Anoppi sanoi lapsille vain hei ja hei hei, eikä ollut heidän kanssaan
Lapset odottivat pääsyä mummolaan. Sen piti olla kivaa. Mummo tervehti ovella ja siirtyi sitten tekemään jotain pakastusjuttuja. Olin läsnä sen 2 tuntia, lapset leikkivät vain keskenään. Sitten lähdimme, mummo sanoi hei hei ja sillä sipuli. Kertaakaan mummo ei käynyt juttelemassa lasten kanssa.
Vierailusta oli sovittu 3 päivää etukäteen.
Mitä mieltä?
Kommentit (95)
Omat lapseni olisivat tykänneet lajitella purkkeja ja pusseja. He olisivat olleet innoissaan. Valitsit itse sivuun jättäytymisen.
Kaikki ei ole aina vain anopin syy. Joku toinen on voinut tuoda pyytämättä laatikon marjoja. Ehkä anoppi ajatteli, että tästä saadaan lastenlasten kanssa kiva yhteinen tekeminen. Päätit kuitenkin itse vetäytyä.
Jos oma äitisi olisi toiminut samoin, olisiko se ärsyttänyt yhtä paljon? Vai olisitteko vain ryhtyneet tuumasta toimeen? Lajitelleet lasten kanssa rasiat ja pakanneet marjat. Viettäneet yhteistä aikaa kivan tekemisen muodossa. Lapset rakastavat puuhastelua.
Tyypillistä anoppi kamaa. Outoa, selittämätöntä, tylyä. Jopa lasten kanssa.
Kuulostaa omalta äidiltäni. Tosin sillä erotuksella että hänen mielestään minun pitäisi tehdä ne hänen maailman tärkeimmät hommansa sillä välin kun hän on lasten kanssa. Meillä ei käy koskaan kun on aina niin kiire. Ei kyllä käydä enä mekään, koska ains on muuta puuhaa mutta silti syyllistää minua kun en tule hänen orjakseen.
Vierailija kirjoitti:
Nää anopin haukkumisketjut on tosi tympeitä, Aina! Ja Aina aloittaja on se miniä. Onko kaikkien naisten anopit persiistä, ja miesten anopit keijuja?
Naurettavaa, ja lapsellista 🙄
Sanos muuta. Miehillä jostain kumman syystä on vissiin kivat anopit. Ja mua huvittaa se ettei nämä miniät tajua ollenkaan että heistäkin tulee patskoja anoppeja joskus, auts :D Koska anoppihan on miniälle lähtökohtaisesti ihan kauhea henkilö. Miniöissä ei ikinä koskaan ole vian puolikastakaan, ei ikuna päivänä. Paitsi tosiaan sitten kun se oma mahdollinen poika alkaa seukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot on siitä outoja, että heille lapsi ei ole ihme, vaan arkea. Siksi mummojen arki ei muutu, vaikka kodissa olisi lapsia eli sama meno jatkuu kuin noin 30 vuotta sitten. Pitää tiskata, siivota, pakastaa, kökkiä kasvimaalla ja katsoa Salattuja elämiä. Silloin aikoinaan omat lapset otettiin mukaan kotitöihin, nykylapsia ei saa ottaa, koska siitä voi tulla traumoja. Mummo vain ei osaa lopettaa elämistään siksi, miniä tuo lapsenlapset mukanaan, koska mummo ei ole oppinut, että lapset ovat maailman keskipiste, mummolle se keskipiste on elämä sellaisenaan.
Fiksumpi miniä olisi kysynyt, miten me voimme auttaa. Tyhmempi istuu kädet ristissä ja ihmettelee, että miksi tuo ei katsele lasten kanssa ruutua, vaan touhuaa omiaan.
Lisäksi 2 tuntia pakastamista on melkoinen rumba, siinä on mummo saanut tehdä monta asiaa, että saa työt tehtyä miniän arvostellessa vieressä.
Meillä mummo ei koskaan leiki lasten kanssa, vaan laittaa nämä kotitöihin.
Tätä mummoa ei saa auttaa keittiössä. Se on hänen valtakuntansa. Ap
Mummot kannattaa pyytää kylään omaan kotiinsa, näin mummolla on aikaa seurustella lasten kanssa, kun miniä passaa ja hoitaa vieraanvaraisuuden ja seurustelun ja mummo voi kestityttyä lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastus on vakava asia. Pakastaja-Elvi on omassa suvussa tuttu käsite, eikä silloin sovi tunkea kylään, jos ei aio olla avuksi.0
Olisihan mummo voinut aamulla soittaa, että "Älkää tulko tänään, minä pakastan marjoja ja olen niin outo, että kaikille jäisi vain paha mieli". Ap
Kyseessä on miehesi äiti, etkä voinut kysyä, "painaako jokin mieltä kun olet niin hiljainen ja kireä?"
Ihmisillä on tosi oudot perhesuhteet Suomessa. Mistään ei puhuta. Vauvapalstalla sitten kauhistellaan omaa kohtaloa, vaikka olisi voinut avata suun siellä anoppilassa ja kysyä, mikä on vialla.
Hän on niin dominoiva, että tuollaista ei voi kysyä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tulisi omaan mieleeni että alkaisin säilöä jos lapsenlapseni olisi tulossa käymään. Ihan tahallistahan tuo oli ja pakeni teitä pakastamiseensa
Minä taas en keksi mitään syytä sille, miksi en säilöisi. Lapsenlapsille tekee ihan hyvää saada osallistua vanhanaikaisiin asioihin.
Työt on tehtävä, kun on töiden aika. Ap ei nähtävästi ymmärtänyt, että hänenkin oletettiin hoksaavan, että mummola ei ole Hoplop.
Anoppihan ei ottanut lapsia mukaan vanhanikaisiin asioihin.
Vai sanoiko ap, että ei lasten tarvitse?
Anopinhaukkujien kannattaisi muistaa että anoppi on oman puolison äiti. Harva ihminen haluaa, että omaa äitiä muut haukkuu.
Harva ihminen yksin riitelee. Ainakaan kovin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastus on vakava asia. Pakastaja-Elvi on omassa suvussa tuttu käsite, eikä silloin sovi tunkea kylään, jos ei aio olla avuksi.0
Olisihan mummo voinut aamulla soittaa, että "Älkää tulko tänään, minä pakastan marjoja ja olen niin outo, että kaikille jäisi vain paha mieli". Ap
Kyseessä on miehesi äiti, etkä voinut kysyä, "painaako jokin mieltä kun olet niin hiljainen ja kireä?"
Ihmisillä on tosi oudot perhesuhteet Suomessa. Mistään ei puhuta. Vauvapalstalla sitten kauhistellaan omaa kohtaloa, vaikka olisi voinut avata suun siellä anoppilassa ja kysyä, mikä on vialla.
No voisiko sanoa, että sinulla näyttää olevan säilöntä kesken, tultiinkohan me huonoon aikaan, miten voimme olla avuksi.
Sen sijaan päätit olla möllöttää ja ihmetellä, kun vanha ihminen tekee töitä eikä suo sinulle omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Anopinhaukkujien kannattaisi muistaa että anoppi on oman puolison äiti. Harva ihminen haluaa, että omaa äitiä muut haukkuu.
Harva ihminen yksin riitelee. Ainakaan kovin kauan.
Hyvin usein se kuormittava anoppi on muös paska äiti.
Ja esim tässähän se anoppi kyllä ihan itselseen riiteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tulisi omaan mieleeni että alkaisin säilöä jos lapsenlapseni olisi tulossa käymään. Ihan tahallistahan tuo oli ja pakeni teitä pakastamiseensa
Minä taas en keksi mitään syytä sille, miksi en säilöisi. Lapsenlapsille tekee ihan hyvää saada osallistua vanhanaikaisiin asioihin.
Työt on tehtävä, kun on töiden aika. Ap ei nähtävästi ymmärtänyt, että hänenkin oletettiin hoksaavan, että mummola ei ole Hoplop.
Anoppihan ei ottanut lapsia mukaan vanhanikaisiin asioihin.
Vai sanoiko ap, että ei lasten tarvitse?
Mummo ei pyytänyt lapsia mukaan. Oli sen oloinen, ettei koko keittiöön oikein uskaltanut mennä ( näin on aina, kun hän on keittiössä). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisiko sanoa, että sinulla näyttää olevan säilöntä kesken, tultiinkohan me huonoon aikaan, miten voimme olla avuksi.
Sen sijaan päätit olla möllöttää ja ihmetellä, kun vanha ihminen tekee töitä eikä suo sinulle omaa aikaa.
Kuten sanottu, en poistunut minnekään lasten luota. Ja vierailu sovittu 3 p etukäteen. Ap
Meillä on lastenlapset keittiötöissä mukana kykyjensä mukaan. Joku pilkkoo, joku vatkaa, joku mittaa aineita, isommat jo itse hellan vieressä ja leipovat.
Pakastimme marjoja, jokaisella pakastepurkki edessä, roskat pois ja siinä samalla juteltiin.
Nuorin 4 v.
No missä se appiukko oli-leikkikö hän lastenlasten kanssa. Ovatko nuo lapset anopin biologisia lapsenlapsia? Kyllä suhtautuminen on eri jos tuot vieraita lapsia. Miksi aina anoppia syyllistetään- eikö olekaan tasa-arvo- onhan se appikin olemassa!
Olisiko teidän omassa käytöksessä ollut jotain sellaista, joka olisi voinut vaikuttaa mummon käytökseen? Mummo pakastaa marjoja keittiössä. Vieraat saapuvat. Vieraat menevät keskenään omiin oloihinsa muihin huoneisiin mummon jäädessä yksin keittiöön. Vieraat ovat muissa huoneissa lähes koko vierailun ajan. Lähtevät kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No missä se appiukko oli-leikkikö hän lastenlasten kanssa. Ovatko nuo lapset anopin biologisia lapsenlapsia? Kyllä suhtautuminen on eri jos tuot vieraita lapsia. Miksi aina anoppia syyllistetään- eikö olekaan tasa-arvo- onhan se appikin olemassa!
Appi on kuollut.
Ja tätä biologiset lapset - juttua en tajua ollenkaan. Tietenkin ovat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teidän omassa käytöksessä ollut jotain sellaista, joka olisi voinut vaikuttaa mummon käytökseen? Mummo pakastaa marjoja keittiössä. Vieraat saapuvat. Vieraat menevät keskenään omiin oloihinsa muihin huoneisiin mummon jäädessä yksin keittiöön. Vieraat ovat muissa huoneissa lähes koko vierailun ajan. Lähtevät kotiin.
Lue kommenttini tästä ketjusta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo aiemmin käynyt ilmeiseksi että anopin keittiöön ei saa mennä, ei kai ne vieraat sitten mene sinne.
Ja harvemmin kai vieraat keittiöön töihin kutsutaan?
Miksi mummon pitää keskittyä lapsiin?
Mikä ihmeen leikittäjä se mummo on?
Mitä tämä miniä sitten olisi tehnyt, jos mummo olisikin vain leikkinyt lasten kanssa koko ajan?
Minä ainakaan en enää tässä iässä halua leikkiä yhtään mitään. Juttelen lasten kanssa siinä omien hommien lomassa kyllä ja huomioin heidät kyllä, mutta leikkiminen?
Ei kaikki naiset ole lähtökohtaisesti mitään lapsen leikittäjiä, koskaan. Sitten kun tulee mummoksi, pitäisi ruveta lasten tarhatädiksi?
Ja yhdestä kyläreissusta tehdään oikein juttu vauvapalstalle!
Jos kysytään, että mitä mieltä, niin minun vastaus on, että mummo tekee omassa kodissaan omia hommiaan juuri silloin, kun niiden aika on. Miniä olisi voinut mennä keittiöön kysymään, voiko auttaa.
Ja joo, ei tietenkään edes kahvia tarjonnut eikä mitään, hei mitä mieltä olette tällaisesta anopista????