Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
461/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu todella pitkältä ajalta odottaa. Joka päivä käynyt täällä katsomassa onko uusia viestejä tai onko joku ilmoittanut, että tulokset saapuneet ja sen lisäksi vielä päivittäin käyny kyttäämässä opintopolkua. Omituista, että tuloksissa kestää näinkin kauan jos ja kun kerta koneet automaattisesti laskevat tulokset. Suurin toive olis nyt päästä alanvaihtajaksi ja opiskelemaan...

Vierailija
462/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella pitkältä ajalta odottaa. Joka päivä käynyt täällä katsomassa onko uusia viestejä tai onko joku ilmoittanut, että tulokset saapuneet ja sen lisäksi vielä päivittäin käyny kyttäämässä opintopolkua. Omituista, että tuloksissa kestää näinkin kauan jos ja kun kerta koneet automaattisesti laskevat tulokset. Suurin toive olis nyt päästä alanvaihtajaksi ja opiskelemaan...

Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla selitys odotusajalle. Ymmärrän odotusajan, jos pääsykoe on sisältänyt motivaatiokirjeen tai videon, kun jonkun pitää käydä ne läpi, mutta AMK-pääsykoe on vaan monivalintaa. Niistä opinnoista tulokset voisivat tulla suurinpiirtein samantien, kun viimeinen pääsykokeiden tekijä on saanut kokeen valmiiksi. Mutta ehkä ne opintopäätöksiä jakavat tahot haluavat vain saada toisetkin kärsimään, kun he ovat itsekin joutuneet odottamaan aikoinaan tuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, miksi Vipusessa lukee aloituspaikkoja 18, mutta valittuja vain 12? Itse olen varasijalla 11 eli suoritukseni lienee hyväksytty kuitenkin? Miksihän valittuja on vähemmän kuin aloituspaikkoja? Kyseessä videon perusteella tehty valintakoe.

Vierailija
464/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen, että viimeksi kun opiskelupaikan sain 2021, siitä tuli sähköpostiin ilmoitus. Ei tarvinnut kytätä. Oletan, että nyt sama homma ja olen sujuvasti jättänyt kirjautumatta opintopolkuun. 

Vierailija
465/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sieltä sähköpostikin mutta ei reaaliajassa.. voi näkyä pitkästi ennen sähköpostia opintopolussa.

Vierailija
466/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää vaan on jännää! 

Vierailija
467/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan myös sähköposti jos ei ole tullut valituksi?

Vierailija
468/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tullut hyväksytyksi yhteen hakukohteeseen enkä muistaakseni saanut siitä sähköpostia. Tosin mulla on vielä toisia hakuja auki.

Vierailija
469/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla selitys odotusajalle. Ymmärrän odotusajan, jos pääsykoe on sisältänyt motivaatiokirjeen tai videon, kun jonkun pitää käydä ne läpi, mutta AMK-pääsykoe on vaan monivalintaa. Niistä opinnoista tulokset voisivat tulla suurinpiirtein samantien, kun viimeinen pääsykokeiden tekijä on saanut kokeen valmiiksi. Mutta ehkä ne opintopäätöksiä jakavat tahot haluavat vain saada toisetkin kärsimään, kun he ovat itsekin joutuneet odottamaan aikoinaan tuloksia.

Jonain vuonna oli käsittääkseni laskettu jonkin osion hyväksymisen rajaa, koska oli todettu sen olleen liian vaikea. Uskoisin että tämän kaltaisten tilanteiden takia, ei voida ihan automaatilla laittaa tuloksia tulemaan.

Vierailija
470/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni koe ihan ok, mutta otin varman päälle ja ilmoittauduin tänään polkuopintoihin. Mikäli pääsen kokeen kautta, perun paikkani polkuopinnoissa. Nopeasti meni paikat, 10 aloituspaikkaa meni n.3.min aikana.

Vierailija
471/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku sanoa, miksi Vipusessa lukee aloituspaikkoja 18, mutta valittuja vain 12? Itse olen varasijalla 11 eli suoritukseni lienee hyväksytty kuitenkin? Miksihän valittuja on vähemmän kuin aloituspaikkoja? Kyseessä videon perusteella tehty valintakoe.

Niin ja lisään vielä, että alin vaadittu pistemäärä ylittyi reippaasti. Tämä alin vaadittu siis mainitaan jo siellä valintakoevideon ohjeissa.

Vierailija
472/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lisään vielä, että alin vaadittu pistemäärä ylittyi reippaasti. Tämä alin vaadittu siis mainitaan jo siellä valintakoevideon ohjeissa.

Ainut mahdollinen syy jonka keksin, on se että useammalla on sama pistemäärä ja koulu on päättänyt että tasapistetilanteessa kellekään ei tarjota paikkaa. Kouluhan saa itse päättää miten toimii tasapistetilanteessa; ottaako sisään kaikki jotka saaneet samat pisteet, eivät ota ketään tai arpovatko tms. Tuntuu kyllä, että olisi aika hurja määrä saman pistemäärän saaneita jos 6 paikkaa jätetty kokonaan täyttämättä🤔

Vierailija
473/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee, mutta se maili kertoo vaan siitä että Opintopolussa on koetuloksia saatavilla, ja ne näkee yleensä Opintopolusta itse ennen kun se maili tulee

Vierailija
474/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tapahtuisikohan huomenna opintopolussa jotain?

Vierailija
475/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun alatte saada tuloksia, ja haluatte niitä jakaa, niin toivottavaa olisi, jos kertoisitte myös oletteko ensikertalaisia vai ei-ensikertalaisia, niin varasijoilla olevat saisi paremman kuvan mahdollisuuksistaan päästä opiskelemaan.

Vierailija
476/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ei-ensikertalaisena liiketalouden tradenomikoulutuksiin ympäri Suomen, ja kun todistusvalinnassa varasijoille jäin, niin valintakoetuloksia odottelen ihan kuumeisesti. Tulisipa jo tällä viikolla, niin pääsee tästä jännityksestä.

Vierailija
477/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ihme jos ei tällä viikolla ala valintakokeen tuloksia tipahdella. Lapin amk Kemin kampukselle on ollu jo lähes viikon valintakoepalkit auki. Olin vähän pettynyt kun ei tänään tietoa tullutkaan. Odottavan aika pitkä. Ahdistaa kylläkin kun en yhtään tiedä miten meni sen päätöksenteon kanssa. Riittäis ihan sekin tieto että pääsikö kokeesta edes läpi. 😅 Muut osiot ei mietitytä ollenkaan.  

Vierailija
478/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä ihme jos ei tällä viikolla ala valintakokeen tuloksia tipahdella. Lapin amk Kemin kampukselle on ollu jo lähes viikon valintakoepalkit auki. Olin vähän pettynyt kun ei tänään tietoa tullutkaan. Odottavan aika pitkä. Ahdistaa kylläkin kun en yhtään tiedä miten meni sen päätöksenteon kanssa. Riittäis ihan sekin tieto että pääsikö kokeesta edes läpi. 😅 Muut osiot ei mietitytä ollenkaan.  

Itelle riittäisi kans tieto pääsikö edes läpi kun tuntu jotenkin vaikeammalta kuin keväällä joista sain kyllä paikan mutta mokasin haku järjestyksessä 

Vierailija
479/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks viikkoa tulee valintakokeestakin, että kyllä niitä tuloksia tällä viikolla luulisi jo tippuvan. Itseä huolettaa kanssa eniten päätöksenteon osuus, kun aika loppui siinä kesken, että vähintään puolet meni täysin arvailuksi eikä kaikki muutkaan täysin varmuudella oikein mennyt. Muista osuuksista uskon päässeeni läpi, etenkin matematiikasta jäi vahvat fiilikset. Miinuspisteitä ei tule, niin pelkkä oikein arvaaminen voi taata opiskelupaikan.

Vierailija
480/1613 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sisään 2023 kevään haussa ja syksyn 2023 haussa. Mihinkähän hakisin tammikuussa 2024? Ideoita? Vinkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi