Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1221/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompa onni että on noin viisastakin väkeä meidän hölmöläisten joukossa. 

Ja heti tunteisiin 😂

Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.

-toinen kommentoija 

Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.

Olen ollut työelämässä vuodesta 2001. Empatiakyky ei ole pahitteeksi missään ammatissa. 

Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta on se, että se ei ollut kovin vaikea. Sitä voi tarkastella mistä kulmasta tahansa ja se ei siitä muutu.

Tänä inkluusion aikana ei enää edes ymmäretä että korkeakouluopinnot ei ole kaikkia varten, ja jos tuon tason kokeet aiheuttaa noin suunnatonta päänvaivaa niin hate to break it to you, sä et ehkä ole sopivaa materiaalia silloin. 

Vierailija
1222/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.

-toinen kommentoija 

Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.

Olen ollut työelämässä vuodesta 2001. Empatiakyky ei ole pahitteeksi missään ammatissa. 

Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta

Mitä pääsit opiskelemaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että hän ei päässyt mihinkään. Kunhan tullut lämpimikseen huutelemaan tänne. 😁 Toiset nauttii muiden nälvimisestä ja itsensä ylentämisestä sitä kautta. Oi niitä ressukoita. Jaksuhalit.

Vierailija
1224/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

-toinen kommentoija 

Tämä sivu on ollut valitusta kokeista asti miten vaikea se oli, ja fakta

Hate to break it to you, kun hakijoita on vaikkapa 3000 ja aloituspaikkoja toiskertalaisille on 12 kpl, ei paikka ole mitenkään taattu. Lisäksi esimerkiksi tradenomeille skaalattu pisteraja on liki 200 p. alempi, kuin esimerkiksi monelle sote-alan linjalle. Tuskin sinäkään kaikkialle pääsisit, varsinkaan toiskertalaisena. 

Vierailija
1225/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyyshän tuon yhden kommenteista paistaa läpi. Maailmaan mahtuu monenlaista tyyppiä ja onneks tuommosia niistä on vaan murto-osa. Hate to break it to you, että tolla asenteella et elämässä kovin pitkälle pärjää. Ainakaan ystävien, perheen, tukiverkon tai muiden hyvien ihmisten tukemana. Yksin voi tietty porskuttaa omassa kuplassaan vaikka maailman ääriin. 

T. Vielä eri vastaaja. 

Vierailija
1226/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeiseen vielä lisäys, jos tämän kyseisen kommentoijan mielestä tämä ketju on ollut kokeista asti pelkkää valitusta niin mitäköhän täällä vielä roikut? :D Eipä taidakkaan siellä oikeessa elämässä sitä seuraa tuommoiselle tyypille olla.

Vierailija
1227/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että Savonian tulokset saadaan tänään. 

Vierailija
1228/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä Savonian valintakurssin tuloksia vielä odottavilla muita hakukohteita ja oletteko päässeet niihin sisään?

Vierailija
1229/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä Savonian valintakurssin tuloksia vielä odottavilla muita hakukohteita ja oletteko päässeet niihin sisään?

Mulla on kaikki kuusi kohdetta sosionomiksi haussa. Kolmanteen hakukohteeseen oon pääsemässä Diakiin sisälle, kakkosena Lapin AMK ja siellä varasijoilla ja ykkösenä toi Savonia. Entä sulla? :)

Vierailija
1230/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt sisään Laurean verkko sosionomiin Ykkösenä Savonia sosionomi, niin lopullista tulosta nyt vielä odotan. Olen aikaisemmin hakenut pariinkin otteeseen sosionomiksi ja nyt sitten vihdoin tärppäsi.

Vierailija
1231/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksenteko 50/100

Suomi 45/50

Engalnti 25.816/50

Matematiikka 70/100

Mat.luonn. 62,5/100

Päätöksentekotaidoissa tehtävät oli niin pitkiä sanallisia, että aika loppui kesken lukea edes mitä kysytään enkä edes ehtinyt veikkaamaan kaikkia kohtia. Enkku on aina ollut mulle tosi vaikeaa ja tämä pelotti eniten, että hylsy tulee, no, tosi tiukille menikin! Matikka ja luonnont. oli positiivinen yllätys, toki jälkikäteen tiesin, että pari kohtaa meni ainakin väärin, kun menin muuttamaan vastauksia viime tipassa vaikka olisi vain pitänyt luottaa itseensä. 

Vierailija
1232/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perke333le savonia!!!!

En kestä enää :D 

Onko täällä muita järkensä menettäneitä? 

Vierailija
1233/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perke333le savonia!!!!

En kestä enää :D 

Onko täällä muita järkensä menettäneitä? 

On!!! Ihan mielenvikast läpändeerusta 😅. Ne varmaan lukeen näitä keskustelui, eikä tahallaan paina vielä nappia.

Vierailija
1234/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tää savonian ja lapin amk:n vitkuttelu yamk tulosten kanssa niin paljon, että mietin, että jos en pääse sisään, niin en edes hae kyseisiin puljuihin :D

Vierailija
1235/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti lukee! :D ja naureskelee siellä keskenään kun me malttamattomat täällä odotellaan.... 

Varmaan painavat tätä maagista nappia sitten perjantaina klo 16.... 

Vierailija
1236/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan kans perjantaita että pääsen hyväksymään unelmieni koulupaikan.

Vierailija
1237/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoniasta tullut valintakurssin tulokset!

Vierailija
1238/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan vielä näy :O

Vierailija
1239/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan tulokset?

Vierailija
1240/1613 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on saanut opiskelupaikan hakujärjestyksen mukaisesti esim 2.->, eikö ole edes voinut vielä vahvistaa ottavansa paikkaa? Onko 1 vaihtoehdon saaneet voinut jo vahvistaa ottavansa paikan?

Ajattelin, että kannattaakohan perjantaina jäädä vielä jonottamaan 1.vaihtoehtoaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi