Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta

Vierailija
03.09.2023 |

sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!

Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!

Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.

Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.

Kommentit (276)

Vierailija
81/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa sikäli epäuskottavalta, että kenellä on nykyisin pöytäliinoja? :)

50-luvulla ne olivat must mutta että nykyään?? Tosi käteviä keittiön pöydälläkin...

Enkä usko myöskään kenenkään tervepäisen ihmisen noin tekevän. Mutta ap on ilmeisesti valinnut sekavan naisen kasvattaman (sekavan?) miehen! All my sympathy!

Meillä kyllä yleensä on. Mikä pitäisi olla? Mä ainakin haluan että lautaset ym. ei kolise pöytään, onko yleensä sit jotain tabletteja vai? En pahemmin kyttäile ihmisten liinavaatteita ja sisustusta.

Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina?  Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu, tai ikäryhmän.

Jos ne olivat valkoisia pöytäliinoja, jotka anoppi omavaltaisesti pesi, niin ehkä ajatteli, että ne tahrat jumittuu, jos ei pese pian. :)

Mutta outoa, että penkoi pyykkikoria eikä edes sanonut ottaneensa: "Kuule, huomasin, että sinun pöytäliinat oli pesemättä, niin vein siihen meidän lähellä olevaan halpaan pesulaan, tuon ne kohta takaisin."

Se herättää epäilykseni trollauksesta, koska yleensä nämä vanhan koulun naiset pitää tarpeellisena myös tiedottaa miniää omasta vaivannäöstään miniän hyväksi. Tarinasi ei siis tässä suhteessa ole uskottava. Ehkä anopilla alkava muistisairaus?

Vierailija
82/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniät on yleensä noita pahimpia, anoppeja syytetään mutta miniä ei koskaan katso peiliin.

Toki anoppikin on jonkun miniä.

Miten niin "toki"? Ei välttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytäliinoja ei kerätä likapyykkikoriin 🙄🙄 yleensä pyykit pestään eikä niitä kerätä pikkuhousujen alle likapyykkikoriin, hyi.

AP:n kannattaisi ehkä kysyä enemmänkin neuvoja kodonhoitoon anopiltaan.

Siellä toinen vastaava anoppi. Ap:n kodinhoito ei kuulu anopille millään lailla, siitähän tässä juuri on kyse. Ap hoitaa kotinsa juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
84/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

83, en ole anoppi ja lapseni olen opettanut kyllä hoitamaan kotia niin että likapyykit ei jumitu koriin päiväkausiksi.

Ei toki kuulu anopille, mutta jos vaikka haisi, ja onhan se koti myös AP:n miehen ja mies on anopin lapsi, että käytännössä anoppi hoiti oman lapsensa kotia kun sen lapsen vaimo ei osaa.

Vierailija
85/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50-luvulla ne olivat must mutta että nykyään?? Tosi käteviä keittiön pöydälläkin...

Enkä usko myöskään kenenkään tervepäisen ihmisen noin tekevän. Mutta ap on ilmeisesti valinnut sekavan naisen kasvattaman (sekavan?) miehen! All my sympathy!

Meillä kyllä yleensä on. Mikä pitäisi olla? Mä ainakin haluan että lautaset ym. ei kolise pöytään, onko yleensä sit jotain tabletteja vai? En pahemmin kyttäile ihmisten liinavaatteita ja sisustusta.

Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina?  Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu?

En tarkoita mitään juhlapöytäliinoja, sellaisia ei ole enkä vois kuvitella kotona pitäväni mitään erityisempiä juhlia. Mutta siis ruokapöydällä on kankainen liina ja tosiaan siksi että "pehmentää" astioiden osumista. Muilla pöydillä ei ole. Ja kuten sanottu en muista millaisia ratkaisuja joillain tutuilla on kun ei sisustusjutut kiinnosta.

Vierailija
86/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät on yleensä noita pahimpia, anoppeja syytetään mutta miniä ei koskaan katso peiliin.

Siivoamassa anopilla ilman lupaa?

Vierailija
87/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tutki kaikki paikat ja tietää nyt lääkityksesi ja dildosi koot. Välit poikki kunnes pyytää kunnolla anteeksi.

Vierailija
88/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi vei pesulaan oman poikansa kodin pyykkiä, jos et sinäkään saa pestyä niin eikö olen kiva että saat nyt puhtaat liinat?

Vierailija
89/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniät on noita pahanilmanlintuja, aina lietsomassa riitoja ja katkaisemassa välejä.

Ole ihminen ihmiselle ap.

Vierailija
90/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina?  Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu?

En tarkoita mitään juhlapöytäliinoja, sellaisia ei ole enkä vois kuvitella kotona pitäväni mitään erityisempiä juhlia. Mutta siis ruokapöydällä on kankainen liina ja tosiaan siksi että "pehmentää" astioiden osumista. Muilla pöydillä ei ole. Ja kuten sanottu en muista millaisia ratkaisuja joillain tutuilla on kun ei sisustusjutut kiinnosta.

Meilläkin on ruokapöydällä kankainen pöytäliina. En tykkää astioiden kolinasta pöydällä.

Vierailija
91/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on AP:lla vaikeaa. Todella vaikeaa.

On, paskaprovoja miettiä päivät pitkät, menis saatananpersuääliö töihin.

Näköjään mietit itse päivät pitkät persuja, haukut heitä ja liität ihan joka asiaan. Sairaus se on sekin, oikein kunnon pakkomielle! Jos joku sanoo sulle vaikka sanan "kahvi" tai "aurinko", ihan minkä sanan tahansa, niin saat siihenkin todennäköisesti jonkin "persuääliö"-huutoraivarin. Hupaisaa, kun noin koville ottaa. :D

Vierailija
92/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ikävää tai pahaa tai haitallista tuossa on? Joku huolehtii toisen pyykistä. Sehän on hyvä. Tuskin anoppi mitään suuria salaisuuksia etsi tai löysi.

Ottakaa pipo päästä, jos kovin pahasti kiristää.

Vierailija
93/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku vetää herneen nenään jääkaapin siivoamisesta tai pyykin viemisestä pesulaan on outoa. Itse olisin kiitollinen avusta. Siivosin äsken itse jääkaapin ja oli tavaraa mikä oli vanhentunut. Mukavampi käydä kaupassa kun voi laittaa siistiin jääkaappiin tavarat eikä vahingossakaan joku perheestä käytä vanhentunutta salaattikastiketta. En tykkää jos anoppi vaihtaisi meidän verhot tai toisi kulahtanutta kirppistavaraa. Tykkään jos imuroidaan, siivotaan jääkaappi tai pestään pyykkiä. Itse olen ollut sisarelleni lapsenvahtina ja kun lapsi nukkuu olen laittanut astiat koneeseen ja pessyt koneellisen pyykkiä. Sisareni kiittää eikä vedä hernettä nenään.

Vierailija
94/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia todella toivon että poikani löytää järkevän naisen joskus, jos likaiset pöytäliinat ja anopin auttamishalu on noin iso juttu, niin ehkä olisi ihan hyvä että AP:lle tulisi jotain todella pahoja ongelmia, voi olla että näkisi hiukan eri valossa tämänkin asian.

Minulla ei ole tullut mieleenkään mennä tonkimaan poikieni perheiden likapyykkikoreja saati mitään kaappeja. Mitäpä jos alkaisitte nähdä omat aikuiset lapsenne muuna kuin pikkulapsina, jotka ei osaa mitään ilman äitylin sotkeutumista asioihin?

Vierailija
95/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

94, ei ole aikuinen vielä, mutta taatusti ei ota tuollaista puolisoa joka ei osaa hoitaa kotia kunnolla.

Vierailija
96/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku vetää herneen nenään jääkaapin siivoamisesta tai pyykin viemisestä pesulaan on outoa. Itse olisin kiitollinen avusta. Siivosin äsken itse jääkaapin ja oli tavaraa mikä oli vanhentunut. Mukavampi käydä kaupassa kun voi laittaa siistiin jääkaappiin tavarat eikä vahingossakaan joku perheestä käytä vanhentunutta salaattikastiketta. En tykkää jos anoppi vaihtaisi meidän verhot tai toisi kulahtanutta kirppistavaraa. Tykkään jos imuroidaan, siivotaan jääkaappi tai pestään pyykkiä. Itse olen ollut sisarelleni lapsenvahtina ja kun lapsi nukkuu olen laittanut astiat koneeseen ja pessyt koneellisen pyykkiä. Sisareni kiittää eikä vedä hernettä nenään.

Ihmisillä sit taitaa olla aika erilaisia käsityksiä ja toiveita yksityisyydestä. Jos joku, anoppi tai naapuri ja oikeestaan puolisokin ILMAN LUPAA penkoisi mun kaappeja niin kyllä vatuttais. Mutta toisethan on sitä mieltä että puhelimen viestit ja sähköpostitkin on jotain julkista tavaraa perhepiirissä.

Vierailija
97/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se pyykkikori siinä keittiössä näkyvillä tai vaikka vessassa, jossa anoppi on saattanut käydä? Mun täytyy sanoa, että mulla olis kyllä likainen olo jos olisi kasa likaisia pöytäliinoja jossain lojumassa.

Mutta miksi sopia jotain tuomista jos ette ole kotona? Useimmat ihmiset ovat uteliaita, olivat sitten kuinka ihania tahansa. Avain voi olla jos tulee joku todella pakko käydä kun ette ole kotona.

Siis mitä :D Likainen olo siitä, että pyykkikorissa on pyykkiä? Eikä edes mitään ällöttäviä vessanpesurättejä, vaan hyvänen aika PÖYTÄLIINOJA :D

Vierailija
98/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri siivosin koko kaverin talon, kun vahdin hänen 4 lasta ja 2 omaa.

Oli todella likaista hyi, pesin pyykkiä, imuroin, pesin lattiat, siivosin keittiön jne.

Mulle ystävä tokaisi, että herranjumala, mitä hänen mies nyt sanoo kun täällä on näin siistiä ja sulla oli vielä 6 lasta vahdittavana. 🙄

Vierailija
99/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ihan tarkoituksella avainta pojan kotiin. Silloin ei tule syytteitä siitä, että kotia on tongittu. Tosin miniä on loukkaantunut siitä, että miehellään ei ole mitään asiaa lapsuudenkotiinsa sopimatta kanssamme. Miniä selittää, että se on sentään Maran koti - miten niin, Mara muutti täältä yli 10 vuotta sitten, miksi hänellä olisi täällä joku oma varasto tai lupa käydä jääkaapilla.

Vierailija
100/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kasaa pöytäliinoja pyykkikoriin??