Anoppi oli käynyt meillä sovitusti omilla vara-avaimilla tuomassa yhden asian, mutta
sitten huomasin, että pöytäliinamme olivat kadonneet pyykkikorista ( olin kerännyt niitä sinne, niitä oli monta). Epäuskoisena soitin anopille, tietääkö hän jotain pöytäliinoistamme. Hän sanoi vieneensä ne halpaan pesulaan, jonka lähellä.asuu!
Siis tästä ei ollut mitään puhetta ja tämä tarkoittaa, että anoppi on tutkinut jopa pyykkikorimme (!), eli mitä muuta vielä. Ja ottanut sieltä.ne liinat!
Haluaisin mielipiteitänne, että onko tuo teistä normaalia ja mitä minun pitäisi anopille sanoa.
Minulle tuli likainen ja loukattu olo. Hänen piti tuoda vain keittiön pöydälle eräs perintöesine sovitusti, mutta kävikin näin.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset on kyllä niin outoja ja herkkähipiäisiä, etten yhtään ihmettele kun miehet ei vakiinnu.
Äitini on syntynyt 40-luvulla ja lähinnä vihasi anoppiaan.
Omalla anopillani oli painajaisanoppi, niinpä hän päätti olla omille miniöilleen toisenlainen ja on onnistunut siinä hienosti.
Äitini taas ei ole ottanut opikseen vaan on miniälleen ilkeä, puhuu seläntakana ilkeyksiä... pidän minimikontaktit äitiini.
-ohis
Jos ratsaa pyykkikorin, tutkii myös muut paikat.
Jos seuraava perintövaasikeikka tulee ja anoppi sitä varten saa avaimet, pyykkikori tulvilleen seksikkäitä alusvaatteita ja yöpöydän laatikkoon aikuisten leluja. Kylppärin kaappiin asianmukaista tarpeistoa. - Saa penkoja ansaitsemansa saaliin. (Kuvaamalla koko patteriston, näkee onko liikuteltu.)
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät tajua koko tilannetta. Selitetään vaan niistä liinoista. Ainakin minä miettisin mitä muuta on pengottu kuin likapyykkikoria. Onko luettu tiliotteita, lääkereseptejä, tutkittu jääkaappi ja vaatekaapit. Jos on sovittu että viee esineen sisään niin itse en pahastuisi jos olisi samalla nostanut postilaatikosta lehdenkin sinne sisälle tai jos olisi samalla jättänyt vaikka karkkipussin meille pöydälle sen esineen viereen. Mutta ei mitään penkomista ym
Ainakaan minä en tykkäisi jos anoppi tekisi tuollaista. Onneksi oma anoppini ei teekkään. Minä voin kyllä kysyä haluaako anoppi pestä meidän juhlaliinan/olohuoneen verhot ja jos haluaa niin saa ne kyllä pestä. Tämä siksi että anoppi on todella innokas ja taitava käsitöiden tekijä ja on tehnyt meille noita kodintekstiilejä. Hän osaa paremmin pestä ne niin että pysyvät hyvänä. Mutta olisi inhottavaa jos anoppi penkoisi niitä likapyykkikorista.
Tekee pahaa lukea kuinka anoppi voi tuoda perintöesineitä ja karkkipusseja, se on ihan ookoo. Anoppi voi tuoda antiikkia, kultaa ja mirhamia. Lahjakortteja, älypuhelimia ja kottikärryllisen rahaa. Hävyttömät aikuiset minä minä ihmiset, halveksun.
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraava perintövaasikeikka tulee ja anoppi sitä varten saa avaimet, pyykkikori tulvilleen seksikkäitä alusvaatteita ja yöpöydän laatikkoon aikuisten leluja. Kylppärin kaappiin asianmukaista tarpeistoa. - Saa penkoja ansaitsemansa saaliin. (Kuvaamalla koko patteriston, näkee onko liikuteltu.)
Ja tietenkin johonkin laatikkoon tulostettu avioerohakemus ilman allekirjoituksia ja papereita, joissa neuvotaan ulkomaille muuttamisessa. Lääkekaappiin voi ostaa pari raskaustestiä, jos se iän puolesta käy. Kannattaa antaa ihan kunnolla juoruttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samankaltainen tilanne oman äidin kanssa. Hänellä ei ole avaimia meille, mutta kun on käymässä niin penkoo kaikki paikat ja lukee kaikki paperit ja laskut jotka löytää. Jos oon esim jättänyt sivupöydälle avatussa kirjekuoressa jotain lääkäripaoereita niin mutsi ottaa ne sieltä ja lukee. Olen nelikymppinen ja elämä on ihan normaalia eli mitään huoltoapua en kaipaa. Mikä saakelin sairaus se on että vanhempi kuvittelee omistavansa aikuisen lapsensa elämän?!
No kai sä jotenkin kommentoit tuota toimintaa? Vai annatko vaan tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut miettimistä, millaisen stoorin rakentaa joka saa palstalaiset kommentoimaan...En usko tarinaa.
Niinpä. Ihan useita pöytäliinoja? Montako niitä olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ollut miettimistä, millaisen stoorin rakentaa joka saa palstalaiset kommentoimaan...En usko tarinaa.
Niinpä. Ihan useita pöytäliinoja? Montako niitä olikaan?
Et käytä pöytäliinoja? Sinulla ei ole omaa hyllyä pöytäliinoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin johonkin laatikkoon tulostettu avioerohakemus ilman allekirjoituksia ja papereita, joissa neuvotaan ulkomaille muuttamisessa. Lääkekaappiin voi ostaa pari raskaustestiä, jos se iän puolesta käy. Kannattaa antaa ihan kunnolla juoruttavaa.
Minä aikoinaan suunnittelin ihan tosissani kirjoitella erilaisia höpö-höpö asiakirjoja ja päätöksiä anopin luettavaksi. Se kaatui siihen, ettei tuossa vaiheessa ollut konetta ja tulostinta käytössä ja oli kaikenlaisia muita kiireitä. Hykertelin itsekseni, että mihinkä kaikkialle nuo jutut mahtaisivat levitä ja kuka minulta tulisi niistä kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet eivät tajua koko tilannetta. Selitetään vaan niistä liinoista. Ainakin minä miettisin mitä muuta on pengottu kuin likapyykkikoria. Onko luettu tiliotteita, lääkereseptejä, tutkittu jääkaappi ja vaatekaapit. Jos on sovittu että viee esineen sisään niin itse en pahastuisi jos olisi samalla nostanut postilaatikosta lehdenkin sinne sisälle tai jos olisi samalla jättänyt vaikka karkkipussin meille pöydälle sen esineen viereen. Mutta ei mitään penkomista ym
Ainakaan minä en tykkäisi jos anoppi tekisi tuollaista. Onneksi oma anoppini ei teekkään. Minä voin kyllä kysyä haluaako anoppi pestä meidän juhlaliinan/olohuoneen verhot ja jos haluaa niin saa ne kyllä pestä. Tämä siksi että anoppi on todella innokas ja taitava käsitöiden tekijä ja on tehnyt meille noita kodintekstiilejä. Hän osaa paremmin pestä ne niin että pysyvät hyvänä. Mutta olisi inhottavaa jos anoppi penkoisi niitä likapyykkikorista.
Tekee pahaa lukea kuinka anoppi voi tuoda perintöesineitä ja karkkipusseja, se on ihan ookoo. Anoppi voi tuoda antiikkia, kultaa ja mirhamia. Lahjakortteja, älypuhelimia ja kottikärryllisen rahaa. Hävyttömät aikuiset minä minä ihmiset, halveksun.
Täh? Jos anoppi tuo pojalleen yhden perintöesineen (miksi se edes on hänellä?), eihän hän otse mitään ole antamassa.
Meillä minun äitini oli ns vahingossa ottanut taulun, joka pesänselvitylsessä oli selkeästi jaettu minulle.
Se oli isäni taulu. Ei olisi kuulunut kiertää seltä äitini kautta ollenkaan.
Ap tässä terve. Sen verran päivitystä tähän ketjuun, että sain nuo kyseiset pöytäliinani takaisin eilen. Siis 25.11, kun kirjoitin aloituksen 3.9. (silloin pöytäliinan oli viety). Mielestäni anoppi hillosi niitä liinoja aika kauan. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Auttaahan hän vain halusi, miksi AINA pitää ottaa kaikki niin negatiivisesti ???
Ei auttamiseen kuulu pyykkikorin tutkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on AP:lla vaikeaa. Todella vaikeaa.
On, paskaprovoja miettiä päivät pitkät, menis saatananpersuääliö töihin.
Kiva, ettei teillä vihervassareilla ole koskaan vihapuhetta.
Eikö olr jotenkin sairasta elää anopin kanssa tuommoisessa symbioosissa ja olla niin avuttomia että anopin apua tarvitaan ja anoppi huomannut että sitä tarvitaan?
Aloittajankin mielestä varmaan anopin koti ja paperit on meidän, tarvitseehan anopin paperit ja lääkkeet ja raha-asiat tietää jos kuolee.
Kuka täällä provoaa??!! Eihän kukaan oikeasti ole sitä mieltä, että tuollainen käytös on ok?? Ainakaan ei itse ole silloin kokenut samaa!
Mun anoppi oli teettänyt meidän vara-avaimesta kopion itselleen. Eikä todellakaan kysynyt lupaa. Asia selvisi, kun aloin huomata kotona outoja asioita tapahtuneen ja mies piti mua vain vainoharhaisena. Meillä ei ollut silloin vielä lapsia ja oltiin usein viikonloppuisin jossain menossa. Joka kerta kotiin tullessa jotain oli eritavalla, jotkut tavarat eri paikassa, mihin itse olin jättänyt, tai missä järjestyksessä itse niitä pidin.
Lopulta selvisi, että anoppi käyt täällä "kastelemassa kukkia", kun ollaan poissa. Samalla sitten hyvää hyvyyttään vähän siivoili ja järkkäili paikkoja. Mulle tuo oli kammottavaa, mutta mun olisi pitänyt olla kiitollinen avusta. Mitä helv****iä??!! Ja jo se, että minä kyllä pidin meidän kodin siistinä ja järjestyksessä ihan itse, täällä ei ollut yhtään mitään auteltavaa. Kukatkin pärjäsi sen, että oltiin yö tai pari poissa, tai vaikka viikko.
En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten joku voi pitää tässä ap:n tapauksessakin normaalina, että anoppi on mennyt kurkkaamaan pyykkikoriin. Miksi, mikä tarve, miten tulee mieleenkään???!! Jos on sovittu, että toimittaa asian x, niin ei kenellekään normaalille tule mieleen tehdä yhtään mitään muuta, mistä ei ole sovittu, vaan poistuu mahdollisimman nopeasti toisen kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä provoaa??!! Eihän kukaan oikeasti ole sitä mieltä, että tuollainen käytös on ok?? Ainakaan ei itse ole silloin kokenut samaa!
Mun anoppi oli teettänyt meidän vara-avaimesta kopion itselleen. Eikä todellakaan kysynyt lupaa. Asia selvisi, kun aloin huomata kotona outoja asioita tapahtuneen ja mies piti mua vain vainoharhaisena. Meillä ei ollut silloin vielä lapsia ja oltiin usein viikonloppuisin jossain menossa. Joka kerta kotiin tullessa jotain oli eritavalla, jotkut tavarat eri paikassa, mihin itse olin jättänyt, tai missä järjestyksessä itse niitä pidin.
Lopulta selvisi, että anoppi käyt täällä "kastelemassa kukkia", kun ollaan poissa. Samalla sitten hyvää hyvyyttään vähän siivoili ja järkkäili paikkoja. Mulle tuo oli kammottavaa, mutta mun olisi pitänyt olla kiitollinen avusta. Mitä helv****iä??!! Ja jo se, että minä kyllä pidin meidän kodin siistinä ja järjestyksessä ihan itse, täällä
Juuri näin. Täällä on sivutolkulla jankattu, saako käytettyjä pöytäliinoja olla pyykkikorissa vai ei, ja ilkeillään täysin asian vierestä ymmärtämättä, mikä aloituksen pointti oli. Kommentoitteko te lukematta, vai mikä mättää? Toisaalta, jos omassa elämässä ei ole ihmisiä, jotka käyvät talonväen poissa ollessa penkomassa paikat, niin eihän sitä ymmärrystä olekaan.
Ap, laittakaa ulko-oveen kyltti, jossa on teksti "tallentava kameravalvonta".