Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
601/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas naiset joskus ympärillenne kun katselette alusvaatteita kaupoissa. Tiedän muutamia setiä jotka pyörii ostareilla vaatekaupoissa. He ovat "ostamassa vaatteita lapselleen" mutta oikeasti ihan muissa touhuissa.

Enimmäkseen näkyy miehiä, joiden vaimo on raahannut alusvaateosastolle. Harvemmin edes näen miehiä miesten alusvaateosastolla. Ehkä äiti tai vaimo ostaa miehelle alusvaatteet?

Ostareilla vaatekaupoissa. Onko jossain vielä ostereita ja vaatekauppoja?

Mitä taas miesten vaateostoksiin tulee niin ehkä mies tietää oman kokonsa ja osaa tilata niitä netistä laatikollisen kerrallaan? Ei tarvita äitiä tai vaimoa tuollaiseen, vaikka miesvihakiimassasi moista vihjailetkin.

Vierailija
602/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Kallion yleisessä saunassa joskus 2000-luvun alussa. Sinne tuli yks ukkeli joka oli jotenkin sekaisin. Se alkoi sitten lauteilla laulamaan jotain seksilauluja. Oli tosi ahdistavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas naiset joskus ympärillenne kun katselette alusvaatteita kaupoissa. Tiedän muutamia setiä jotka pyörii ostareilla vaatekaupoissa. He ovat "ostamassa vaatteita lapselleen" mutta oikeasti ihan muissa touhuissa.

Enimmäkseen näkyy miehiä, joiden vaimo on raahannut alusvaateosastolle. Harvemmin edes näen miehiä miesten alusvaateosastolla. Ehkä äiti tai vaimo ostaa miehelle alusvaatteet?

Mitä taas miesten vaateostoksiin tulee niin ehkä mies tietää oman kokonsa ja osaa tilata niitä netistä laatikollisen kerrallaan? Ei tarvita äitiä tai vaimoa tuollaiseen, vaikka miesvihakiimassasi moista vihjailetkin.

Et näe miehiä miesten alusvaateosastolla? Oletko tarkkaillut tapahtumia jossain Tokmannilla? Käypäs huvikseen Helsingin Stokkan miesten alusvaateosastolla kun taas ensi kesänä tulet perheesi kanssa Nilsiästä Lintsille.

Vierailija
604/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt yhtä epäuskottavaa ja surkeaa artikkelia Hesarissa. Mikään tuossa ei pidä paikkaansa. Kaikki väitetyt ahdistelukuvaukset eivät ole ahdistelua ja ovat mahdollisesti toimittajien itsensä keksimiä.

:D. Että semmoset defenssit siellä. Tuli muuten mieleen se kun seurasin kerran kuinka kassalla noin kuuskymppinen mies flirttaili selvästi alle parikymppisen tytön kanssa ja tyttö oli sen näköinen että tilanne oli hänestä hyvin epämukava. Oli ilta lähellä sulkemisaikaa ja pieni marketti oli lähes tyhjä. Mies nojaili kassalinjastoon aivan kummallisesti liian lähellä kassaa, siirtyi pois että pääsin maksamaan ja jatkoi juttua sen jälkeen uudelleen. Jäin tekemään tikusta asiaa maksettuani koska halusin katsoa tarvitseeko tyttö apua. Onneksi jonoon tuli lisää väkeä ja mies lähti menemään. Eniten koko jutussa ihmetytti se että eikö se 60 vee mies todella nähnyt ettei tyttö vastannut hänen vikittelyynsä YHTÄÄN. Että tyttö näytti lähinnä siltä että apua. Tuokin tytö oli hyvin kiltin näköinen, uskon että se oli yksi syy siihen että joutui ukkelin kohteeksi.

Että semmoinen sankaritarina tähänkin väliin. Kaverini oli nuorena yhden kristityn lahkon jäsen. Ei tosin itse uskonut juurikaan mutta vanhemmat sen siihen oli aikanaan liittäneet. Se toi välillä tämän lahkon lehtiä luettavaksi. Säännönmukaisesti lehdissä oli yksi tai useampi uskonnollinen sankaritarina jossa uskovainen oli joutunut kuviteltuun tai todelliseen uhkatilanteeseen ja selviytyi uskonsa avulla (esim. enkeli tuli paikalle varjelemaan) turvallisesti pois. 

Mitö ihmettä sekoilet ja mikä ihmeen sankaritarina :D? Enhän minä edes tehnyt mitään muuta kuin seisoskelin hetken laukkuni sisältöä pläräämässä ja tarkastelemassa tilannetta. Kello oli jotain 10 minuuttia vaille sulkemisajan ja tyttö saattoi olla yksin pienessä lähimarketissa. Kuvittele omalle kohdallesi tilanne kun pitäisi laittaa kauppa kiinni ja on tuollainen pelottava äijä kuin takiainen kassalla roikkumassa sillä lailla että se on selvästi asiatonta ihan jo fyysisessä mielessä. Nojaili siihen linjastoon niin lähellä kassaneitiä kuin pääsi.

Ei pidä nyt heti suuttua, mutta kysyn, että oliko sulla hiki silloin kun seisoskelit ja pläräsit laukkusi sisältöä?

Ei ollut hiki, oli muistaakseni syksy ja ihan viileät ilmat.

Vierailija
605/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehuminen on kakspiippunen juttu, koska jokaisen ulkonäkö on hänen oma asia ja se ei kuulu muille. Eli ulkonäköä ei tarttis kehua eikä haukkuakaan

Ootsä koskaan käynyt Kalliossa? Tiedätkö mikä on metro? Se on sellanen vähän samantapainen juna mikä teillä menee siellä Nilsiässäkin mut metro menee pitkät matkat maan alla. Sanooko sulle mitään Piritori? No ei tietysti sano, mutta se on metroaseman sisäänkäynnin ympärille levittäytyvä "tori". Pirin varmaan tiedät? No sitten tähän tulee pieni yhtälö:

Piritori+Sörkan metroasema+Kurvin Alepa = Mitäpä luulet millasta väkeä siellä pyörii? Niinpä.

Varmaan siellä pyörii jotain Oululaisia hipstereitä ja muita juntteja

Hesarin mukaan siellä pyörii kolme lukioikäistä tyttöä, jotka on pitäneet päiväkirjaa.

Vierailija
606/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.

Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.

Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.

Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.

Mulla olisi näitä tarinoita paljon lisää. Paljon. Lisää.

Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.

Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa. 

Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.

Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.

Niin ja olen nyt 26 vuotias.

Ja tarinasi onnistui muuttumaan vain entistä epäuskottavammaksi.

Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita. 

Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri

Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia. 

Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.

Kuinka moneen ahdisteluun olet puuttunut viime viikolla? Entä tänä vuonna?

Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.

Ole sinä se sankari joka soittaa poliisille kun tyttö ei itse uskalla.

-Kahteen ahdisteluun viime viikolla. En muista kuinka moneen viime vuonna.

-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.

-Kyllä, varmasti soitan poliisille jos näen että jotain ahdistellaan.

Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.

Valta-aseman? Nyt ollaankin jännän äärellä. Naisilla se valta-asema on korkeampi jos he pystyvät sanomaan "hyvä perse" samaan aikaan kun heille ei saa sanoa niin. Se on tasan yhtä vakava asia.

Nainen voi lyödä sinua siinä missä sinäkin voit lyödä naista. Sit kun tajuat sen niin ymmärtänet ongelmasi.

Vierailija
607/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tytöt ei kerro iseille näistä ahdistelijoista. Kertokaa heti isille niin loppuu äkäseen.

Muutenkin pitää aina kertoa että voi auttaa. Aikuisenakin me isät autetaan aina. Muistakaa se että aina voi pyytää apua. Sitä varten me isät ollaan.

Näille tyypeille pitää tehdä stoppi heti.

Te isät olette itse tehneet samaa.

Miksi te isät ette kouluta poikianne kunnioittamaan naisia? Teistähän pojat esimerkkiä ottavat.

Parikymppiset tyttäreni sanovat, että nelikymppiset limaiset sedät ahdistelevat heitä.

Minä olen se kenelle laitoit viestin. Olen nelikymppinen isä ja minulla on vain tyttäriä.

Kyllä isät kasvattaa myös poikia, mutta minulla on vain tyttäriä.

Nykyään jo ennen meetoota enemmistö miehistä osaa olla ja käyttäytyä hyvin muita ihmisiä kohtaan.

Ymmärretään omat ja muiden rajat sekä alueet. Meille suomalaisille sopiva välimatka toiseen on noin kaksi metriä ja jo päiväkodissa asti opetetaan ettei toisiin kosketa tai katsota silmiin.

Jos muita koskee tai juttelee ulkopuolisille, niin kyllähän se käytöshäiriöstä kertoo ja ettei henkilö ole yhteiskunnallisesti täysin kelvollinen. Pelkästään nykyään toisen tervehtiminen työpaikalla koetaan ylimääräisenä juttuna, jos henkilö on puolituttu ja hyvä niin.

Olenkin neuvonut ettei tuntemattomia naapureita tai koulukavereita tai työkavereita tarvitse huomioida ylimääräisellä huomenella. Annetaan rauha muille olla. Toki voi vastata jos toinen tervehtii tavan vuoksi, mutta ei painosteta muita siihen.

Vierailija
608/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikilla näillä oli tissitopit?

Jos minulla olisi isot rinnat en todellakaan survoisi aspatyössä niitä jonkun pienen hikisen topin sisään. Tosin ei se väljiinkään vaatteisiin pukeutuminen tunnu auttavan kaikkien kohdalla.

Keksityssä hesarin tarinassa oli pakko keksiä tekosyy sille fiktiiviselle tilanteelle... miksi toppi? nokun on niin kuuma!

Vierailija
609/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehuminen on kakspiippunen juttu, koska jokaisen ulkonäkö on hänen oma asia ja se ei kuulu muille. Eli ulkonäköä ei tarttis kehua eikä haukkuakaan

Ootsä koskaan käynyt Kalliossa? Tiedätkö mikä on metro? Se on sellanen vähän samantapainen juna mikä teillä menee siellä Nilsiässäkin mut metro menee pitkät matkat maan alla. Sanooko sulle mitään Piritori? No ei tietysti sano, mutta se on metroaseman sisäänkäynnin ympärille levittäytyvä "tori". Pirin varmaan tiedät? No sitten tähän tulee pieni yhtälö:

Piritori+Sörkan metroasema+Kurvin Alepa = Mitäpä luulet millasta väkeä siellä pyörii? Niinpä.

Hesarin mukaan siellä pyörii kolme lukioikäistä tyttöä, jotka on pitäneet päiväkirjaa.

Sulla taitaa olla luetun ymmärryksessä pahoja puutteita.

Vierailija
610/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, hesari on paskalehti, ei kiinnosta. Missä muuten pekko on?

Vierailija
611/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskusteluketju. Me ollaan tulossa perheen kanssa Hesaan lomailemaan syyslomalla. Meillä on kaksostytöt 12 vuotiaat mukana ja ollaan kovasti mietitty, että missähän Hesassa on turvallisia tiloja, missä voidaan viettää rauhassa loma-aikaa?

Vierailija
612/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et näe miehiä miesten alusvaateosastolla? Oletko tarkkaillut tapahtumia jossain Tokmannilla? Käypäs huvikseen Helsingin Stokkan miesten alusvaateosastolla kun taas ensi kesänä tulet perheesi kanssa Nilsiästä Lintsille.

Mahtaatko Veeti osata edes lukea kenelle vastaat? Ei siinä kirjoitettu että hän ei näe miehiä alusvaateosastolla.

Vierailija
613/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, hesari on paskalehti, ei kiinnosta. Missä muuten pekko on?

Laita Immu Ilmenille kysely sen tuubikanavalla, sehän siitä jauhaa joka välissä.

Vierailija
614/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin päiväkirjan pitäjien ja Hesarin toimittajien mukaan tämä on ahdistelua:

7.7. klo 21.30

Joku äijäporukka kerääntyny vastapäiselle dösärille, ja ne jotain siin tuijottaa ja huutaa, et ”tuu tyttö tänne” ja muuta.

Vierailija
615/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.

Mikä ihmeen tekosyy se alkoholi oikein on? Ihan yhtä lailla ihminen on vastuussa käytöksestään oli kännissä tai ei.

Joku syy se on, koska suomalainen mies tuskin ahdistelee selvinpäin ja yksin kulkiessaan kauppareissun yhteydessä. En ole ainakaan minä koskaan elämäni aikana tällaista todistanut.

Ohis. Olen kohdannut ahdistelua suomalaiselta mieheltä keskellä päivää ja selvinpäin. Yritti jopa repiä minua rappukäytävään. Toisen kerran kauppakeskuksessa suomalainen mies ei päästänyt minua ulos hissistä ja vaati että hymyilisin hänelle. Ihan selvinpäin olevalta vaikutti sekin. Kolmannen kerran suomalainen mies tuli takaani ja tarttui käteeni kun olin noussut ulos bussista, ja yritti suostutella tulemaan luokseen. Sanoin monta kertaa ei, ja että päästää irti. Vasta kun kaivoin toisella kädellä puhelimen ja näppäilin hätänumeron niin päästi irti. Neljännen kerran kaupan pihassa nousin autosta niin viereisessä autossa oleva miesporukka vislaili ja huuteli. Näistä toivottavasti ainakin kuski oli selvinpäin.

Ehkä sinun kannattaa muuttaa alueelle jossa ei asu noin paljoa pervoja. Toisaalta en tiedä ikääsi mutta jos olet vaikka 40 ja sinua on ahdisteltu 4 henkilön toimesta (aikuisiällä) niin se on keskimäärin kerran joka viides vuosi.

Toisaalta tää on netti ja todennäköisesti "paljon lisää" on aika reipasta liioittelua jos ei suoraa valehtelua kun koitat ilmeisesti levittää agendaa jostain asiasta. Tai trollata. Mahdoton oikeastaan erottaa että kumpaa. 

Kuten sanoin, näitä tarinoita on paljon lisää. Ihan h*lvetin paljon jos lisätään kaikki humalassa olevien vislailut, huutelut ja ohimennen "vahingossa" koskettelut. On työnnetty väkisin kieli kurkkuun yöelämässä, puristeltu, kuorittu, nostettu väkisin syliin, piiritetty miesporukalla ja naurettu kun se on ollut mielestäni pelottavaa ja ahdistavaa.Toki aktiivisin ahdisteluksi tulemisen aika oli 7-15 vuotiaana. Mutta en ole kertaakaan ollut yöelämässä niin, ettei joku olisi lähestynyt epätoivotulla tavalla.

Kerrotko millä alueella ei ole pervoja? Asun keskisuuressa kaupungissa omakotitalossa rauhallisessa lähiössä.

Että oikein 7-15 vuotiaana eniten ahdistelua kun haluat näemmä vääntää tarinasi siihen suuntaan että kaikki miehet on myös pedareita. 

Kun olin alakoulussa, eräs itsensäpaljastaja odotteli minua harva se päivä koulun jälkeen koulureitin varrella. Olihan se näin aikuisena ajatellen ikävä juttu. Silloin blokkasin sen kokonaan mielestäni, että kykenin käymään koulua. Pelotti mielettömästi. Kenellekään en uskaltanut tai osannut kertoa. -eri

Lisää keksittyjä tarinoita entisten päälle jotta sosiaaliprnoa kaipaava kukkahattuvasemmisto saa lisää kiihottumismateriaalia. 

Se kertoo susta aika paljon, että ennemmin kiellät toisen kokemukset ja koetat vaientaa näitä naisia kertomasta kokemuksiaan, kuin puuttuisit itse ongelmaan ja peräänkuuluttaisit jokaisen oikeutta koskemattomuuteen. Sä olet osa ongelmaa ja raiskauskulttuurin ylläpitäjä oman toimintasi kautta.

Estätkö miesten tekoja aktiivisesti? Siihen luulisi olevan mahdollisuuksia kun se kerran on niin yleistä.

-Pyrin omalta osaltani estämään, en lähde raiskausläppiin mukaan koska niissä ei ole mitään hauskaa. Vaadin hyvää käytöstä myös omilta ystäviltäni. Baarissa olen useamman kerran puuttunut ääliöiden käytökseen, kun ovat vaikkapa puristelleet naisia. Olen ihan fyysisesti mennyt väliin.

Minulla ei ole ongelma myöntää, että miehet käyttäytyvät huonosti naisia kohtaan. Olen jopa itse nuorena sanallisesti ahdistellut pyytämällä seksiä, kun en tiennyt muusta ja kulttuuri on sellainen. Nyt ymmärrän enemmän. Ymmärrän valta-asetelman ja fyysisen kokoeron ja sen myötä myös sen, että miksi naisen heittämä "hyvä perse" ei ole yhtään niin vakava asia kuin miehen heittämä. Pointti on siinä, että nainen tuskin pystyisi tekemään minulle (185cm/100kg) mitään mitä en haluaisi. Sit kun pohdit asiaa toisinpäin niin ymmärtänet ongelman.

Valta-aseman? Nyt ollaankin jännän äärellä. Naisilla se valta-asema on korkeampi jos he pystyvät sanomaan "hyvä perse" samaan aikaan kun heille ei saa sanoa niin. Se on tasan yhtä vakava asia.

Nainen voi lyödä sinua siinä missä sinäkin voit lyödä naista. Sit kun tajuat sen niin ymmärtänet ongelmasi.

Eri mutta palstavahvero vuorotellen lällättelee ettei naisilla ole mitään tekoa miehiä vastaan fyysisesti ja että 80 vee miehellä on parempi puristusvoima kuin nuorella vahvalla naisella, ja näissä ketjuissa ja perheväkivaltaa koskevissa teeskentelee että naiset ja miehet ovat fyysisen voiman ja väkivallan suhteen samalla viivalla.

Vierailija
616/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha feministien sössöttää mitään, et miehetkin saa puhua, kun heti kun avataan suu, leimataan valehtelijoiksi.

Tällaiseen maailmaanko haluatte oikeesti poikianne kasvattaa? Seksismiin? Ettekö rakasta lapsianne yhtään?

Pojista kasvaa miehiä. Ei niitä voi rakastaa.

Vierailija
617/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta palstavahvero vuorotellen lällättelee ettei naisilla ole mitään tekoa miehiä vastaan fyysisesti ja että 80 vee miehellä on parempi puristusvoima kuin nuorella vahvalla naisella, ja näissä ketjuissa ja perheväkivaltaa koskevissa teeskentelee että naiset ja miehet ovat fyysisen voiman ja väkivallan suhteen samalla viivalla.

Samalla viivalla?

Nainen kun lyö se on jotenkin parempaa väkivaltaa koska vahinkoa syntyy mahdollisesti vähemmän? Nainen kun ahdistelee se on parempaa koska kohteena on pelkkä mies?

Vierailija
618/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin päiväkirjan pitäjien ja Hesarin toimittajien mukaan tämä on ahdistelua:

7.7. klo 21.30

Joku äijäporukka kerääntyny vastapäiselle dösärille, ja ne jotain siin tuijottaa ja huutaa, et ”tuu tyttö tänne” ja muuta.

Niin? Jos sun mielestä miehenä ei ole pelottava tilanne kun luet tuota, se ei kerro mitään siltä miltä teinistä tuntuu kun se ei voi tietää tuleeko ne miehet kohta ääreen ja koskevat pakolla vaikka tyttö ei halua sitä.

Vierailija
619/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä väitetyt "naiset" tässä ketjussa ovat kylläkin miehiä selvästi :D

Vierailija
620/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v nainen, opiskellut ja työskennellyt miesvaltaisilla aloilla koko ikäni, tehnyt töitä asiakaspalvelussa vuosia opiskeluaikana. En ole koskaan kokenut tai nähnyt yhtään väitettyjä tilanteita; en suoraan sanottuna usko että näistä on totta edes murto-osa. Mielikuvitusta, liioittelua ja (tahallaan) väärinymmärryksiä. Ihan höpötystä ja huomion hakua. Ja kaikki uskoo.

Ne uskoo, jotka on vastaavasti käytöksestä omakohtaista kokemusta. Surullista, että jotkut edelleen haluaa mitätöidä ja väittää valehtelijaksi, jopa naiset.

Höpöhöpö. Naisia ja tyttöjähän uskotaan varauksetta kaikessa.

Poikien raportoimat vastaukset ovat tasa-arvovaltuutetun mukaan pelleilyä.

Niin reilu tämä maailma on.

Jo lähtökohtaisesti pidetään poikia ja miehiä valehtelijoina ja tyttöjä ja naisia rehellisinä ja luotettavina.

Pelottavaa mihin tämä tulee johtamaan.

Tämähän on kuin joku taantunut arabimaa käänteisesti: naisen sana on aina lähtökohtaisesti totta ja miehet tarvii monta todistajaa todistamaan puolestaaan.

Ellei nainen jää todella selvästi kiinni paskanpuhumisesta, hän on oikeassa.

Johan tuolla yritetään kiristää miespuolisilta julkkiksilta rahaa.

Miestä on helppo syyttää rai skauksesta. Jos mies maksaa sen hiljaiseksi se on syyyllinen. Jos ei maksa se on syyllinen.

Ronaldo? Till?