Olen ollut melkein 20v. kotirouvana, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (195)
Tunnetko ikinä alemmuutta kotirouvuudesta? Esim. jos keskustellaan kavereiden kanssa työelämästä, niin koetko että muut ajattelee että mitä se sinä mikään olet sanomaan kun et ole ollut niin pitkään aikaan töissä? Tai yhteiskunnallisiin aiheisiin sinulla ei ole "varaa" (omasta tai muiden mielestä) kommentoida kärkkäästi, kun et veroäyrejä suoraan yhteiskunnalle tuota.
Veikkaan että tämä asia häiritsisi itseäni paljon, jos kotirouva olisin.
Vierailija kirjoitti:
Joudutko tekemään kaikki kotityöt, lasten hoidot, syötöt yms.
Teen mielelläni kaikki kotityöt. Lasten ollessa pieniä mieheni osallistui heidän hoitamiseensa lähes tasaveroisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta teillä on?
Kaksi. Ap
Eikö sulla ole huono omatunto siitä, ettet juurikaan osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen? Toiset tekee työn ohella samat asiat (lasten kasvatus, remontointi, kodinhoito tms) kuin sinä ilman työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko ikinä alemmuutta kotirouvuudesta? Esim. jos keskustellaan kavereiden kanssa työelämästä, niin koetko että muut ajattelee että mitä se sinä mikään olet sanomaan kun et ole ollut niin pitkään aikaan töissä? Tai yhteiskunnallisiin aiheisiin sinulla ei ole "varaa" (omasta tai muiden mielestä) kommentoida kärkkäästi, kun et veroäyrejä suoraan yhteiskunnalle tuota.
Hyvä kysymys. Ehkä joskus hieman tunnen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mielestäni kotirouva, koska olen kotona ja olen rouva. Elän kuitenkin osingoillani, joista maksan veroja varmasti enemmän euromääräisesti kuin sinä palkastasi, joten itse koen olevani hyvinkin tuottava yksilö.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole huono omatunto siitä, ettet juurikaan osallistu yhteiskunnan pyörittämiseen? Toiset tekee työn ohella samat asiat (lasten kasvatus, remontointi, kodinhoito tms) kuin sinä ilman työtä.
Siitä ei ole huono omatunto, maksanhan minä veroja saman verran kuin keskiverto palkansaaja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko se sama, joka kuvitteli, että on työkyvytön tuon ajan jälkeen?
Kyllähän sitä tulee työkyvyttömäksi pitkän ajan kuluessa. Ihmissuhdetaidot hiipuu, kun ei tarvitse olla kuin valitsemiensa ihmisten kanssa tekemisissä. Aamuisin aikaisin herääminen on mahdotonta.
Miksi ajattelet, että kotirouva nukkuisi pitkään? Tai normityötönkään, sen puoleen?
Minä olen ollut pois työelämästä 13 vuotta erilaisten sairauksien takia. Herään joka aamu kuudelta, talviaikaan seitsemältä. Ilman kelloa.
Ei se pitkään sängyssä notkuminen ole kaikille ihmisille mikään elämän autuaaksi tekevä asia. Ja jos puoliso menee töihin, useimmat tietysti heräävät samaan aikaan kuin sekin.
Kotirouva esimerkiksi epäilemättä keittää miehelleen aamukahvin.
Mun täytyy kyllä tunnustaa, etten keitä aamukahvia miehelleni, vaan hän keittää minulle, koska on aamuvirkku. Mutta kiitos kivasta kommentistasi. Ap
Samoin meillä. Mies keittää aina aamukahvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei ole huono omatunto, maksanhan minä veroja saman verran kuin keskiverto palkansaaja. Ap
Aika radikaali näkemys, että ihminen on valjastettu yhteiskunnan palvelukseen. Minäkin maksan veroja ja maksan kulut omasta kassastani, en yhteiskunnan.
entä jos mies jättää?
eläkekertymäsi?
Vierailija kirjoitti:
entä jos mies jättää?
eläkekertymäsi?
Mies jättää jos jättää. Eläke tulee siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä jos mies jättää?
eläkekertymäsi?
Miten se eläke kertyy, jos ei juurikaan ole ollut ansiotyössä? Eikö jää aika pieneksi, vai onko joku yksityinen eläkesäästösysteemi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entä jos mies jättää?
eläkekertymäsi?
Miten se eläke kertyy, jos ei juurikaan ole ollut ansiotyössä? Eikö jää aika pieneksi, vai onko joku yksityinen eläkesäästösysteemi?
Minulla on kertynyt eläkettä omista ansioistani ja puolison ansioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo ja feikki, koska kukaan nainen ei käytä nimitystä "kotirouva".
Ihan turha lukea p-petterin vastauksia.
Kyllä käyttää. Minä itse olen tosiasiassa työkyvytön työnhakija, mutta sanon olevani kotirouva. Kuulostaa hauskemmalta. Ja on psykologisesti parempi mieltää itsensä kotirouvaksi kuin tosiasiassa työkyvyttömäksi työnhakijaksi.
Voin samaistua tuohon. Sama tilanne, työkyvytön mutta työtön, kun Kela ei päästä eläkkeelle. Arvostan kotirouvana olemista ja sisäisesti koen olevani monesti juuri se. Mutta en julkisesti tituleeraa itsräni niin vaan kerron tilanteen avoimesti.
Aika tylsä elämä, ei kysyttävää 😂
Vierailija kirjoitti:
entä jos mies jättää?
eläkekertymäsi?
Ihan mahdotonta sillä mieheni rakastaa minua yli kaiken. Ei jättäisi ikinä. Vahtii minua kuin haukkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo ja feikki, koska kukaan nainen ei käytä nimitystä "kotirouva".
Ihan turha lukea p-petterin vastauksia.
Kyllä käyttää. Minä itse olen tosiasiassa työkyvytön työnhakija, mutta sanon olevani kotirouva. Kuulostaa hauskemmalta. Ja on psykologisesti parempi mieltää itsensä kotirouvaksi kuin tosiasiassa työkyvyttömäksi työnhakijaksi.
Ei käytä, olet provo sinäkin. Mies.
Hauskaa iltaa vaan, mutta et ole kotirouva.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä nyt olisi elämäntarkoituksenaan yhteiskunnan pyörittäminen. Pyörittäkööt ne joiden omalla tunnolla se on.
Eihän työssä käyvä äiti kasvata eikä hoida omaa lastaan, kyllä se on laitettu vieraiden kasvatettavaksi. Hoitoonhan se viedään joka arkipäivä aamulla aikaisin. Turha väittää, että täysin saman tekevät. Omituinen väite.
Montako lasta teillä on?