AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Mä olin niin varautunut saamaan tiedon tänään, mutta ei. Metropolia ja Laurea Tikkurila pitää jännityksessä. Kaikkeni antaneena tälle suurelle päivälle, on aika tyhjä olo 😩. Ehkä kirjaudun opintopolkuun seuraavan kerran vasta viikon päästä... Tällä hetkellä malttaminen tuntuu mahdolliselta, vähän päätään nostaa myös sellainen "Maanantaina tiedon on ihan pakko olla ulkona"-fiilis 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä olin niin varautunut saamaan tiedon tänään, mutta ei. Metropolia ja Laurea Tikkurila pitää jännityksessä. Kaikkeni antaneena tälle suurelle päivälle, on aika tyhjä olo 😩. Ehkä kirjaudun opintopolkuun seuraavan kerran vasta viikon päästä... Tällä hetkellä malttaminen tuntuu mahdolliselta, vähän päätään nostaa myös sellainen "Maanantaina tiedon on ihan pakko olla ulkona"-fiilis 😅
Samat fiilikset, olin ihan varma et tulokset tulee tänää, vaikka dedis onkin vasta viikon päästä🙈 Pitäis yrittää keskittyy vaan johonkin muuhun, oon koko päivän päivitelly opintopolkuu ja vauvaa.. Jos yrittäisi vaan olla ihan zen koko ens viikon, ja odottaa siihen et se sähköposti sit tulee jos pääsee sisään, eikä maailma kaadu jos ei pääse. Mut tiiän jo ettei tuu omal kohdal onnistuu, vaan sama rumba edessä maanantaina..
Kokonaispisteeni olisivat riittäneet, mutta opetuskieli hylätty. Jätin em. osion tietoisesti viimeiseksi, koska oletin sen olevan lähtökohtaisesti helpoin. Väsyneenä ei sitten nähtävästi mennyt ihan putkeen. Pettynyt, hämmentynyt ja ehkä vähän vihainen olo. Raaka systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaispisteeni olisivat riittäneet, mutta opetuskieli hylätty. Jätin em. osion tietoisesti viimeiseksi, koska oletin sen olevan lähtökohtaisesti helpoin. Väsyneenä ei sitten nähtävästi mennyt ihan putkeen. Pettynyt, hämmentynyt ja ehkä vähän vihainen olo. Raaka systeemi.
Itse en ole saanut vielä tuloksia, mutta pelkään kanssa että tämä osio ei mennyt hyvin. Tein sen jo toisena, koska valmennuskurssin perusteella osasin odottaa pitkän tekstin lukemista ja hankalia tehtäviä. Vaikealta se tuntui silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset, olin ihan varma et tulokset tulee tänää, vaikka dedis onkin vasta viikon päästä🙈 Pitäis yrittää keskittyy vaan johonkin muuhun, oon koko päivän päivitelly opintopolkuu ja vauvaa.. Jos yrittäisi vaan olla ihan zen koko ens viikon, ja odottaa siihen et se sähköposti sit tulee jos pääsee sisään, eikä maailma kaadu jos ei pääse. Mut tiiän jo ettei tuu omal kohdal onnistuu, vaan sama rumba edessä maanantaina..
Kiva täältä huomata, että ihmisillä on ihan samoja fiiliksiä ja ajatuksia kuin itsellä 😄. Läheiseni eivät ihan ymmärrä, koska "kyllä se tieto tulee sitten viimeistään viikon päästä". EI AUTA !!🤯
Ei se että jäät 1.6 pisteen päähän alimmasta hyväksytystä jolloin saattaisi olla toivoa mutta kun lukee että varasija 84
Vierailija kirjoitti:
Ei se että jäät 1.6 pisteen päähän alimmasta hyväksytystä jolloin saattaisi olla toivoa mutta kun lukee että varasija 84
Tiedän tunteen.. Hain jo kolmatta kertaa nyt ja ensimmäisellä kerralla varasija oli 87 :/ Oli kyllä aika luuseri olo..
Se on pahinta ku perhe, mies ja kaverit ei tunnu ymmärtävän tätä! Kyllä ne tulokset sit viikon sisään tulee, no niin tulee, mut täs on jo monta viikkoo odoteltu ja haluun ees jollain taval päästä jo eteenpäin. Opintovapaa vai lisähaku tai polkuopinnot? Argh
Isellä kävin niin, että olin jo täysin menettänyt toivoni, mutta pääsin kuitenkin 2. vaihtoehtoon sisään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustradenomin (tamk) tulokset tullu. Tässä keskustelussa kaks jotka on päässy sisään. Ite jäin varasijalle 40 vaikka todella pienestä kiinni. Onpa raivostuttavaa, mutta ei tälle mitään maha. Onnee teille kahdelle muulle!
Ite olen 10 sisässä varasijoissa, en usko että toivoa on. Ärsyttää...
Vierailija kirjoitti:
"LAB ja HAMK tulokset nyt tulleet Opintopolkuun 😍😍😍 hain siis tekniikan aloille. Sain valintakokeesta 340 pistettä ja pääsin kaikkiin hakukohteisiin, eli ensimmäinen hakuvaihtoehto kutsuu!!! NY RILLATAAN! 🥰🥰"
ONNEA PALJON!! Kumpi sulla oli ykkösvaihtoehtona? 😊 Mietin, onko täällä tulevia opiskelutovereita.
T. HAMK Valkeakoski ykkösenä 🤗
kiitos!!! Mulla oli ykkösenä LAB sähkö- ja automaatiotekniikka. Onnea kollegalle Valkeakosken opintoihin 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
En kestä. Neljäs kerta kun kävin valintakokeessa, nyt ykköskohteeseen läpi! Ja olisin päässyt kaikkiin kuuteen. En uskalla vielä tänään "painaa nappulaa" ettei tule huti.
Tsemppiä kaikille, kannattaa vain jaksaa harjoitella ja yrittää uudestaan!
Ite en pääse vielä tätä nappulan painamista harjoittelemaan kun oon ylempään hakutoiveeseen varasijalla. 😭 Täytyy kuivaharjoitella vielä. Onnea teille jotka ootte onnistunut! 😁
Taas varasijoja heti aamusta eteenpäin. Kyllä ne tosiaan päivittyy viikonloppuisinkin.
SAMK valintakurssista palkit auennut eli joskohan alkuviikosta tulisi sieltä tuloksia. Onko muita SAMKin tuloksia odottavia?
Päivittyvätkö varasijat kerran päivässä? Opintopolussa taisi lukea, että varasijat päivittyvät pääsääntöisesti kerran päivässä(aamupäivällä), mutta onkohan näin. Mietin tässä onko turhaa kurkkia opintopolkuun pitkin päivää kun varasijoilla roikun....
Vierailija kirjoitti:
En tiedä monennellako varasijalla olin silloin kun jäin 0,5 pisteen päähän paikasta. Se oli ennen sähköistä järjestelmää. En muista sitäkään millaiset vastaanottosäännöt silloin olivat. Pääsin siihen, johon enemmän silloin toivoin pääseväni, joka osoittautui ihan paskaksi alaksi :D
Siksi on myöhemmin kiukuttanut tuo 0,5 pistettä. Olen miettinyt olisiko elämäni erilaista ja parempaa.
Suosituilla aloilla on aina kamppailtu pisteiden sadasosista. Kaveri jäi joskus 0,25 pisteen päähän mun pisteistä, minä pääsin sisään ja kaveri huiteli jossain varasijalla 30 tjsp. Ei siis tod pidä luulla olevansa paska, vaikka varasija isolta näyttäisikin noin absoluuttisena lukuna.
Mikäköhän tuolla savoniassa mättää. Tuntuu että kaikista muista kouluista valtaosa tuloksista jo julkaistu ja savonialla kokonaiset 2 hakukohdetta valmiina vipusen mukaan.
Täällä odotellaan kuumeisesti valintakurssin tuloksia😁
Ai, niinpäs onkin, lukee "linkki päivittyy" :)