AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Miksi Vipusessa näyttää olevan kaikissa kohteissa vähemmän valittuja kuin aloituspaikkoja. Aika monta meinaan kävin läpi, kun jäi kiusaamaan.
Tätä olen kuumeisena miettinyt. Hakukohteeseeni oli satoja hakijoita, aloituspaikkoja 18, valittuja 12. Itsellänikin hyväksytty tulos ja varasija 10. MIKSI? Pääsin kyllä toiseen kohteeseen jo sisään mutta tuo olisi mieluisampi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Onnea kaikille valituille!
Itsekin sain opiskelupaikan toiskertalaisena. Pää pyörii tyhjyyttä, viime kerrasta yli kymmenen vuotta. Mitäs nyt? Missä järjestyksessä alkaisi asioita järjestämään? Aion hakea opintovapaata ja jäädä opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Haluan myös hakea opintolainaa. Mistä aloittaa :D Mitään näistä en ole aiemmin siis hakenut eikä ole kokemusta.
Saako opintolainaa jos saa aikuiskoulutustukea? Luulin että aikuiskoulutustukea saa vain jos ei saa muita tukia opiskeluun, ja opintolaina on osa kelan opintotukea?
Mutta vastauksena kysymykseen, hae ensin opintovapaata ja sitten kun se on varmistunut voit hakea aikuiskoulutustukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea kaikille valituille!
Itsekin sain opiskelupaikan toiskertalaisena. Pää pyörii tyhjyyttä, viime kerrasta yli kymmenen vuotta. Mitäs nyt? Missä järjestyksessä alkaisi asioita järjestämään? Aion hakea opintovapaata ja jäädä opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Haluan myös hakea opintolainaa. Mistä aloittaa :D Mitään näistä en ole aiemmin siis hakenut eikä ole kokemusta.
Saako opintolainaa jos saa aikuiskoulutustukea? Luulin että aikuiskoulutustukea saa vain jos ei saa muita tukia opiskeluun, ja opintolaina on osa kelan opintotukea?
Mutta vastauksena kysymykseen, hae ensin opintovapaata ja sitten kun se on varmistunut voit hakea aikuiskoulutustukea.
Opintolainaa saa vaikka saisi aikuiskoulutustukea 😊
LAB ja HAMK tulokset nyt tulleet Opintopolkuun 😍😍😍 hain siis tekniikan aloille. Sain valintakokeesta 340 pistettä ja pääsin kaikkiin hakukohteisiin, eli ensimmäinen hakuvaihtoehto kutsuu!!! NY RILLATAAN! 🥰🥰
Apua siis minullaki ykkösenä metropolia ensihoito ja haluun ne tulokset jo😭 Paljonko sulla pisteitä pääsykokeesta jos haluut jakaa?
303 ja osia päälle. Eli aika kaukana ollaan läpimenosta sinne.
Metropoliaaaa, missä ne tulokset on 🥺🥺🥺
Vierailija kirjoitti:
Metropoliaaaa, missä ne tulokset on 🥺🥺🥺
ihan samaa mietin!
Onko teillä todistusvalinnan varasijat liikkuneet nyt, kun valintakokeiden tuloksia on ruvennut tulemaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä todistusvalinnan varasijat liikkuneet nyt, kun valintakokeiden tuloksia on ruvennut tulemaan?
Eilen liikkui pari sijaa, tänään ei ollenkaan. Hain kyllä suosittuihin kouluihin ja linjoihin, liekö vaikuttaa
Jos heitän hieman bensaa liekkeihin tuon palkki-hörhöilyn suhteen niin itselle kävi niin, että eilen aamulla hävisi todistusvalinnan varasijat 2.-4. hakukohteista sekä ilmestyi tyhjät valintakoepalkit. Tänään sain tiedon, että valintakokeella olen päässyt ensimmäiseen hakukohteeseen.
Mulla ei ole myöskään liikkunut varasijat eteenpäin. Keskiviikkona liikkui pari sijaa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen eteenpäin 20 sijaa, tänään 2. Olen vieläpä ei-enska!
Laurean tuloksia tippuu, 3. varasijalle pääsin eli ihan hyvä mieli anyway
Tuleekohan tänään vielä tuloksia? Jos jotkut vaikka ajattelevat niin, että julkistavat tulokset vasta just ennen kun työaika päättyy, niin ei tarvitse vastailla puheluihin joissa pyydetään perusteluja tms?
Laurean sairaanhoitoon tuli just tulokset ja sain paikan!
LAB tulokset tulivat n.30min sitten. Pääsin toiskertalaisena opiskelemaan fysioterapiaa monimuotona Lappeenrantaan pisteillä 415 ja risat. Alin hyväksytty on tällä hetkellä 309 pistettä. Siis miten uskomattoman helpottunut olo voi ihmisellä olla! Tsemppiä vielä muille tuloksia odottaville!
Vierailija kirjoitti:
Laurean sairaanhoitoon tuli just tulokset ja sain paikan!
Jatkan, että alimmat hyväksytyt pisteet oli 256,656 ja mä sain yli 390 pistettä. Mitäköhän ne maksimipisteet oli? Menin kokeeseen ihan kylmiltäni enkä tajunnut niitä eettisiä kysymyksiä ollenkaan ja päätöksentekokysymyksistä sain tehtyä ehkä puolet ja loput arvasin. Olen aika yllättynyt.
Olen lueskellu suomen historiaa ja yhteiskuntaoppia.