AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Kävin opintopolusta katsomassa, niin näytti minultakin osassa kohteissa varasijat hävinneet ja tilalle tullut pelkkää viivaa.
Voikohan tässä kohtaa jo realistisesti haaveilla, että yksi unelmista käymässä toteen? Eikös tämä kuulu siihen, että voi palkkiteorian mukaan saada opiskelupaikan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien hakukohteiden palkit tulleet
1.-3 hakukohteet Haaga-Helian MBA (YAMK)
4. Laurea Tradenomi (ennen häviämistä todistusvalinnan varasija 12)
5. XAMK tradenomi
6. LAB ICT tradenomi (ennen häviämistä todistusvalinnan varasija 33)
Ja ennen kuin kukaan ehtii kysymään että miten voi hakea sekä alempaan että ylempää, taustalla diplomi-insinööritutkinto ja haluan ICT/markkinointi-tutkinnon tuon tueksi voidakseni yletä innovaatio/kehitys/markkinointijohtajaksi.
Ihan hirveä jännäys päällä, perjantaina pitäisi virallisesti hakea opintovapaata lisää jos paikan saan (45 päivää ennen opintovapaan alkua...) niin hemmetti parempi tulla tulokset ennen sitä tai joutuu hakemaan sokkona x)
Lisää opintovapaata? Kukas sinun työt tekee?
No sehän ei ole opintovapaanhakijan ongelma. Yleensä siihen hommaan taidetaan etsiä joku sijainen.
Vierailija kirjoitti:
Kävin opintopolusta katsomassa, niin näytti minultakin osassa kohteissa varasijat hävinneet ja tilalle tullut pelkkää viivaa.
Voikohan tässä kohtaa jo realistisesti haaveilla, että yksi unelmista käymässä toteen? Eikös tämä kuulu siihen, että voi palkkiteorian mukaan saada opiskelupaikan?
Näin ainakin moni aiemmin hakenut on kirjoittanut! Hyvältä vaikuttais siis sun osalta!
Sama tilannr mulla. Toivotaan, että näin on!
Ei jos lukee että opiskelija valinta kesken niin on ainakin kokeesta päässyt hyväksytysti läpi?
Vierailija kirjoitti:
Ei jos lukee että opiskelija valinta kesken niin on ainakin kokeesta päässyt hyväksytysti läpi?
Mulla lukee samoin, mutta luulen että se vaan tarkoittaa että sinne ei ole kirjattu vielä yhtään mitään. Varmaan lukenut noin siitä asti kun on hakuaika mennyt umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei jos lukee että opiskelijavalinta kesken niin on ainakin kokeesta päässyt hyväksytysti läpi?
Ei. Mulla lukee noin, vaikka en käynyt koko valintakokeessa (tuli työeste).
Miksi, oi miksi Oamkissa on sairaanhoitaja, terkka ja sosionomi linjoille noin paljon vähemmän valittuja kuin aloituspaikkoja?? Hakijoista ei kuitenkaan puutetta ole ollut.. Itsekin olen hyväksytyllä suorituksella varasijalla 11, ja hakukohteeseen valittu 6 vähemmän kuin aloituspaikkoja..??
Apua, jännittää ihan tosi paljon nyt ;_;
Mitä tämä tarkoittaa? AMK-valintakoe, korkeakouluopintoihin valmentavan koulutuksen suorittaneet.
Xamk sosionomi valintakoepisteet oli tullu äsken... varasijalla 4. :(
Xamk sosionomi valintakoepisteet oli tullu äsken... varasijalla 4. :( onkohan mahkuja päästä..
Vierailija kirjoitti:
Miksi, oi miksi Oamkissa on sairaanhoitaja, terkka ja sosionomi linjoille noin paljon vähemmän valittuja kuin aloituspaikkoja?? Hakijoista ei kuitenkaan puutetta ole ollut.. Itsekin olen hyväksytyllä suorituksella varasijalla 11, ja hakukohteeseen valittu 6 vähemmän kuin aloituspaikkoja..??
Kai siinä on näkyvissä vaan suoraan todistusvalinnan kautta olevat, kun tulokset valintakokeesta ei ole vielä selvillä. Mitä olen täältä ymmärtänyt, niin on myös valintakoejono erikseen, niin sieltä sitten täytetään loppuun sinne aloituspaikkojen määrään saakka.
Vierailija kirjoitti:
Xamk sosionomi valintakoepisteet oli tullu äsken... varasijalla 4. :(
Noniin nyt niitä valintakoetuloksia siis tulee! Varasijalla 4 on hyvät mahdollisuudet, oletkos ensikertalainen hakija?
Siis tippuuko tuloksia eri aikoihin? Oisin ajatellu että kun koe on valtakunnallisesti yhteinen ja sama niin tulokset ilmestyis kaikille yhtä aikaa näkyviin
Aiemmin ainakin tullut tuloksia eri aikaan, vaikka sama AMK-valintakoe.
Muistelen, että osa on saattanut saada ainakin jopa päivää paria etukäteen tuloksia mitä sitten omiin hakukohteisiin on tullut..
Vierailija kirjoitti:
Xamk sosionomi valintakoepisteet oli tullu äsken... varasijalla 4. :( onkohan mahkuja päästä..
Jos olet ensikertalainen, niin paremmat. Joku sanoi, että jos ensikertalainen ei ota opiskelupaikkaa vastaan siihen otetaan jonosta seuraava ensikertalainen, jolla on parhaat pisteet. Jos ei-ensikertalainen ei ota paikkaa vastaan, siihen otetaan kuka tahansa, jolla on paremmat pisteet. Eli ei-ensikertalaiset ovat jonon hännillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien hakukohteiden palkit tulleet
1.-3 hakukohteet Haaga-Helian MBA (YAMK)
4. Laurea Tradenomi (ennen häviämistä todistusvalinnan varasija 12)
5. XAMK tradenomi
6. LAB ICT tradenomi (ennen häviämistä todistusvalinnan varasija 33)
Ja ennen kuin kukaan ehtii kysymään että miten voi hakea sekä alempaan että ylempää, taustalla diplomi-insinööritutkinto ja haluan ICT/markkinointi-tutkinnon tuon tueksi voidakseni yletä innovaatio/kehitys/markkinointijohtajaksi.
Ihan hirveä jännäys päällä, perjantaina pitäisi virallisesti hakea opintovapaata lisää jos paikan saan (45 päivää ennen opintovapaan alkua...) niin hemmetti parempi tulla tulokset ennen sitä tai joutuu hakemaan sokkona x)
Lisää opintovapaata? Kukas sinun työt tekee?
Irtisanoa saa myös opintovapaalla.
Eihän sillä ole väliä, jos ensisijaisia hakijoita on vähemmän. Jollain hakukohteen viidenneksi itselleen laittaneella ei olisi saumoja tuohon muutenkaan.