Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Jotain meissä ihmisissä tapahtuu, kun käytämme tinderiä. Luulemme, että nurkan takana on aina joku parempi ja että ei kannata sitoutua.

Vierailija
04.09.2023 |

Taitaa tuo koskea vain naisia. En tunne ketään miestä joka saisi sieltä niin paljon naisia että se olisi noin vain helppoa vaihtaa parempaan. Lisäksi tinder tekee pelkkää hallaa miehen itsetunnolle.

Terhi tuskastui Tinderiin kuukaudessa tohtori selittää psykologista harhaa, joka saa meidät käyttäytymään huonosti deittisovelluksissa https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009804480.html

Kommentit (467)

Vierailija
461/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderin isoin ongelma taitaa olla sukupuolijakauman epätasaisuus.

Jokaista naista kohden on ainakin 8 miestä. 

Tämä johtaa sitten kahteen erilaiseen strategiaan: miehet pyyhkivät 80% naisista oikealle, naiset 99,5% miehistä vasemmalle. Miehet saavat siis matcheja rajatusti, eikä heidän joukossaan ole välttämättä yhtään kiinnostavaa. Naiset matchaavat taas harvoja, mutta epäilemättä parhaan profiilin/kuvat/bion omaavia. Joilla on sitten varaa valita.

Kumppaninhakua pitäisi tehdä oikeassa elämässä, ei netissä. Mutta se on vaikeaa, etenkin, kun naiset ovat nykyisin täysin passiivisia, baarissa tai harrastuksissa on täysin mahdotonta tutustua.

Vaikka miehiä on enemmän Tinderissä niin se miesten taso siellä Tinderissä on kyllä oman kokemuksen aika surkea. Monet deitit on itsellä tyssänyt siihen, että miehellä ei ole lainkaan käytöstapoja ja valtaosa miehistä tosiaan haluavat vaan seksiä kun itse etsin vakavaa parisuhdetta.

Tämä. Ja ne miesten profiilit on lähinnä uhriutuvia sekä aggressiivisia vaatimuslistoja ja naisten haukkumista tähän tyyliin kuten viimeisin joka otti yhteyttä: 'jos olet mielestäsi 9 tai 10, olet todennäköisesti vain 7. Mistään ei enää löydy luomua hyvännäköistä hoikkaa naista, eikä varsinkaan täältä' Tossa siis KAIKKI mitä mies pystyy itsestään kertomaan 🤣🤣🤣

Mulle yks mies laitto tämmösen aloitusviestin:

Mitä etsit täältä?

A.lisää seuraajia instaan

B.kavereita

C.itsetunnon kohotusta

En muista enää viestiä tarkkaan koska siitä on aikaa mutta se oli erittäin kummallinen. Itse siis etsin pitkää suhdetta. En oikein ymmärrä miksi laittaa tommonen viesti?

Vierailija
462/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Se on naisen valinta aina ja nainen valitsee aina niitä komeita pitkiä top 10 miehiä vaikka nainen olisi tavis 85 kg läski nainen.

Mikä tekee sinusta kiltin? Tekstisi on pelkkää katkeraa aggressionpurkausta. Voisitteko edes yhden kerran avata tuota 'kiltin' käsitettä?

Ei ollut minulle osoitettu, mutta jos englanti taittuu, tässä videossa tulee miesten ja naisten valintatyylit havainnollistetuksi. Ei ehkä jokaisen yksilön valinnan tyyli, mutta noin suunnilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtaa sitten kahteen erilaiseen strategiaan: miehet pyyhkivät 80% naisista oikealle, naiset 99,5% miehistä vasemmalle. Miehet saavat siis matcheja rajatusti, eikä heidän joukossaan ole välttämättä yhtään kiinnostavaa. Naiset matchaavat taas harvoja, mutta epäilemättä parhaan profiilin/kuvat/bion omaavia. Joilla on sitten varaa valita.

Kumppaninhakua pitäisi tehdä oikeassa elämässä, ei netissä. Mutta se on vaikeaa, etenkin, kun naiset ovat nykyisin täysin passiivisia, baarissa tai harrastuksissa on täysin mahdotonta tutustua.

Vaikka miehiä on enemmän Tinderissä niin se miesten taso siellä Tinderissä on kyllä oman kokemuksen aika surkea. Monet deitit on itsellä tyssänyt siihen, että miehellä ei ole lainkaan käytöstapoja ja valtaosa miehistä tosiaan haluavat vaan seksiä kun itse etsin vakavaa parisuhdetta.

Tämä. Ja ne miesten profiilit on lähinnä uhriutuvia sekä aggressiivisia vaatimuslistoja ja naisten haukkumista tähän tyyliin kuten viimeisin joka otti yhteyttä: 'jos olet mielestäsi 9 tai 10, olet todennäköisesti vain 7. Mistään ei enää löydy luomua hyvännäköistä hoikkaa naista, eikä varsinkaan täältä' Tossa siis KAIKKI mitä mies pystyy itsestään kertomaan 🤣🤣🤣

Mitä etsit täältä?

B.kavereita

C.itsetunnon kohotusta

En muista enää viestiä tarkkaan koska siitä on aikaa mutta se oli erittäin kummallinen. Itse siis etsin pitkää suhdetta. En oikein ymmärrä miksi laittaa tommonen viesti?

Hän on kyynistynyt, ja olettaa heti lähtöruudussa, ettet antanut hänelle tykkäystä vilpittömin aikein. En sano, että näin on oikein, mutta sitä voi ymmärtää.

"A man is expected to have a thick skin but get judged if it turns into a hard shell."

Vierailija
464/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä luulla, että kaikki itseään kiltiksi tituleeraavat olisi kilttejä. Näitä keinoja on myös pelimiehet yrittänyt ottaa keinovalikoimiinsa ja esittää kilttiä siis. Jotkut naiset on näihinkin haksahtanut. Aidosti kiltin kyllä huomaa kaikesta käyttäytymisestä eikä hälyytysmerkkejä ole. Ei rakoile akti aidolla kiltillä ja se on hyvä muistaa.

Vierailija
465/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tunnettua, naiset pyrkivät pariutumaan itseään parempien miesten kanssa. Ilmiöstä käytetään nimitystä hypergamia. Vain pitkin hampain nainen suostuu hyväksymään tilanteen, jossa mies on samalla tasolla kuin hän itse. Alemmalla tasolla olevaa miestä harvemmin edes harkitaan.

Ajatellaan asiaa miehen näkökulmasta. Jos tai kun nainen onnistuu sitouttamaan itseään paremman miehen, joutuu mies tyytymään itseään huonompaan naiseen. Toisin sanoen mies suostuu järjestelyyn, jota nainen ei yleensä edes harkitsisi. Vastaavasti miehen kannalta suosiollista tilannetta pariutua itseään paremman naisen kanssa ei tapahdu (juuri) koskaan.

Lisänäkökulma on sekin, että mitä korkeammalle hierarkiassa kipuaa, sitä vähemmän on tarjolla vielä korkeammalla tasolla olevia kumppaneita. Klassinen esimerkki naisille on koulutus. Tohtorin tutkinnon suorittaneelle naiselle saattaa olla aivan selvää, että miehelläkin tulee olla vähintään se tohtorin tutkinto. Vastaavasti ammattikoulun käyneelle naiselle voi hyvinkin riittää ”vain” ammattikoulun käynyt mies. Vähintään saman tason koulutusvaateesta seuraa, että tohtorinaiselle kelvollisten miesten lukumäärä on huimaavasti pienempi kuin ammattikoulun käyneellä naisella.

Tätä kuviota hämärtää nyt se, että ainakaan minä en tiedä a) omaa tasoani, b) kumppanini tasoa, c) muiden miesten tasoa. Jos olisin sinkku, en todellakaan tietäisi, ketkä miehet ovat samaa tasoa kanssani ja ketkä ovat minua tasokkaampia. En myöskään osaisdi sanoa entisistä kumppaneistani, ovatko he kaikki samaa tasoa vai eritasoisia. Olen lukuisia kertoja yrittänyt kysyä, että mistä nämä tasot voisi tietää tai tarkistaa, mutta mitään vastausta en ole saanut.

Joskus joku linkitti jonkun taulukon, jossa ihmisiä oli jaoteltu eri tasoihin, mutta ongelma oli se, että itse en siitä taulukosta tajunnut, millä perusteella heidät oli millekin tasolle laitettu. Ehkä ainoa ero oli se, että korkeamman tason naisilla oli enemmän meikkiä ja laitetummat hiukset ja juhlavampi look kuin alemman tason naisilla, joilla oli arkivaatteet ja vähemmän meikkiä ja hiukset yksinkertaisemmin laitettu. Lisäongelmaa tuotti se, että taulukossa ihmiset näyttivät amerikkalaisilta, enkä osaisi tosiaankaan soveltaa sitä jonnekin tamperelaiseen tai kouvolalaiseen todellisuuteen.

Joten vaikea etsiä nimenomaan omantasoisia, jos ei edes tiedä, ketkä kaikki niitä ovat. Voisiko joku vihdoin kertoa, mistä ne tasot voi tarkistaa, siis sekä oman ttä muiden. Mistä esim. tiedän, minä tasoinen itse olen?

Ja eikö tasoteorian idea ollut se, että henkilön taso määräytyy sen mukaan, minkä tasoisia ihmisiä voi saada kumppaniksi - joten eihän silloin tasoteorian mukaan voisi käydä niin, että tasokkaampi mies pariutuisi alempitasoisen naisen kanssa. Miten tämä nyt siis oikeastaan menee?

Ja kuka ne tasot määrittelee, eli kuka tai mikä taso vaikkapa päättää jonkun yksittäisen miehen tason? Onko se heteronaiset vai heteromiehet, joka sen päättää?

Merkittävä osa on alitajuisia. Tarkistetaan, löytyykö joku tietty vaatemerkki tms (varallisuus/tyylitaju tms, pelkkä siististi pukeutuminen kun ei enää riitä). Tai minkälaiset kengät on jalassa. Naama ja yleensäkin ulkoinen olemus vaikuttaa eniten. Se hylkäys kun voi tulla jo katsekontaktissa. Ennen kuin saa edes suuta avattua. Nykymaailman pinnallisuus näkyy kaikessa. Ei enää kiinnosta edes tutustua tarkemmin, koska aina on mahdollista saada parempi. Joillekin myös se kumppanin etsiminen on täysin passiivista - odotetaan, että deittisovellus antaa matchin. Loppujen lopuksi, deittisovelluksissa sun muissa kuka tahansa voi väittää mitä tahansa ja lopputulos on sen mukainen.

Vierailija
466/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä etsit täältä?

B.kavereita

C.itsetunnon kohotusta

Hän on kyynistynyt, ja olettaa heti lähtöruudussa, ettet antanut hänelle tykkäystä vilpittömin aikein. En sano, että näin on oikein, mutta sitä voi ymmärtää.

"A man is expected to have a thick skin but get judged if it turns into a hard shell."

Joo näin mä vähän ajattelinkin. Se vaan tuntu niin oudolta kun oon aikamoinen kotihiiri enkä edes käytä mitään instaa. En muista enää miten toi keskustelu päättyi.

Vierailija
467/467 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä video selittää kyllä hienosti eron, miten nykyään miehet ja naiset pariutuvat, jos pariutuvat. Analyysi on kvalitatiivinen, eli selväksi ei käy, miten suuri osuus on kussakin kategoriassa. Mutta mehän tiedämme jo tämän ketjun perusteella, miten se osuus menee, eikö?

Kovasti ole koettanut keksiä parannuskeinoa. Ratkaisuksi ei riitä se, että miehet "nostavat tasoaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi