Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut melkein 20v. kotirouvana, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
01.09.2023 |

Anna mennä.

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on yrittäjä, joten hän on maksanut kyllä ihan vaimonsakin edestä veroja yhteiskunnalle, enemmän kuin kukaan normaali työntekijä. Tiedän kyllä entisenä yrittäjänä, että yrittäjän veroprosentti on huikea. Yrittäjältä yhteiskunta ottaa ison viipaleen. Suomessa kyllä osataan verottaa yrittäjiä.

Vierailija
102/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kysyit mutta ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole huono omatunto siitä, ettet juurikaan osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen? Toiset tekee työn ohella samat asiat (lasten kasvatus, remontointi, kodinhoito tms) kuin sinä ilman työtä.

Kenellä nyt olisi elämäntarkoituksenaan yhteiskunnan pyörittäminen. Pyörittäkööt ne joiden omalla tunnolla se on.

Eihän työssä käyvä äiti kasvata eikä hoida omaa lastaan, kyllä se on laitettu vieraiden kasvatettavaksi. Hoitoonhan se viedään joka arkipäivä aamulla aikaisin. Turha väittää, että täysin saman tekevät. Omituinen väite.

Ei kenenkään työssäkäyvän lapsi asu päiväkodissa tai koulussa 24/7. Pidän epätodennäköisenä että ap myöskään on kasvattanut lapsensa täysin ilman yhteiskuntaa eli esim kotikoulussa.

Vierailija
104/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eläkeennusteesi näyttää euromääräksi?

Vierailija
105/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ehkå vielä voimissaan ajatus, että ihmisen on koko elämänsä toimittava yhteiskunnan hyväksi ja ajatus on perua itäisestä naapuristamme. Lapset päivähoitoon, vanhemmat tuottavaan työhön yhteiskunnan (ei itsensä, eikä oman hyvinvoinnin kartuttamiseen) hyväksi. Siellä tosin tuotot ja hyvinvointi meni harvojen hyväksi, ei kansan.

Vierailija
106/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heruux?

Vierailija
107/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni noin 1300 euroa.

Vierailija
108/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni noin 1300 euroa.

Ap unohtui lopusta. 

Vierailija
109/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskitasoa älykkäämpi?

Itse asiassa olen, jos testiä on uskominen. Testi tehtiin teini-ikäisenä, kun ei huvittanut käydä koulua. Minut lähetettiin koulukuraattorin kautta tutkimukseen ja tehtiin mm. älykkyystesti, joka kesti noin yhteensä viisi - kuusi tuntia kahtena päivänä. Koulu oli minulta sujunut aina loistavasti, joten eipä tuosta sitten mitään sen kummempia seurannut. Myös lukiossa kävin useampaan otteeseen reksin puhuttelussa poissaolojen takia. En millään ehtinyt käydä koulua, kun oli niin paljon muuta tekemistä, that's all. Ap

Vierailija
110/195 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entä jos mies jättää?

eläkekertymäsi?

Siteeraan toista kirjoittajaa, "jättää jos jättää". Minkäpä sille sitten mahtaa. Elän sitten yksin ja pärjään varmasti ihan mukavasti. Eläkkeeni määrän jo kerroinkin. Ap

Vierailija
111/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut vasta 10 vuotta kotirouva. Onko sulla jotain vinkkejä tällaiselle aloittelijalle?

Vierailija
112/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nitko aina kaikkien putkimiesten, remonttireiskojen, postinkantajien kanssa, jotka tulee ovellesi?

Vierailija
113/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut vasta 10 vuotta kotirouva. Onko sulla jotain vinkkejä tällaiselle aloittelijalle?

Raha-asiat ovat tärkeitä eli toivon, että olet huolehtinut niistä hyvin (ei avioehtoa & sinulla on tai kerääntyy myös ikiomaa omaisuutta). Kannattaa opiskella lisää (täydennyskoulutus, uusi tai jatkotutkinto tms.). Älä pidä aviomiestäsi ja avioliittoasi itsestäänselvänä ja ole kiitollinen niistä hyvistä asioista, joita elämässäsi on. Jos olet onneton, tee rohkeasti muutoksia elämääsi. Pidä huolta itsestäsi, terveydestä, kauneudesta ja henkisestä hyvinvoinnista. Ap

Vierailija
114/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nitko aina kaikkien putkimiesten, remonttireiskojen, postinkantajien kanssa, jotka tulee ovellesi?

Plääh. Eikö sulla ole fiksumpaa kysymystä. Ap

Vierailija
115/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heruux?

En ymmärrä kysymystä. Ap

Vierailija
116/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kolmekymmentä vuotta kotirouvana.

Vierailija
117/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko viihtynyt? Oletko asunut Suomessa vai ulkomailla? Yksi tuttavani on ollut vielä sinuakin kauemmin kotirouva tai edustusrouva, koska on asunut koko elämänsä ulkomailla eri maissa. Ap

Vierailija
118/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko viihtynyt? Oletko asunut Suomessa vai ulkomailla? Yksi tuttavani on ollut vielä sinuakin kauemmin kotirouva tai edustusrouva, koska on asunut koko elämänsä ulkomailla eri maissa. Ap

Koko ajan Suomessa. En ole viihtynyt, mutta tämä on ollut ns tavallaan pakko sairauksien ja vammani vuoksi. Harmittaa ajankulun hitaus, rahan vähyys ja monenlaiset asiat.

Vierailija
119/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet päivisin? Minäkin olen ollut 15 vuotta kotiäiti ja kotirouva.

Luen, kirjoitan, urheilen, opiskelen ja autan miestäni yritykseen liittyvissä töissä. Tällä hetkellä myös remontoin satavuotiasta hirsitaloa, joka oli lähes autiotalokunnossa vielä viime keväänä. Ap

Minusta et kuulosta kotirouvalta. Olet vain käymättä töissä ja teet itseäsi miellyttäviä asioita. Olet koko elämän pituiselle lomalla.

Minusta kotirouva elää miehensä mukaan. Hoitaa kodin ja on edustava ulkoisesti ja sisäisesti.

Tässä piti kysellä minulta eikä päinvastoin, mutta kysyn silti mitä mahdat tarkoittaa tuolla, että "elää miehensä mukaan"? Voi minun elämääni tosiaan niinkin kuvata, että olen lomalla, mutta eihän sitä tiedä kestääkö se koko loppuelämän. Ap

Luuletko todella vielä työllistyväsi tuolla olemattomalla cv:llä vanhhempana naisena, vaikka tarve tulisikin?

Lol.

Vierailija
120/195 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan Suomessa. En ole viihtynyt, mutta tämä on ollut ns tavallaan pakko sairauksien ja vammani vuoksi. Harmittaa ajankulun hitaus, rahan vähyys ja monenlaiset asiat.

Surullista kuulla, ettet ole viihtynyt ja että et ole tyytyväinen elämääsi. Onko mahdollista tai haluatko hankkia siihen ulkopuolista keskusteluapua? Kun funtsii asioita muiden kanssa, voi saada uusia ideoita ja ajatuksia. Jos uskallat avata oman ketjun, voisit ehkä saada täältäkin uusia ajatuksia tilanteeseesi? Lupaan tulla sinne, jos löydän tai huomaan ketjusi. Ap