Anoppi sanoi lapsille vain hei ja hei hei, eikä ollut heidän kanssaan
Lapset odottivat pääsyä mummolaan. Sen piti olla kivaa. Mummo tervehti ovella ja siirtyi sitten tekemään jotain pakastusjuttuja. Olin läsnä sen 2 tuntia, lapset leikkivät vain keskenään. Sitten lähdimme, mummo sanoi hei hei ja sillä sipuli. Kertaakaan mummo ei käynyt juttelemassa lasten kanssa.
Vierailusta oli sovittu 3 päivää etukäteen.
Mitä mieltä?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää anopin haukkumisketjut on tosi tympeitä, Aina! Ja Aina aloittaja on se miniä. Onko kaikkien naisten anopit persiistä, ja miesten anopit keijuja?
Naurettavaa, ja lapsellista 🙄Todellisuudessa anoppiensa inhoajat eivät pidä myöskään miehistään, koska niissä näkyy anopin luonteenlaatu ja kasvatuksen jälki.
Ei todellakaan aina näy. On miehiä, jotka eivät siedä äitiään.
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni olisivat tykänneet lajitella purkkeja ja pusseja. He olisivat olleet innoissaan. Valitsit itse sivuun jättäytymisen.
Kaikki ei ole aina vain anopin syy. Joku toinen on voinut tuoda pyytämättä laatikon marjoja. Ehkä anoppi ajatteli, että tästä saadaan lastenlasten kanssa kiva yhteinen tekeminen. Päätit kuitenkin itse vetäytyä.
Jos oma äitisi olisi toiminut samoin, olisiko se ärsyttänyt yhtä paljon? Vai olisitteko vain ryhtyneet tuumasta toimeen? Lajitelleet lasten kanssa rasiat ja pakanneet marjat. Viettäneet yhteistä aikaa kivan tekemisen muodossa. Lapset rakastavat puuhastelua.
Ja ennen kuin ärsyyntyy, niin voi kysyä onko toisella kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastus on vakava asia. Pakastaja-Elvi on omassa suvussa tuttu käsite, eikä silloin sovi tunkea kylään, jos ei aio olla avuksi.0
Olisihan mummo voinut aamulla soittaa, että "Älkää tulko tänään, minä pakastan marjoja ja olen niin outo, että kaikille jäisi vain paha mieli". Ap
Kyseessä on miehesi äiti, etkä voinut kysyä, "painaako jokin mieltä kun olet niin hiljainen ja kireä?"
Ihmisillä on tosi oudot perhesuhteet Suomessa. Mistään ei puhuta. Vauvapalstalla sitten kauhistellaan omaa kohtaloa, vaikka olisi voinut avata suun siellä anoppilassa ja kysyä, mikä on vialla.
Hän on niin dominoiva, että tuollaista ei voi kysyä. Ap
No nyt jo naurattaa. Oletko muka aikuinen ihminen? "en voi puhua kun mummeli dominoi". No hittoako menet sellaisen ihmisen luokse.
En puutu muuhun, mutta sen sanon, että mummo ei ole mikään viihdyttäjä-automaatti. Miksi ihmeessä mummon pitäisi sen vierailun aikana leikittää lapsia ja heidän kanssaan vain höpötellä?
Mitä se miniä sitten sillä aikaa tekee? Istuu ja odottaa, että menee kaksi tuntia ja sitten sanoo lapsille, että lähdetään kotiin. Ja sitten lähtevät. Mikä leikkikenttä se mummola oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää anopin haukkumisketjut on tosi tympeitä, Aina! Ja Aina aloittaja on se miniä. Onko kaikkien naisten anopit persiistä, ja miesten anopit keijuja?
Naurettavaa, ja lapsellista 🙄Todellisuudessa anoppiensa inhoajat eivät pidä myöskään miehistään, koska niissä näkyy anopin luonteenlaatu ja kasvatuksen jälki.
En tunne enkä ole ikinä tuntenut yhtään sellaista miestä. Ja aika paljon olen elämäni aikana ihmisiä jo kohdannut ja tuntenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne enkä ole ikinä tuntenut yhtään sellaista miestä. Ja aika paljon olen elämäni aikana ihmisiä jo kohdannut ja tuntenut.
Eihän se trolli.
Mitäs menit häiritsemään pakastamista. Se on pakastettava silloin kun sen aika on.
Ei olis sitten kutsunut kylään, kun kerran niin kiirettä pukkaa. Ei kannata kyllä enää ikinä mennä kylään. Seurustelkoon marjojensa kanssa, kun ei kerran osaa käyttäytyä ja tekee tuollaiset oharit.
Ehkä anoppisi ei kehdannut kieltäytyä? Mitä jos laittaisit miehesi sopimaan noi vierailut.
Oliko muuten miehesi mukana? Mä en ainakaan anoppina tykkäisi jos miniä vaan tulisi lasten kanssa. Minusta se olisi kiusallista. Miniähän on mulle ihan vieras ihminen!
Vierailija kirjoitti:
En puutu muuhun, mutta sen sanon, että mummo ei ole mikään viihdyttäjä-automaatti. Miksi ihmeessä mummon pitäisi sen vierailun aikana leikittää lapsia ja heidän kanssaan vain höpötellä?
Mitä se miniä sitten sillä aikaa tekee? Istuu ja odottaa, että menee kaksi tuntia ja sitten sanoo lapsille, että lähdetään kotiin. Ja sitten lähtevät. Mikä leikkikenttä se mummola oikein on?
Kun meidän kotiin tullee lapsivieraita huomioimme aina heitä oli omia tai toisten. Tuollainen mykkä, epäkohtelias, soomettumiskäytös saisi jo loppua ikiajoiksi! Onko oltava puhumaton juuri silloin kun tulee vieraita? Niitä vieraita käy niin harvoin suomalaisilla, että oikein pahaa tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tulisi omaan mieleeni että alkaisin säilöä jos lapsenlapseni olisi tulossa käymään. Ihan tahallistahan tuo oli ja pakeni teitä pakastamiseensa
Minä taas en keksi mitään syytä sille, miksi en säilöisi. Lapsenlapsille tekee ihan hyvää saada osallistua vanhanaikaisiin asioihin.
Työt on tehtävä, kun on töiden aika. Ap ei nähtävästi ymmärtänyt, että hänenkin oletettiin hoksaavan, että mummola ei ole Hoplop.
Säilöminen on ihan ok, jos se ei sisällä vaaraa saada palovamma. Useinmiten se sisältää sen. Äitini sitä harrastaa ja ei tarvinnut kuin hieman keskittyminen herpaantua ja sai vakavan palovamman jota hoidettiin todella pitkään. Lapsuuden kaverini joutui ihan sairaalaan asti kehon palovamman takia. Joten ehkä ne säilömiset ei ole leikki-ikäisten juttu.
Vielä en ole saanut puolukoiden perkaamisesta ja murskaamisesta palovammoja, mutta näköjään se on iso vaara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meidän kotiin tullee lapsivieraita huomioimme aina heitä oli omia tai toisten. Tuollainen mykkä, epäkohtelias, soomettumiskäytös saisi jo loppua ikiajoiksi! Onko oltava puhumaton juuri silloin kun tulee vieraita? Niitä vieraita käy niin harvoin suomalaisilla, että oikein pahaa tekee.
Kun meille tulee lapsivieraita, joiden äiti ei ymmärrä sanaa ei, niin en huomioi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit kai unohtanut mainita anopille, että aioit hänestä ilmaista lastenkaitsijaa?
Oletit että on itsestäänselvää että menee niin?
Lastenkaitsijaa, kun minä olin paikalla koko sen 2 tuntia? Ap
Kuka tahansa pystyy olemaan paikalla vaikka 20 tuntia kaitsematta kertaakaan lasta.
"ole sinä välillä noiden kanssa, niin minä sillävälin huilaan" - täysin mahdoton tilanne?
Ihme riitajankkaajia.
Todellisuudessa anoppiensa inhoajat eivät pidä myöskään miehistään, koska niissä näkyy anopin luonteenlaatu ja kasvatuksen jälki.