AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä vaan että päivittyykö Opintopolku vaan ns virka-aikaan? 🤣
Nimimerkki Kaverin puolesta kyselen?
oho! nyt menee kyllä tosiaankin jännäksi et onko päässyt edes koetta hyväksytysti läpi mut just noin vaikealta noi osiot kyllä tuntuikin että pisterajojen lasku paikallaan😅
Tässä uudet pisterajat ammattikorkeakouluun.fi-sivulta:
Päätöksentekotaidot-osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 25 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 12,5 pisteeseen.
** Matemaattiset taidot -osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 30 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 20 pisteeseen.
*** Matemaattis-luonnontieteelliset taidot -osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 25 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 12,5 pisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
OHO!! Juuri huomasin ammattikorkeakouluun.fi sivustolta, jossa lukee alimmat hyväksytyt pisterajat kaikista kategorioista niin nyt siellä lukee, että ovat laskeneet alimmat hyväksytyt pisterajat päätöksentekotaidot, matematiikka ja matemaattis-luonnontieteellisissä, koska ovat olleet vaikeustasoiltaab vaikeita!!! Päätöksentekotaidot minini pisteet tippuneet esim alkuperäisestä 25 pisteestä 12,5 pisteeseen!! Huh, nyt on jännää
Eli en tainnut olla yksin kun tuntui tehtävät paljon vaikeammalta kuin keväällä
Mitähän tuo sitten meinaa? Onko paremmat mahdollisuudet heillä, jotka kokivat kokeen helpoksi.
Itse koin just noi päätöksentekotaidot vaikeimmiksi, niin kuulostaa helpottavalta tiedolta, mutta mietin vaan heitä, jotka piti sitä helpoimpana niin saako siitä nyt jotain etua?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo sitten meinaa? Onko paremmat mahdollisuudet heillä, jotka kokivat kokeen helpoksi.
Itse koin just noi päätöksentekotaidot vaikeimmiksi, niin kuulostaa helpottavalta tiedolta, mutta mietin vaan heitä, jotka piti sitä helpoimpana niin saako siitä nyt jotain etua?
Useampi kokeen tehnyt pääsee kokeen hyväksytysti läpi, paremmin pärjänneille ei muutosta menestykseen
Vierailija kirjoitti:
Ainakin viikonloppuna oli varasijamuutoksia, joten jotakin päivittyy myös virka-ajan ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useampi kokeen tehnyt pääsee kokeen hyväksytysti läpi, paremmin pärjänneille ei muutosta menestykseen
Aivan no se kuulostaa reilulta, kun täällä olikin muutamia, jotka jääneet edellisellä kerroilla ilman opiskelupaikkaa vain sen takia kun yksi osuus on ollut hylätty.
Toisaalta voidaan ajatella, että nyt voi päästä sellaisia ohi jonossa tämän myötä, jotka eivät muuten olisi päässeet, ja näin itse jäisin rannalle, mutta parempi ajatella vaan niin, että tilanne on kaikille sama,
Vierailija kirjoitti:
Tässä uudet pisterajat ammattikorkeakouluun.fi-sivulta:
Päätöksentekotaidot-osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 25 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 12,5 pisteeseen.
** Matemaattiset taidot -osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 30 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 20 pisteeseen.
*** Matemaattis-luonnontieteelliset taidot -osion alkuperäinen alin hyväksytty pistemäärä oli 25 pistettä. Osion vaikeustasosta johtuen osion lopullinen alin hyväksytty pistemäärä laskettiin 12,5 pisteeseen.
Olisin kyllä todella huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin viikonloppuna oli varasijamuutoksia, joten jotakin päivittyy myös virka-ajan ulkopuolella
Mulla oli päivittynyt kerran myös yöllä, että kai tuo Opintopolku on jotenkin automaattiohjauksella
Palkkeja ilmestynyt! Tänään tuloksia?
Ohhoh palkkeja tosiaan tullut. Toivottavasti enteilee tuloksia tälle tai huomiselle!
Turku yamk ei vielä ees palkkeja.. mihin teillä on ilmestyny palkkeja?
Palkit tullut itselle Lab, Xamk ja Laurea.
Täällä kans palkkeja ilmestynyt, HAMK tekniikan alat, tähän mennessä hiljaista ollut! Josko vähitellen..
Palkit näkyy myös oamk ja lapin amk
Palkkeja tosiaan tullut LAB, OAMK, Lapin AMK, ja JAMK.
YO-todistusvalinnan varasijat kanssa hävinneet sijoilta 2-6 ja tilalle tullut pelkkä viiva
Mahtavaa tänään alkaa sitten mitä luultavammin rytisemään kunnolla ja sitähän onkin innolla odotettu.
Jos jaatte ilonne, niin kiinnostaisi tietää opiskelupaikan lisäksi, että oletteko ensikertalainen vai toiskertalainen.
Paljon tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
Uskaltaisikohan sitä nyt mennä kurkkaamaan tuota Opintopolun lähdekoodia?
OHO!! Juuri huomasin ammattikorkeakouluun.fi sivustolta, jossa lukee alimmat hyväksytyt pisterajat kaikista kategorioista niin nyt siellä lukee, että ovat laskeneet alimmat hyväksytyt pisterajat päätöksentekotaidot, matematiikka ja matemaattis-luonnontieteellisissä, koska ovat olleet vaikeustasoiltaab vaikeita!!! Päätöksentekotaidot minini pisteet tippuneet esim alkuperäisestä 25 pisteestä 12,5 pisteeseen!! Huh, nyt on jännää