Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
961/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä todistusvalinnan varasijat liikkuneet nyt, kun valintakokeiden tuloksia on ruvennut tulemaan?

Eilen eteenpäin 20 sijaa, tänään 2. Olen vieläpä ei-enska!

Ja jatkan, kun nyt päivitin opintopolun ja LAUREAN SOSIONOMI OLI TULLUT 33 sijaa eteenpäin kerralla. Jännäks menee..

Vierailija
962/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea kaikille valituille! 

Itsekin sain opiskelupaikan toiskertalaisena. Pää pyörii tyhjyyttä, viime kerrasta yli kymmenen vuotta. Mitäs nyt? Missä järjestyksessä alkaisi asioita järjestämään? Aion hakea opintovapaata ja jäädä opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Haluan myös hakea opintolainaa. Mistä aloittaa :D Mitään näistä en ole aiemmin siis hakenut eikä ole kokemusta. 

Saako opintolainaa jos saa aikuiskoulutustukea? Luulin että aikuiskoulutustukea saa vain jos ei saa muita tukia opiskeluun, ja opintolaina on osa kelan opintotukea? 

Mutta vastauksena kysymykseen, hae ensin opintovapaata ja sitten kun se on varmistunut voit hakea aikuiskoulutustukea.

Joo, saa myös opintolainaa, mutta toiskertalaisena ei tietenkään mitään hyvityksiä ole luvassa, vaikka ajoissa valmistuu. En tarvitse sitä elämiseen, mutta ajattelin keksiä jotain, millä rahan saa poikimaan ja kun takaisin maksu alkaa, saa sen kuitattua vaikka kerralla pois :) 

Mutta kiitos, eli nyt ensin opintovapaata! Työnantajalle on ilmoitettava 45 päivää ennen eli ilmoitan vasta tuolloin, lähdöstä voi tulla muuten vaikea ja joo, voihan työnantaja sitä siirtää mutta hölmöähän se on, kun firmassa YT päällä ja lomalappuja jaetaan muutenkin... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks humakin move tullu? En pääse läppärille eli vipuseen ja jännitän tyken jonossa, kun osa mun edellä jonottaa ensisjaisesti moveen..

Vierailija
964/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks humakin move tullu? En pääse läppärille eli vipuseen ja jännitän tyken jonossa, kun osa mun edellä jonottaa ensisjaisesti moveen..

Mä sain Moven tulokset vissiin aiemmin päivällä. Tosin mä en tehnyt pääsykoetta loppuun, joten en tiedä meneekö teillä "oikeilla" hakijoilla kauemmin.

Vierailija
965/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurean sairaanhoitoon tuli just tulokset ja sain paikan!

Jatkan, että alimmat hyväksytyt pisteet oli 256,656 ja mä sain yli 390 pistettä. Mitäköhän ne maksimipisteet oli? Menin kokeeseen ihan kylmiltäni enkä tajunnut niitä eettisiä kysymyksiä ollenkaan ja päätöksentekokysymyksistä sain tehtyä ehkä puolet ja loput arvasin. Olen aika yllättynyt.

Mulle ei näy vielä Laurean sairaanhoitaja tulokset 😞 Tikkurilaan hain.

Vierailija
966/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain Moven tulokset vissiin aiemmin päivällä. Tosin mä en tehnyt pääsykoetta loppuun, joten en tiedä meneekö teillä "oikeilla" hakijoilla kauemmin.

Kiitos vastauksesta! Toivottavasti jono siis liikkuu pian :)

Vierailija
967/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan sote aloille hakeneiden maksimipisteet ollu 500? 

Vierailija
968/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännitän miehen tuloksia (konetekniikka TAMK ja LAB) enemmän kuin mies itse. Hirveää odotella!

LABiin paikka!

Vierailija
969/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laurean sairaanhoitoon tuli just tulokset ja sain paikan!

Jatkan, että alimmat hyväksytyt pisteet oli 256,656 ja mä sain yli 390 pistettä. Mitäköhän ne maksimipisteet oli? Menin kokeeseen ihan kylmiltäni enkä tajunnut niitä eettisiä kysymyksiä ollenkaan ja päätöksentekokysymyksistä sain tehtyä ehkä puolet ja loput arvasin. Olen aika yllättynyt.

Mulle ei näy vielä Laurean sairaanhoitaja tulokset 😞 Tikkurilaan hain.

No luulisi, että ne tulee teillekin ihan kohta. On kuitenkin sama oppilaitos, niin luulisi, että saavat yhden päivän aikana kaikkien paikkojen tulokset julki. Olisi aika ikävää, että otaniemeläiset saisi perjantaina ja te joutuisitte odottamaan ensi viikkoon.

Toivottavasti saat paikan! :)

Vierailija
970/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, nyt on saatu kaikki tulokset ja ihan hyvät pisteet sinällään mutta näin ei- ensikertalaisena paras on 11. Varasija xamkin  tradenomi opintoihin, joten eipä tainnut opiskelupaikka aueta tälläkään kertaa. Onnea kaikille paikan saaneille 🥳

Vierailija
971/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla yrittämällä ykköstoiveeseeni Laureaan tradenomiksi!! 🥳🥳🥳 Onnea kaikille muillekin paikoista, tsemppiä varasijajonottajille ja jaksamista keväällä uusiksi yrittäville, you got this! 

Vierailija
972/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa liikkuuko varasijat viikonloppuisin? 

Vierailija
973/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mitään jakoo päästä todistusvalinnan 5 varasija ja pääsykokeiden 10 varasija niin sisään? Monimuoto ja sosionomi kyseessä. Ensikertalainen

Vierailija
974/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn spekulointiin.. Hain vain yhteen kohteeseen, joten periaatteessa palkkiteoria ei kai päde kun ei ole alempia hakukohteita, mutta jäin varasijoille todistusvalinnassa YAMKiin ja aikaisemmin opintopolun lähdekoodissa näkyi varasijanumeron edellä jonosija. Tänään valintatehtävän palkin avauduttua lähdekoodista on hävinnyt tuo jonosija, vaikka varasija edelleen näkyykin. Ehkäpä siis toivoa on? Katsoin siis lähdekoodia osoitteesta https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications

Vierailija
975/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan 15. varasijalta ensikertalainen päästä jos otetaan sisään vaan n. 20 opiskelijaa?

Vierailija
976/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Metropoliasta tullut vielä minkään alan tuloksia?

Vierailija
977/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tietoa liikkuuko varasijat viikonloppuisin? 

Liikkuu, mulla tuli viime vkl sekä la että su yhden ylöspäin

Vierailija
978/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän itellä näkyy vain yhdessä kohteessa yo-todistuksen pisteet mutta muissa on pelkkä viiva ja lukee että opiskelijavalinta kesken..? Aiemmin tuo yo-tulos näkyi muissakin mutta nyt hävinnyt 

Vierailija
979/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kaipa sit tältä päivältä voi luovuttaa ja tyytyy siihen et joutuu odottaa ens viikkoon. Nyt skumppa auki!

Vierailija
980/1613 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan tuloksia vielä tänään vai kannattaako vaan jo luovuttaa?