Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
1201/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk verkkopainotteinen muuntokoulutus tulokset tulleet! 

Vierailija
1202/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalle jäätiin Tamkissa. No, onneksi kakkoskohteeseen pääsin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko niin että kun olen ammattikoulusta valmistunut 2021, ei tarvi laittaa todistusta koululle. Siis kun on hyväksytty ammattikorkeakoulun. 

Vierailija
1204/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varasijat liikkuneet muilla? Itellä ei tänään mikään ja miettii heittääkö kirveen kaivoon

Joo, kaikki paitsi se ylin, jonne olen lähimpänä sisään :D mut esim Laurea tullu 3 pykälää todistuksissa ylös tänään. 

Vierailija
1205/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tänä yönä tulla tuloksia?

Vierailija
1206/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneäly: 60

Äidinkieli: 30

Eettisyys: 70

Matikka: 30

Englanti: 40

Päätöksenteko: 60

Hassulta tuntuu kun juuri tuo päätöksenteko tuntui vaikeimmalta. Vaan nähtävästi hyvin meni. 

Vierailija
1207/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Savonian valintakurssiin avautunut lisätiedot kohta mutta ei näy pisteitä vielä :D voiskohan niitä odottaa piankin tulevaksi.

Vierailija
1208/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, et savonian tuloksia alkaa tulemaan aikaisintaan huomenna.

Vierailija
1209/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pisteet (tekniset alat):

Päätöksentekotaidot 50

Opetuskieli (Suomi) 46

Englanti 43

Matemaattiset taidot 64

Matemaattis-luonnontieteelliset taidot 64

Luulin itse päätöksentekotaitojen menneen paremmin ja englannin huonommin...Pääasia että sain opiskelupaikan. Tsemppiä kaikille varasijalaisille ja etenkin heille joilla joku osa-alue hylätty. Ei muuta kuin uutta yritystä peliin!

Vierailija
1210/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla

Enkku 44.75

Matikka 20

Päätöksentekotaidot 62.5

Suomi 35.71

Eettiset taidot 100

Tunneäly 76.112

Vierailija
1211/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeeköhän jostain, mitkä on olleet alimmat pisterajat muihin kuin niihin koulutuksiin, joihin oli itse hakenut?

Vierailija
1212/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeeköhän jostain, mitkä on olleet alimmat pisterajat muihin kuin niihin koulutuksiin, joihin oli itse hakenut?

Ei näe.

Vierailija
1213/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuosittu mielipide:

Oonko ainoa jonka mielestä toi koe ei ollut kovin vaikea? En ole itse ollut 15 vuoteen koulussa, en harjoitellut lainkaan ja ihan heittämällä sisään ensiyrityksellä ekaan vaihtoehtoon.

Mikäli et päässyt niin älä maksa valmennuskursseista. Päätöksentekotaidot = loogista päättelyä, eli vaikkapa Mensan nettitesteillä saat harjoiteltua. Matikkaan riitti 9-luokan osaaminen, kertaa ensimmäisen asteen yhtälöitä, geometrian alkeita ja ihan tavan päässälaskua. Enkkua voi treenata sijamuodoilla ja vähän akateemisemman tekstin ymmärtämisellä. Opetuskieltä harjoittelemalla luetun ymmärtämistä ja luetun sisäistämistä. Eli älä pelkästään paina mieleen, vaan ymmärrä lukemasi.

Ihmetytti tuo pisterajojen laskeminen koska rakettitiedettä tämä koe ei tosiaankaan ollut, ja näyttää siltä että rajojen laskun jälkeen pääsi läpi vastaamalla oikein yhteen kysymykseen matikassa ja päätöksentekotaidoissa. Ei se opiskelu noiden kokeiden jälkeen ainakaan helpotu kuitenkaan.

Vierailija
1214/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa onni että on noin viisastakin väkeä meidän hölmöläisten joukossa. 

Vierailija
1215/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeavalmennuksissa se helppous ettei sulla itellä tarvi etsiä sopivaa materiaaleja esim englantiin ja matikkaan, vaan ne on kaikki siellä valmiiksi suunniteltuna koeharjoituksista lähtien. 😉 Ei varmasti oppi ojaan kaada, tapahtui se oppiminen missä ja miten tahansa. Vaikka joku pääseekin ensi yrittämällä sisään, ei tarkoita automaattisesti että koe ois helppo. Minusta nämä kokeet ei hae alalle soveltuvuutta lähes ollenkaan. Työ tekijäänsä opettaa parhaiten.

Vierailija
1216/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

Vierailija
1217/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.

-toinen kommentoija 

Vierailija
1218/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe.

Näkee sitten kun vipusen pisterajat päivittyy mutta se on vasta sitten kun on viimeisetkin paikat täytetty

Vierailija
1219/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

Toivottavasti et hakeudu ihmisläheiseen työhön. Asiat nimittäin saavat mennä tunteisiin, eikä siitä tarvitse pilkata.

-toinen kommentoija 

Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.

Vierailija
1220/1613 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heti tunteisiin 😂

-toinen kommentoija 

Onnea työelämään jos ventovieraan ihmisen kommentit netissä aiheuttaa mielipahaa. Ei tule olemaan helppo kyyti.

Olen ollut työelämässä vuodesta 2001. Empatiakyky ei ole pahitteeksi missään ammatissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän