Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1341/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että teen jonkin ammatillisen perustutkinnon verkossa, esim merkonomin, täydellä vitosen keskiarvolla ja haen sit sillä. Mulla on ihan hyvä yo-todistus kyllä, mut sekään ei ole riittänyt.

En muista tuliko muutos voimaan jo, mutta kannattaa tehdä yleisaineet myös jos ne eivät ole vitosia. Ennenhän yleiset pystyi hyväksilukemaan vanhasta, mutta sieltä katsotaan osa numeroista. Pelkät ammattiaineiden vitoset eivät riitä. Tiesitkin tämän varmaan jo, mutta jos joku muu pohtii samaa. Toisaalta muutos voi olla jo voimasta, eikä hyväksilukuja voisi tehdä joka tapauksessa.

Mistö vanhasta? Ei mulla ole mitä

Perustutkinnoissa on työharjoittelut palkattomat. Yto aineet. Jos et ole ammatillista perustutkintoa suorittanut, on sinun pakko suorittaa ytojakin, ei toki kaikkia. Sinun asemassa ehkä yrittäisin vahdata koneen ääressä heti, kun ilmoittautumiset alkavat ja hakea polkuopintoihin.

No mitä näitä nyt katselin niin noi voi vetää omalla työpaikallakin ihan hyvin. Mun työnantaja maksaa mun työskentelystä palkkaa.

Vierailija
1342/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään en toivo niin paljon kun opiskelupaikkaa. Nykyinen työ sotealalla ei enää huvita pätkän vertaa. Voisin keikkatöillä tienata opintolainan päälle ja keskittyä uutteen uraan. T. Se joka ei halua olla kuin kollegansa kahvihuoneessa (aika kauhea marina, kuinka jotain muuta työtä tekisivät jos vaan vois)

Mille alalle hait?

Liiketalous, tradenomi. (Tähän toki sanotaan kahvihuoneessa, että pääsen kortistoon :) , mutta itselläni usko, että aikaan saavana ihmisenä löydän kyllä työtä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa käydä tuijottamassa tuota 2. Varasijaa... Ehkä katson uudelleen joulukuun alussa.

Sanopa muuta.. Onkohan niin että nää päivittyy vasta seuraavana aamupäivänä vaikka joku oliskin tänään käynyt ottamassa toisen paikan vastaan ja varasijat etenis? 

t. 1. varasijalla oleva 

Itsekin 2. varasijalla ja tokakertalainen, alkaa usko hiipua. Mut tsemppiä meille <3

Vierailija
1344/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään en toivo niin paljon kun opiskelupaikkaa. Nykyinen työ sotealalla ei enää huvita pätkän vertaa. Voisin keikkatöillä tienata opintolainan päälle ja keskittyä uutteen uraan. T. Se joka ei halua olla kuin kollegansa kahvihuoneessa (aika kauhea marina, kuinka jotain muuta työtä tekisivät jos vaan vois)

Mille alalle hait?

Liiketalous, tradenomi. (Tähän toki sanotaan kahvihuoneessa, että pääsen kortistoon :) , mutta itselläni usko, että aikaan saavana ihmisenä löydän kyllä työtä)

Trade+sote = voisit tehdä vaikka minkälaista hallinnollista hommaa hoitoalan piirissä. Luulen että löytäisit helpostikin töitä, jos edes tuon verran kestät vanhaa alaa.

Vierailija
1345/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa käydä tuijottamassa tuota 2. Varasijaa... Ehkä katson uudelleen joulukuun alussa.

Sanopa muuta.. Onkohan niin että nää päivittyy vasta seuraavana aamupäivänä vaikka joku oliskin tänään käynyt ottamassa toisen paikan vastaan ja varasijat etenis? 

t. 1. varasijalla oleva 

Itsekin 2. varasijalla ja tokakertalainen, alkaa usko hiipua. Mut tsemppiä meille <3

Mulla sama tilanne... 2. Kertalainen ja 2. Varasija. :-|

Vierailija
1346/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te käsittelette tätä pettymystä?

Itse olen jotenkin turhautunut. Vuodesta toiseen olen samassa tilanteessa ja nyt "hyvälle" varasijalle (1) jääminen olisi ihan valtava takaisku 

Vierailija
1347/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lopulliset tulokset tulivat ja on hyväksytty hakujärjestyksessä kuudentena olevaan kohteeseen, niin voinko jäädä odottamaan muista varasijoja, mutta vaikka pääsisin niihin, niin silti voisin valita tuon kuudentena olevan?

Vierailija
1348/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vanhoja pistemääriä ja hieman harmittaa kun edellisinä vuosina olisin tällä osaamisella päässyt joka kerta heittämällä sisään ja nyt sitten ollaan varasijoilla

Ja laskin siis montako prosenttia piti saada maksimi pisteistä kun kerran pistemäärät muuttui

Vierailija
1349/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin ystävälleni harmituksesta, että olen varasijalla 2. Hän sanoi "onneksi olkoon" 🥺

Vierailija
1350/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voin kertoa että itse olin vielä tänä aamuna 7. varasijalla paikkaan, jossa aloituspaikkoja ei-ensikertalaisille alle 20. Äsken sain sähköpostia, että opiskelupaikka on sinun. :O Olo vähintäänkin pöllämystynyt. Olin 100-varma, että tuonne en pääse ja tie vie kakkostoiveeseen. 

Vierailija
1351/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävä olo jäi kun sai tuon kirjeen, vaikka olenkin ekaan hakukohteeseeni toisella varasijalla. Kaikki toivo meni. Huomisen aamupäivän päivitys vipusessa varmaan kertoo että paikat täytetty, toistaiseksi jotkut muutama ei-enska vielä on vastaanottoa roikottanut. 

Vierailija
1352/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylsä kirje :( ... 

Vierailija
1353/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun lopulliset tulokset tulivat ja on hyväksytty hakujärjestyksessä kuudentena olevaan kohteeseen, niin voinko jäädä odottamaan muista varasijoja, mutta vaikka pääsisin niihin, niin silti voisin valita tuon kuudentena olevan?

Tätä mietin itsekin. Minulle kelpaisi 1 vaihtoehto tai vika. Vikaan pääsisin. 1 mieluummin menisin...

Vierailija
1354/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli haku on nyt päättynyt kun kirjekin tuli? jokohan varasijoihin saisi liikettä

Vierailija
1355/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako haaveilla, että 2 varasija tippuu lähipäivinä?

Vierailija
1356/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako haaveilla, että 2 varasija tippuu lähipäivinä?

Voi tippua hyvinkin. Riippuu alasta. 😊

Vierailija
1357/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle hait?

Kyllähän tradenomeille on töitä. Ja paljon riippuu valinnoistakin.  Tuskin työttömäksi päätyisit.

Vierailija
1358/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun Vipusessa ei tunnu tapahtuvan muutoksia! :D

Vierailija
1359/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te tuolta vipusesta seuraatte? .. mä en osaa oikein käyttää kun en tiedä mitä etsiä..

Hakiko muita centriaan tradenomiksi? Itse roikun varasijalla 2 ja lievästi ottaa päähän 

Vierailija
1360/1613 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi usein kuulee tätä, että tradenomit olis työttömiä..? Itse tunnen lähipiiristä 3 tradenomia. Kaikki työllistynyt ja hyvin erilaisissa paikoissa