Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta
sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!
Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!
Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.
Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agressiivista tuo ap:n asenne on.
Anoppi halusi auttaa , mitä pahaa siinä nyt on? Ja kuka ylipäätään kerää likapyykkikoriin pöytäliinoja??No pesen pöytäliinakasan pesukoneessa. Jos se tekee minusta huonon ihmisen, ei voi mitään. Ap
Marttyyri.
Mitä olet ajatellut antaessasi avaimen anopille. Se nyt on viimeinen, kelle antaisin.
Varmaan moni palstailija asuu sotkuisesti koska kammoavat ajatusta, että joku pesee heidän pyykkään tai vaihtaa puhtaat pyyheliinat tms. Kyse ei ole välttämättä rajojen rikkomisesta, yksityiselämästä vaan siitä ettei heidän arkensa kestä päivänvaloa.
Pyyhitty räkää pöydänreunaan, kakkarannut pytyssä, lavuaarit tukossa koska hiuksia täynnä, biojäteastia ja roskis haisevat, kärpäsiä pörrää, jääkaapissa homeisia tai pilaantuneita ruokatavaroita, imuroimatta viikkotolkulla, pölyä ja karvaa, kaapeissa kahvia ja jauhoa pitkin hyllytasoja, leikkuulaudat täynnä murusia, kahvinkeitin likainen, pyykkikori lähtee kohta kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa sikäli epäuskottavalta, että kenellä on nykyisin pöytäliinoja? :)
50-luvulla ne olivat must mutta että nykyään?? Tosi käteviä keittiön pöydälläkin...
Enkä usko myöskään kenenkään tervepäisen ihmisen noin tekevän. Mutta ap on ilmeisesti valinnut sekavan naisen kasvattaman (sekavan?) miehen! All my sympathy!
Meillä kyllä yleensä on. Mikä pitäisi olla? Mä ainakin haluan että lautaset ym. ei kolise pöytään, onko yleensä sit jotain tabletteja vai? En pahemmin kyttäile ihmisten liinavaatteita ja sisustusta.
Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina? Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu, tai ikäryhmän.
Jos ne olivat valkoisia pöytäliinoja, jotka anoppi omavaltaisesti pesi, niin ehkä ajatteli, että ne tahrat jumittuu, jos ei pese pian. :)
Mutta outoa, että penkoi pyykkikoria eikä edes sanonut ottaneensa: "Kuule, huomasin, että sinun pöytäliinat oli pesemättä, niin vein siihen meidän lähellä olevaan halpaan pesulaan, tuon ne kohta takaisin."
Se herättää epäilykseni trollauksesta, koska yleensä nämä vanhan koulun naiset pitää tarpeellisena myös tiedottaa miniää omasta vaivannäöstään miniän hyväksi. Tarinasi ei siis tässä suhteessa ole uskottava. Ehkä anopilla alkava muistisairaus?
Tänä päivänä ei kukaan käytä pöytäliinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-luvulla ne olivat must mutta että nykyään?? Tosi käteviä keittiön pöydälläkin...
Enkä usko myöskään kenenkään tervepäisen ihmisen noin tekevän. Mutta ap on ilmeisesti valinnut sekavan naisen kasvattaman (sekavan?) miehen! All my sympathy!
Meillä kyllä yleensä on. Mikä pitäisi olla? Mä ainakin haluan että lautaset ym. ei kolise pöytään, onko yleensä sit jotain tabletteja vai? En pahemmin kyttäile ihmisten liinavaatteita ja sisustusta.
Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina? Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu, tai ikäryhmän.
Jos ne olivat valkoisia pöytäliinoja, jotka anoppi omavaltaisesti pesi, niin ehkä ajatteli, että ne tahrat jumittuu, jos ei pese pian. :)
Mutta outoa, että penkoi pyykkikoria eikä edes sanonut ottaneensa: "Kuule, huomasin, että sinun pöytäliinat oli pesemättä, niin vein siihen meidän lähellä olevaan halpaan pesulaan, tuon ne kohta takaisin."
Se herättää epäilykseni trollauksesta, koska yleensä nämä vanhan koulun naiset pitää tarpeellisena myös tiedottaa miniää omasta vaivannäöstään miniän hyväksi. Tarinasi ei siis tässä suhteessa ole uskottava. Ehkä anopilla alkava muistisairaus?
Tänä päivänä ei kukaan käytä pöytäliinoja.
Olen käyttänyt koko ikäni ja tänään ostin taas uuden. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on myös miehen koti ei pelkästään miniän. Ehkä mies on sanonut äidilleen kun ei vaimolleen uskalla että häntä ahdistaa hoitamaton koti ja anoppi koitti auttaa poikaansa?
Jos miest ahdistaa hoitamaton kotinsa niin hoitaa sitä sitten.
Hoitamattomassa kodissa ei nyt ainakaan ekana myöskään keskity pöytäliinoihin😂😂😂
Ehkä mies hoitaa pyytämällä äitinsä auttamaan siivouksessa. Vaimon on silloin turha narista.
Ei voi hoitaa ilman vaimon lupaa. Se on myös vaimon koti.
Mies ei saa pyytää äitiään siivoamaan ilman vaimon lupaa? Dominoiva vaimo? Totta kai saa.
No ottaisitko itse miehesi pyytämän äidin siivoamaan kotiisi? En minä ottaisi. Minun mieheni kunnioittaa minua, vaimoaan enemmän kuin äitiään. Minä, mieheni vaimo olen mieheni lasten äiti!
Kuinka yleistä on, että aikuinen ihminen antaa kotinsa avaimet omille (tai puolisonsa) vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on myös miehen koti ei pelkästään miniän. Ehkä mies on sanonut äidilleen kun ei vaimolleen uskalla että häntä ahdistaa hoitamaton koti ja anoppi koitti auttaa poikaansa?
Jos miest ahdistaa hoitamaton kotinsa niin hoitaa sitä sitten.
Hoitamattomassa kodissa ei nyt ainakaan ekana myöskään keskity pöytäliinoihin😂😂😂
Ehkä mies hoitaa pyytämällä äitinsä auttamaan siivouksessa. Vaimon on silloin turha narista.
Ei voi hoitaa ilman vaimon lupaa. Se on myös vaimon koti.
Mies ei saa pyytää äitiään siivoamaan ilman vaimon lupaa? Dominoiva vaimo? Totta kai saa.
No ottaisitko itse miehesi pyytämän äidin siivoamaan kotiisi? En minä ottaisi. Minun mieheni kunnioittaa minua, vaimoaan enemmän kuin äitiään. Minä, mieheni vaimo olen mieheni lasten äiti!
Näin. Outoa jos äiti on miehen ykkösnainen, eikä vaimo.
Meidän kodin avain on mun isällä.
Hän on usein meillä talo ja koiravahtina, hoiti lapsia kun ne olivat pienempiä silloin kun itse ei ehditty.
Isäni siivoaa usein meillä ollessaan, olen vain tosi tyytyväinen,👍 koska meillä on isoja koiria, pitää imuroida vähintään kerran päivässä jotta koti on siisti.
Miehen ykkös kodinhoitaja voi olla hänen äitinsä jos vaimo on sottapytty niin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis juhlapöytäliinoja. Mutta onko ihmisillä esim. tv-pöydän päällä pöytäliina? Kukkapöydän päällä pöytäliina? Keittiön ruokapöydän päällä kankainen pöytäliina? Itse en näe tuttavieni asunnoissa juurikaan pöytäliinoja, mutta ehkä ne ovat jonkin toisen sosiaalisen ryhmän juttu?
En tarkoita mitään juhlapöytäliinoja, sellaisia ei ole enkä vois kuvitella kotona pitäväni mitään erityisempiä juhlia. Mutta siis ruokapöydällä on kankainen liina ja tosiaan siksi että "pehmentää" astioiden osumista. Muilla pöydillä ei ole. Ja kuten sanottu en muista millaisia ratkaisuja joillain tutuilla on kun ei sisustusjutut kiinnosta.
Meilläkin on ruokapöydällä kankainen pöytäliina. En tykkää astioiden kolinasta pöydällä.
Siis millä tavalla ihmiset oikein syö, jos astiat " kolisee". Taitaa olla suuremman luokan erityisherkkää porukkaa. Voisi kuvitella, että sitten myös haarukoiden, veitsien ja lusikoidenkin ääni lautasta vasten häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan hän vain halusi, miksi AINA pitää ottaa kaikki niin negatiivisesti ???
Toisten pyykkikoreille menevät yleensä vain pervot miehet.
Äiti kertoi, että isän äiti oli heittänyt roskikseen hänen yöpaitansa.
Toisten kaapeille EI mennä, toisten tavaroihin EI kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kovin usein käy pojalla ja miniällä kylässä, pyydän heitä mieluummin lapsineen meille, laitan ruokaa ja kyselen kuulumisia, mukava nähdä. Mutta joskus on parempi mennä heille kylään hoitamaan lapsia koska lapsilla on omat huoneensa ja lelunsa.
Mutta se siivo ahdistaa, kaikki on sikinsokin, pölyä ja elänten karvaa, hiekkaa ja kuolaa eteisessä ja keittiössä. Täytyy miettiä mitä laittaa päälle, mistä vaatteesta saa parhaiten karvat irti. Kertakäyttöhaalarit olisivat varmaan parhaat mutta niissä tulee kuuma. Liikaa tavaraa tasot täynnä, mainoslehdistä lähtien. Jääkaapissa tuoretta ja vanhaa tavaraa, hyllyt ryöhnässä. Pyykkivuoria, puhdasta ja likaista. Koiranpaskaa pihalla.
Ensitöikseni otan imurin ja imuroin koko talon. Sitten pyyhin tasot ja siivoan jääkaapin. Mainoslehtiset yhteen paikkaan ja siivoan roskakaapin, molemmat vessat ja kylpyhuoneen. Sitten pyyhin mikron, pistän astianpesukoneen päälle ja pesen pari koneellista pyykkiä. Saatan mopata keittiön lattian. Lapset ovat onneksi esimurrosiässä niin ei tarvitse koko ajan katsoa perään. Minulla menee joku pari tuntia aikaa kun hetken heilun. Sitten käydään lasten kanssa kaupassa ja ostetaan jotain hyvää ruokaa illaksi, samalla täytän jääkaappia mitä puuttuu. Käytetään koiria lenkillä ja tehdään yhdessä ruokaa, katsotaan joku leffa (kunhan sohvat on imuroitu). Saatan illalla kerätä pihalta koiranpaskat ämpäriin.
Olen henkisesti valmistautunut siihen, että saan haukut sekä koirilta että pojalta ja miniältä. Ilman lupaa menen siivoamaan talon. Mutta vanhemmat ovat niin väsyneitä sekä arkeen että irtiottonsa jälkeen, että ovat vain tyytyväisiä kun lapset ja koirat voivat hyvin, ja makuuhuoneeseen on vaihdettu puhtaat lakanat, voivat kellahtaa sänkyyn.
No kylläpä olet reipas, kruunu päähän. Vähän tarkemmin o,idit voinut vielä kertoa, mitä kaikkea ja miten siivosit.
Ei meillä ainakaan astiat kolise pöytään kun syödään,🤔
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naiset on niin laiskoja, et kodeissa syyhy, täit ja torakat lisääntyy.
Naiset?
Heidänkö kuuluu siivota pariskuntien tai perheiden koti?
Oletko iäkäs mies ja maalta kotoisin?
Vähän eriasia joku romulaatikko kuin se että vie pyykit pesulaan. Pestä ap ne kuitenkin joutuisi, joten iso apuhan se on .
Naiset naiset, ei mies ainakaan kerää pyykkikoriin viikkotolkulla pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän eriasia joku romulaatikko kuin se että vie pyykit pesulaan. Pestä ap ne kuitenkin joutuisi, joten iso apuhan se on .
Iso apu? Liinat koneeseen, tunti. Liinat kuivuriin, toinen tunti. Liinat kaappiin, ilman kenenkään väliintuloa. Olipa vaivalloista! Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehen ykkös kodinhoitaja voi olla hänen äitinsä jos vaimo on sottapytty niin kuin ap.
Mies varmaan asuu yksin jatkossa - tai äitykkänsä kanssa.
Ihmettelen näitä vastaajia, joiden mielestä anoppi on tehnyt hyvän työn ja ap on kiittämätön. Pyykit pesee kone. Se, että ottaa pyykkikorista muutaman liinan pesuun ei ole mikään apu eikä apua ole edes pyydetty. On vain röyhkeää toisen varpaille hyppimistä.
Nykyään naiset on niin laiskoja, et kodeissa syyhy, täit ja torakat lisääntyy.