Olen ollut melkein 20v. kotirouvana, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Oletko erityisen kaunis vai miten löysit miehen joka haluaa elättää myös vaimonsa?
Omaa kauneutta on vaikea objektiivisesti arvioida. Ainakin mieheni mielestä ilmeisesti olen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millä aiot elättää itseni vanhana, kun miehesi on vaihtanut sut sihteeriinsä?
Minäkin olen ollut kotirouvana yli 20 vuotta, eikä miehelläni ole sihteeriä. Olen jo iäkkäämpi ja elän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Provo ja feikki, koska kukaan nainen ei käytä nimitystä "kotirouva".
Ihan turha lukea p-petterin vastauksia.
Kyllä mä käytän. Mitäs muutakaan nimitystä vois käyttää?
Ostaako sun mies sulle kaiken, mitä tarvitset?
Kotirouvat on huono roolimalli nuorille naisille koska he eivät hoksaa, miten kaikki pitää sitten pyytää mieheltä meikkejä ja hammaslääkärikäyntejä myöten. Harva mies maksaa kaiken enkä mä edes kehtaisi pyytää rahaa mieheltä omiin menoihini. Entä jos mies on sitä mieltä etten tarvitse meikkejä tai kruunua etuhampaaseen vaan paikkaus on ihan ok? (Nämä olivat siis viimeisimmät ostokseni ja ihan omasta pussista)
Vierailija kirjoitti:
Kotirouvat on huono roolimalli nuorille naisille koska he eivät hoksaa, miten kaikki pitää sitten pyytää mieheltä meikkejä ja hammaslääkärikäyntejä myöten. Harva mies maksaa kaiken enkä mä edes kehtaisi pyytää rahaa mieheltä omiin menoihini. Entä jos mies on sitä mieltä etten tarvitse meikkejä tai kruunua etuhampaaseen vaan paikkaus on ihan ok? (Nämä olivat siis viimeisimmät ostokseni ja ihan omasta pussista)
Mahdoton ajatus että kotirouvalla voi olla ihan omia varoja? Miksi tää täytyy joka kerta näissä kotirouvakeskusteluissa tuoda esiin?
Riippuu ihan miten asiat on sovittu, mulla ainakin on omat rahat ja tilit enkä saa mitään "viikkorahaa".
Vierailija kirjoitti:
Oletko Karita Tykkä?
En, eihän hän taida olla kotirouva muutenkaan? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rinnakkaiskortti, ostan sillä ihan mitä haluan, mutta en ole tuhlaavainen luonne. Isommista ostoksista neuvottelemme kuten varmaan muissakin perheissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdoton ajatus että kotirouvalla voi olla ihan omia varoja? Miksi tää täytyy joka kerta näissä kotirouvakeskusteluissa tuoda esiin?
Riippuu ihan miten asiat on sovittu, mulla ainakin on omat rahat ja tilit enkä saa mitään "viikkorahaa".
Siksi sanoinkin, että kotirouvat on huono roolimalli, koska harva perii tai on ollut niin hyvässä työssä että rahaa on säästössä vuosikymmeniksi.
Jos on omia varoja, niin ei ole ihan koko ikänsä kotirouva ollutkaan. Jos taas on ollut hyvässä työssä nuorena ja siitä ne säästöt, niin miten sitten riittää mielenkiinto kotirouvailuun?
Vierailija kirjoitti:
Miten olet päätynyt tuohon tilanteeseen? Eikö sinulla ole alunperinkään mitään koulutusta? Minkälaiset asiat saavat sinut tuntemaan merkitykselliseksi? Mikä on suurin onnistumisesi?
Ekaan kysymykseen unohtui vastata, huomaan. En ole suunnitellut päätyväni kotirouvaksi, joten verbi "päätyä" on ihan oikea valinta kysymykseen. Minun tarinani taitaa olla aika tavallinen suomalaisen kotirouvan tarina. Eli päätyminen johtuu pitkälti miehen työurasta. Esimerkiksi matkustaminen miehen mukana sinne minne työ vie ei onnistuisi, jos tekisin omaa työtäni. Olisimme aika vähän yhdessä, jos minäkin tekisin töitä. Nuorena niin olikin eli asuimme välillä viikot erillään (joko oman työni tai hänen työnsä takia). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä tuollainen ajatus on saanut alkunsa, että kotirouva pyytäisi rahaa mieheltään hankintoihin. Jostain vanhasta suomalaisesta elokuvasta? Luultavasti suomalaisissa kotirouvaperheissä rahat ovat yhteisiä, niin meilläkin. Kun olin vielä töissä, rahoitin mieheni yritystä omilla varoillani eli rahamme ovat aina olleet yhteisiä. Katson myös olevani tärkeä osa mieheni menestystä esimerkiksi sen takia, että olen rahoittanut toimintaa alussa ja muutenkin auttanut kaikessa missä voin. Juridisesti hän on siitä yksin vastuussa eli omistaa sen, vastaa veloista jne. mikä tuo turvaa myös, koska oma omaisuuteni on turvassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavallinen nainen, kotirouva. En ryyppää, enkä rellestä, teen kotityöt, keitän, paistan. Luen useammalla kielellä, liikun, matkustan, en käytä meikkiä. Hammaslääkärissä ja lääkärissä käyn puolivuosittain ja yhteiseltä tililtä maksan mikä tarvitaan. Olisipa hurjaa jos mies kieltäisi minulta hammaslääkärissä käynnit ym. En halua olla roolimallina kenellekään, ja eihän kaikki maailman naiset minua tunne. Sukulaiset ja ystävät ovat kelpuuttaneet minut tällaisena kuin olen, ilman mitään rooleja. Olen minä, ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miten asiat on sovittu, mulla ainakin on omat rahat ja tilit enkä saa mitään "viikkorahaa".Siksi sanoinkin, että kotirouvat on huono roolimalli, koska harva perii tai on ollut niin hyvässä työssä että rahaa on säästössä vuosikymmeniksi.
Jos on omia varoja, niin ei ole ihan koko ikänsä kotirouva ollutkaan. Jos taas on ollut hyvässä työssä nuorena ja siitä ne säästöt, niin miten sitten riittää mielenkiinto kotirouvailuun?
Kommentoin tähän, että rahaa voi saada muutenkin kuin käymällä töissä, eikä kaikilla ole niin kiinnostavaa työtä, etteikö vapaa-aika tai mitä nyt kenenkin kotirouvailu pitää sisällään voittaisi sitä kiinnostavuudessa. Itselläni oli kyllä kiinnostava työ, mutta minulla on myös muita, merkittävämpiä ambitioita, joita voin toteuttaa paremmin kotirouvana, työelämän ulkopuolella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Millä aiot elättää itseni vanhana, kun miehesi on vaihtanut sut sihteeriinsä?
Tätä kyssäriä en huomannutkaan. Mun miehellä ei ole sihteeriä tai itse asiassa minä itse taidan tehdä niitä hommia sen verran kun tarvitsee. Jos mieheni vaihtaa minut toiseen, niin sitten on vain elettävä yksin oman eläkkeen ja omaisuuden turvin.
...Kohta muuten täytyy mennä taas remonttihommiin, mutta vastaan myöhemmin, jos kysymyksiä tulee eikä ketjua poisteta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama, joka kuvitteli, että on työkyvytön tuon ajan jälkeen?
Kyllähän sitä tulee työkyvyttömäksi pitkän ajan kuluessa. Ihmissuhdetaidot hiipuu, kun ei tarvitse olla kuin valitsemiensa ihmisten kanssa tekemisissä. Aamuisin aikaisin herääminen on mahdotonta.
Miksi ajattelet, että kotirouva nukkuisi pitkään? Tai normityötönkään, sen puoleen?
Minä olen ollut pois työelämästä 13 vuotta erilaisten sairauksien takia. Herään joka aamu kuudelta, talviaikaan seitsemältä. Ilman kelloa.
Ei se pitkään sängyssä notkuminen ole kaikille ihmisille mikään elämän autuaaksi tekevä asia. Ja jos puoliso menee töihin, useimmat tietysti heräävät samaan aikaan kuin sekin.
Kotirouva esimerkiksi epäilemättä keittää miehelleen aamukahvin.
Mun täytyy kyllä tunnustaa, etten keitä aamukahvia miehelleni, vaan hän keittää minulle, koska on aamuvirkku. Mutta kiitos kivasta kommentistasi. Ap
Missä koulussa valmistuu kotirouvaksi ja mitä muuta kuuluu toimenkuvaan kun maata yöllä jalat levällään? Tollasille naisille on kyllä ihan oma nimityskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan miten asiat on sovittu, mulla ainakin on omat rahat ja tilit enkä saa mitään "viikkorahaa".Siksi sanoinkin, että kotirouvat on huono roolimalli, koska harva perii tai on ollut niin hyvässä työssä että rahaa on säästössä vuosikymmeniksi.
No, tilanteet muuttuu. Ei vaan enää riitä kiinnostus hakeutua työelämään kun muutenkin tulee toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Missä koulussa valmistuu kotirouvaksi ja mitä muuta kuuluu toimenkuvaan kun maata yöllä jalat levällään? Tollasille naisille on kyllä ihan oma nimityskin.
Hupaisa kommentti. Vasta yksi tätä laatua, ellei joku jäänyt huomaamatta. Ap
Joudutko tekemään kaikki kotityöt, lasten hoidot, syötöt yms.
Oletko erityisen kaunis vai miten löysit miehen joka haluaa elättää myös vaimonsa?