HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat
Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.
Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.
Kommentit (1453)
Kuljin alasti kadulla, siihen tuli joku mummo valittamaan, että eikö sulla tyttö ole vaatteita? Tein rikosilmoituksen ahdistelusta, mutta mummo on vieläkin vapaalla jalalla. En uskalla enää mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Tässä taas yksi mies kertomassa ihmisille ettei häntä ole koskaan ahdisteltu vaikka yrittää todennäköisesti toisissa kommenteissa väittää ettei miesten ahdistelu ja naisten ahdistelu eroa mitenkään toisistaan. Jos sinä mies olisit joskus seisonut iltahämärissä hiljaisella bussipysäkillä kun humalainen miesjoukko alkaa huudella sulle että tuu tänne, jos olisit kokenut sen fiiliksen mikä siitä tulee, et kirjoittaisi näitä mukahauskoja vähättelyjä tänne. Kas kun siinä fiiliksessä ei ole mitään hauskaa. Ole onnellinen ettei sun ole tarvinnut sitä koskaan kokea.
Miten fiilis eroaa siitä kun humalainen naisjoukko yrittää ostaa seksiä nuorelta mieheltä?
Siten, että sellainen tapahtuu vain omassa mielikuvituksessasi.
Mistähän sekin sitten kertoo, että niin monella näissä(kin) vastauksissa on suunnaton tarve vähätellä ahdistelua ja puolustella ahdistelijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka huutelu mulle tapahtui kun olin 3-vuotias. Joku vanhempi ukkeli huuteli puistossa, että onpa kaunis lapsi. Koin sen ahdistavana. Sen jälkeen olen pitänyt ahdistelupäiväkirjaa ja mua ahdistellaan keskimäärin 25-40 kertaa päivässä. Olen nykyään 52-vuotias.
Tässä taas yksi mies kertomassa ihmisille ettei häntä ole koskaan ahdisteltu vaikka yrittää todennäköisesti toisissa kommenteissa väittää ettei miesten ahdistelu ja naisten ahdistelu eroa mitenkään toisistaan. Jos sinä mies olisit joskus seisonut iltahämärissä hiljaisella bussipysäkillä kun humalainen miesjoukko alkaa huudella sulle että tuu tänne, jos olisit kokenut sen fiiliksen mikä siitä tulee, et kirjoittaisi näitä mukahauskoja vähättelyjä tänne. Kas kun siinä fiiliksessä ei ole mitään hauskaa. Ole onnellinen ettei sun ole tarvinnut sitä koskaan kokea.
Miten fiilis eroaa siitä kun humalainen naisjoukko yrittää ostaa seksiä nuorelta mieheltä?
Siten, että sellainen tapahtuu vain omassa mielikuvituksessasi.
Niinkö?
https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2016011420962742
Ihan alaikäisiltä suklaasilmiltä on ostettu ja halvalla jos minulta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
Toivon, että kohdallesi osuu sellainen hoitaja vihdoin.
Usko pois, siitä huolimatta minä en toivo että sinut ja tyttäresi rais kataan.
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
kunnes olet pelkkää itkevää lihamassaa
Ilmiannettu nettipoliisille.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa vieläkin kokemus minkä koin yläasteella. Olin pukeutunut seksikkäästi. Mä tykkään seksistä ja seksikkäästä pukeutumisesta. Mut enivei sit käytävällä kolme kundii vislas mun perään. Vieläki puistattaa.
No se oli ihan sun oma syy :D
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sekin sitten kertoo, että niin monella näissä(kin) vastauksissa on suunnaton tarve vähätellä ahdistelua ja puolustella ahdistelijoita
Näytätkö viestin jossa on puolusteltu ahdistelijoita?
Paitsi tietysti kun ahdistelija on ollut nainen, mutta en usko sinun tarkoittavan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Olet sitten vaan onnekas, kun olet siltä välttynyt. Kyllä minua jo 90-luvulla selvinpäin asioinut herrahenkilö puristanut teininä takapuolesta ihan Helsingin keskustan tavaratalossa. Vain noin yhtenä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina neuvonut lapsiani (kaikkia sukupuolia) hakeutumaan naisen luo, jos apua haluaa vaikka eksymistilanteessa. Tietenkin! Suuremmalla todennäköisyydellä saa apua, eikä kohtaa jotain härskiä setämiestä.
Tässä sitä arjen miesvihaa. Eipä tarvitse miettiä miksi naiset pelkäävät "mitä miehet voisivat tehdä"
Kiitä patriarkkaa. Te miehet olette luoneet maailman jossa naisella ei ole turvallista vieraan tai vieraiden miesten läheisyys. Eikä valitettavasti edes se oman läheisen läheisyys. Onneksi olkoon.
Ongelmana ei ole miehet vaan se mitä kuvittelette miesten tekevän. Kiitän siis feminismiä sillä naisten on aivan turvallista olla vieraan tai vieraiden miesten läheisyydessä.
Toisin kuin miesten olla naispuolisten sairaanhoitajien läheisyydessä. Ne tappavat miehiä.
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
Eri
Kiitos. Tappouhkaus hoitajan toimesta on vakava rikos miehiä kohtaan.
mistä ihminen tietää olevansa kaunis jos kaikkia kohdellaan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
Olet kyllä melko sairas tyyppi. Ala-arvoista kommenttia. Ja pidät vissiin itseäsi parempana kuin m-muuttajia? Nyt on myötähäpeä syvää miesten puolesta. Ei saatana.
M44
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ahdistelijoita, mutta mummo, joka sanoo urheiluliiviin pukeutuneelle kahvilan myyjälle, että hänen asunsa ei oikein sovi asiakaspalvelutehtäviin, ei ole ahdistelua.
Samoin ei ole ahdistelua, jos joku katsoo toista, tai vaikka tuijottaa. Mistä sen tietää, mitkä mömmöt sillä "ahdistelijalla" on päällä, ei ole ehkä edes tässä maailmassa ja siksi silmät seisoo päässä. Samoin ei ole ahdistelua sanoa tälläytyneelle naiselle, että you're pretty. Koko muussa länsimaailmassa tämä on peruskohteliaisuutta, mutta Suomessa joku näköjään pitää sitäkin ahdisteluna. Aivan naurettavaa oikein ahdistelun vähättelyä tuollainen. Oikeaa ahdistelua on väkisin koskettelu ja seksuaalisten palvelusten vaatiminen esim. kiristämällä tai pelottelemalla. Jokainen oikeasti ahdisteltu kyllä tietää mikä ero on jollain "tuutko tänne meidän kanssa jutskaan?" -kommentoinnilla ja ahdistelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo reippaasti yli 40, mutta muistan kuinka paljon ahdistelua tapahtui kun olin yläasteella ja lukiossa. Ahdistelijat olivat aina vanhempia suomalaisia miehiä. Se oli hämmentävää, pelottavaa ja vaikutti itsetuntooni negatiivisesti. En ole koskaan luottanut miehiin, paitsi omaan aviomieheni. Ahdistelua tapahtui keskellä kirkasta päivää ja joskus iltaisin oli tilanteita, joissa todella pelkäsin (autoon raahaamista esim). Onneksi oli tuuria ja näillä kerroilla väliin tulivat oman ikäiseni pojat. En koskaan kertonut näistä aikuisille.
Nämä tilanteet alkoivat vähentyä ja loppuivat varmaan joskus kun olin parikymppinen. Se onkin ehkä ällöttävintä että ahdistelijat ovat hyvin nuorten kimpussa.
Miksi ette naiset puutu kun huutavaa ja itkevää tyttöä raahataan väkisin autoon keskellä päivää? Kävelette vain kylmästi ohi?
Kyllähän nää tilanteen yleensä tapahtuu niin, ettei kukaan näe, ainakaan aikuinen.
No keskellä kirkasta päivää oli tuossa... missä sitä oikein liikutaan ja miksi, jos syntyy tilanne että auto ajaa viereen ja yrittää repiä naisen kyytiin.
Miksi se jäi yritykseksi? Entä miksi siitä ei tehdä rikosilmoitusta? Mies, tai siis useampi koska kuski ja pari kaappaajaa tarvitaan väkisinkin jotta nainen saadaan pysymään autossa... ajelee kaupungilla kaappaamassa tyttöjä??
Oikeasti nyt niitä valoja päälle...
Huom! Kyseessä oli tyttö, ei nainen. Taisi lukea tuossa että iltaisin oli tilanteita ja näistä ei ikinä kerrottu aikuisille (=ei rikosilmoitusta), ja syynä tähän varmastikin pelko siitä että tyttöä syytetään liikkumisesta liian myöhään kaupungilla vääränlaiset vaatteet päällä. Kaappaamisesta ei kirjoitettu mitään, vaan yrityksestä raahata autoon.
Nyt vähän sitä luetun ymmärtämistä!
Mitäs se autoon raahaaminen on? Kuulostaa kaappaukselta ja raisk ausyritykseltä.
Mikä syy liikkua paikoissa joissa ei ole aikuisia (muita kuin miehiä, koska auto = aikuinen mies) ? Oli vaatteet siis mitä hyvänsä? Avaa vähän.
Ja tuossa muistettiin kertoa ongelmista keskellä kirkasta päivää. Oikeasti, missä te kuljette jos paikalla ei ole aikuisia puolustamaan, mutta on aikuisia ahdistelemaan. Kertokaa nyt jotain konkreettista! Laitetaan porukalla sit infoa poliisille niin saadaan sille stoppi.
😂 Mikäs jankkaaja sinä olet ja mikä on agendasi tämän takana?? Tuskinpa kirjoittaja sulle avautuu. Ja juuri tällaisen asenteen vuoksi nuorten ahdistelu saa jatkua.
Jankkaaja? Keskustelua tämä on. Tavoite pitäisi olla molemmilla sama: saada ahdistelulle stoppi. Ilman konkretiaa te vain huutelette paskaa miehistä.
Tosin se taitaakin olla oikea agendanne ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
Eri
sää oot kyllä ihme pelle. vasikoi sydemes kyllyydestä, ketään ei kiinnosta muitten huonot vitsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
Olet kyllä melko sairas tyyppi. Ala-arvoista kommenttia. Ja pidät vissiin itseäsi parempana kuin m-muuttajia? Nyt on myötähäpeä syvää miesten puolesta. Ei saatana.
M44
Missä mainitsin mitään m-muuttajista? Vastasin naiselle joka toivoi kuolemaani kertomalla etten minä toivo hänelle mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.
Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.
Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.
Olet sitten vaan onnekas, kun olet siltä välttynyt. Kyllä minua jo 90-luvulla selvinpäin asioinut herrahenkilö puristanut teininä takapuolesta ihan Helsingin keskustan tavaratalossa. Vain noin yhtenä esimerkkinä.
No niin minuakin, ja puristellut vähän muualtakin. En traumatisoitunut. Sain häneltä myöhemmin paljon ilmaisia autonkorjauspalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse te sen seuranne valitsette, ihan oma syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ilmoitettu poliisille kuvaruutukaappauksen kera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
ja uudestaan
EriKiitos. Tappouhkaus hoitajan toimesta on vakava rikos miehiä kohtaan.
Ei miehiä. Kaltaisesi limanuljaskan tuhoaminen olisi etu yhteiskunnalle.
Humalaisilla miehillä, mutta ei naisilla vai?
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005832820.html