällisesti hakee tasan siinä järkässä kun kiinnostaa eikä oikeastaan ota alempia kohteita vastaan (ainakaan mun hakukohteissa). Valintakoetulosten julkistaminen liikutti sijoja paljon, mutta muuten on ollut hiljaista jumittamista koko syksy.
Pitäisi vaan olla kärsivällinen ja odottaa perjantai kello 15 jolloin viimeistään on paikka otettava vastaan ilmeisesti sen jälkeen alkaa tapahtumaan
Sosionomi, verkkototeutus.