AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Jos mä pääsin kolmannella yrittämällä sisään niin muillakin on toivoa :D
Olitko ensikertainen hakija? Meillä toiskertaisilla on melko nihkeää, pisteet riittää reippaasti yli alarajan (esim mulla on 40 pistettä enemmän) mutta sisään ei silti mahdu, kun ensikertaisille on 70% paikoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko ensikertainen hakija? Meillä toiskertaisilla on melko nihkeää, pisteet riittää reippaasti yli alarajan (esim mulla on 40 pistettä enemmän) mutta sisään ei silti mahdu, kun ensikertaisille on 70% paikoista
No jeppp, eikä ole mitään väliä vaikka paikat liikkuis 300 varasijaa eteenpäin, jos yksikään ei-ensikertalainen ei omastaan luovu 🙄
Juu eipä oo tilanne muuttunut taaskaan. Varasija 2. olen toiskertalainen. Paikat vastaanottanut 60/63
Olen melko varma, et oma varasija junnaa sen takia, kun joku miettii ottaako kyseistä paikkaa vai odottaako saako halutumman paikan varasijalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma, et oma varasija junnaa sen takia, kun joku miettii ottaako kyseistä paikkaa vai odottaako saako halutumman paikan varasijalta.
Sitä voi valita, että ottaa paikan, jos ei saa paikkaa ylemmistä hakutoiveistaan.
Itse mietin jäänkö odottamaan. Otin vikalla sijalla olevan, vaikka ykkös valintani olisi ollut parempi minun kannaltani. Ykkösen ja vikan välillä olisi ollut ei niin toivottuja. Siksi en ottanut riskiä, että olisin sitten saanut jonkun siitä välistä.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään usko, että varasija kovin liikkuu enää. Kuitenkin tää oli tehtäväpaketti... Ei AMK valintakoe kautta
Siis mikä on tällainen koulu ja ala johon tehdään paljon tehtäviä ennakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään usko, että varasija kovin liikkuu enää. Kuitenkin tää oli tehtäväpaketti... Ei AMK valintakoe kautta
Ööö, vaikka miten moni?? Esim osalle tradelinjoille, lisäks ainakin humakin aloille on aina valintakurssi ja vissiin muillekin kulttuurialoille.. itse kirjoitin 5 kpl monen sivun esseetä lähdeviitteineen päivineen + 2 motivaatiokirjettä yhtenä tehtäväpakettina, ei kukaan jaksa panostaa sellaista tuntimäärää ja sitten todeta ettei otakaan paikkaa vastaan. Eli tommoset ei kyllä liiku juurikaan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikorkeakoulu, kuten otsikossakin lukee. Useampi ala. Opintopolusta voi selailla eri valintaperusteita.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan vielä itkette että varasijat ei muutu, tässä tulee aina tää jämähtämiskohta.. Ite hain vuosi sitten ja lopulta varasija liikkui 30 pykälää eteenpäin..! Älkää menettäkö vielä toivoanne!!
Mä olen todistusvalinnassa varasijalla 12. Aloituspaikkoja 35 ja puolet ottaneet paikan vastaan. Ei mitään käsitystä, että vieläkö mulla voisi olla mahdollisuuksia 😶.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan vielä itkette että varasijat ei muutu, tässä tulee aina tää jämähtämiskohta.. Ite hain vuosi sitten ja lopulta varasija liikkui 30 pykälää eteenpäin..! Älkää menettäkö vielä toivoanne!!
Mä olen todistusvalinnassa varasijalla 12. Aloituspaikkoja 35 ja puolet ottaneet paikan vastaan. Ei mitään käsitystä, että vieläkö mulla voisi olla mahdollisuuksia 😶.
Ootko ensi- vai toiskertainen hakija? Tää on ratkaisevinta kaiken osalta
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa Savoniaan, ikinä ollut näin helppo monivalintatentti missään. Miten ne edes tekee erot hakijoiden välille, kun kaikki saa täydet pisteet? Googlasin joka kysymyksen ja silti jäi rutkasti aikaa käsiin.
Millähän alalla tällästä on ollut?!
Ainakin sos.ja terveysalalla savonkassa oli "helppo: tentti. Itse kyllä luin tunnollisesti kaikki materiaalit huolellisesti.
Mihinkäs porukka täällä nyt sitten pääsi? Itse tradenomiksi Laureaan Tikkurilan kampukselle.
Taitaa varasija jäädä kohtaloksi mulle, yamkiin oli haku. Huomenna alkaa Lapin amkissa ilmo.
Ainakin Kajaanin AMK on Restomi koulutus lisähakuna, sinne vois hakea jos ei nyt pääse tradenomiks.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään varasijat liikkuneet tänään?
Mulla on pari pykälää..
Tänään liikkui varasijat pari pykälää kahdessa kohteessa. Toki ei siinä, missä olen varasijalla 2..
Mulla edelleen varasija 1, yhteen kohteeseen olen vain hakenut siis. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ei-ensikertalaisena ei taida paljoa toivoa olla.