Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eskarilaiselle laittaa vaaleanpunaisen takin hautajaisiin?

Vierailija
01.09.2023 |

Huomenna takkia tarvitaan ja muunvärisiä syystakkeja ei ole.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsella ole mustaa takkia?

Vierailija
4/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEE TAKKI MUSTASTA JÄTESÄKISTÄ

Vierailija
5/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Vierailija
6/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmisillä nykyään olen asiallisia hautajaisvaatteita lapsille? Minun lapsuudessa oli aina kaikilla. Silloin ei kukaan kehdannut mennä pinkissä tai nallekuoseissa.

Vierailija
7/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoväen ulkoinen habitus ei ole hautajaisissa se olennaisin asia. Jokainen voi pukeutua haluamallaan tavalla vainajaa kunnioittaen.

Vierailija
8/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi, mutta itse en laittaisi, ellei olisi vainajan toive.

Olen itse ostanut kirpparilta/torista/alesta siistit tummat takit aina tarvittaessa ja pidän huolen, että tummat sopivat juhlavaatteet löytyvät aina. Niitä voi käyttää sitten muuten, kun yhdistelee värejä muihin juhliin ylä/alaosaan.

Vierailija
9/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmisillä nykyään olen asiallisia hautajaisvaatteita lapsille? Minun lapsuudessa oli aina kaikilla. Silloin ei kukaan kehdannut mennä pinkissä tai nallekuoseissa.

Niitä ei välttämättä tarvitse koko lapsuuden aikana. Miksi siis hankkia vain siksi että niitä löytyisi kaapista? Lapsethan kasvaa. 

Vierailija
10/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ostanut kirpparilta/torista/alesta siistit tummat takit aina tarvittaessa ja pidän huolen, että tummat sopivat juhlavaatteet löytyvät aina. Niitä voi käyttää sitten muuten, kun yhdistelee värejä muihin juhliin ylä/alaosaan.

No kaikkia ei ole ostaneet aina varajuhlavaatteiden varavaatteita varastoon joka koossa.

Vierailija
11/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saa mielummin pukeutua lasten lailla.

Vierailija
12/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sääli, että nykyään ei osata pukea lapsia. Kun pienestä ei opi, ei aikuisenakaan osaa.

Sukulaislapsen rippijuhlissa juuri katsoin. Pojilla tennareita, yhdellä kolitsipaita, yhdellä verkkarit ja lenkkarit. Yhtä ainutta puku päällä olevaa poikaa ei ollut, jolla olisi ollut myös juhlakengät ja kravatti.

Tytöillä oli napapaitaa, tiukkaa toppia, paljaita olkapäitä, vesiraja hameita ja pääasiassa liian pieniä vaatteita, joista tursusi jotakin ulos. Naamat olivat monella tönköt meikistä ja ripset niin pitkät, että hyvä ettei tarvinnut teipillä vetää otsaan kiinni, etteivät uineet siellä ehtoollismaljassa.

Kahdella tytöllä oli sievät vaatteet, helma polviin saakka ja olkapäät piilossa.

Enkä ole edes natku normisti vaatteiden suhteen. Nyt vain niin yli...

Vierailija
13/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkia ei ole ostaneet aina varajuhlavaatteiden varavaatteita varastoon joka koossa.

Ei kai kellekään hautajaiset yllärinä tule. Vähintään pari-kolme viikkoa aikaa hommata vaatteet.

Vierailija
14/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi kirkasväristä vaatetta lapselle hautajaisiin. Jotain edes vähän hillittyä saisi olla.

Vierailija
15/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kellekään hautajaiset yllärinä tule. Vähintään pari-kolme viikkoa aikaa hommata vaatteet.

Äitipuoleni hautajaiset oli viikon kuluttua kuolemasta. Papan hautajaiset oli noin 4-5 päivän kuluttua kuolemasta.

Vierailija
16/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitipuoleni hautajaiset oli viikon kuluttua kuolemasta. Papan hautajaiset oli noin 4-5 päivän kuluttua kuolemasta.

Siskon hautajaisissa taisi tosin olla kaksi viikkoa kuoleman ja hautajaisten välillä.

Vierailija
17/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Saat synninpäästön tässä nyt, kun laitat huomenna sen vaaleanpunaisen takin.

Vierailija
18/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen ei tarvitse pukeutua mustiin hautajaisissa, koska musta on surun symbolivöri eikä lapsen kuulu surra.

Vierailija
19/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä sääli, että nykyään ei osata pukea lapsia. Kun pienestä ei opi, ei aikuisenakaan osaa.

Sukulaislapsen rippijuhlissa juuri katsoin. Pojilla tennareita, yhdellä kolitsipaita, yhdellä verkkarit ja lenkkarit. Yhtä ainutta puku päällä olevaa poikaa ei ollut, jolla olisi ollut myös juhlakengät ja kravatti.

Tytöillä oli napapaitaa, tiukkaa toppia, paljaita olkapäitä, vesiraja hameita ja pääasiassa liian pieniä vaatteita, joista tursusi jotakin ulos. Naamat olivat monella tönköt meikistä ja ripset niin pitkät, että hyvä ettei tarvinnut teipillä vetää otsaan kiinni, etteivät uineet siellä ehtoollismaljassa.

Kahdella tytöllä oli sievät vaatteet, helma polviin saakka ja olkapäät piilossa.

Enkä ole edes natku normisti vaatteiden suhteen. Nyt vain niin yli...

Vai että ihan puku, juhlakengät ja kravatti pitäisi olla.

Minusta kauluspaita siistien housujen kanssa on ihan ok pojilla rippijuhlavieraana.

Itse olen ollut usein violetin ja sinisen, vaaleissakin eri sävyissä asuissa hautajaisissa ollessani lapsi, mutta osaan silti pukeutua hyvin näin aikuisena.

Vierailija
20/63 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lapsella. Aikuisella olis hoopon näköinen, lapsella ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi