Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1441/1613 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä pääsin kolmannella yrittämällä sisään niin muillakin on toivoa :D

Vierailija
1442/1613 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko ensikertainen hakija? Meillä toiskertaisilla on melko nihkeää, pisteet riittää reippaasti yli alarajan (esim mulla on 40 pistettä enemmän) mutta sisään ei silti mahdu, kun ensikertaisille on 70% paikoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/1613 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko ensikertainen hakija? Meillä toiskertaisilla on melko nihkeää, pisteet riittää reippaasti yli alarajan (esim mulla on 40 pistettä enemmän) mutta sisään ei silti mahdu, kun ensikertaisille on 70% paikoista

No jeppp, eikä ole mitään väliä vaikka paikat liikkuis 300 varasijaa eteenpäin, jos yksikään ei-ensikertalainen ei omastaan luovu 🙄

Vierailija
1444/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eipä oo tilanne muuttunut taaskaan. Varasija 2. olen toiskertalainen. Paikat vastaanottanut 60/63

Vierailija
1445/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varma, et oma varasija junnaa sen takia, kun joku miettii ottaako kyseistä paikkaa vai odottaako saako halutumman paikan varasijalta. 

Vierailija
1446/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melko varma, et oma varasija junnaa sen takia, kun joku miettii ottaako kyseistä paikkaa vai odottaako saako halutumman paikan varasijalta. 

Sitä voi valita, että ottaa paikan, jos ei saa paikkaa ylemmistä hakutoiveistaan.

Itse mietin jäänkö odottamaan. Otin vikalla sijalla olevan, vaikka ykkös valintani olisi ollut parempi minun kannaltani. Ykkösen ja vikan välillä olisi ollut ei niin toivottuja. Siksi en ottanut riskiä, että olisin sitten saanut jonkun siitä välistä.

Vierailija
1447/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään usko, että varasija kovin liikkuu enää. Kuitenkin tää oli tehtäväpaketti... Ei AMK valintakoe kautta

Siis mikä on tällainen koulu ja ala johon tehdään paljon tehtäviä ennakkoon?

Vierailija
1448/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään usko, että varasija kovin liikkuu enää. Kuitenkin tää oli tehtäväpaketti... Ei AMK valintakoe kautta

Ööö, vaikka miten moni?? Esim osalle tradelinjoille, lisäks ainakin humakin aloille on aina valintakurssi ja vissiin muillekin kulttuurialoille.. itse kirjoitin 5 kpl monen sivun esseetä lähdeviitteineen päivineen + 2 motivaatiokirjettä yhtenä tehtäväpakettina, ei kukaan jaksa panostaa sellaista tuntimäärää ja sitten todeta ettei otakaan paikkaa vastaan. Eli tommoset ei kyllä liiku juurikaan.

eri

Vierailija
1449/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulu, kuten otsikossakin lukee. Useampi ala. Opintopolusta voi selailla eri valintaperusteita.

Vierailija
1450/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan vielä itkette että varasijat ei muutu, tässä tulee aina tää jämähtämiskohta.. Ite hain vuosi sitten ja lopulta varasija liikkui 30 pykälää eteenpäin..! Älkää menettäkö vielä toivoanne!!

Mä olen todistusvalinnassa varasijalla 12. Aloituspaikkoja 35 ja puolet ottaneet paikan vastaan. Ei mitään käsitystä, että vieläkö mulla voisi olla mahdollisuuksia 😶.

Vierailija
1451/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan vielä itkette että varasijat ei muutu, tässä tulee aina tää jämähtämiskohta.. Ite hain vuosi sitten ja lopulta varasija liikkui 30 pykälää eteenpäin..! Älkää menettäkö vielä toivoanne!!

Mä olen todistusvalinnassa varasijalla 12. Aloituspaikkoja 35 ja puolet ottaneet paikan vastaan. Ei mitään käsitystä, että vieläkö mulla voisi olla mahdollisuuksia 😶.

Ootko ensi- vai toiskertainen hakija? Tää on ratkaisevinta kaiken osalta

Vierailija
1452/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa Savoniaan, ikinä ollut näin helppo monivalintatentti missään. Miten ne edes tekee erot hakijoiden välille, kun kaikki saa täydet pisteet? Googlasin joka kysymyksen ja silti jäi rutkasti aikaa käsiin. 

Millähän alalla tällästä on ollut?!

Vierailija
1453/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sos.ja terveysalalla savonkassa oli "helppo: tentti. Itse kyllä luin tunnollisesti kaikki materiaalit huolellisesti.

Vierailija
1454/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs porukka täällä nyt sitten pääsi? Itse tradenomiksi Laureaan Tikkurilan kampukselle.

Vierailija
1455/1613 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa varasija jäädä kohtaloksi mulle, yamkiin oli haku. Huomenna alkaa Lapin amkissa ilmo. 

Vierailija
1456/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kajaanin AMK on Restomi koulutus lisähakuna, sinne vois hakea jos ei nyt pääse tradenomiks.

Vierailija
1457/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään varasijat liikkuneet tänään?

Vierailija
1458/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään varasijat liikkuneet tänään?

Mulla on pari pykälää..

Vierailija
1459/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään liikkui varasijat pari pykälää kahdessa kohteessa. Toki ei siinä, missä olen varasijalla 2.. 

Vierailija
1460/1613 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla edelleen varasija 1, yhteen kohteeseen olen vain hakenut siis. Saa nähdä tapahtuuko mitään, ei-ensikertalaisena ei taida paljoa toivoa olla.