Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta

Vierailija
03.09.2023 |

sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!

Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!

Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.

Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.

Kommentit (276)

Vierailija
221/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on varmaan pukenut sun vaatteet (alkkarit) ja maannut teidän sängyssä, pessyt hampaansa sun hammasharjalla, tutkinut teidän tietokoneen, postit ja sähköpostit...

Vierailija
222/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varsin onnellisessa asemassa oleva henkilö, kun Sinulla on tuollainen anoppi, joka pitää huolta perheestäsi kun Sinä vain keräät ongelmat pyykkikoriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan moni palstailija asuu sotkuisesti koska kammoavat ajatusta, että joku pesee heidän pyykkään tai vaihtaa puhtaat pyyheliinat tms. Kyse ei ole välttämättä rajojen rikkomisesta, yksityiselämästä vaan siitä ettei heidän arkensa kestä päivänvaloa.

Pyyhitty räkää pöydänreunaan, kakkarannut pytyssä, lavuaarit tukossa koska hiuksia täynnä, biojäteastia ja roskis haisevat, kärpäsiä pörrää, jääkaapissa homeisia tai pilaantuneita ruokatavaroita, imuroimatta viikkotolkulla, pölyä ja karvaa, kaapeissa kahvia ja jauhoa pitkin hyllytasoja, leikkuulaudat täynnä murusia, kahvinkeitin likainen, pyykkikori lähtee kohta kävelemään.

Minä osaan pestä pyykkini ja vaihtaa pyyhkeeni ilman anopin apua. Ennemmin teillä on sotkuiset kodit, kun tarvitsette vanhan ihmisen siivoamaan jälkiänne. Ei tuolla aloittajalla ole sotkua, kun ainoa asia, minkä anoppi keksi, oli pesua odottavat pöytäliinat.

Vierailija
224/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ykkös kodinhoitaja voi olla hänen äitinsä jos vaimo on sottapytty niin kuin ap.

Nykyään myös miehet siivoavat

Vierailija
225/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ykkös kodinhoitaja voi olla hänen äitinsä jos vaimo on sottapytty niin kuin ap.

Tämän ketjun perusteella ei. Mieluummin he siivotuttavat omat sotkunsa vanhoilla äideillään.

Vierailija
226/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella ei. Mieluummin he siivotuttavat omat sotkunsa vanhoilla äideillään.

Jännä tämäkin kun jauhetaan "vanhasta äidistä", jos se kädetön mies on vaikka kolmikymppinen niin ei se äiti mikään tutiseva vanhus ole.

Vierailija
227/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tämäkin kun jauhetaan "vanhasta äidistä", jos se kädetön mies on vaikka kolmikymppinen niin ei se äiti mikään tutiseva vanhus ole.

No ei, jos äiti sai lapsensa teininä. Kuusikymppisellä on vielä oma työ ja oma koti hoidettavana, monella vielä omat vanhat vanhemmat, joten miksi hänen pitäisi käyttää oma vähäinen vapaa-aikansa siivoamalla aikuisen lapsensa kotia? Eikö kolmekymppiset osaa itse edes ajatella, että jos ei jaksa itse siivota, niin käyttää siivousfirmoja?

Vierailija
228/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, jos äiti sai lapsensa teininä. Kuusikymppisellä on vielä oma työ ja oma koti hoidettavana, monella vielä omat vanhat vanhemmat, joten miksi hänen pitäisi käyttää oma vähäinen vapaa-aikansa siivoamalla aikuisen lapsensa kotia? Eikö kolmekymppiset osaa itse edes ajatella, että jos ei jaksa itse siivota, niin käyttää siivousfirmoja?

Kunhan laskeskelin vaan. Oon varmaan huono arvioimaan ja kommentoimaan kun itse en kuuskymppisenä ole töissä, ei ole lapsia eikä siis niitä miniöitäkään, ja vanhemmista vaan äiti on hengissä ja hoivakodissa niin ei tarvitse siitäkään huolehtia.

Oman anopin kanssa pyrin pitämään välit etäisinä.

Vierailija
229/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan laskeskelin vaan. Oon varmaan huono arvioimaan ja kommentoimaan kun itse en kuuskymppisenä ole töissä, ei ole lapsia eikä siis niitä miniöitäkään, ja vanhemmista vaan äiti on hengissä ja hoivakodissa niin ei tarvitse siitäkään huolehtia.

Oman anopin kanssa pyrin pitämään välit etäisinä.

Minä olen kuusikymppinen, onneksi en ole enää töissä. Lapsia on ja miniöitä, onneksi en ole kasvattnut kädettömiä lapsia, jotka odottavat vaimon tai äidin passaavan. Äiti on elossa, asuu kotona, mutta vaatii hyvin paljon aikaa. En tunge lapsieni kotiin huseeraamaan enkä ole koskaan halunnut anoppinikaan tekevän niin.

Vierailija
230/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täytyy mennä erikseen ihan eri kerrokseen kuin se keittiö, jonka pöydälle anopilla olisi ollut asiaa.

Oma äitini tunki jopa petaamaan sänkymme ja todellakin penkoi naapurienkin postilaatikot. Eipä olla enää missään tekemisissä.

Vierailija
231/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kävin ystävättäreni kanssa Ruotsissa parin päivän reissulla. Appivanhemmat tunkeneet meille saman tien kylään ja anoppi kaivanut imurin kaapista ja järjestellyt koko keittiön uusiksi jne. Hirveä natkutus kun olohuoneeseen ei saanut laitettua verhoja, kun ei ole verhotankoja.

Meillä käy siivooja kerran viikossa ja olen muutenkin melkeinpä liiankin siisti. Anoppila taas on tahmea läävä.

Jokin ihme stemppelin tarve oli saada sinne poikansa huusholliin. Nyt sitten kitisevät, kun heitä ei enää ollenkaan kutsuta kylään.

Vierailija
232/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on kerran tunkenut meille siivoamaan. Sekoitti koko keittiön. Hän otti jotenkin henk koht loukkauksena, että minä järjestin keittiön eri tavalla kuin hän. Olen vasenkätinen, joten minulle moni asia on luontevampi toisin päin kuin oikeakätisellä. Tämä jotenkin loukkasi anoppia valtavasti.

Vierailija
233/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppini on kerran tunkenut meille siivoamaan. Sekoitti koko keittiön. Hän otti jotenkin henk koht loukkauksena, että minä järjestin keittiön eri tavalla kuin hän. Olen vasenkätinen, joten minulle moni asia on luontevampi toisin päin kuin oikeakätisellä. Tämä jotenkin loukkasi anoppia valtavasti.

Tämä on muuten mielenkiintoinen ilmiö. Monet vanhemmat ihmiset loukkaantuu, jos ei tee jotain tismalleen samoin kuin he.

Vierailija
234/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen asuntoon ei anopilla ole koskaan ollut avainta. Edelliseen oli ja yhden loman aikana änkesi kastelemaan kukkia, aivan kuin ne eivät olisi pärjänneet sitä aikaa ilmankin altakasteluruukuissaan. Samalla hän oli käynyt tonkimassa papereitani, muistin vasta lähdön jälkeen, etten ollut muistanut laittaa niitä lukolliseen laatikkoon. Jäi sitten kiinni tuosta pojalleenkin, kun oli mennyt ihmettelemään niissä olleita juttuja. Mies tiesi, etten minä niistä anopille ole puhunut mitään ja ainoa keino saada tietoonsa noita asioita oli lukea nuo paperit. Jos ei ollut tiettyjä taustatietoja, niin ne asiaan liittyvät paperit olivat todella oudon sekavat  ja kysymyksiä herättävät. Tietenkään utelias anoppi ei voinut olla kyselemättä.

Anoppi teki tuolla käydessään aina ensimmäiseksi tarkastuskierroksen, jos olin yksin kotona. Jääkaappia ei sentään kehdannut syynätä, vaikka selkeästi mieli tekin, kun seurasin perässä tuolla kierroksella.

Vierailija
235/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agressiivista tuo ap:n asenne on.

Anoppi halusi auttaa , mitä pahaa siinä nyt on? Ja kuka ylipäätään kerää likapyykkikoriin pöytäliinoja??

No pesen pöytäliinakasan pesukoneessa. Jos se tekee minusta huonon ihmisen, ei voi mitään. Ap

Marttyyri.

Mitä olet ajatellut antaessasi avaimen anopille. Se nyt on viimeinen, kelle antaisin.

Mutta antaisitko äidillesi? Samalla tavalla miehesi voi antaa äidilleen vara-avaimeksi.

Vierailija
236/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että kun täällä anopeista valittavat miniät tulevat itse anopeiksi, miniät laittavat ovet lukkoon, pitävät välit etäisinä tai katkaisevat kokonaan. Eivät anopit näe lapsenlapsiaan, pääse syntymäpäiville. Pojat eivät uskalla pitää yhteyttä, koska vaimo äidin edelle. Nämä nykyiset miniät ansaitsevat maistaa omaa lääkettään. Anopit pois näkyvistä.

Vierailija
237/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että kun täällä anopeista valittavat miniät tulevat itse anopeiksi, miniät laittavat ovet lukkoon, pitävät välit etäisinä tai katkaisevat kokonaan. Eivät anopit näe lapsenlapsiaan, pääse syntymäpäiville. Pojat eivät uskalla pitää yhteyttä, koska vaimo äidin edelle. Nämä nykyiset miniät ansaitsevat maistaa omaa lääkettään. Anopit pois näkyvistä.

Tai he osaavat käyttäytyä anoppeinakin, eikä ongelmia ikinä tule.

Vierailija
238/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti miniät eivät pidä anopeistaan, toki poikkeuksiakin on, mutta yhtälössä pitäisi olla KAKSI hyväluonteista naista, aika harvinaista. Saatte nykyiset miniät ja tulevat anopit hyväksyä sen, ettei teistä tule lastenne kumppanit pitämään, ja yhteydenpito on väkinäistä tai vähäistä. Lastenlasten äidit suosivat omia vanhempiaan ja toinen mummo jää kuin nalli kalliolle. Tyttärien kanssa teillä voi olla mahdollisuus. Kannattaa siis nauttia nyt kun omat lapset ovat pieniä, heidän aikuiseen elämään teillä ei ole osaa eikä arpaa.

Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi. He ovat itseensä kaipaavan elämän tyttäriä ja poikia.

Vierailija
239/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse anoppi eikä minulla ole mitään tarvetta mennä huseeraamaan lasteni koteihin kuin omaani. Lapsilla ja heidän puolisoillaan on oikeus yksityisyyteen.

Vierailija
240/276 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti miniät eivät pidä anopeistaan, toki poikkeuksiakin on, mutta yhtälössä pitäisi olla KAKSI hyväluonteista naista, aika harvinaista. Saatte nykyiset miniät ja tulevat anopit hyväksyä sen, ettei teistä tule lastenne kumppanit pitämään, ja yhteydenpito on väkinäistä tai vähäistä. Lastenlasten äidit suosivat omia vanhempiaan ja toinen mummo jää kuin nalli kalliolle. Tyttärien kanssa teillä voi olla mahdollisuus. Kannattaa siis nauttia nyt kun omat lapset ovat pieniä, heidän aikuiseen elämään teillä ei ole osaa eikä arpaa.

Sinun lapsesi eivät ole sinun lapsiasi. He ovat itseensä kaipaavan elämän tyttäriä ja poikia.

Höpö höpö.