Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi sanoi lapsille vain hei ja hei hei, eikä ollut heidän kanssaan

Vierailija
05.09.2023 |

Lapset odottivat pääsyä mummolaan. Sen piti olla kivaa. Mummo tervehti ovella ja siirtyi sitten tekemään jotain pakastusjuttuja. Olin läsnä sen 2 tuntia, lapset leikkivät vain keskenään. Sitten lähdimme, mummo sanoi hei hei ja sillä sipuli. Kertaakaan mummo ei käynyt juttelemassa lasten kanssa.

Vierailusta oli sovittu 3 päivää etukäteen.

Mitä mieltä?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi omaan mieleeni että alkaisin säilöä jos lapsenlapseni olisi tulossa käymään. Ihan tahallistahan tuo oli ja pakeni teitä pakastamiseensa

Vierailija
22/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh. Mulle kun tulee lapsenlapset, olen valmistanut askartelut yhdessä tehtäväksi ja kirjan luettavaksi ja mehua ja keksejä. Sehän on juhlahetki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkäpä tämä tapahtuman pitäisi kertoa sinulle jotain.

- oliko anoppi pyytänyt sinut ja lapset lylään vai olitko kutunut itse itsesi sinne.

- ehkä ne marjat tms piti saada sinne pakkaseen ja te tulitte hiritsemään hänen askareitaan

- kyllä tuo kertoo juuri siitä että ei nyt just ois jaksanu teidän vierailua

Isovanhempienkaan ei tarvitse aina ottaa vietaita avosylin vastaan.

Kolme päivää aiemmin sopimalla sopinut vierailusta? Etkö osaa lukea?

Vierailija
24/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tulisi omaan mieleeni että alkaisin säilöä jos lapsenlapseni olisi tulossa käymään. Ihan tahallistahan tuo oli ja pakeni teitä pakastamiseensa

Minä taas en keksi mitään syytä sille, miksi en säilöisi. Lapsenlapsille tekee ihan hyvää saada osallistua vanhanaikaisiin asioihin.

Työt on tehtävä, kun on töiden aika. Ap ei nähtävästi ymmärtänyt, että hänenkin oletettiin hoksaavan, että mummola ei ole Hoplop.

Vierailija
25/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastus on vakava asia. Pakastaja-Elvi on omassa suvussa tuttu käsite, eikä silloin sovi tunkea kylään, jos ei aio olla avuksi.0

Olisihan mummo voinut aamulla soittaa, että "Älkää tulko tänään, minä pakastan marjoja ja olen niin outo, että kaikille jäisi vain paha mieli". Ap

Sittenhän oisit tehnyt aloituksen siitä, kuinka anoppi perui teidän vierailun muutaman tunnin varoajalla. Ikävä ihminen olet, onnekseni en oo sunlaisesi eukon anoppi 🙏

Vierailija
26/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli anoppi pyytänyt teidät kylään, vai menitkö ihan pyytämättä?

Soitin äidilleni ja hän hirveän väsynyt, kun meitä sisaria kolme ja lastenlapsia 7 ja päälle vielä yhden puolison edell.liiton lapset ja vieraita rampannut koko kesän ja on loma passattavana ja oletus vanhemmilta olla lasten kanssa.

Jos vanhemmat eivät jaksa, ei ne mummotkaan, jos kukaan muu ei laita tikkua ristiin, vaan mummojen tehtäväksi jää lastenhoito, ruuat, siivoukset, pyykinpesut jne. Ja sitä mukaan pankkitilin saldo hupenee toisten suuhun ja rahat loppumassa.

Vierailija
27/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en keksi mitään syytä sille, miksi en säilöisi. Lapsenlapsille tekee ihan hyvää saada osallistua vanhanaikaisiin asioihin.

Työt on tehtävä, kun on töiden aika. Ap ei nähtävästi ymmärtänyt, että hänenkin oletettiin hoksaavan, että mummola ei ole Hoplop.

Anoppihan ei ottanut lapsia mukaan vanhanikaisiin asioihin.

Vierailija
28/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani sopivat kyläilystä kahden kuukauden varoajalla, ajoimme sinne 400 kilsan päähän huomataksemme että he oli lähteneet marjaan toiselle paikkakunnalle.

Eikä edes anteeksi pyydetty. Kiva ajella pienen lapsen kanssa tuntitolkulla turhaan.

Vierailija
29/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilöminen on ihan ok, jos se ei sisällä vaaraa saada palovamma. Useinmiten se sisältää sen. Äitini sitä harrastaa ja ei tarvinnut kuin hieman keskittyminen herpaantua ja sai vakavan palovamman jota hoidettiin todella pitkään. Lapsuuden kaverini joutui ihan sairaalaan asti kehon palovamman takia. Joten ehkä ne säilömiset ei ole leikki-ikäisten juttu.

Vierailija
30/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne työt odottaa eikä tekemällä lopu. Mutta sitä voi ihan oikeasti vain sanoa ihmisille ettei pidä niistä eikä halua nähdä niitä enää ikinä. Niin jää paljon aikaa tehdä työtä ilman että joku keskeyttää elämällä

Vierailija
31/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tusinatarinoidenkeksijä liikkeellä taas.

Aina sama lopetus "mitä mieltä" ?

Tarina on totta. Jos et usko, sinulla on siihen syy. Ehkä sinulla on taipumus satuilla. Ap

Okei, eli tarina on täysin keksitty. Hyökkäys on paras puolustus joskus.

Yritähän ap keksiä nyt vähän parempi aloitus ja jos joku epäilee sitä, niin älä nyt tuollaisia kommentteja laita ja hyökkää epäilijää vastaan.

Tällaisia mitä mkeltä tarinoita on täällä luian usein, joten muuta sitäkin kohtaa vähän myyvemmäksi seuraavalla kerralla.

Höpö höpö. Tapahtui sunnuntaina. Ap

Vierailija
32/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän anopiltani. Hän yleensä puuhailee kotitöitään ym. kun olemme kylässä, mutta huomioi kyllä lapset välillä, etsii vaikka jonkun lelun. Mutta kun sinne menemme, niin kaitsemme omat lapsemme. Hän on vaan sen luontoinen ja vissiin sen verran monta lasta hoitanut, ettei taida enää huvittaakaan.

Oma äitini sen sijaan on se "hauska mummo", joka leikkii ja viihdyttää ja ottaa mielellään hoitoon useammaksi tunniksi. Voi arvata kumman luokse lapset kyselevät kylään.

Täällä myös lapsilla selkeästi toinen isoäiti on heille mieluisampi.

Ensimmäinen jos ei saa tunkea iholle tai ryypätä ja työntää sokeria - jättää täysin huomiotta ja on kiinnostuneempi kertomaan naapureistaan kuin kysymään lapsilta mitä kuuluu ja mitä ovat puuhailleet kuluneina kuukausina, kyläilyjen välillä hänestä ei kuulu. Välissä lapset jopa kieltäytyivät lähtemästä kylään.

Toinen kyselee kuulumisia ja oma-aloitteisesti lapset hänelle asioitaan kertovat ja kyselevät milloin käydään (ja käyvät myös omatoimisesti n. kerran viikossa). 

Mainittakoon että kaikki isovanhemmat asuvat suunnilleen samalla etäisyydellä meistä, polkupyörällä helposti saavutettavissa.

Vierailija
33/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun appivanhempani sopivat kyläilystä kahden kuukauden varoajalla, ajoimme sinne 400 kilsan päähän huomataksemme että he oli lähteneet marjaan toiselle paikkakunnalle.

Eikä edes anteeksi pyydetty. Kiva ajella pienen lapsen kanssa tuntitolkulla turhaan.

😄😄😄

Ette sitten sopineet tarkemmin edellispäivänä ja varmistaneet että ovat kotona?

Vierailija
34/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot on siitä outoja, että heille lapsi ei ole ihme, vaan arkea. Siksi mummojen arki ei muutu, vaikka kodissa olisi lapsia eli sama meno jatkuu kuin noin 30 vuotta sitten. Pitää tiskata, siivota, pakastaa, kökkiä kasvimaalla ja katsoa Salattuja elämiä. Silloin aikoinaan omat lapset otettiin mukaan kotitöihin, nykylapsia ei saa ottaa, koska siitä voi tulla traumoja. Mummo vain ei osaa lopettaa elämistään siksi, miniä tuo lapsenlapset mukanaan, koska mummo ei ole oppinut, että lapset ovat maailman keskipiste, mummolle se keskipiste on elämä sellaisenaan.

Fiksumpi miniä olisi kysynyt, miten me voimme auttaa. Tyhmempi istuu kädet ristissä ja ihmettelee, että miksi tuo ei katsele lasten kanssa ruutua, vaan touhuaa omiaan.

Lisäksi 2 tuntia pakastamista on melkoinen rumba, siinä on mummo saanut tehdä monta asiaa, että saa työt tehtyä miniän arvostellessa vieressä.

Meillä mummo ei koskaan leiki lasten kanssa, vaan laittaa nämä kotitöihin.

Tätä mummoa ei saa auttaa keittiössä. Se on hänen valtakuntansa. Ap

Vierailija
35/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppihan ei ottanut lapsia mukaan vanhanikaisiin asioihin.

Anopit ja mummotkin ovat vain ihmisiä ja kyllä se rassaa, jos yhtäaikaa pakastaa marjoja, hoitaa kolmea lasta, passaa ja pitää seuraa miniälle.ja oma jaksaminen ja voimavarat äärirajoilla.

Ja miksi lasten äidit eivät voi ottaa mukaan "vanhanikäisiin asioihin" jota mielestäsi marjojen pakastaminen on. Toisaalta, jos perheessä kolme lasta, luulisi kotona marjojen pakastaminen olevan arkipäivää, ainakin niitä marjoja talven aikana menisi kotonakin lapsen suuhun.

Vierailija
36/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos anoppi tuntee jonkun marjanpoimijan ja se poimija tuo marjat silloin kun poimijalle sopii? Nyt sattui pahasti teidän vierailun aikana?

Oletko ap itse myös sellainen, että pidät tiukasti kiinni suunnitelmiltasi? Ristiriidat syntyvät niinkin, jos on kaksi samanlaista sinä ja anoppi

Vierailija
37/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos anoppi tuntee jonkun marjanpoimijan ja se poimija tuo marjat silloin kun poimijalle sopii? Nyt sattui pahasti teidän vierailun aikana?

Oletko ap itse myös sellainen, että pidät tiukasti kiinni suunnitelmiltasi? Ristiriidat syntyvät niinkin, jos on kaksi samanlaista sinä ja anoppi

Emme tosiaan tienneet pakastamista mitään ennen kuin tulimme mummon luo. Silloinkaan hän ei ensin sanonut mitään, vaan katosi vain keittiöön. Sitten näin marjat ja kommentoin, että ai sinulla onkin tällainen projekti.

Ap

Vierailija
38/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset suorastaan rakastavat sitä, että saavat tehdä "oikeita töitä". Ainakin ennen ns. murrosikää. 

Vierailija
39/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😄😄😄

Ette sitten sopineet tarkemmin edellispäivänä ja varmistaneet että ovat kotona?

Mieheni soitti varmaan parikymmentä kertaa sen kyläkutsun jälkeen ja joka kerta se toistettiin.

Myös edellisenä päivänä.

Vierailija
40/95 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin vanhemmista hoitaa itse oman sukunsa, hyvin sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi