IS: Jotain meissä ihmisissä tapahtuu, kun käytämme tinderiä. Luulemme, että nurkan takana on aina joku parempi ja että ei kannata sitoutua.
Taitaa tuo koskea vain naisia. En tunne ketään miestä joka saisi sieltä niin paljon naisia että se olisi noin vain helppoa vaihtaa parempaan. Lisäksi tinder tekee pelkkää hallaa miehen itsetunnolle.
Terhi tuskastui Tinderiin kuukaudessa tohtori selittää psykologista harhaa, joka saa meidät käyttäytymään huonosti deittisovelluksissa https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009804480.html
Kommentit (467)
Ainakin oman kokemuksen perusteella miehillä on ihan uskomattoman tylsiä profiileja. Jos siellä ei lue mitään järkevää tai mielenkiintoista ja olet ihan tavallisen näköinen tai vaikka ihan hyvän näköinen, niin ei mulla ole mitään syytä laittaa tykkäystä. Siitä saa niin tylsän vaikutelman. Sitten on vielä ne joista suoraan näkee että ei kovin hyvin mene.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa keino miehenä löytää seuraa tinderistä on syntyä mallipojaksi . Normi miehille tarjolla 0 tykkäystä . Jos sattuu suhteeseen pääsemään on tarjolla orjan rooli . Naisilla kun on loputtomasti vaihtoehtoja niin voi käyttäytyä aivan miten karmeasti tahansa suhteessa ja seuraa vaan riittää . Jos mies tuo edes mielipiteensä esille ollaan jo käräjillä .
Kaikki yrittää epätoivoisesti Tinderiin vaikka hyvin tiedetään sen hyvin jopa rasistiset algoritmit. Kauniit naiset ja komeat miehet saavat näkyvyyttä ihan toisella tavoin kuin muut eli heidät kyllä valikoidaan aina niihin listoihin, jotka sinulle näytetään. Voit joutua aivan ilman näkyvyyttä, jos olet väärä yhdistelmä rotua, ulkonäköä, pituutta ja painoa. Luulet ettei sinusta tykätä, mutta oikeasti sinua ei edes näytetä kaikille. "Lähde maailmalle" tulee pikavauhtia eli siis kehotus lähteä Tinderistä.
Ehkä 20% on yhtään mitään mielenkiintoista profiilissa. Enkä puhu nyt naamasta tai lihaksista. :D
Vierailija kirjoitti:
Ainakin oman kokemuksen perusteella miehillä on ihan uskomattoman tylsiä profiileja. Jos siellä ei lue mitään järkevää tai mielenkiintoista ja olet ihan tavallisen näköinen tai vaikka ihan hyvän näköinen, niin ei mulla ole mitään syytä laittaa tykkäystä. Siitä saa niin tylsän vaikutelman. Sitten on vielä ne joista suoraan näkee että ei kovin hyvin mene.
Kai tajuat ettei lähtöoletuksena tavallisen tylsä mies pysty tekemään itsestään jännää deittiappiin muuta kuin valehtelemalla?
M42
Vierailija kirjoitti:
Tinderin idea on, että mitä vähemmän tekstiä, sen parempi. Tinder on kuvahaku. Siitähän sen jännitys tulee. Koskaan ei tiedä, mitä kuvien takana on. Tekstit itse asiassa pilaa Tinderin perusideaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden bodatun kamerunilaismiehen. Hän kyllä saa tinderistä niin paljon pano ja parisuhde seuraa kuin sielu jaksaa.
Paidaton kuva ja bilekuvia. "Tuhma" profiiliteksti.
Tuo kertoo mitä naiset oikeasti haluaa.
Eli tiedät/te, mitä naiset oikeasti haluaa, mutta edelleen hakkaatte Tinderiä? Mikä logiikka?
Olettaisin, että mainittu kirjoittaja "hakkaa Tinderiä" kahdesta syystä:
1) ei ole oikein vaihtoehtoja kuin netti nykyään varsinkin, jos on koulut käytynä eikä työn puolesta tapaa ketään
2) jos on itse hyvinkin suomalaisen miehen näköinen, ei hän voi muokata itsestään itsestään mustaihoista bodaria. Se nyt vain ei ole mahdollista. Ei siis ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää omana itsenään.
Mutta mitä järkeä, jos kerran tietää, että naiset oikeasti haluavat vain mustaihoisia bodareita? Eikö silloin kannattaisi keskittyä elämässään muihin asioihin, jotka tekevät onnelliseksi?
Jos itse olisin sinkku ja vakuuttunut, että miehet haluavat aivan toisenlaisia naisia kuin mitä minä olen, niin en todellakaan tuhlaisi aikaani siihen, että hakkaisin jotain Tinderiä ja odottaisin ihmettä. Menisin, harrastaisin, matkustelisin, nauttisin ystävieni seurasta, opiskelisin, tekisin uraa, ottaisin kaiken irti elämästä ilman miestä.
Ennen pitkää mies tietysti tekeekin juuri noin, mutta sitä ennen testosteroni ajaa yrittämään huonoista mahdollisuuksista huolimatta. Miesten panetus on tavallisena torstaina keskimäärin 9x sen mitä naisella kauhein panetus ikinä. Muistini mukaan siis testosteronin määrä on miehellä keskimäärin 9x sen mitä naisella. Ja kyllä tiedän, että testosteroni aiheuttaa muutakin kuin panetusta.
Perstuntumalla, ympärilleen katselemalla ja omia kokemuksia peilaamalla sanoisin, että se miehen luovuttaminen tapahtuu yksilöstä riippuen siinä 35-50 ikävuoden välillä.
Ja edelleen: jos mies on kehittänyt itsensä lähelle sitä geneettistä ja taloudellista maksimia, on hän tietenkin suhteen etsimisen ohella tehnyt kaikkea sitä, mitä luettelit tuossa yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tajuat ettei lähtöoletuksena tavallisen tylsä mies pysty tekemään itsestään jännää deittiappiin muuta kuin valehtelemalla?
M42
Niin suomalaista! Jokainen on kiinnostava, mutta jokaisen on löydettävä se oma tapansa tuoda se asia esiin. Kyse ei tosiaankaan ole valehtelusta. Itsekin etsit niitä, jotka osaavat tehdä itsensä kiinnostavaksi sinua kiinnostavalla tavalla. Se on sitten vasta alku syvempään tutustumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin idea on, että mitä vähemmän tekstiä, sen parempi. Tinder on kuvahaku. Siitähän sen jännitys tulee. Koskaan ei tiedä, mitä kuvien takana on. Tekstit itse asiassa pilaa Tinderin perusideaa.
Ok, no luultavasti se ei ole minun paikka. Etin miehistä jotain syvällisempää enkä varmaan tule löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jos ette saatte matcheja niin kehittäkää itseänne ja tehkää itsestänne jollain tavoin parempia kuin ne muut miehet tai vaihtoehtoisesti olkaa onnellisia sinkkuina. Valittamalla ja uhrautumalla, ette oikeasti pääse yhtään mihinkään.
Tiettyyn rajaan asti tuo on hyvä neuvo. On kuitenkin muistettava, ettei kukaan (aikuinen) voi kasvaa pituutta, lihaksiaan ei voi kasvattaa määräänsä enempää ja kasvonpiirteet ovat geneettinen ominaisuus. Ja jos hiukset päästä lähtevät, ei sille oikein mitään voi. Ja vain aniharva voi tulla varakkaaksi siinä mitassa, että se naisilta saatuun huomioon vaikuttaisi.
Minusta tuntuu vahvasti siltä, että nämä "valittajat" ovat suurimmaksi osaksi juuri sellaisia, jotka ovat kehittäneet itsensä ainakin hyvin lähelle sitä maksimia, joka heidän on mahdollista saavuttaa taloudellisesti ja geneettisesti. Nyt siis oletetaan, ettei mukana ole lottovoittoa, anabolisia steroideja tai kosmeettista kirurgiaa. Ja kun vielä vuosien itsensä kehittämisen jälkeenkin käteen jää vain tyhjä arpa, miltä veikkaat sen tuntuvan?
Edellä kuvatun vuoksi nämä miehiä neuvovat heput netissä ovatkin alkaneet käskeä pohtimaan, onko itsensä maksimiin kehittäminen vaivansa arvoista. Jos on numeroina ilmaistuna vaikkapa 5/10, mutta 5-10 vuoden työn tuloksena pystyisi nostamaan tasonsa lukemaan 7/10, kannattaako se? Tämä siksi, että naisten ylivoimainen enemmistö edelleenkin haluaa vain niitä kaikkein parhaimpia ysin tai kympin miehiä. Siinä pelissä ei riitä, että kuuluu vain miesten parhaaseen kolmannekseen (7/10).
Ja kaikkein tärkeintä: ei riitä, että miehet tekevät oman osansa. Myös naisten on tehtävä se oma osuutensa. Muuten ei tulosta synny.
Mitä tulosta? Kuten tuosta Tinderin yms nettideittien naine- mies suhdeluvusta näet, niin naisille se miehen ja parisuhteen saaminen ei ole must. Miehille se puolestaan on, koska miehet tietävät, että elämä on kurjaa, terveys, talous ja onnellisuus kärsivät ilman parisuhdetta. Naisilla tilanne on päinvastoin.
Että teidän miesten kannattaakin kehittää itseänne. Miksi nainen ottaisi jonkun perus- urpon sohvalleen pireskelemään ja elämänlaatuaan huonontamaan?
Ongelmahan ei ole siinä, ettei nainen halua miehen laskevan elintasoaan. Ongelma on siinä, että nainen haluaa miehen nostavan elintasoaan. Tätä kutsutaan juuri hypergamiaksi. Mies sen sijaan toivoo, ettei nainen laskisi hänen elintasoaan, mutta turhan moni on valmis siihenkin. Miehet sen sijaan aniharvoin odottavat, että nainen nostaisi heidän elintasoaan.
Edelleen: itsensä maksimiin tai sen lähelle kehittänyt mies on aivan taatusti aloittanut siitä, että on tyytyväinen elämäänsä ilman naista. Tai siitä se kehitysprosessi pitäisi aloittaa kuntosaliharjoittelun sosiaalisten taitojen hallitsemisen ohella. Tällä palstalla ajatus tuntuu olevan kahta ääripäätä: joko ei halua suhdetta ja on ylpeä siitä, tai sitten haluaa epätoivoisesti ja säälittävästi suhteen hinnalla millä hyvänsä. Sellaista vaihtoehtoahan ei ole, että haluaa suhteen, mutta pärjää ihan hyvin ilmankin?
En ole tuio, jolle vastasit, mutta hän puhui elämänlaadusta, ei elintasosta. En näkisi, että Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa kenenkään tarvitsee parinvalinnassa miettiä kumppanin vaikutusta elintasoon. Ihmisillä ei niinkään ole tuo tavoitteena parisuhteessa - koska ei tarvitse. Täällä voi oikeasti miettiä, onko toisen kanssa kivaa, sujuuko seksi, osuuko toiveet yksiin ja tunteeko toista kohtaan vetoa. Elintasoon haetaan sitten parannusta muualta.
Näinhän asia ei ole. Oliko se nyt niin, että suomalaisista parisuhteista yli 80% on sellaisia, joissa mies tienaa enemmän?
Naiset nimenomaan valitsevat itseään menestyneempiä miehiä, kun taas naisen tulotaso ei yleensä ole miehelle minkäänlainen valintakriteeri. Naiselle parinvalinnassa miehen tarjoama elintaso on siis erittäin keskeinen kriteeri.
Te miehet päätätte ihan itse, mikä teille on valintakriteeri.
Oma puolisoni piti itsestäänselvänä, että meillä on samanlainen elintaso ja samanlaiset tavat elää, harrastaa, matkustella ja käyttää rahaa. Maksamme asumisen ja muut yhteiset kulut 50/50, mikä omastakin mielestäni on ainoa reilu tapa jakaa kulut.
Juuri näinhän minä sanoin tuossa aiemmin? Miehesi ei odottanut sinun naisena nostavan elintasoaan. Hän vain ei halunnut, että sinä lasket hänen elintasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvä keino löytää uuslukutaidottomia kumppaniehdokkaita.
M42
Vierailija kirjoitti:
Onko Tinder tosiaan sellainen, että siellä naiset ovat vain passiivisia. En ole koskaan appia käyttänyt. ---
Naiset eivät ole passiivisia Tinderissä, jos mies kuuluu siihen parhaaseen 1-5% joukkoon. Mutta jos mies kuuluu siihen ulkopuolelle jäävään joukkoon, ovat naiset todellakin (pääasiassa) erittäin passiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden bodatun kamerunilaismiehen. Hän kyllä saa tinderistä niin paljon pano ja parisuhde seuraa kuin sielu jaksaa.
Paidaton kuva ja bilekuvia. "Tuhma" profiiliteksti.
Tuo kertoo mitä naiset oikeasti haluaa.
Eli tiedät/te, mitä naiset oikeasti haluaa, mutta edelleen hakkaatte Tinderiä? Mikä logiikka?
Olettaisin, että mainittu kirjoittaja "hakkaa Tinderiä" kahdesta syystä:
1) ei ole oikein vaihtoehtoja kuin netti nykyään varsinkin, jos on koulut käytynä eikä työn puolesta tapaa ketään
2) jos on itse hyvinkin suomalaisen miehen näköinen, ei hän voi muokata itsestään itsestään mustaihoista bodaria. Se nyt vain ei ole mahdollista. Ei siis ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää omana itsenään.
Mutta mitä järkeä, jos kerran tietää, että naiset oikeasti haluavat vain mustaihoisia bodareita? Eikö silloin kannattaisi keskittyä elämässään muihin asioihin, jotka tekevät onnelliseksi?
Jos itse olisin sinkku ja vakuuttunut, että miehet haluavat aivan toisenlaisia naisia kuin mitä minä olen, niin en todellakaan tuhlaisi aikaani siihen, että hakkaisin jotain Tinderiä ja odottaisin ihmettä. Menisin, harrastaisin, matkustelisin, nauttisin ystävieni seurasta, opiskelisin, tekisin uraa, ottaisin kaiken irti elämästä ilman miestä.
Ennen pitkää mies tietysti tekeekin juuri noin, mutta sitä ennen testosteroni ajaa yrittämään huonoista mahdollisuuksista huolimatta. Miesten panetus on tavallisena torstaina keskimäärin 9x sen mitä naisella kauhein panetus ikinä. Muistini mukaan siis testosteronin määrä on miehellä keskimäärin 9x sen mitä naisella. Ja kyllä tiedän, että testosteroni aiheuttaa muutakin kuin panetusta.
Perstuntumalla, ympärilleen katselemalla ja omia kokemuksia peilaamalla sanoisin, että se miehen luovuttaminen tapahtuu yksilöstä riippuen siinä 35-50 ikävuoden välillä.
Ja edelleen: jos mies on kehittänyt itsensä lähelle sitä geneettistä ja taloudellista maksimia, on hän tietenkin suhteen etsimisen ohella tehnyt kaikkea sitä, mitä luettelit tuossa yllä.
Sori vaan mutta miehet ne ei yleensä pysy minun seksihalujen perässä. En tiedä olenko poikkeus.
Miksi ihmiset eivät tajua parasta ratkaisua: ÄLÄ KÄYTÄ!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän harmisi, mutta ymmärrätkö sinä, mistä tuo johtuu? Mitä enemmän ja tarkemmin mies itsestään kertoo, sitä enemmän se karsii naisia pois. Esimerkiksi maininta siitä, että mies haluaisi lapsia tai kuvaukset siitä, millaisista naisista mies pitää, karsivat jo aivan huimasti pois "mätsejä". Ja jotta mies pääsisi puusta pitkään, on ensin saatava niitä "mätsejä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän harmisi, mutta ymmärrätkö sinä, mistä tuo johtuu? Mitä enemmän ja tarkemmin mies itsestään kertoo, sitä enemmän se karsii naisia pois. Esimerkiksi maininta siitä, että mies haluaisi lapsia tai kuvaukset siitä, millaisista naisista mies pitää, karsivat jo aivan huimasti pois "mätsejä". Ja jotta mies pääsisi puusta pitkään, on ensin saatava niitä "mätsejä".
No musta tunbtuu ihan samalta. Siksi en puhu noista vaan siitä millainen olen ja mikä minua kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvä keino löytää uuslukutaidottomia kumppaniehdokkaita.
M42
Kuva kertoo edelleen enemmän kuin tuhat sanaa. Kuvan ei vaan pidä olla joku hätäinen roiskaisu vaan silloin pitää oikeasti miettiä mitä ja miten haluaa tuoda esille. Suomalaiset haluaa luonnollisempaa kuin monet muut, mutta silloinkin on paljon mahdollisuuksia kertoa eri tavoin juuri sinusta.
Parisuhde on tosi iso päätös ja on erikoista kuinka vähän sen eteen nähdään vaivaa. Useimmille työpaikkoja on paljon enemmän tarjolla kuin hyviä parisuhteita, mutta silti työsuhteen saamiseksi nähdään enemmän vaivaa kuin parisuhteen. Joku mättää!
Naiset yliarvioivat oman tasonsa parisuhdemarkkinoilla. Se lihava tai/ja ruma nainen luulee olevensa keskitasoa vähintään vaikka se on oikeasti alhaisen tason nainen. Miehet tietävät ja hyväksyvät oman tasonsa kun taas naiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yliarvioivat oman tasonsa parisuhdemarkkinoilla. Se lihava tai/ja ruma nainen luulee olevensa keskitasoa vähintään vaikka se on oikeasti alhaisen tason nainen. Miehet tietävät ja hyväksyvät oman tasonsa kun taas naiset eivät.
Keksipäs nyt jotain uutta. Miksi naisten pitäisi pitää itseän jotenkin huonoina, eikö hyvä itsetunto ole positiivinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksipäs nyt jotain uutta. Miksi naisten pitäisi pitää itseän jotenkin huonoina, eikö hyvä itsetunto ole positiivinen asia?
Miksi faktoja ei saa sanoa? Se että hyväksyy oman tasonsa ei ole itseään huonona pitämistä vaan se on realismia. Ihminen jolla on hyvä itsetunto pystyy hyväksymään tasonsa, naisilla on huono itsetunto kun ne ei hyväksy tasoaan.
Täällähän on ystävällismielistä ajatustenvaihtoa parinhakuun ja tinderiin liittyen.
Juu ei.