Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin

Vierailija
01.09.2023 |

Valtiovarainministeriön puolueettomat virkamiehet ovat laskeneet asian jo aiemmin. Nyt sen vahvistavat Helsingin Sanomissa taloustieteilijät Markus Jäntti ja Roope Uusitalo: "On olemassa paljon tutkimuskirjallisuutta, joka osoittaa, että työttömyysturvan tasolla on merkitystä työllistymiseen.

Kommentit (520)

Vierailija
481/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä rikkailla, jotka kadehtivat itseään köyhempiä on pakko olla omassa elämässä jotain pielessä: jotain puuttuu omasta elämästä mitä rahalla ei saa/väärä ammatinala/tylsä oma työ ja tai oma elämä/omasta elämästä puuttuu merkitys tai jännitys/ei olla sinut itsensä kanssa tai sitten joku ylempää on käskenyt/lahjonut/aivopessyt/kiristänyt puhumaan tällaisia..

Se mitä yleensä ei rahalla saa on rakkaus ja tyytyväisyys omaan itseensä, itsensä hyväksyminen juuri sellaisena kuin on, terve ja hyvä itsetunto.

On voitu mennä raha edellä ammattiin, jossa ei niin väliä ettei työstä oikeasti ole kiinnostunut. Reaalielämä sitten iskee vasten kasvoja kun työ ei olekaan sitä mitä on odottanut/halunnut.

On voitu mennä tukka putkelle sinne, tänne ja tonne ilman mitään pysähtymisiä ja uraa luoden. Sitten kun kaikki onkin valmista niin iskee tyhjyys, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Että tätäkö varten minä sitten niin ahkeroin, raadoin työssä.

Ei mikään vituta niin paljon kuin tyytyväinen "minun mielestäni" köyhä. Lähinnä vituttaa mistä se edes kuvittelle voivansa olla tyytyväinen. Ei käy, sanon minä.

Vierailija
482/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä rikkailla, jotka kadehtivat itseään köyhempiä on pakko olla omassa elämässä jotain pielessä: jotain puuttuu omasta elämästä mitä rahalla ei saa/väärä ammatinala/tylsä oma työ ja tai oma elämä/omasta elämästä puuttuu merkitys tai jännitys/ei olla sinut itsensä kanssa tai sitten joku ylempää on käskenyt/lahjonut/aivopessyt/kiristänyt puhumaan tällaisia..

Se mitä yleensä ei rahalla saa on rakkaus ja tyytyväisyys omaan itseensä, itsensä hyväksyminen juuri sellaisena kuin on, terve ja hyvä itsetunto.

On voitu mennä raha edellä ammattiin, jossa ei niin väliä ettei työstä oikeasti ole kiinnostunut. Reaalielämä sitten iskee vasten kasvoja kun työ ei olekaan sitä mitä on odottanut/halunnut.

On voitu mennä tukka putkelle sinne, tänne ja tonne ilman mitään pysähtymisiä ja uraa luoden. Sitten kun kaikki onkin valmista niin iskee tyhjyys, että tässäkö tämä nyt sitten oli. Että tätäkö varten minä sitten niin ahkeroin, raadoin työssä.

No ei kyllä lähelläkään noin. Itse teen palkkatöitä, joskin hyväpalkkaisessa hommassa. Lisäksi olen vuosia tehnyt sivutöitä ja pyörittänyt omaa firmaa. Sivutulot olen sijoittanut asuntoihin ja osakkeisiin. Samalla kun pyörittää perhearkea, niin se on aika ajoin raskasta. Lopussa kuitenkin kiitos seisoo ja kova työ palkitaan mukavilla pääomatuloilla. On asuntoja, autoja, kesämökkiä ja lomamatkoja voi tehdä helposti neljä vuodessa. Syön ravintoloissa lähes joka päivä, käytän kulttuuripalveluita ja nautin elämästä.

Sitten samaan aikaan joku Kallion panokorsussa elävä työnvieroksuja, joka on juonut koko ikänsä muiden rahoilla, antaa ymmärtää, että minä en olisi oikeutettu lapsilisään, koska olen jo niin varakas. Päin vastoin, minun pitäisi osallistua jotenkin enemmän näihin talkoisiin, vaikka minulla ei ole ollut muuta kuin maksajan osa monta vuosikymmentä.

Minulla on paljon tuloja ja varallisuutta, koska olen tehnyt paljon töitä. Vuosikymmeniä.

Mitä tukien varassa elävä pummi tekee omien tukiensa eteen? Mitä häneltä voidaan edellyttää? Ei kuulemma mitään, koska on kuulemma ihmisoikeus ryypätä Helsingin keskustan kattohuoneistossa toisten rahoilla.

Tämä järjestelmä joka tällaisen mahdollistaa, se on se mikä vituttaa. Ja sen takia toivon että tuet jaetaan vain sairaille, työkyvyttömille ja avuntarvitsijoille. Terveet ja työkykyiset osallistukoon omien kykyjensä mukaan tämän yhteiskunnan pyörittämiseen.

"Tämä järjestelmä joka tällaisen mahdollistaa, se on se mikä vituttaa."

Lopetetaan nuo suojatyöpaikat. Loppuis vitutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuki voidaan poistaa kun olen työtön työnhakija?

Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.

Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.

Jos ei työllisty omalla paikkakunnalla, niin miten voisi työllistyä sitten vieraalla? Siellä vieraalla paikkakunnalla on sitten ne omat työttömät ja muut työnhakijat!

Vierailija
484/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOo, leikataan vaan köyhiltä. Samalla

Luvut julki: Kansanedustajien palkkojen nostosta miljoonalasku valtiolle

Tasavallan presidentin kanslialle ja eduskunnalle on tulossa aiempaa enemmän rahoitusta ensi vuodelle.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dd907e76-a893-4383-acf5-38548b87f…

Vierailija
485/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän jos poliitikot puhuisivatkin vaihteeksi tarpeesta luoda ja helpottaa kotimaisten työpaikkojen syntymistä, niiden sosiaalitukien leikkaamisen sijasta ? Rakennusala ja asuntorakennustuotanto voitaisiin ottaa ensimmäisessä istunnossa käsittelyyn. 

Vierailija
486/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuki voidaan poistaa kun olen työtön työnhakija?

Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.

Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.

Jos ei työllisty omalla paikkakunnalla, niin miten voisi työllistyä sitten vieraalla? Siellä vieraalla paikkakunnalla on sitten ne omat työttömät ja muut työnhakijat!

Noin se on, noin yleisesti ottaen.

Mutta jos kyseessä on joku henkilö, jolla on ammatti joltain harvinaiselta alalta, siis alalta missä on vain vähän tekijöitä, eikä löydä töitä etelä-suomesta, niin pohjois-suomesta voi työ löytyä eikä siellä varmaan sitten ole sen alan osaajaa.

En osaa itsekään nimetä tällästä ammattia.

Vierailija
487/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ihminen menee vain siksi että töissä käyminen on kannattavaa ja että se nostaa elintasoa, tuskin juuri kukaan käy töissä siksi että se on kivaa? 

Jos työttömänä sulla jää rahaa asumiskulujen jälkeen vaikka 600e/kk elämiseen ja sitten kun menet töihin ja tarvitset autoa työmatkoihin niin sulla jää elämiseen 800e/kk niin voi kysyä onko kannattavaa tehdä töitä 8h/päivä että saat 200e enemmän rahaa elämiseen? 

Joko palkkoja pitäisi nostaa reilusti, ansiotulonverotusta ja autoilun verotusta pitäisi keventää reilusti tai sitten tukia pitää leikata reilusti jotta työnteko olisi kannattavaa. 

Kannatan itse sitä että palkkoja nostetaan sekä ansiotuloverotusta ja autoilun verotusta kevennetään.

Vierailija
488/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOo, leikataan vaan köyhiltä. Samalla

Luvut julki: Kansanedustajien palkkojen nostosta miljoonalasku valtiolle

Tasavallan presidentin kanslialle ja eduskunnalle on tulossa aiempaa enemmän rahoitusta ensi vuodelle.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dd907e76-a893-4383-acf5-38548b87f…

Kansanedustajien palkkoihin lisää rahaa

Eduskunnan budjettia kasvatetaan ensi vuonna noin 8,3 miljoonaa euroa verrattuna vuoden 2023 budjettiesitykseen. Kokonaisuudessaan eduskunnan budjetti on ensi vuodelle noin 23,9 miljoonaa euroa.

Eduskunnan budjetin kasvattamisen syynä on erityisesti eduskunnan kanslian toimintamenojen nousu, lähes 5 miljoonalla eurolla. VM:stä kerrotaan, että eduskunnan kanslian toimintamenojen kasvuun keskeisimmät syyt ovat palkkaukseen ja kansainvälisen toiminnan menoihin liittyvät muutokset.

Myös kansanedustajien palkkioihin budjetoitu summa on ensi vuonna miljoona euroa korkeampi kuin vuodelle 2023 on budjetoitu.

Kansanedustajien palkkioihin budjetoidaan noin 18 miljoonaa, kansanedustajien kulukorvauksiin noin 3,6 miljoonaa ja kansanedustajien kotimaan matkoihin noin 2,3 miljoonaa euroa.

Kansanedustajien palkkioita nostettiin tänä keväänä. Huhtikuusta alkaen palkat nousivat 7,9 prosentilla aiempaan verrattuna. Alle neljä vuotta pestissään toimineen kansanedustajan kuukausipalkka on nyt 7 137 euroa. Pidempään eduskunnassa työskennelleillä kansanedustajilla palkka hieman korkeampi. Aiempi korotus kansanedustajien palkkoihin tehtiin vuonna 2019.

..

No tottakai köyhiltä pitää leikata jotta kansanedustajat saavat itse korotuksensa!

Vierailija
489/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä lähelläkään noin. Itse teen palkkatöitä, joskin hyväpalkkaisessa hommassa. Lisäksi olen vuosia tehnyt sivutöitä ja pyörittänyt omaa firmaa. Sivutulot olen sijoittanut asuntoihin ja osakkeisiin. Samalla kun pyörittää perhearkea, niin se on aika ajoin raskasta. Lopussa kuitenkin kiitos seisoo ja kova työ palkitaan mukavilla pääomatuloilla. On asuntoja, autoja, kesämökkiä ja lomamatkoja voi tehdä helposti neljä vuodessa. Syön ravintoloissa lähes joka päivä, käytän kulttuuripalveluita ja nautin elämästä.

Sitten samaan aikaan joku Kallion panokorsussa elävä työnvieroksuja, joka on juonut koko ikänsä muiden rahoilla, antaa ymmärtää, että minä en olisi oikeutettu lapsilisään, koska olen jo niin varakas. Päin vastoin, minun pitäisi osallistua jotenkin enemmän näihin talkoisiin, vaikka minulla ei ole ollut muuta kuin maksajan osa monta vuosikymmentä.

Minulla on paljon tuloja ja varallisuutta, koska olen tehnyt paljon töitä. Vuosikymmeniä.

Mitä tukien varassa elävä pummi tekee omien tukiensa eteen? Mitä häneltä voidaan edellyttää? Ei kuulemma mitään, koska on kuulemma ihmisoikeus ryypätä Helsingin keskustan kattohuoneistossa toisten rahoilla.

Tämä järjestelmä joka tällaisen mahdollistaa, se on se mikä vituttaa. Ja sen takia toivon että tuet jaetaan vain sairaille, työkyvyttömille ja avuntarvitsijoille. Terveet ja työkykyiset osallistukoon omien kykyjensä mukaan tämän yhteiskunnan pyörittämiseen.

Kehtaat olla kateellinen "Kallion panokorsussa elävälle työnvieroksujalle". Mainitsit saaneesi hyvää palkkaa. Oletko koskaan ajatellut, että kaikista töistä, jotka kuitenkin ovat yhteiskunnallisesti merkittäviä, ei voida maksaa "hyvää" palkkaa? Sinunkin nettiostoksiasi on kerännyt hyllystä joku pienipalkkainen, sinunkin lapsiasi on hoitanut joku pienellä palkalla, sinunkin taksikyytejäsi lomalennoille on ajanut joku taksirenki ties millä ehdoilla, sijoitusasuntojesi pihoista on lumet aurannut joku pienipalkkainen aamuyön tunteina, kun sinä vielä nukut.

En usko, että kuvailemasi alkoholisti on tällä palstalla tukirahoja itkemässä, vaikka alkoholismihan on sairaus, joten ilmeisesti juuri hänellekin oikeastaan sallit tukea. Ne, jotka täällä itkevät ovat noita ikänsä heikosti palkattuja sinunkin mukavuuttasi lisääviä töitä tehneet. Heillä ei ole ollut mahdollisuutta ja energiaa kerätä mittavaa omaisuutta sairauden ja työkyvyttömyyden varalle.

Vierailija
490/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista tehdään ryysyläisiä. Leikatulla tukitasolla raha riittää kopiocrokseihin, gollarihousuihin ja johonkin toppatakkiin. Sellaisiin kledjuihin, joita voi käyttää kun pimeällä kipaisee kauppaan ja muuten on kuin rotta kolossa.

Vierailija
491/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiaisia saavien joukossa on myös niitä, jotka hakevat työtä nirsoilematta. Siksi tukiaisia ei tule poistaa kokonaan työllisyyden lisäämiseksi. Hyvä kompromissi olisi ehkä puolittaa tuet.

Vierailija
492/520 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista tehdään ryysyläisiä. Leikatulla tukitasolla raha riittää kopiocrokseihin, gollarihousuihin ja johonkin toppatakkiin. Sellaisiin kledjuihin, joita voi käyttää kun pimeällä kipaisee kauppaan ja muuten on kuin rotta kolossa.

Ole ryysyläinen jos haluat. Ei ole minun vaatteeni maltaita maksanut. Ai niin, mulla on vanha ompelukone ja uskallan ommella. Kyllä vaikeaksi menee, jos alasti vaatetusta sängyssä odottelee.

Vierailija
493/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, sehän se suomen pelastaa, kun korkeakoulutetut uudelleen koulutetaan lähäreiksi :D

Kyllä se paljon pelastaa, kun saadaan hoitajapula ratkaistuksi ja samalla vielä työttömyyttä vähennetyksi.

Tajuatko sä kuinka paljon rahaa on mennyt noihin korkeakoulutuksiin jo? Ja siihen päälle lähäriopinnot? Toi ei ole millään lailla taloudellisesti kannattavaa.

On taloudellisesti erittäin kannattavaa, että ihminen työskentelee lähihoitajana esimerkiksi 40 vuotta sen sijaan, että olisi työttömänä.

Taloudellisesti olisi ollut vielä kannattavampaa, jos se akateeminen koulutus olisi jäänyt väliin, ja henkilö olisi valmistunut suoraan lähihoitajaksi! Sitä paitsi harva akateemisen koulutuksen saanut on elämässään 40 v. kokonaan työttömänä!

Ketjussa kirjottaneet maisterithan sanoi, että niitä työpaikkoja heidän alalta ON mutta niihin ei pääse ilman työkokemusta. Ratkaisu ei ole uudelleen kouluttaa maistereista lähäreitä vaan palkata heidät oman alansa töihin. Muutenhan heidänkin alalleen jää työvoimapulaa. Miksei voi palkata kokematonta töihin alkuun vaikka alemmalla palkalla?

Vierailija
494/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toimimaan. Ihmisten oltavat kurjistuu ja heistä alkaa tulla talousstressin takia työkyvyttömiä.

Talouslehti selvitti tämän jo vuosia sitten, siitä lyhyt sitaatti:

"Amerikan dynamiikkavaatii köyhiä

Jotta Amerikan malli toimisi, Eurooppaan tarvittaisiin 4050 miljoonaa köyhää, jotka suostuisivat työskentelemään ruokapalkalla.

Useilla heistä pitäisi olla kaksi työpaikkaa niin, että he esimerkiksi ajavat päivät pakettiautoa ja ovat illalla nurisematta kaupan kassalla tai vartijoina."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001568273.html

Lehdessä vielä kysytään, että mistä Eurooppa repäisee nämä alepalkkatyöläiset.

Vierailija
495/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule toimimaan. Ihmisten oltavat kurjistuu ja heistä alkaa tulla talousstressin takia työkyvyttömiä.

Talouslehti selvitti tämän jo vuosia sitten, siitä lyhyt sitaatti:

"Amerikan dynamiikkavaatii köyhiä

Jotta Amerikan malli toimisi, Eurooppaan tarvittaisiin 4050 miljoonaa köyhää, jotka suostuisivat työskentelemään ruokapalkalla.

Useilla heistä pitäisi olla kaksi työpaikkaa niin, että he esimerkiksi ajavat päivät pakettiautoa ja ovat illalla nurisematta kaupan kassalla tai vartijoina."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001568273.html

Lehdessä vielä kysytään, että mistä Eurooppa repäisee nämä alepalkkatyöläiset.

40-50 miljoonaa köyhää, näin tullaan etenemään ja köyhiä saadaan tarvittaessa maailmalta pitämään palkat kurissa, jos ei omat riitä, Nobel-palkittu talousmalli ns. luonnollisine työttömyysasteineen on ollut jo vuosia Euroopassa käytössä.

Vierailija
496/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samalla tavalla se asumistuki kuuluu kaikille pienituloisille. Jos on vuosia tehnyt huonopalkkaista työtä, mutta kuitenkin saanut säästöön rahaa, niin ei ole oikein, että säästäväisyyden vuoksi tuki lakkaa, kun tulot romahtaa. Pienipalkkaista työtä tehnyt ei saa hääviä työttömyystukea, vaikka ansiosidonnaista saisikin.

Kumpa oikeus sosiaalitukiin tulisikin työn kautta, kuten useimmissa Euroopan maissa. Valitettavasti Suomessa se määritetään "asuinpaikan" mukaan ja tulkinta on jo niin laaja, että laittomastikin maassa sillan alla asuvat rikolliset ovat oikeutettu sossun luukkuun, vielä siten että käsittelijällä ei ole oikeutta informoida poliisia tästä rikollisesta.

Vierailija
497/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin <<

Niin juuri. Hallitus ja Orpo muotoili tämän asian tekosiveästi muotoon "ihmiset ovat tukiloukussa".

Käytännössä se kuitenkin tarkoittaa sitä, että ihmisen on nyt pakko hakea töihin, jos mielii syödä ja maksaa laskunsa, koska tuilla ei enää selviä sitäkään vertaa kuin ennen selvisi. Ihmisille ei siis jätetä muuta vaihtoehtoa kuin hakea työtä.

Vierailija
498/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, sehän se suomen pelastaa, kun korkeakoulutetut uudelleen koulutetaan lähäreiksi :D

Kyllä se paljon pelastaa, kun saadaan hoitajapula ratkaistuksi ja samalla vielä työttömyyttä vähennetyksi.

Tajuatko sä kuinka paljon rahaa on mennyt noihin korkeakoulutuksiin jo? Ja siihen päälle lähäriopinnot? Toi ei ole millään lailla taloudellisesti kannattavaa.

On taloudellisesti erittäin kannattavaa, että ihminen työskentelee lähihoitajana esimerkiksi 40 vuotta sen sijaan, että olisi työttömänä.

Taloudellisesti olisi ollut vielä kannattavampaa, jos se akateeminen koulutus olisi jäänyt väliin, ja henkilö olisi valmistunut suoraan lähihoitajaksi! Sitä paitsi harva akateemisen koulutuksen saanut on elämässään 40 v. kokonaan työttömänä!

Ketjussa kirjottaneet maisterithan sanoi, että niitä työpaikkoja heidän alalta ON mutta niihin ei pääse ilman työkokemusta. Ratkaisu ei ole uudelleen kouluttaa maistereista lähäreitä vaan palkata heidät oman alansa töihin. Muutenhan heidänkin alalleen jää työvoimapulaa. Miksei voi palkata kokematonta töihin alkuun vaikka alemmalla palkalla?

Sano tämä liiton pampuille. Se on se AY-liike suomessa joka edellyttää, että käytännössä Suomessa on vain kokoaikatyömarkkinat. Ei juurikaan osa-aikaista ja sosiaaliturvakin on viritetty siten, että joko olet töissä tai kotona. Välimuodon tekijät ovat aina häviäjiä. Mitään muuta työnantajat eivät haluakaan, kuin oikeuden palkata työntekijöitä siihen hintaan kuin työpanos on kannattavaa ja päästä heistä eroon sitten kun työpanos ei enää ole kannattavaa (ja ei yleensä johdu työntekijästä, mutta yrityksen tilanne vaihtelee ja niin pitäisi pystyä vaihtelemaan työntekijöiden määränkin, helposti, ja joustavasti).

Vierailija
499/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri. Hallitus ja Orpo muotoili tämän asian tekosiveästi muotoon "ihmiset ovat tukiloukussa".

Käytännössä se kuitenkin tarkoittaa sitä, että ihmisen on nyt pakko hakea töihin, jos mielii syödä ja maksaa laskunsa, koska tuilla ei enää selviä sitäkään vertaa kuin ennen selvisi. Ihmisille ei siis jätetä muuta vaihtoehtoa kuin hakea työtä.

Hallitus unohti, että monelle se tarkoittaa, että pitää hankkia vielä toinenkin työ, että selviää jatkossa. Koska tukia saavat myös pienituloiset kokoaikatyössä käyvät.

Vierailija
500/520 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus unohti, että monelle se tarkoittaa, että pitää hankkia vielä toinenkin työ, että selviää jatkossa. Koska tukia saavat myös pienituloiset kokoaikatyössä käyvät.

Olen itse tehnyt vähän iltahommia, vaikka olen hyvätuloinen. Tuskin ne köyhääkään pilaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi