Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilaiselle laittaa vaaleanpunaisen takin hautajaisiin?

Vierailija
01.09.2023 |

Huomenna takkia tarvitaan ja muunvärisiä syystakkeja ei ole.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi laittaa. Ei kukaan oikeasti sureva jaksa välittää jostain väristä ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä

Eikä nykyetiketin mukaan ole edes lapsilla mitenkään virhe.

Kyllä mä välitän. Isäni hautajaisissa oli yks tyyppi, joka ei ollut löytänyt kaupasta mitään mustaa eikä edes tummaa päällensä. En ole unohtanut.

Osanottoa ja surua ilmaistaan mustiin pukeutumalla.

Ei koske pieniä lapsia. Heidän ei tarvitse ilmaista surua.

Vierailija
42/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi laittaa. Ei kukaan oikeasti sureva jaksa välittää jostain väristä ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä

Kyllä mä välitän. Isäni hautajaisissa oli yks tyyppi, joka ei ollut löytänyt kaupasta mitään mustaa eikä edes tummaa päällensä. En ole unohtanut.

Olitpa itse to-del-la sureva, kun muiden pukeutumista vahtasit ja vielä painoit mieleesi, kuka oli väärin pukeutunut.

Tiedätkö, minä en kiinnittänyt oman isäni hautajaisissa minkäänlaista huomiota muiden vaatteisiin, kun ajattelin vain isääni ja ikävöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteilla ilmaistaan surua?

Minä kun kuvittelin, että surua ilmaistaan läsnäololla, tunteilla, sanoilla ja vaikka kirjallisesti muistamisissa. Jännää.

Vierailija
44/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jos on niin kylmä että tarvitsee takkia.

Näillä ilmoilla joku saattaa miettiä kriittisesti että eikö se eskarilainen olisi voinut olla sen ajan asiallisen näköisissä sisävaatteissa. Mutta sitten jos sisävaatteet ei sään puolesta onnistu, niin sukulaiset eivät yleensä halua ajatella eskari-ikäisestä lapsesta mitään pahaa, vaan hyppäävät kyllä mielellään johtopäätökseen että okei olisi ollut aika hullua ostaa eskari-ikäiselle musta ulkotakki pelkästään hautajaisia varten.

Vierailija
45/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on hautajaisissa sivuseikka. Varsinkin lähiomaisilla on täysi oikeus pukeutua miten parhaaksi näkevät. Eikä muiden sitä pidä arvostella.

Vierailija
46/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt lapsella on muitakin takkeja kun pinkki ulkotakki.

Valkea neule, tumma siisti college takki?

Ja jos ei ole, niin olisit käynyt vaikka kirpparilta. Ei se hautajaiskutsu ole tänään tullut.

Vierailija
47/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi, vaikka ei tuo kaikkein oleellisin asia ole. Ehkä hankkisin hieman ison tumman takin, joka kävisi arkikäytösdä myöhemmin. Ymmärrän, jos talous on oikeasti tiukalla ja jos hankkii itselleenkin vaatteita erittäin harvoin. Mutta se, että monet hankkivat itselleen pikamuotivaatteita, joita pitävät ehkä 3 kertaa ja samalla todetaan, että lapselle ei voi hankkia hautajaisvaatteita, koska jäävät vähäiselle käytölle...

Vierailija
48/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuolen hautajaisissa oli pikkutyttö roosanvärisessä asussa. Ei nissään vaiheessa tullut mieleenkään paheksua hänen vaatteiden väriä.

Vierailija
49/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt lapsella on muitakin takkeja kun pinkki ulkotakki.

Valkea neule, tumma siisti college takki?

Ja jos ei ole, niin olisit käynyt vaikka kirpparilta. Ei se hautajaiskutsu ole tänään tullut.

On joo, keltainen sadetakki.

Vierailija
50/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sääli, että nykyään ei osata pukea lapsia. Kun pienestä ei opi, ei aikuisenakaan osaa.

Sukulaislapsen rippijuhlissa juuri katsoin. Pojilla tennareita, yhdellä kolitsipaita, yhdellä verkkarit ja lenkkarit. Yhtä ainutta puku päällä olevaa poikaa ei ollut, jolla olisi ollut myös juhlakengät ja kravatti.

Tytöillä oli napapaitaa, tiukkaa toppia, paljaita olkapäitä, vesiraja hameita ja pääasiassa liian pieniä vaatteita, joista tursusi jotakin ulos. Naamat olivat monella tönköt meikistä ja ripset niin pitkät, että hyvä ettei tarvinnut teipillä vetää otsaan kiinni, etteivät uineet siellä ehtoollismaljassa.

Kahdella tytöllä oli sievät vaatteet, helma polviin saakka ja olkapäät piilossa.

Enkä ole edes natku normisti vaatteiden suhteen. Nyt vain niin yli...

Kuulehan mummeli/papparainen, maailma muuttuu. Opettele sopeutumaan. Kertomasi mukaan olet näköjään keskittynyt sukulaislapset rippijuhlissa täysin toisarvoisiin asioihin. Eli muiden ihmisten pukeutumisen arvosteluun. Se, jos mikä, on todella sääli.

Miksi siihen pitäisi sopeutua, että nykyvanhemmilla ei ole kasvatustaitoja eikä itselläänkään käytöstapoja joten eivät voi niitä lapsilleen opettaa. Apuahan he tarvitsevat ja se on fakta.

Ymmärrän, että iäkkäänä sinun on edelleenkin haastavaa sopeutua 2000 -luvulle, vaikka tätä onkin jo pitkälle matkattu. Muuta mahdollisuutta sinullakaan ei kuitenkaan ole. Yritä keskittyä tilanteessa kuin tilanteessa siihen mikä on olennaista. Sen sijaan että tuomitset muita ihmisiä heidän ulkoisen olemuksensa perusteella. Kokeilepa! Elämä on paljon mieluisampaa! Tsemppiä!👍😊

Vierailija
51/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisen jyrkkiä näkemyksiä joissain kommenteissa. Sedälläni oli punainen puku isäni, siis veljensä, hautajaisissa kun olin lapsi. Minusta se sopi tilanteeseen oikein hyvin. He olivat hyvin läheisiä ja varmasti tunsivat toisensa paremmin kuin kukaan siinä porukassa.

Vierailija
52/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi. Eihän ulkovaatteilla hautajaisissa ole oikeastaan merkitystä, kun ei siellä ulkona edes olla. Arkkuhautauksessakin ulkona ollaan vaan aika lyhyt hetki.

Vierailija
53/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoisen jyrkkiä näkemyksiä joissain kommenteissa. Sedälläni oli punainen puku isäni, siis veljensä, hautajaisissa kun olin lapsi. Minusta se sopi tilanteeseen oikein hyvin. He olivat hyvin läheisiä ja varmasti tunsivat toisensa paremmin kuin kukaan siinä porukassa.

Lapsellista laittaa punaista hautajaisiin vaikka olisi miten tuttu tai läheinen. Hautajaisiin kuuluu musta koska se on perinne.

Vierailija
54/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista laittaa punaista hautajaisiin vaikka olisi miten tuttu tai läheinen. Hautajaisiin kuuluu musta koska se on perinne.

Lapsellista itkeä jonkun ikivanhan oman uskomuksen perään.

Vierailija
55/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmisillä nykyään olen asiallisia hautajaisvaatteita lapsille? Minun lapsuudessa oli aina kaikilla. Silloin ei kukaan kehdannut mennä pinkissä tai nallekuoseissa.

Minun lapsuudessa ei ollut kenelläkään muulla kuin aikuisilla valmiina hautajaisvaatteita, lapset kun kasvaa nopeasti eikä hautajaisi nyt niin tiuhaan ihmisille satu kohdalle. Olin itse reilusti yli 20 vuotias ennen kuin ensimmäiset hautajaiset sattui kohdalle. Niin ja olen yli 50 vuotias.

Vierailija
56/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteilla ilmaistaan surua?

Minä kun kuvittelin, että surua ilmaistaan läsnäololla, tunteilla, sanoilla ja vaikka kirjallisesti muistamisissa. Jännää.

Kyllä. Minusta vaatteilla juurikin ilmaistaan surua ja osanottoa. Sanat ovat usein laimeita ja jopa vääriä mutta jos viitsit vetää mustat vaatteet päällesi ( mitä muuten usein käytät normaalistikin) niin silloin kaikki näkee, että olet tajunut tilaisuuden luonteen ja otat osaa surevien suruun.

Vierailija
57/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Jotain hillittyä ja mielellään tummaa.

Tulee surullinen olo kun ihmiset ei halua enää yhtään missään kohtaa pitää mistään perinteistä kiinni.

Minulle tulee surullinen olo siitä että ihmiset on tyhmiä. Olen sanonut omille lapsille että minut heitetään uunin kautta mereen, vaatteilla ei väliä kunhan jotain on päällä, ilman pappia koko tapahtuma, sitten voivat juoda kahvinsa missä haluavat jos kahvia tekee mieli.

Vierailija
58/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitpa itse to-del-la sureva, kun muiden pukeutumista vahtasit ja vielä painoit mieleesi, kuka oli väärin pukeutunut.

Tiedätkö, minä en kiinnittänyt oman isäni hautajaisissa minkäänlaista huomiota muiden vaatteisiin, kun ajattelin vain isääni ja ikävöin.

Mikä sinä olet kenenkään surua arvostelemaan.

Jos ei aikuinen ihminen tajua mennä hautajaisiin tummissa vaatteissa, niin kyllä on jotakin pielessä.

Vierailija
59/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi edustaa hautajaisissa elämää, iloa, toivoa ja tulevaisuutta.

Lapsi saa pukeutua lapsen lailla, väreihinkin. Sitä paitsi vaaleanpunainen on kovin vaalea väri, ei herätä huomiota liiaksi. Sopii hyvin pienelle lapselle.

Vierailija
60/63 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet kenenkään surua arvostelemaan.

Jos ei aikuinen ihminen tajua mennä hautajaisiin tummissa vaatteissa, niin kyllä on jotakin pielessä.

Kuten mikä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä