AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa onni että on noin viisastakin väkeä meidän hölmöläisten joukossa.
Ja heti tunteisiin 😂
Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.
-toinen kommentoija
Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.
Olen ollut työelämässä vuodesta 2001. Empatiakyky ei ole pahitteeksi missään ammatissa.
Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta
Mitä pääsit opiskelemaan?
Minä luulen että hän ei päässyt mihinkään. Kunhan tullut lämpimikseen huutelemaan tänne. 😁 Toiset nauttii muiden nälvimisestä ja itsensä ylentämisestä sitä kautta. Oi niitä ressukoita. Jaksuhalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompa onni että on noin viisastakin väkeä meidän hölmöläisten joukossa.
Ja heti tunteisiin 😂
Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.
-toinen kommentoija
Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.
Olen ollut työelämässä vuodesta 2001. Empatiakyky ei ole pahitteeksi missään ammatissa.
Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta
Hate to break it to you, kun hakijoita on vaikkapa 3000 ja aloituspaikkoja toiskertalaisille on 12 kpl, ei paikka ole mitenkään taattu. Lisäksi esimerkiksi tradenomeille skaalattu pisteraja on liki 200 p. alempi, kuin esimerkiksi monelle sote-alan linjalle. Tuskin sinäkään kaikkialle pääsisit, varsinkaan toiskertalaisena.
Ylimielisyyshän tuon yhden kommenteista paistaa läpi. Maailmaan mahtuu monenlaista tyyppiä ja onneks tuommosia niistä on vaan murto-osa. Hate to break it to you, että tolla asenteella et elämässä kovin pitkälle pärjää. Ainakaan ystävien, perheen, tukiverkon tai muiden hyvien ihmisten tukemana. Yksin voi tietty porskuttaa omassa kuplassaan vaikka maailman ääriin.
T. Vielä eri vastaaja.
Äskeiseen vielä lisäys, jos tämän kyseisen kommentoijan mielestä tämä ketju on ollut kokeista asti pelkkää valitusta niin mitäköhän täällä vielä roikut? :D Eipä taidakkaan siellä oikeessa elämässä sitä seuraa tuommoiselle tyypille olla.
Uskoisin että Savonian tulokset saadaan tänään.
Onko teillä Savonian valintakurssin tuloksia vielä odottavilla muita hakukohteita ja oletteko päässeet niihin sisään?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä Savonian valintakurssin tuloksia vielä odottavilla muita hakukohteita ja oletteko päässeet niihin sisään?
Mulla on kaikki kuusi kohdetta sosionomiksi haussa. Kolmanteen hakukohteeseen oon pääsemässä Diakiin sisälle, kakkosena Lapin AMK ja siellä varasijoilla ja ykkösenä toi Savonia. Entä sulla? :)
Olen päässyt sisään Laurean verkko sosionomiin Ykkösenä Savonia sosionomi, niin lopullista tulosta nyt vielä odotan. Olen aikaisemmin hakenut pariinkin otteeseen sosionomiksi ja nyt sitten vihdoin tärppäsi.
Päätöksenteko 50/100
Suomi 45/50
Engalnti 25.816/50
Matematiikka 70/100
Mat.luonn. 62,5/100
Päätöksentekotaidoissa tehtävät oli niin pitkiä sanallisia, että aika loppui kesken lukea edes mitä kysytään enkä edes ehtinyt veikkaamaan kaikkia kohtia. Enkku on aina ollut mulle tosi vaikeaa ja tämä pelotti eniten, että hylsy tulee, no, tosi tiukille menikin! Matikka ja luonnont. oli positiivinen yllätys, toki jälkikäteen tiesin, että pari kohtaa meni ainakin väärin, kun menin muuttamaan vastauksia viime tipassa vaikka olisi vain pitänyt luottaa itseensä.
Perke333le savonia!!!!
En kestä enää :D
Onko täällä muita järkensä menettäneitä?
Vierailija kirjoitti:
Perke333le savonia!!!!
En kestä enää :D
Onko täällä muita järkensä menettäneitä?
On!!! Ihan mielenvikast läpändeerusta 😅. Ne varmaan lukeen näitä keskustelui, eikä tahallaan paina vielä nappia.
Mua ärsyttää tää savonian ja lapin amk:n vitkuttelu yamk tulosten kanssa niin paljon, että mietin, että jos en pääse sisään, niin en edes hae kyseisiin puljuihin :D
No varmasti lukee! :D ja naureskelee siellä keskenään kun me malttamattomat täällä odotellaan....
Varmaan painavat tätä maagista nappia sitten perjantaina klo 16....
Minä odotan kans perjantaita että pääsen hyväksymään unelmieni koulupaikan.
Savoniasta tullut valintakurssin tulokset!
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan vielä näy :O
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan tulokset?
Siis jos on saanut opiskelupaikan hakujärjestyksen mukaisesti esim 2.->, eikö ole edes voinut vielä vahvistaa ottavansa paikkaa? Onko 1 vaihtoehdon saaneet voinut jo vahvistaa ottavansa paikan?
Ajattelin, että kannattaakohan perjantaina jäädä vielä jonottamaan 1.vaihtoehtoaan?
Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta on se, että se ei ollut kovin vaikea. Sitä voi tarkastella mistä kulmasta tahansa ja se ei siitä muutu.
Tänä inkluusion aikana ei enää edes ymmäretä että korkeakouluopinnot ei ole kaikkia varten, ja jos tuon tason kokeet aiheuttaa noin suunnatonta päänvaivaa niin hate to break it to you, sä et ehkä ole sopivaa materiaalia silloin.