Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin

Vierailija
01.09.2023 |

Valtiovarainministeriön puolueettomat virkamiehet ovat laskeneet asian jo aiemmin. Nyt sen vahvistavat Helsingin Sanomissa taloustieteilijät Markus Jäntti ja Roope Uusitalo: "On olemassa paljon tutkimuskirjallisuutta, joka osoittaa, että työttömyysturvan tasolla on merkitystä työllistymiseen.

Kommentit (520)

Vierailija
321/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä jotka on valmis lähtemään 5 kuukauden pestin takia toiselle puolen suomea ei varmaan ole muuta elämää kuin työ työ työ ja sillä määritellään itsensä. Minä en ainakaan halua enää elää niin etten näe ystäviä kuin kahdesti vuodessa ja loppuaika kökötä jossain perähikijällä yksinäni itkien.

Viiden kuukauden pestiin voi lähteä, jos on nuori vastavalmistunut, jonka tavarat mahtuvat peräkärryyn!

Itse olen ollut komennuksella ulkomailla puoli vuotta, ei minulla ollut muuta kuin matkalaukku ja reppu. Mihin hemmettiin tarvitsee peräkärryllistä tavaraa jos menee töihin?

Asuit varmaan työnantajan järjestämässä asunnossa, jossa oli kaikki valmiina! Vai nukuitko puiston penkillä ja kävit pesulla aseman vessassa?

Vierailija
322/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kannustaa terveitä mutta ei meitä sairaita.

Työttömien joukossa on sairaita ja "sairaita".

Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.

Oikeassa olet ainakin minun suhteen, vika on pääkopassa. sai nimittäin aivoverenvuodon ja pääkopasta löytyin sen lisäksi puhkeamaton aneyurysma (verisuonen pullistunma) ja muutaman tia kohtauksenkin olen saanut. Kaikki taudit siis pääkopassa :D

Vaihdatko osia? Minä saan terveyteni  takaisinja sinun työpaikkasi, sinä saat minun sairaudet ja työttömyyden? Pliis vaihdetaan!

Sopii, jos pystyt tekemään minun työni. Luuletko, että tähän hommaan on tultu jostain pystymetsästä. Ei, vuosien koulutus, työkokemus ja yrityksen koulutuspolku.

Kun tänne voit kirjoitella, niin onko tosiaan että mitään et pysty tekemään?

Minäkin kirjoitan keskisormella. Muut sormet ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa luettavaa tämä ketju. Vastakkainasettelu on nykyään jotain aivan järkyttävää. Ihmiset ovat vihaa täynnä. Kyllä se olisi paras, että hallitus kaatuisi, näin lyhyessä ajassa saanut aikaan pelkkää vihaa.

Vierailija
324/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin?

Päiväkodit, terveyskeskukset, koulut hirveä työntekijä pula. Siinä ihan ekaksi. Mä tiedän sun ekan pointin, en tykkää siitä enkä tästä ja mulla on selkä rikki jne. Toinen on ettei ole koulutusta. No katsos osaan hommista ei tarvitse koulutusta tai sitten sä hankit sen koulutuksen. Onpa vaikeaa..

Nyt ei eletä enää 1800-lukua.

Vierailija
325/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä jotka on valmis lähtemään 5 kuukauden pestin takia toiselle puolen suomea ei varmaan ole muuta elämää kuin työ työ työ ja sillä määritellään itsensä. Minä en ainakaan halua enää elää niin etten näe ystäviä kuin kahdesti vuodessa ja loppuaika kökötä jossain perähikijällä yksinäni itkien.

Itse olen ollut reppumiehenä koko työurani. Milloin Kiinassa milloin Venäjällä milloin USAssa milloin Pohjoisesssa. Usein kuukausia poissa putkeen kotoa. Se kuuluu työhöni. Tehtaat eivät tule kotipihaani. Ne ovat pitkin maailmaa. Mutta kiva että sinä voit valita. En ole itse edes ajatellut asiaa tuolta kannalta.

Vierailija
326/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahaa työvoimapulaa koska en pääse hakemiini paikkoihin, viimeksi hain tekstinkäsittelijäksi.

Vierailija
327/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on suuri joukko ihmisiä jotka haluavat elää elämänsä puutteessa ja kurjuudessa ja äänestävät sosialisteja jotta voivat turvata elämäntapansa. He eivät mene töihin vaikka tuet otettaisiin kokonaan pois. He ovat liian saamattomia ja passiivisia tekemään mitään itseänsä auttaakseen. Korkeintaan he menevät ruokajonoon.

Nämä ihmiset ovat sosialistien vaalikarjaa. Heidät pidetään köyhyydessä ja heitä elätetään tuilla. Ilman heitä sosialisteilla ei olisi äänestäjiä. Sosialistit käyttävät kaikki poliittiset voimavaransa tämän järjestelmän ylläpitämiseksi. EI Suomen hyvinvoinnin parantamiseksi.

Vierailija
328/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se kannustaa terveitä mutta ei meitä sairaita.

Työttömien joukossa on sairaita ja "sairaita".

Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.

Oikeassa olet ainakin minun suhteen, vika on pääkopassa. sai nimittäin aivoverenvuodon ja pääkopasta löytyin sen lisäksi puhkeamaton aneyurysma (verisuonen pullistunma) ja muutaman tia kohtauksenkin olen saanut. Kaikki taudit siis pääkopassa :D

Vaihdatko osia? Minä saan terveyteni  takaisinja sinun työpaikkasi, sinä saat minun sairaudet ja työttömyyden? Pliis vaihdetaan!

Sopii, jos pystyt tekemään minun työni. Luuletko, että tähän hommaan on tultu jostain pystymetsästä. Ei, vuosien koulutus, työkokemus ja yrityksen koulutuspolku.

Kun tänne voit kirjoitella, niin onko tosiaan että mitään et pysty tekemään?

Luuletko, että minä olen jostakin "pystymetsästä" :D Minullakin on koulutus ja lähes 40 vuotta työelämää takana. Paljonko sinulla??

Minullakin on vuosien koulutus ja työkokemusta siis tuo lähes 40v.

Mutta jos sinun hommia pystyy tekemään sillä, että osaa kirjoittaa koneella suunnilleen hyvää tekstiä, niin kyllä minä pärjään. 

Toki virheitä tulee paljon, mutta pystyn korjaamaan niistä suurimman osan, kun tarkistan kirjoitukset aina jälkikäteen.

Vierailija
329/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden kuukauden pestiin voi lähteä, jos on nuori vastavalmistunut, jonka tavarat mahtuvat peräkärryyn!

Itse olen ollut komennuksella ulkomailla puoli vuotta, ei minulla ollut muuta kuin matkalaukku ja reppu. Mihin hemmettiin tarvitsee peräkärryllistä tavaraa jos menee töihin?

Asuit varmaan työnantajan järjestämässä asunnossa, jossa oli kaikki valmiina! Vai nukuitko puiston penkillä ja kävit pesulla aseman vessassa?

Hän innoissaan asui teltassa, josta iloisesti rallatellen meni aamulla klo 05.00 ojaan pesulle , ruosteisella polkupyörällä polki 30km työmatkan talvipakkasessa pajalle. Jossa hääräsi 8€ tuntipalkalla ilman taukoja, ilta 22.00 saakka. Taas polkupyörällä teltalle, virkeänä pakkasessa polkien, hymy huulillaan, tämä työnsankari lämmitti purkkiruokaa nuotiolla, käyden telttaansa nukkumaan, odottaen innolla seuraavaa työpäivää. Uneksien mitalista ja pyhyyden kehästä, jonka tulee saamaan 45- vuoden kuluttua, jäädessään eläkkeelle. Suomen pelastaja, kunnon korpisoturi. 😢

Vierailija
330/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on suuri joukko ihmisiä jotka haluavat elää elämänsä puutteessa ja kurjuudessa ja äänestävät sosialisteja jotta voivat turvata elämäntapansa. He eivät mene töihin vaikka tuet otettaisiin kokonaan pois. He ovat liian saamattomia ja passiivisia tekemään mitään itseänsä auttaakseen. Korkeintaan he menevät ruokajonoon.

Nämä ihmiset ovat sosialistien vaalikarjaa. Heidät pidetään köyhyydessä ja heitä elätetään tuilla. Ilman heitä sosialisteilla ei olisi äänestäjiä. Sosialistit käyttävät kaikki poliittiset voimavaransa tämän järjestelmän ylläpitämiseksi. EI Suomen hyvinvoinnin parantamiseksi.

Työttömyys johtuu siitä että työnantajat palkkaa vain työnvaihtajia, ei työttömiä.

Vierailija
331/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Kyllä niiltä 'tarhan tädeiltäkin' joku koulutus vaaditaan, samoin laitoshuoltajilta! Koulunkäynninohjaajan tehtäviin vaaditaan koulutus, eikä palkka ole kummoinen. Näitäkin vähennetään, koska kunnat säästävät.

Vaaditaan ainoastaan virkoihin esim vuoden työpaikka ei vaadi mitään. Eikä niitä vähennetä vaan lisätään.

Palkka kummoinen? Taas ollaan samassa keskustelussa, se on se palkka mikä on ja tunnen kyllä erittäin monta perhettä, jotka pärjää sillä palkalla yksin tai yhdessä. Ei luksusta mutta pärjää. Sun mielestä parempi loisia kotona yhteiskunnan varoilla. Camoon.

Kouluavustajaksi voi päästä työmarkkinatuella ja yhdeksän euron päivä korvauksella! Palkkatuella voi päästä määräajaksi koulunkäynninohjaajaksi, jos on koulutus. Tiesitkö muuten sitä, että Suomessa on paljon ihmisiä, jotka eivät tule palkallaan toimeen, vaan joutuvat hakemaan tukia palkan lisäksi? Ainakin omassa koulussani on ohjaajia vähennetty ja kyseessä ei ole mikään pieni kaupunki!

Vierailija
332/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuki voidaan poistaa kun olen työtön työnhakija?

Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.

Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.

Vanhempien velvollisuus on myöskin huolehtia lasten hyvinvoinnista, mutta miten luulet, että se onnistuu, jos toinen vanhempi joutuu muuttamaan pois kotoaan lähtiessään töihin niin kauaksi, ettei voi asua kotona?

Kummasta lapsi kärsii enemmän, siitä, että toinen vanhempi on työtön(perhe voi silti pärjätä taloudellisesti ihan hyvin, jos toisella hyvä palkka)  vai siitä, että toinen vanhempi muuttaa työn perässä toiselle puolelle Suomea ja lapset näkevät tätä harvoin? Elämässä kun on olemassa muitakin arvoja, kuin työ. Varsinkin silloin, kun on kyse lapsista.

Tämä on aivan tavallista tuhansissa perheissä. Jotkut ovat töissä jopa ulkomailla.

Aivan uskomatonta töidenvälttelyä ja vätystelyä.

No yleensä se reissuhommissa oleva on mies ja nainen on niiden lasten kanssa viikot asuva. Vaikka nainen käy töissä, hän selviää lasten kanssa viikot , mutta miehillä asia on nykyäänkin vähän eri. Jos nainen lähtee reissuhommiin ja mies jää lasten kanssa niin ei niiden lasten asiat tule kunnolla hoidetuksi. Ehkä joillakin miehillä tulisi, mutta suurimmalla osalla ei. Hyvä kun mies osaa itsensä hoitaa ja senkin huonosti. 

Suurimmalla osalla miehiä ei vain ne lasten asiat jaksa kiinnostaa tarpeeksi, niin ikävää kuin se onkin.

Olet joku miesvihaaja?

Mutta siis tämä on jo kaikkien aikojen selitys, että töitä ei voi ottaa kauempaa, koska miehet ei pysty hoitamaan lapsia. Voi luoja tietä velttoja..

Mikäs veltto minä olen, kun olen ollut työelämässä pitkästi yli 35 vuotta??? Ja olen edelleen. Olen muuttanut töiden perässä kymmeniä kertoja elämäni aikana.

Paljonko sinulla on työvuosia takana? ja monestiko olet muuttanut töiden perässä?

Ja se nyt on ihan jokaisella tiedossa, että miehillä se lasten hoito on vähän sinne päin. 

Vierailija
333/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään työpaikkaa ei synny tukia leikkaamalla. Työtä syntyy, jos maailmanmarkkinoille suomalaiset tuotteet kelpaavat. Kokoomuslaiset voivat jauhaa muuta paskaa mielin määrin mutta kansainvälinen taloustilanne ratkaisee eniten. Jos ei ole kysyntää, ei ole firmoilla tarvetta työntekijöille.

Ei se työpaikkojen syntyminen auta, jos työttömät eivät lähde töihin. Tässäkin ketjussa on ihmisiä julistamassa, että he eivät lähde minnekään jostakin korvesta, jonne ovat kerran perheensä kanssa sattuneet asettumaan.

Silloin kun olin työtön, asuin 800 metrin päässä rautatieasemalta, myös pendolinot pysähtyivät ja linja-autoasemalle muutama sata metriä enemmän. Kaupungin keskustaan puoli kilsaa. En vaan saanut sieltä töitä. Jouduin muuttamaan, mutta oli raskasta ja käytännössä ei jäänyt mitään käteen. Mies haki töitä samalta paikkakunnalta, mutta ei saanut vasta kuin kolmen vuoden kuluttua. 

Vierailija
334/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin olisi ollut ihan mukavaa jäädä viettämään vapaa-aikaa kavereiden ja perheen luo. Mutta onko meillä hyvinvointiyhteiskuntaa, jos ihmiset hengailevat tukiaisten varassa työnteon sijaan? Valtio tekee koko ajan velkaa 10 miljardia vuodessa.

Vierailija
335/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat jotka pakkotyöllistyy ovat ne joilla ei ole varaa menettää oleskelulupaa ja heidät sysätään hirvittäviin orjatöihin. Me kansalaiset taas syrjäydymme entisestään, koska palkkatöitä ei yksinkertaisesti ole. Yhteiskunnallinen pahoinvointi tulee räjähtämään Urpo-Petterin naamalle.

Minulla ei ole aikeita ns. työllistyä, koska se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Ensimmäinen este on terveys johon en ole saanut hoitoa vuosien yrittämisestä huolimatta, ja nyt Orpo leikkaa sieltä lisää. Seuraava este on uudelleen kouluttautuminen johon minulla ei ole varaa, ja nyt Orpo tekee sen täysin mahdottomaksi. Viimeinen este on se että Suomessa on pula palkanmaksajista, ei työntekijöistä. Kokopäivätyö josta maksetaan kohtuullinen korvaus jolla tulee Suomessa toimeen (netto min 2000e/kk, mikäli vuokria yms. elinkustannuksia ei lasketa huomattavasti) ja joka kunnioittaa työntekijöitä ja heidän ihmisoikeuksiaan, ei pitäisi olla liikaa pyydetty.

Sen sijaan muutan keskelle ei mitään ja sulkeudun yhteiskunnalta täysin. Mikäli kiristämistä jatketaan, joudun varastamaan ja turvautumaan muihin kyseenalaisiin selviytymiskeinoihin. Ei mitään menetettävää enää.

Vierailija
336/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa luettavaa tämä ketju. Vastakkainasettelu on nykyään jotain aivan järkyttävää. Ihmiset ovat vihaa täynnä. Kyllä se olisi paras, että hallitus kaatuisi, näin lyhyessä ajassa saanut aikaan pelkkää vihaa.

Voi vaan kuvitella, että mikä tilanne on 4: n vuoden kuluttua, mikäli tämä hallitus saa jatkaa, kun jo nyt kansa on täysin jakautunut ja vihan ilmapiiri on vallalla.

Vierailija
337/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys johtuu siitä että työnantajat palkkaa vain työnvaihtajia, ei työttömiä.

Jokainen työntekijä on joskus saanut sen ensimmäisen työpaikkansa, vaikka ei ole ollut työnvaihtaja.

Vierailija
338/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on pahan ideologia. Köyhyys ruokkii sosialismia. Taistelu köyhyyttä vastaan on taistelua sosialismia vastaan.

Vierailija
339/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on pahan ideologia. Köyhyys ruokkii sosialismia. Taistelu köyhyyttä vastaan on taistelua sosialismia vastaan.

Sosialismi voidaan poistaa vain poistamalla köyhyys.

Vierailija
340/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työntekijä on joskus saanut sen ensimmäisen työpaikkansa, vaikka ei ole ollut työnvaihtaja.

Kyllähän nuoret saa vähintään hanttihommia, sain minäkin, toista se on keski-ikäisenä työttömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän