Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilaiselle laittaa vaaleanpunaisen takin hautajaisiin?

Vierailija
01.09.2023 |

Huomenna takkia tarvitaan ja muunvärisiä syystakkeja ei ole.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit myöhään illalla muiden mielipidettä ja huomenna aamulla lähtö hautajaisiin. Tuskin enää markettiin lähdet takkia ostamaan. Mitä täällä enää sitten kyselet?

Provo olet

Vierailija
22/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Jotain hillittyä ja mielellään tummaa.

Tulee surullinen olo kun ihmiset ei halua enää yhtään missään kohtaa pitää mistään perinteistä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmisillä nykyään olen asiallisia hautajaisvaatteita lapsille? Minun lapsuudessa oli aina kaikilla. Silloin ei kukaan kehdannut mennä pinkissä tai nallekuoseissa.

Milloin olitkaan lapsi? Joskus 40-luvulla?

Mun lapsuudessa 70-luvulla olin 8-vuotiaana oman mummoni hautajaisissa, ja minulla oli sininen mekko, jossa punaiset tereet. Takki oli muistaakseni vihreä.

Ja ihan samalla rentoudella oli serkut ja pikkuserkutkin puettu.

Vierailija
24/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sääli, että nykyään ei osata pukea lapsia. Kun pienestä ei opi, ei aikuisenakaan osaa.

Sukulaislapsen rippijuhlissa juuri katsoin. Pojilla tennareita, yhdellä kolitsipaita, yhdellä verkkarit ja lenkkarit. Yhtä ainutta puku päällä olevaa poikaa ei ollut, jolla olisi ollut myös juhlakengät ja kravatti.

Tytöillä oli napapaitaa, tiukkaa toppia, paljaita olkapäitä, vesiraja hameita ja pääasiassa liian pieniä vaatteita, joista tursusi jotakin ulos. Naamat olivat monella tönköt meikistä ja ripset niin pitkät, että hyvä ettei tarvinnut teipillä vetää otsaan kiinni, etteivät uineet siellä ehtoollismaljassa.

Kahdella tytöllä oli sievät vaatteet, helma polviin saakka ja olkapäät piilossa.

Enkä ole edes natku normisti vaatteiden suhteen. Nyt vain niin yli...

Kuulehan mummeli/papparainen, maailma muuttuu. Opettele sopeutumaan. Kertomasi mukaan olet näköjään keskittynyt sukulaislapset rippijuhlissa täysin toisarvoisiin asioihin. Eli muiden ihmisten pukeutumisen arvosteluun. Se, jos mikä, on todella sääli.

Vierailija
25/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee surullinen olo kun ihmiset ei halua enää yhtään missään kohtaa pitää mistään perinteistä kiinni.

Kyse on pienestä lapsesta, Haloo, ja takista jota pidetään vain ulkona pienen hetken ajan.

Vierailija
26/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi vaan opetan lapsilleni jo heti pienestä asti oikeat tavat ja eri tilaisuuksien etiketin mutta ilmeisesti suurin osa ei näin tee. Varmaan juuri näiden neuvojien ansiosta olen nähnyt lapsia hautajaisissa mahdollisimman värikkäissä ja epäkunnioittavissa ja jopa likaisissa arkivaatteissa. H&M ja kirpparit on halpoja ja tuttavilta voi kysyä lainaan jos vanhemmilta löytyisi elämänhallintaa ja ennakointitaitoja että hoitaisi asian aiemmin kuin edellisenä päivänä.

Vierailija
27/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin osanotto surussa.

Jos kyseessä on niin läheisen henkilön hautajaiset, että eskarilaisen läsnäolo on välttämätöntä, hankkisin hautajaisiin jotakin tummaa. Muussa tapauksessa harkitsisin lapsen jäämistä kokonaan pois hautajaisista.

Lapsen vaatetus ei tietenkään ole pääasia. Silti, jos lapsi osallistuisi, valitsisin jotakin tummaa - harmaata, sinistä , ruskeaa. Ei haittaisi vaikka se olisi ns. ulkoilutakki. Näillä keleillä myös villatakki voisi riittää siksi hetkeksi kuin toimitus kestää. Lapsella valkoinenkin on ok. Samoin lainatakki.

Vierailija
28/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Lapsilla saa olla ihan normaali ulkotakki. Kunhan kirkossa ja/tai muistotilaisuudessa on asialliset ja hillityt hautajaisvaatteet. Niidenkään ei tarvitse olla mustat lapsilla.

Vierailija
29/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tyttö kyseessä niin kyllä.

Vierailija
30/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi laittaa. Ei kukaan oikeasti sureva jaksa välittää jostain väristä ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä

Eikä nykyetiketin mukaan ole edes lapsilla mitenkään virhe.

Vierailija
31/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on pienestä lapsesta, Haloo, ja takista jota pidetään vain ulkona pienen hetken ajan.

Sä olet provo. Ei kukaan ole noin loukkaava.

Vierailija
32/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sääli, että nykyään ei osata pukea lapsia. Kun pienestä ei opi, ei aikuisenakaan osaa.

Sukulaislapsen rippijuhlissa juuri katsoin. Pojilla tennareita, yhdellä kolitsipaita, yhdellä verkkarit ja lenkkarit. Yhtä ainutta puku päällä olevaa poikaa ei ollut, jolla olisi ollut myös juhlakengät ja kravatti.

Tytöillä oli napapaitaa, tiukkaa toppia, paljaita olkapäitä, vesiraja hameita ja pääasiassa liian pieniä vaatteita, joista tursusi jotakin ulos. Naamat olivat monella tönköt meikistä ja ripset niin pitkät, että hyvä ettei tarvinnut teipillä vetää otsaan kiinni, etteivät uineet siellä ehtoollismaljassa.

Kahdella tytöllä oli sievät vaatteet, helma polviin saakka ja olkapäät piilossa.

Enkä ole edes natku normisti vaatteiden suhteen. Nyt vain niin yli...

Kuulehan mummeli/papparainen, maailma muuttuu. Opettele sopeutumaan. Kertomasi mukaan olet näköjään keskittynyt sukulaislapset rippijuhlissa täysin toisarvoisiin asioihin. Eli muiden ihmisten pukeutumisen arvosteluun. Se, jos mikä, on todella sääli.

Miksi siihen pitäisi sopeutua, että nykyvanhemmilla ei ole kasvatustaitoja eikä itselläänkään käytöstapoja joten eivät voi niitä lapsilleen opettaa. Apuahan he tarvitsevat ja se on fakta.

Vierailija
33/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vainaja saa nyt varmaan slaagin, kun lapsella on vääränvärinen takki!

Vierailija
34/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähn nyt ihmetyttää tämä että sama aihe puhuttaa viikosta toiseen palstalla? Jonkun päähänpinttymä?

Vierailija
35/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi laittaa. Ei kukaan oikeasti sureva jaksa välittää jostain väristä ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä

Kyllä mä välitän. Isäni hautajaisissa oli yks tyyppi, joka ei ollut löytänyt kaupasta mitään mustaa eikä edes tummaa päällensä. En ole unohtanut.

Osanottoa ja surua ilmaistaan mustiin pukeutumalla.

Vierailija
36/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan nyt puhunutkaan, että on likaisissa vaatteissa menossa minnekään. Päällystakki on vain hetken aikaa päällä lapsella, joka siis on 6v. Nyt jos menee ostamaan jonkun tumman takin, se on pieni ensi vuonna ja käyttökertoja ehkä vain yksi. Sitten kun aletaan puhua vanhemmista lapsista ja teineistä edellyttäisin jo vähän hillitympää vaatetusta. Minun 5v tytöllä oli äitini hautajaisissa sininen mekko ja violetti toppahaalari (talvella).

Vierailija
37/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en laittaisi vaan opetan lapsilleni jo heti pienestä asti oikeat tavat ja eri tilaisuuksien etiketin mutta ilmeisesti suurin osa ei näin tee. Varmaan juuri näiden neuvojien ansiosta olen nähnyt lapsia hautajaisissa mahdollisimman värikkäissä ja epäkunnioittavissa ja jopa likaisissa arkivaatteissa. H&M ja kirpparit on halpoja ja tuttavilta voi kysyä lainaan jos vanhemmilta löytyisi elämänhallintaa ja ennakointitaitoja että hoitaisi asian aiemmin kuin edellisenä päivänä.

Itse haluan opettaa lapsilleni vastuullisuutta ja järkevyyttä ostamisen ja hankintojen suhteen, enkä sitä että pitää haalia jotain henkkamaukan kirpparirättejä kertakäyttöä varten vain siksi ettei joku sukulaistäti pahoita mieltään.

Ehkäpä siksi lapseni itsetunto kesti hyvin sen että hän oli vaaleanvioletissa paitapuserossa isänsä hautajaisissa.

Vierailija
38/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä välitän. Isäni hautajaisissa oli yks tyyppi, joka ei ollut löytänyt kaupasta mitään mustaa eikä edes tummaa päällensä. En ole unohtanut.

Osanottoa ja surua ilmaistaan mustiin pukeutumalla.

Okei. Minä taas ajattelin niin, että osanottoa äitini ja mieheni hautajaisissa osoitettiin tulemalla paikalle ja olemaan tukeani  myös hautajaisten ulkopuolella.

Mutta näin me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
39/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on kesäinen päivä niin miksi syystakki?

Vierailija
40/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmisillä nykyään olen asiallisia hautajaisvaatteita lapsille? Minun lapsuudessa oli aina kaikilla. Silloin ei kukaan kehdannut mennä pinkissä tai nallekuoseissa.

Milloin olitkaan lapsi? Joskus 40-luvulla?

Mun lapsuudessa 70-luvulla olin 8-vuotiaana oman mummoni hautajaisissa, ja minulla oli sininen mekko, jossa punaiset tereet. Takki oli muistaakseni vihreä.

Ja ihan samalla rentoudella oli serkut ja pikkuserkutkin puettu.

Mä olin 70-luvulla mummoni hautajaisissa tummansinisissä housuissa ja valkoisessa paidassa.

Kyllä mun maalaisvanhemmat sen verran etikettiä sentään osasivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi