Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin
Valtiovarainministeriön puolueettomat virkamiehet ovat laskeneet asian jo aiemmin. Nyt sen vahvistavat Helsingin Sanomissa taloustieteilijät Markus Jäntti ja Roope Uusitalo: "On olemassa paljon tutkimuskirjallisuutta, joka osoittaa, että työttömyysturvan tasolla on merkitystä työllistymiseen.
Kommentit (520)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella peloittavaa, mikäli hallitus saa toteuttaa toimeentulotukiasiakkaiden pakkotyöllistämisen. Päiväkoteihin, vanhustenhoitoon pakotetaan täysin alalle sopimattomia ihmisiä. Jälki ei varmasti tule olemaan kaunista.
Ja oikeaa palkkaa saavat heivataan liian kalliina pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä iloa kun pääsisin jonkin johtavaan asemaan ja pääsisin kannustamaan ihmisiä ottamalla heiltä pois.
"Vähensin palkkaasi juuri 500e! nyt sitten täysillä!"
Saattaisi kannustaa hallitustakin, jos leikattaisiin heiltä muutama tonni palkasta pois, sopiva palkka voisi olla vaikka 1200 e. Nyt heillä vaikuttaisi olevan vähän turhan mukavaa, kun kuvittelevat olevansa päiväkodissa.
Niin. Mutta hehän saivat itse 7.9 prosentin palkankorotuksen, että tuskin heitä kiinnostaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/dd907e76-a893-4383-acf5-38548b87f…
Yhtään työpaikkaa ei synny tukia leikkaamalla. Työtä syntyy, jos maailmanmarkkinoille suomalaiset tuotteet kelpaavat. Kokoomuslaiset voivat jauhaa muuta paskaa mielin määrin mutta kansainvälinen taloustilanne ratkaisee eniten. Jos ei ole kysyntää, ei ole firmoilla tarvetta työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla todellakaan ole varaa tai energiaa muuttaa minnekään hesaan osa-aikaiseksi koulunkäyntiavustajaksi jos nyt joku psykoottista masennusta potevan sellaiseksi palkkaisi.
Tota, psykoottista masennusta ei ole olemassakaan. Toiseksi kukaan ei sua Helsinkiin pyydä, on paljon muitakin paikkakuntia Suomessa. Kolmanneksi otat työpaikan vastaan ensin ja sitten vasta muutat. Tekosyitä aina riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuki voidaan poistaa kun olen työtön työnhakija?
Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.
Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla todellakaan ole varaa tai energiaa muuttaa minnekään hesaan osa-aikaiseksi koulunkäyntiavustajaksi jos nyt joku psykoottista masennusta potevan sellaiseksi palkkaisi.
Tota, psykoottista masennusta ei ole olemassakaan. Toiseksi kukaan ei sua Helsinkiin pyydä, on paljon muitakin paikkakuntia Suomessa. Kolmanneksi otat työpaikan vastaan ensin ja sitten vasta muutat. Tekosyitä aina riittää.
Mikäs lääkäri sinä riemuidiootti kuvittelet olevasi? :D Voimafantasioi ihan rauhassa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sit puolison pitäis lopettaa työt sen takia että mä pääsen töihin.
Älä unta nää että me muutettaisiin yhtään mihinkään. Asumme ihanassa maalaiskodissa ja tästä en luovu. Enkä vie lapsia rakkaasta kodista mihinkään. Meidän koko elämä ja suku on täällä joten siinä ei kuule kiinnosta joku avustajan paikka.Sinun ensimmäisen huolesi pitäisi olla se, miten ruokit lapsesi. Ihan toissijaista se, missä kukakin asuu. Kun tukiaisia leikataan, saadaan tuollainen nirsoilu loppumaan.
Meinaatko että muutamme koska työmarkkinatuesta lähtee 200e??????
Minä olen muuttanut monet kerrat työn takia. Mielestäni siihen on velvollisuus kaikilla.
Minäkin olen muuttanut nuorena lukemattomia kertoja työnperässä.
Nyt en enää muuta, kun on perhe , lapset ja koko perheen elämä on täällä. Isovanhemmat lapsilla ja ystävät. Turha kuvitella, että revin koko revohkan juuriltaan jonkun surkean työpaikan ja 2000e/kk palkan takia :D
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kannustaa terveitä mutta ei meitä sairaita.
Työttömien joukossa on sairaita ja "sairaita".
Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään työpaikkaa ei synny tukia leikkaamalla. Työtä syntyy, jos maailmanmarkkinoille suomalaiset tuotteet kelpaavat. Kokoomuslaiset voivat jauhaa muuta paskaa mielin määrin mutta kansainvälinen taloustilanne ratkaisee eniten. Jos ei ole kysyntää, ei ole firmoilla tarvetta työntekijöille.
Ei se työpaikkojen syntyminen auta, jos työttömät eivät lähde töihin. Tässäkin ketjussa on ihmisiä julistamassa, että he eivät lähde minnekään jostakin korvesta, jonne ovat kerran perheensä kanssa sattuneet asettumaan.
Tää yks venäjän trolli täällä kirjoittelee, että saa reaktiota aikaiseksi. Välillä on perheellinen välillä eläkeläinen. Ei halua muuttaa työn perässä. Älkää menkö retkuun, huono suomenkieli paljastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se kannustaa terveitä mutta ei meitä sairaita.
Työttömien joukossa on sairaita ja "sairaita".
Taitaa suurimmat sairaudet löytyä pääkopasta. Ehkä se mielikin paranee kun on jotain tavoitetta elämälle eikä kaikki tule luukusta annettuna.
Oli tosiaan sata vuotta sitten harvinaista, että maanviljelijä nääntyi nälkään, kun ei voinut masennukseltaan kylvää satoa. Kun työkyvyttömille on myönnetty hyvät tuet, niitä on alkanut ilmaantua yhä enemmän.
Tukia leikkaamalla valtion alijäämä ja velanottotarve vähenee.
Muuta ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.
Siinäpä säätää. Miten se arvioidaan onko henkilöllä mahdollisuutta työllistyä muualla jos se ei onnistu kotikunnassakaan?
Minä kyllä voin elättää lapseni ilman työmarkkinatukeakin. Tuleeko yllärinä että työtön ei ole aina varaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se työpaikkojen syntyminen auta, jos työttömät eivät lähde töihin. Tässäkin ketjussa on ihmisiä julistamassa, että he eivät lähde minnekään jostakin korvesta, jonne ovat kerran perheensä kanssa sattuneet asettumaan.
No mätänevät sitten sinne. Kun rahan tulo loppuu, niin sitten vaan perunaa maahan ja puita takkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää yks venäjän trolli täällä kirjoittelee, että saa reaktiota aikaiseksi. Välillä on perheellinen välillä eläkeläinen. Ei halua muuttaa työn perässä. Älkää menkö retkuun, huono suomenkieli paljastaa.
Tunnen omasta tuttavapiiristäni näitä, jotka eivät muuta kymmenenkään työttömyysvuoden jälkeen. Ilmiö on ihan todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.Hallitus voi säätää lain, jonka mukaan vaille työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea jätetään ne, jotka voisivat työllistyä muuttamalla toiselle paikkakunnalle. Läpi historian vanhempien ensimmäinen velvollisuus on ollut kustantaa lastensa elatus.
Taidat vaan olla katkera perheetön jota kukaan ei ole huolinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapainopiste löytyisi helpommin sillä, että annettaisiin kunnon työtä niille, jotka haluavat töihin. Sitä ei ikinä saavuteta niin, että keskitytään typerästi niihin muutamiin lusmuihin, jotka eivät edes halua eivätkä kykene töihin.
Mutta eihän teikäläisiä oikeasti tämä asia kiinnosta, vaan pelkästään ihmisten nöytyyttäminen.
Kunnon töihin vaaditaan kunnon koulutus ja työkokemus. Kun ne ovat kohdillaan, Suomessa pääsee kyllä vaikka ylilääkäriksi.
Työttömät pitäisi saada kiinnostumaan niistä töistä, jotka ovat heidän ominaisuutensa huomioiden realistisia. Tutkimusten mukaan siihen päästään leikkaamalla.
Työkokemusta ei saa ilman työpaikkaa.
T: vastavalmistunut työtön
Tämä hallitus joutuu eroamaan, kun eduskunta äänestää luottamuksesta. Antaa nyt köyhien vihaajien ilkkua, kun vielä voivat. Pian on toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä säätää. Miten se arvioidaan onko henkilöllä mahdollisuutta työllistyä muualla jos se ei onnistu kotikunnassakaan?
Minä kyllä voin elättää lapseni ilman työmarkkinatukeakin. Tuleeko yllärinä että työtön ei ole aina varaton?
Työkkärissä on virkailijoita sitä varten, että arvioivat. Kaikki on ihan ok sitten, kun maksat laiskottelusi itse.
Ei ole edelleenkään lakia mikä pakottaa muuttamaan. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että rikkoisin lasten perheen.