Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin
Valtiovarainministeriön puolueettomat virkamiehet ovat laskeneet asian jo aiemmin. Nyt sen vahvistavat Helsingin Sanomissa taloustieteilijät Markus Jäntti ja Roope Uusitalo: "On olemassa paljon tutkimuskirjallisuutta, joka osoittaa, että työttömyysturvan tasolla on merkitystä työllistymiseen.
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavat 4 vuotta, Orpon hallituksen ajan, olen työtön. Haen saikkua jatkuvasti, onneksi ikää on ja kremppoja. Tämän riistäjähallituksen aikana en tee töitä.😂😂
Hönö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien velvollisuus on myöskin huolehtia lasten hyvinvoinnista, mutta miten luulet, että se onnistuu, jos toinen vanhempi joutuu muuttamaan pois kotoaan lähtiessään töihin niin kauaksi, ettei voi asua kotona?
Kummasta lapsi kärsii enemmän, siitä, että toinen vanhempi on työtön(perhe voi silti pärjätä taloudellisesti ihan hyvin, jos toisella hyvä palkka) vai siitä, että toinen vanhempi muuttaa työn perässä toiselle puolelle Suomea ja lapset näkevät tätä harvoin? Elämässä kun on olemassa muitakin arvoja, kuin työ. Varsinkin silloin, kun on kyse lapsista.
Lapset kärsivät kaikkein eniten siitä, jos heillä ei ole ruokaa. Ja sen hankkiminen on vanhempien tehtävä.
Suomessa on sitä paitsi vaikka kuinka paljon yksinhuoltajia. Ollaan vielä luksuksen puolella, jos on väliaikaisesti se tilanne, että kaksi vanhempaa elättää täysillä ja toinen asuu luonakin.
Miksi lapsilla ei olisi ruokaa kun toinen vanhempi käy töissä?
Taloustieteilijät ja ekonomit on kylLä IHmisryhmä jotka eivät ole päivääkään tehneet oikeita töitä, saatikka sitten olleet koskaan työttömänä.
Kermaperseitä joiden sanomiset on näissä asioissa yhtä merkittäviä kuin VTV:n vuosiraportit viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Osatyökyvyttömyyseläke on vain niille joilla on vakituinen työ. Kelan lääkärit ei todellakaan päästä täydelle työkyvyttömyyseläkkeelle kaikkia niitä kymmeniä tuhansia jotka ei tosiasiallisesti ole työkykyisiä, tällöin te toimisto saattaa poistaa työnhskuvelvoitteen koska tietävät ettei henkilö ole työkykyinen.
Jos Kelan lääkäri tekee väärän päätöksen, siitä tietenkin valitetaan. Ja jos valituksen johdosta annettu ratkaisu sattuisi olemaan virheellinen, myös siitä voi valittaa! Suomessa on vedenpitävät systeemit. Mene töihin vain.
Ai se mies ei voi etsiä toista työtä kanssa? Aikas kummaa, ollaan molemmat miehen kanssa muutettu useamman kerran ja molemmat etsitty töitä, jos toiselle ei löydy niin sitten toinen paikkakunta. Aina on jotain löytynyt. Erittäin huonoa esimerkkiä lapsille tollainen asenne ettei viitsi edes yrittää.[/quote]
Entäs kotiäidit? Ovatko hekin huonoja esimerkkejä lapselle.[/quote]
On, varsinkin tyttölapsille. Töitä pitää tehdä edes vähän jolloin antaa lapsille esimerkkiä. Ne ei tarvitse sua kotona kun ovat tyyliin 15- vuotiaita. Pitää oppia ansaitsemaan omat rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavat 4 vuotta, Orpon hallituksen ajan, olen työtön. Haen saikkua jatkuvasti, onneksi ikää on ja kremppoja. Tämän riistäjähallituksen aikana en tee töitä.😂😂
Tällaisia on ne meidän sairaat työttömät. Sairasta todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsilla ei olisi ruokaa kun toinen vanhempi käy töissä?
Työttömät ovat usein itsekkäitä ja ylipainoisia. Ahmivat kaiken ruuan ja jättävät lapset nääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kannustaa terveitä mutta ei meitä sairaita.
Työttömien joukossa on sairaita ja "sairaita".
Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.
Oikeassa olet ainakin minun suhteen, vika on pääkopassa. sai nimittäin aivoverenvuodon ja pääkopasta löytyin sen lisäksi puhkeamaton aneyurysma (verisuonen pullistunma) ja muutaman tia kohtauksenkin olen saanut. Kaikki taudit siis pääkopassa :D
Vaihdatko osia? Minä saan terveyteni takaisinja sinun työpaikkasi, sinä saat minun sairaudet ja työttömyyden? Pliis vaihdetaan!
No voihan se työnantaja palkata yhden työntekijän, se tekee sitten ne kaikki hommat , ettei tarvitse enempää porukkaa palkata...
Pätkätöinä tietysti.
"Uber economy" for the win
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.
Oikeassa olet ainakin minun suhteen, vika on pääkopassa. sai nimittäin aivoverenvuodon ja pääkopasta löytyin sen lisäksi puhkeamaton aneyurysma (verisuonen pullistunma) ja muutaman tia kohtauksenkin olen saanut. Kaikki taudit siis pääkopassa :D
Vaihdatko osia? Minä saan terveyteni takaisinja sinun työpaikkasi, sinä saat minun sairaudet ja työttömyyden? Pliis vaihdetaan!
Sori kirjoitus virheet, en näköjään saa enää kunnon tekstiä aikaiseksi, ehkä johtuu tuosta aivoverenvuodosta.
Vierailija kirjoitti:
Ai se mies ei voi etsiä toista työtä kanssa? Aikas kummaa, ollaan molemmat miehen kanssa muutettu useamman kerran ja molemmat etsitty töitä, jos toiselle ei löydy niin sitten toinen paikkakunta. Aina on jotain löytynyt. Erittäin huonoa esimerkkiä lapsille tollainen asenne ettei viitsi edes yrittää.
Entäs kotiäidit? Ovatko hekin huonoja esimerkkejä lapselle.
On, varsinkin tyttölapsille. Töitä pitää tehdä edes vähän jolloin antaa lapsille esimerkkiä. Ne ei tarvitse sua kotona kun ovat tyyliin 15- vuotiaita. Pitää oppia ansaitsemaan omat rahansa.
Puolison työt eivät merkitse mitään? Kotiäitikin on usein ollut töissä, samoin se työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokemusta ei saa ilman työpaikkaa.
T: vastavalmistunut työtön
Minä pääsin töihin, kun opiskelin maisteriksi ja lähdin ensi töikseni 600 kilometrin päässä sijaitsevaan pikkukylään 5 kuukauden mittaisen viran perässä. Hae sitä ensimmäistä työtä vailla minkäänlaista nirsoilua. Ei ole liian kaukaista paikkakuntaa. Ei ole liian pientä paikkakuntaa. Ei ole liian lyhyttä sijaisuutta. Ei ole liian ikävää työtä.
Opiskelin minäkin maisteriksi, mutta ei ole työpaikkoja ilman vuosien kokemusta tarjolla.
Ja olen hakenut myös siivojaksi tms, mutta eipä palkata, ei edes vastata hakemuksiin.
Sama, opiskelin maisteriksi mutten pääse edes tiskaamaan kun ei ole alan kokemusta.
Itse kokeilisin tuossa tilanteessa vaikkapa lähihoitajaksi opiskelemista. Saa olla melkoinen autisti, jos ei saa sitten töitä Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. En ymmärrä missä maailmankaikkeudessa jotkut elävät. Miten tukien leikkaaminen johtaa siihen, että työttömyys vähenee? Kannustaa menemään töihin, ottamaan töitä vastaan? Mitä töitä, mistä? Luulenpa, että suurimmalla osalla on jo nyt motivaatiota ihan omasta takaa. Töitä ei vain saa, ei tule valituksi. Ajattelevatko jotkut tosiaan niin, että kaikki työttömät vain hengailevat kotona ja nyt kun tukia leikataan, he yhtäkkiä alkavat hakea töitä, saavat töitä ja menevät töihin?
No kun sen sanovat kaikki jotka ovat asiaan perehtyneet, mutta jos tämä ei kelpaa, niin kertoisitko mikä olisi sellainen todiste että uskoisit tämän olevan totta? Muussa tapauksessa tämä on sinulle uskonnollinen aate, eikä tästä ole järkeä käydä keskustelua.
Kun kotona hengailemisesta ei saa rahaa, niin on otettava vastaan sitä työtä mitä on saatavilla, siihen hintaan mitä siitä maksetaan. Tällaisille työmarkkinoille syntyy myös töitä. Se, että onko tällaiset 'orjatyömarkkinat' sitten oikeudenmukaisia ja sellaisia mitä halutaan on ihan toinen. Tukien leikkaus joka tapauksessa ohjaa ihmiset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus joutuu eroamaan, kun eduskunta äänestää luottamuksesta. Antaa nyt köyhien vihaajien ilkkua, kun vielä voivat. Pian on toinen ääni kellossa.
Eduskunnassa ei ole yhtäkään köyhää kansanedustajaa äänestämässä. Juuri korottivat palkkioitaan, yli 7 000 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii, jos pystyt tekemään minun työni. Luuletko, että tähän hommaan on tultu jostain pystymetsästä. Ei, vuosien koulutus, työkokemus ja yrityksen koulutuspolku.
Kun tänne voit kirjoitella, niin onko tosiaan että mitään et pysty tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. En ymmärrä missä maailmankaikkeudessa jotkut elävät. Miten tukien leikkaaminen johtaa siihen, että työttömyys vähenee? Kannustaa menemään töihin, ottamaan töitä vastaan? Mitä töitä, mistä? Luulenpa, että suurimmalla osalla on jo nyt motivaatiota ihan omasta takaa. Töitä ei vain saa, ei tule valituksi. Ajattelevatko jotkut tosiaan niin, että kaikki työttömät vain hengailevat kotona ja nyt kun tukia leikataan, he yhtäkkiä alkavat hakea töitä, saavat töitä ja menevät töihin?
No kun sen sanovat kaikki jotka ovat asiaan perehtyneet, mutta jos tämä ei kelpaa, niin kertoisitko mikä olisi sellainen todiste että uskoisit tämän olevan totta? Muussa tapauksessa tämä on sinulle uskonnollinen aate, eikä tästä ole järkeä käydä keskustelua.
Kun kotona hengailemisesta ei saa rahaa, niin on otettava vastaan sitä työtä mitä on saatavilla, siihen hintaan mitä siitä maksetaan. Tällaisille työmarkkinoille syntyy myös töitä. Se, että onko tällaiset 'orjatyömarkkinat' sitten oikeudenmukaisia ja sellaisia mitä halutaan on ihan toinen. Tukien leikkaus joka tapauksessa ohjaa ihmiset töihin.
Ennemmin rupean rikolliseksi, kuten useimmat muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus joutuu eroamaan, kun eduskunta äänestää luottamuksesta. Antaa nyt köyhien vihaajien ilkkua, kun vielä voivat. Pian on toinen ääni kellossa.
Eduskunnassa ei ole yhtäkään köyhää kansanedustajaa äänestämässä. Juuri korottivat palkkioitaan, yli 7 000 €/kk.
Kansanedustajat eivät päätä omista palkkioistaan.
Sitä paitsi tuo 7 tonnia ei ole mikään ihan järjetön palkkio, se on noin kaksi kertaa keskipalkka. Pääkaupunkiseudulla 6-7 tonnia maksetaan lähes jokaiselle vähänkään urallaan edenneelle semitason tyypille, mutta ei tarvitse olla 'koko kansan kusitolppana' a-studiossa kertomassa miten ihmiset saadaan töihin
Suomessa on suuri joukko ihmisiä jotka haluavat elää elämänsä puutteessa ja kurjuudessa ja äänestävät sosialisteja jotta voivat turvata elämäntapansa. He eivät mene töihin vaikka tuet otettaisiin kokonaan pois. He ovat liian saamattomia ja passiivisia tekemään mitään itseänsä auttaakseen. Korkeintaan he menevät ruokajonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokemusta ei saa ilman työpaikkaa.
T: vastavalmistunut työtön
Minä pääsin töihin, kun opiskelin maisteriksi ja lähdin ensi töikseni 600 kilometrin päässä sijaitsevaan pikkukylään 5 kuukauden mittaisen viran perässä. Hae sitä ensimmäistä työtä vailla minkäänlaista nirsoilua. Ei ole liian kaukaista paikkakuntaa. Ei ole liian pientä paikkakuntaa. Ei ole liian lyhyttä sijaisuutta. Ei ole liian ikävää työtä.
Opiskelin minäkin maisteriksi, mutta ei ole työpaikkoja ilman vuosien kokemusta tarjolla.
Ja olen hakenut myös siivojaksi tms, mutta eipä palkata, ei edes vastata hakemuksiin.
Sama, opiskelin maisteriksi mutten pääse edes tiskaamaan kun ei ole alan kokemusta.
Itse kokeilisin tuossa tilanteessa vaikkapa lähihoitajaksi opiskelemista. Saa olla melkoinen autisti, jos ei saa sitten töitä Helsingistä.
Edellinen esimieheni nimenomaan epäili että olen autistinen kun ihmisten kanssa työskentely oli minulle niin vaikeaa. Kehoitti miettimään muita töitä. Lähihoitajan työ ei siis tod näk sovi sen paremmin eikä minua otettaisi edes koulutukseen mt ongelmieni vuoksi.
Osatyökyvyttömyyseläke on vain niille joilla on vakituinen työ. Kelan lääkärit ei todellakaan päästä täydelle työkyvyttömyyseläkkeelle kaikkia niitä kymmeniä tuhansia jotka ei tosiasiallisesti ole työkykyisiä, tällöin te toimisto saattaa poistaa työnhskuvelvoitteen koska tietävät ettei henkilö ole työkykyinen.