Suomen kokonaishedelmällisyysluku on nyt 1,32 ja jatkanee laskuaan. Väestön luonnollinen uusiutumistaso on 2,1. Me tulemme katoamaan.
Tämän vuosisadan aikana. Mihinkään merkittävään nousuun tuota käyrää ei enää saada. Ehkei tarvitsekaan. Aikansa kutakin.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Tämä persulandia sietääkin upota.
Siitä on mieli hyvä, että huomennakin on maailmassa aina vähemmän demareita kuin tänään. Noista loiseläjistä päästään onneksi eroon pikkuhiljaa.
Demarit tuo kommarimaista äänestäjiä jos et ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap, että kun tarpeeksi paasaat "suomalaisten sukupuutosta", joku nainen alentuu päästämään sinut ihan epäitsekkäästi ja isäm_maata ajatellen sisälleen?
En usko, että noin tulee käymään.
Tässä on muutenkin kuudes sukupuuttoaalto menossa, ja tuho vältetään vain sillä, että ihmiskunta tulee järkiinsä ja lopettaa luonnonvarojen haaskaamisen ja ilmaston lämmittämisen.
Ketä kiinnostaa isänmaa tai valtio. Kysehän on siitä onko täyttä elämää perhe vai yksin ja dildo.
Perhe tarvii turvakseen toimivan valtion. Ja ainoastaan isänmaa, eli etnisesti merkitsevä valtio voi olla toimiva. Kaikki muut valtiot ovat ennen pitkää tuhoavia diktatuureja tai hajoavia wokevaltioita..
Lähdettäisiinkö ensin ydinongelmaa selvittämään, eli toimiakseen perhe tarvitsee yhteistyökykyiset, selväpäiset, toisiaan tasavertaisina pitävät vanhemmat, jotka tulevat toimeen ja rakastavat toisiaan. Sitten kun tämä ongelma on ratkaistu, voidaan ajatella lasten tekemistä 2 vastuullisen aikuisen perheeseen.
Tällä hetkellä ihan tämä miesten ja naisten välinen kommunikointi ja yhteiselo ei toimi ja tämä pitäisi korjata. Miehillä on ongelmana alko ja alistamisentahto. Niiden korjaamisesta voi aloittaa. Parisuhteen tulee perustua tasa-arvoiseen suhteeseen ennenkuin se voi olla terve.
-eri
Suurin yhteiskunnan ongelma joka näkyy mm lapsettomuutena ja ihmisten alkoholimina on intersektionaalinen feminismi. Se tulee poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluihin pääsemistä pitäisi helpottaa, esim. aloituspaikkoja lisäämällä. Poikia pitäisi kannustaa kouluttautumaan. Ja radikaali idea, mutta ehdotan, että korkeakouluihin tulisi yläikäraja, esim. 27-vuotiaana päättyisi opinto-oikeus, mikäli et ole tutkija. Tämä nykymeininki, jossa vasta valmistutaan kolmikymppisenä ja sitten aletaan etsiä sitä ensimmäistä oman alan työtä, on ihan älytöntä. Tuossa iässä pitäisi olla jo tukevasti työelämässä.
Huomaa, että tällainen ihminen on eläkkeellä oleva tai muuten täysin ulkona maailman menosta. Olisit edes jättänyt typerän aivopierusi kirjoittamatta. Töissähän ne juuri ovat, jotka valmistuvat hitaammin. Suurin osa DI-opiskelijoista jäisi valmistumatta ja suurempi osa suuntautuisi helpommille opiskelualoille, jotka eivät kuitenkaan työllistäisi senkään vertaa. Kierre olisi valmis. Tuolla analyyttisyydellä et edes pärjäisi nykytyöelämässä, ellet ole käsienheiluttelija perheyrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluihin pääsemistä pitäisi helpottaa, esim. aloituspaikkoja lisäämällä. Poikia pitäisi kannustaa kouluttautumaan. Ja radikaali idea, mutta ehdotan, että korkeakouluihin tulisi yläikäraja, esim. 27-vuotiaana päättyisi opinto-oikeus, mikäli et ole tutkija. Tämä nykymeininki, jossa vasta valmistutaan kolmikymppisenä ja sitten aletaan etsiä sitä ensimmäistä oman alan työtä, on ihan älytöntä. Tuossa iässä pitäisi olla jo tukevasti työelämässä.
Huomaa, että tällainen ihminen on eläkkeellä oleva tai muuten täysin ulkona maailman menosta. Olisit edes jättänyt typerän aivopierusi kirjoittamatta. Töissähän ne juuri ovat, jotka valmistuvat hitaammin. Suurin osa DI-opiskelijoista jäisi valmistumatta ja suurempi osa suuntautuisi helpommille opiskelualoille, jotka eivät kuitenkaan työllistäisi senkään vertaa. Kierre olisi valmis. Tuolla analyyttisyydellä et edes pärjäisi nykytyöelämässä, ellet ole käsienheiluttelija perheyrityksissä.
Kirjoittaako siellä joku 35-vuotias maisteriopiskelija? :D Minä olin 30-vuotiaana valmistunut maisteriksi kahdelta eri alalta ja lisäksi olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta. Suomen korkeakoulutuksen ongelma on se, että lukion ja korkeakoulun välissä pidetään liikaa välivuosia, ts. yliopisto aloitetaan ja sieltä valmistutaan liian myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko ap, että kun tarpeeksi paasaat "suomalaisten sukupuutosta", joku nainen alentuu päästämään sinut ihan epäitsekkäästi ja isäm_maata ajatellen sisälleen?
En usko, että noin tulee käymään.
Tässä on muutenkin kuudes sukupuuttoaalto menossa, ja tuho vältetään vain sillä, että ihmiskunta tulee järkiinsä ja lopettaa luonnonvarojen haaskaamisen ja ilmaston lämmittämisen.
Ketä kiinnostaa isänmaa tai valtio. Kysehän on siitä onko täyttä elämää perhe vai yksin ja dildo.
Perhe tarvii turvakseen toimivan valtion. Ja ainoastaan isänmaa, eli etnisesti merkitsevä valtio voi olla toimiva. Kaikki muut valtiot ovat ennen pitkää tuhoavia diktatuureja tai hajoavia wokevaltioita..
Lähdettäisiinkö ensin ydinongelmaa selvittämään, eli toimiakseen perhe tarvitsee yhteistyökykyiset, selväpäiset, toisiaan tasavertaisina pitävät vanhemmat, jotka tulevat toimeen ja rakastavat toisiaan. Sitten kun tämä ongelma on ratkaistu, voidaan ajatella lasten tekemistä 2 vastuullisen aikuisen perheeseen.
Tällä hetkellä ihan tämä miesten ja naisten välinen kommunikointi ja yhteiselo ei toimi ja tämä pitäisi korjata. Miehillä on ongelmana alko ja alistamisentahto. Niiden korjaamisesta voi aloittaa. Parisuhteen tulee perustua tasa-arvoiseen suhteeseen ennenkuin se voi olla terve.
-eri
Ei ole enää ydinperhemaailmaa. Se on mennyttä aikaa. Nykyisin on paljon muitakin perhemuotoja, joissa lapsia saadaan ja vain äiti+lapsi perhemalli on se, jossa aidosti lapsi on haluttu. Miehistä suurin osa ei halua lapsia ja miesten lapsien haluamisen varaan ei ole enää yhteiskuntaa syytä rakentaa.
Aina tästä aiheesta jaksetaan vängätä :D Olen itse mies ja en vain halua lapsia, väitän että syntyvyys on alhaista ihan vain sen takia kun lapsia ei haluta tehdä. Ei minulla ole edes kumppania mutta vaikka minulla olisi kumppani niin en minä lapsia halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako siellä joku 35-vuotias maisteriopiskelija? :D Minä olin 30-vuotiaana valmistunut maisteriksi kahdelta eri alalta ja lisäksi olen tehnyt töitä 15-vuotiaasta. Suomen korkeakoulutuksen ongelma on se, että lukion ja korkeakoulun välissä pidetään liikaa välivuosia, ts. yliopisto aloitetaan ja sieltä valmistutaan liian myöhään.
Kokoomuksen arvoilla ei yhteiskuntaa saada sellaiseksi, että lapsia syntyisi. Juuri tuolla tavoinhan saataisiin lapsiluku vielä pienemmäksi. Alanvaihto tehtäisiin mahdottomaksi, pitkäaikaistyöttömyys lisääntyisi. Yrittäkää edes kokoomuksessa päättää, haluatteko te sitä halpatyövoimaa eli opiskelijoita kaupan kassoille vai ette, mutta ei pitäisi olla opiskelijoiden työnteko ongelma, jos ihan oikeasti olisi pulaa halpatyövoimasta. On syytä muistaa, että opiskelijat ovat yhteiskunnasta kaikkein pienituloisia aikuisryhmä ja siksi myös nuorten opiskelijoiden on mahdotonta saada lapsia, kun ei ole varaa elättää lapsia, ellei omat vanhemmat elätä lapsenlapsiaan. Toki tuilla tämäkin olisi korjattavissa, jos halua olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki jonossa kaikkiin mahdollisiin rokotuksiin! Hopihopi!
Suomen hedelmällisyysluku oli 2000-luvun korkeimmillaan vuonna 2010, jonka jälkeen se on pudonnut. Kertoisitko ystävällisesti, mitäköhän "koronapiikkejä" tuolloin 2010-2011 jaettiin, jos ne ovat mielestäsi syynä tilanteeseen?
En tiedä liittyykö mikään mihinkään, mutta eikös sikainfluenssarokotteita jaettu noina vuosina?
Kuka haluaa enää synnyttää tänne vihan,väkivallan, pahuuden keskelle yhtään lasta?
Niin. Voisin hankkia lapsia mutta ei miehistä ole sitoutumaan. Toitottavat vaan; Olen juuri eronnut, en ole valmis suhteeseen!!!!!!
Mietin että miksi tekisin lapsen, koska on mahdollista, että hän joutuu samalla tavalla kärsimään elämässä kuin minä. Niin paljon surua on elämässäni ollut ja tuntuu, että elämän hyvät asiat eivät vaakakupissa ole riittävät kompensoimaan huonoja asioita. Kaikkeen ei voi elämässä vaikuttaa, ja minulle osui todella huono tuuri monenkin asian suhteen. En halua että kukaan joutuu kärsimään niin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voisin hankkia lapsia mutta ei miehistä ole sitoutumaan. Toitottavat vaan; Olen juuri eronnut, en ole valmis suhteeseen!!!!!!
Ja sitten kummasti kuitenkin pyörivät siellä Tinderissä olematta myöskään avoimesti polyamorisia. Ota näistä sitten selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija[quote=Vierailija kirjoitti:
Haista pa$ka. Mitää muuta vastausta ylemmyydentuntoinen pätemisesi ei ansaitse.
Suomalaisia on viisi miljoonaa, enemmän kuin koskaan historiassa. Juu, me kuolemme pois mutta ahvenanmaalaiset ja saamelaiset senkun porskuttaa. Ainoa mikä meidät voi oikeasti tappaa on ulkomailta tuleva kulttuuri, joka syrjäyttää paikallisen kulttuurin. Vähän mitä amerikan intiaaneille kävi. Sen ensiaskeleet on jo otettu ja osa ihmisistä toimii aktiivisesti suomalaisen kulttuurin tuhoamisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Lapset tulevat kalliiksi kukkarolle
No paljonko maksaa? Kerro. Tiesitkö että se hauveli maksaa 50 000 euroa ruokineen lääkäreineen elinaikanaan.
Ei todellakaan maksa. Lähellekkään tuota.
Lapsi maksaa toista miljoonaa helposti.
Vaihda markkinaa. Aasiassa yli miljardi naista fantasioi sinusta parhaillaan. Ole hyvä.
"Ei oo meikäläisen ongelma. Johtuuhan tämä osittain naisistakin jotka ei lisäänny tarpeeksi kilttien ja kunnollisten miesten kanssa. Itellä tulot vain 1400e kuussa eikä taida naisille kelvata."
Vaihda markkinaa. Aasiassa yli miljardi naista fantasioi sinusta parhaillaan. Ole hyvä.
Tokkopa tuo haittaa, maapallo paskotaan kuitenkin.
En olisi tästä hirveä huolissaan, kun ihmislaji hävittää itsensä maapallolta muutenkin seuraavan sadan vuoden sisällä, kun ilmaston lämpeneminen riistäytyy käsistä ja planeettamme käy ihmiselle asuinkelvottomaksi. Ellei ydinsota tuhoa kaikkea jo sitä ennen.
Amber oli sosiopaatti golddigger. Siitä ei ollut epäselvyyttä vaikkei se deppikään mikään pulmunen ole saatananpalvontoineen ja päihteineen. Mutta tosiaan ketju on selvästi heteroille kun puhutaan lasten saannista ei koske teitä lepakkoja.