Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
581/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla näillä oli tissitopit?

Vierailija
582/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.

:D. Että semmoset defenssit siellä. Tuli muuten mieleen se kun seurasin kerran kuinka kassalla noin kuuskymppinen mies flirttaili selvästi alle parikymppisen tytön kanssa ja tyttö oli sen näköinen että tilanne oli hänestä hyvin epämukava. Oli ilta lähellä sulkemisaikaa ja pieni marketti oli lähes tyhjä. Mies nojaili kassalinjastoon aivan kummallisesti liian lähellä kassaa, siirtyi pois että pääsin maksamaan ja jatkoi juttua sen jälkeen uudelleen. Jäin tekemään tikusta asiaa maksettuani koska halusin katsoa tarvitseeko tyttö apua. Onneksi jonoon tuli lisää väkeä ja mies lähti menemään. Eniten koko jutussa ihmetytti se että eikö se 60 vee mies todella nähnyt ettei tyttö vastannut hänen vikittelyynsä YHTÄÄN. Että tyttö näytti lähinnä siltä että apua. Tuokin tytö oli hyvin kiltin näköinen, uskon että se oli yksi syy siihen että joutui ukkelin kohteeksi.

Että semmoinen sankaritarina tähänkin väliin. Kaverini oli nuorena yhden kristityn lahkon jäsen. Ei tosin itse uskonut juurikaan mutta vanhemmat sen siihen oli aikanaan liittäneet. Se toi välillä tämän lahkon lehtiä luettavaksi. Säännönmukaisesti lehdissä oli yksi tai useampi uskonnollinen sankaritarina jossa uskovainen oli joutunut kuviteltuun tai todelliseen uhkatilanteeseen ja selviytyi uskonsa avulla (esim. enkeli tuli paikalle varjelemaan) turvallisesti pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sörkan metroaseman Alepassa joku ahdistelee? Hui kamala. Ja vielä ilta-aikaan. :DDDD Mitä kummeliläppää Hesariin taas on painettu... Kannattaisko mennä johonkin muualle duuniin kuin jonnekin Sörkan metroaseman kulmille jos on herkkä hipiä :DDDDD

Vierailija
584/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, millaisesta työpaikasta on kyse, mutta itse en anna miesten tai naisten käyttää toppia työasuna.

Vierailija
585/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kehuminen on kakspiippunen juttu, koska jokaisen ulkonäkö on hänen oma asia ja se ei kuulu muille. Eli ulkonäköä ei tarttis kehua eikä haukkuakaan

Vierailija
586/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.

Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.

Ei, vaan jokaisen äidin ja isän tulisi jutella asiasta poikansa kanssa. Aikuisille miehille ei tietenkään voi tehdä enää mitään muuta kuin kysyä onko heillä itsellään tyttäriä. Ja että saavatko muut miehet ahdistella heidän tyttäriään. Jokaiselta ahdistelevalta aikuiselta perheenisältä voi kysyä ahdistelevatko he itse tyttäriään, vai eikö muiden tyttärillä ole väliä.

Lapsi ei kasva missään oman perheen muodostamassa kuplassa. Jos yhteiskunnassa naisviha ja huorittelu on normaalia, siihen naisvihaan kasvetaan. Se mitä on kaikkialla, on normi jota ei kyseenalaisteta.

Vierailija
587/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et tästä jutellaan täällä.. Mä haluun kertoo oman tarinani.. Eli olin tapahtuma-aikaan siis 19 gimma ja mul on tapana pitää sellasta lateksista minihametta ja sellasta toppii missä tissit on niinku tetrojen sisällä.. sit mulla on aika usein neonvihree tukka ja päässä sellanen iso rusetti niinku sillä yhdellä Ylen toimittajallaki on... Mä oon kotoisin Kuhmosta ja muutin Helsinkiin taidelukioon... Mun vanhemmat järkkäs mun tädin kautta asunnon Harjutorilta Kalliosta joka on lähellä lukioo... Mä menin töihin siihen Harjutoria vastapäätä olevaan kuppilaan jonka nimi oli Syntipukki. Siellä kerran tuli yks äijä ja katto silleen mun mielestä jotenkin hullunkiilto silmissä mua ja sanoi että "mä haluun panna sua!". Mä siihen heti kirkaisin kauhusta ja sanoin, et mulla on poikaystävä Kuhmossa et mä en haluu! Se vaan tuijotti ja tuijotti... Sit Syntipukin poke heitti sen pihalle ja ärähti sille ja se loppu siihen.. Voi kuulostaa jotenki kevyeltä tarinalta mut toi on mulla mielessä päivittäin ollu siitä saakka ja toi tapahtu siis -99. En oo seksiä halunnu koskaan mieheltä sen jälkeen. Onneksi löysin samaa sukupuolta olevan kumppanin jonka kanssa on turvallista. Meidän asunto on kokonaan turvallista tilaa. <3

Vierailija
588/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites pitäisi pariutua jos ei herraisä saa edes lähestyä tai avata suutaan? Ja naiset aina perustelevat etteivät tyydy mieheen joka ei ulkoisesti miellytä, miksi meidän miesten sitten pitäisi?

M46

46-vuotiaan miehen ei kannata pariutua 16-vuotiaan kanssa, vaikka isä teki aikoinaan niin.

Tämä vaatii vähän tarkennusta: miehen ei kannata pariutua. Piste.

Vierailija
589/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi isot rinnat en todellakaan survoisi aspatyössä niitä jonkun pienen hikisen topin sisään. Tosin ei se väljiinkään vaatteisiin pukeutuminen tunnu auttavan kaikkien kohdalla.

Vierailija
590/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun enkä kyllä pidä suurinta osaa noista kuvatuista tilanteista häirintänä, saati ahdisteluna. Ja olen itse nainen.

Vierailija
591/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo näköjään mikään muuttunut siitä kun itse olin nuori, nyt vielä tullut some lisäksi.

Samaa mietin. Vielä entistäkin härskimpää menoa. Tänään jokainen äiti voisi jutella asiasta tyttöjensä kanssa. Kysyä onko tullut peniskuvia tms. Jos on, ne kannattaa pistää eteenpäin viranomaisille. Niiden lähettäminen on uudessa voimaan tulleessa lainsäädännössä kriminalisoitu.

Ei, vaan jokaisen äidin ja isän tulisi jutella asiasta poikansa kanssa. Aikuisille miehille ei tietenkään voi tehdä enää mitään muuta kuin kysyä onko heillä itsellään tyttäriä. Ja että saavatko muut miehet ahdistella heidän tyttäriään. Jokaiselta ahdistelevalta aikuiselta perheenisältä voi kysyä ahdistelevatko he itse tyttäriään, vai eikö muiden tyttärillä ole väliä.

Lapsi ei kasva missään oman perheen muodostamassa kuplassa. Jos yhteiskunnassa naisviha ja huorittelu on normaalia, siihen naisvihaan kasvetaan. Se mitä on kaikkialla, on normi jota ei kyseenalaisteta.

Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesv iha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Vierailija
592/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehuminen on kakspiippunen juttu, koska jokaisen ulkonäkö on hänen oma asia ja se ei kuulu muille. Eli ulkonäköä ei tarttis kehua eikä haukkuakaan

Ootsä koskaan käynyt Kalliossa? Tiedätkö mikä on metro? Se on sellanen vähän samantapainen juna mikä teillä menee siellä Nilsiässäkin mut metro menee pitkät matkat maan alla. Sanooko sulle mitään Piritori? No ei tietysti sano, mutta se on metroaseman sisäänkäynnin ympärille levittäytyvä "tori". Pirin varmaan tiedät? No sitten tähän tulee pieni yhtälö:

Piritori+Sörkan metroasema+Kurvin Alepa = Mitäpä luulet millasta väkeä siellä pyörii? Niinpä.

Vierailija
593/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.

:D. Että semmoset defenssit siellä. Tuli muuten mieleen se kun seurasin kerran kuinka kassalla noin kuuskymppinen mies flirttaili selvästi alle parikymppisen tytön kanssa ja tyttö oli sen näköinen että tilanne oli hänestä hyvin epämukava. Oli ilta lähellä sulkemisaikaa ja pieni marketti oli lähes tyhjä. Mies nojaili kassalinjastoon aivan kummallisesti liian lähellä kassaa, siirtyi pois että pääsin maksamaan ja jatkoi juttua sen jälkeen uudelleen. Jäin tekemään tikusta asiaa maksettuani koska halusin katsoa tarvitseeko tyttö apua. Onneksi jonoon tuli lisää väkeä ja mies lähti menemään. Eniten koko jutussa ihmetytti se että eikö se 60 vee mies todella nähnyt ettei tyttö vastannut hänen vikittelyynsä YHTÄÄN. Että tyttö näytti lähinnä siltä että apua. Tuokin tytö oli hyvin kiltin näköinen, uskon että se oli yksi syy siihen että joutui ukkelin kohteeksi.

Että semmoinen sankaritarina tähänkin väliin. Kaverini oli nuorena yhden kristityn lahkon jäsen. Ei tosin itse uskonut juurikaan mutta vanhemmat sen siihen oli aikanaan liittäneet. Se toi välillä tämän lahkon lehtiä luettavaksi. Säännönmukaisesti lehdissä oli yksi tai useampi uskonnollinen sankaritarina jossa uskovainen oli joutunut kuviteltuun tai todelliseen uhkatilanteeseen ja selviytyi uskonsa avulla (esim. enkeli tuli paikalle varjelemaan) turvallisesti pois. 

Mitö ihmettä sekoilet ja mikä ihmeen sankaritarina :D? Enhän minä edes tehnyt mitään muuta kuin seisoskelin hetken laukkuni sisältöä pläräämässä ja tarkastelemassa tilannetta. Kello oli jotain 10 minuuttia vaille sulkemisajan ja tyttö saattoi olla yksin pienessä lähimarketissa. Kuvittele omalle kohdallesi tilanne kun pitäisi laittaa kauppa kiinni ja on tuollainen pelottava äijä kuin takiainen kassalla roikkumassa sillä lailla että se on selvästi asiatonta ihan jo fyysisessä mielessä. Nojaili siihen linjastoon niin lähellä kassaneitiä kuin pääsi.

Vierailija
594/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vajaa pitää olla älyllisesti, että lähettelee jotain peniskuvia? :D

Vasta oli juttu lehdessä pesäpalloilun yhteydessä tapahtuvasta häirinnästä ja kyse ei ole yksittäistapauksista vaan vallitsevasta machokulttuurista. Joku tunnettu pesäpalloilija lähettää peniskuvia alaikäisille ja kyse ei ole yhdestä vaan lukuisista tapauksista.

Vähän ihmetyttää miten tällainen sairas ja naisvihamielinen alistuskulttuuri on syntynyt Suomeen. Pesäpalloliitto hyssyttelee näitä tapauksia ja varmasti kaikkea ei vielä tiedetä. Veikkaan että vähän kun kaivellaan niin alkaa löytyä sellaisia tapauksia joissa nainen on pakotettu seksiin useamman pelaajan toimesta. Valitettavasti asioita hyssytellään kun syypäitä ovat valmentajat itsekin vaikka tyttöjen junioirijoukkueissa.

Olisiko tuo sairas ahdistelukulttuuri levinnyt naisten jalkapallosta eteenpäin?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/painostusta-ja-ahdistelua-entiset-s…

Vierailija
595/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ahdisteltu teininä juuri ollenkaan mutta siinä 22 vuotiaana alkoikin ihan urakalla. Mäpäs sanonkin vastaan ja siitähän nämä "miehet" ei tykkää. Sönköttävät aina jotakin pas kaa. Ihan sairaan ärsyttävää. Itsestäni on ainakin tullut hieman miesvihamielinen.

N26

Joko olet löytänyt dremannin kledjuihin sonnustautuneen velka-audilla ajelevan "prinssin", joka ei ahdistanut sinua yhtään?

LOL :D

Vierailija
596/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylä ikä rajaa kun hakee opiskelemaan lukioon?

Vierailija
597/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva et tästä jutellaan täällä.. Mä haluun kertoo oman tarinani.. Eli olin tapahtuma-aikaan siis 19 gimma ja mul on tapana pitää sellasta lateksista minihametta ja sellasta toppii missä tissit on niinku tetrojen sisällä.. sit mulla on aika usein neonvihree tukka ja päässä sellanen iso rusetti niinku sillä yhdellä Ylen toimittajallaki on... Mä oon kotoisin Kuhmosta ja muutin Helsinkiin taidelukioon... Mun vanhemmat järkkäs mun tädin kautta asunnon Harjutorilta Kalliosta joka on lähellä lukioo... Mä menin töihin siihen Harjutoria vastapäätä olevaan kuppilaan jonka nimi oli Syntipukki. Siellä kerran tuli yks äijä ja katto silleen mun mielestä jotenkin hullunkiilto silmissä mua ja sanoi että "mä haluun panna sua!". Mä siihen heti kirkaisin kauhusta ja sanoin, et mulla on poikaystävä Kuhmossa et mä en haluu! Se vaan tuijotti ja tuijotti... Sit Syntipukin poke heitti sen pihalle ja ärähti sille ja se loppu siihen.. Voi kuulostaa jotenki kevyeltä tarinalta mut toi on mulla mielessä päivittäin ollu siitä saakka ja toi tapahtu siis -99. En oo seksiä halunnu koskaan mieheltä sen jälkeen. Onneksi löysin samaa sukupuolta olevan kumppanin jonka kanssa on turvallista. Meidän asunto on kokonaan turvallista tilaa. <3

Tässä mies kertoo ettei sitä ole koskaan ahdisteltu kertomatta ettei sitä ole koskaan ahdisteltu.

Vierailija
598/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitö ihmettä sekoilet ja mikä ihmeen sankaritarina :D? Enhän minä edes tehnyt mitään muuta kuin seisoskelin hetken laukkuni sisältöä pläräämässä ja tarkastelemassa tilannetta. Kello oli jotain 10 minuuttia vaille sulkemisajan ja tyttö saattoi olla yksin pienessä lähimarketissa. Kuvittele omalle kohdallesi tilanne kun pitäisi laittaa kauppa kiinni ja on tuollainen pelottava äijä kuin takiainen kassalla roikkumassa sillä lailla että se on selvästi asiatonta ihan jo fyysisessä mielessä. Nojaili siihen linjastoon niin lähellä kassaneitiä kuin pääsi.

Ei pidä nyt heti suuttua, mutta kysyn, että oliko sulla hiki silloin kun seisoskelit ja pläräsit laukkusi sisältöä?

Vierailija
599/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootsä koskaan käynyt Kalliossa? Tiedätkö mikä on metro? Se on sellanen vähän samantapainen juna mikä teillä menee siellä Nilsiässäkin mut metro menee pitkät matkat maan alla. Sanooko sulle mitään Piritori? No ei tietysti sano, mutta se on metroaseman sisäänkäynnin ympärille levittäytyvä "tori". Pirin varmaan tiedät? No sitten tähän tulee pieni yhtälö:

Piritori+Sörkan metroasema+Kurvin Alepa = Mitäpä luulet millasta väkeä siellä pyörii? Niinpä.

Varmaan siellä pyörii jotain Oululaisia hipstereitä ja muita juntteja

Vierailija
600/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun enkä kyllä pidä suurinta osaa noista kuvatuista tilanteista häirintänä, saati ahdisteluna. Ja olen itse nainen.

Sisäistettyä naisvihaa, jos ei näe ahdistelua ja häirintää siellä missä sitä on. Saisiko sinun tytärtä kohdella kuten jutussa kuvattiin?