Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukia leikkaamalla saadaan ihmiset töihin

Vierailija
01.09.2023 |

Valtiovarainministeriön puolueettomat virkamiehet ovat laskeneet asian jo aiemmin. Nyt sen vahvistavat Helsingin Sanomissa taloustieteilijät Markus Jäntti ja Roope Uusitalo: "On olemassa paljon tutkimuskirjallisuutta, joka osoittaa, että työttömyysturvan tasolla on merkitystä työllistymiseen.

Kommentit (520)

Vierailija
221/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sairaslomalla. Seuraavaksi haen määräaikaista eläkettä koska en tule leikatulla työmarkkinatuella toimeen eikä kukaan tule palkkaamaan minua mihinkään.

Vierailija
222/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit puolison pitäis lopettaa työt sen takia että mä pääsen töihin.

Älä unta nää että me muutettaisiin yhtään mihinkään. Asumme ihanassa maalaiskodissa ja tästä en luovu. Enkä vie lapsia rakkaasta kodista mihinkään. Meidän koko elämä ja suku on täällä joten siinä ei kuule kiinnosta joku avustajan paikka.

Sinun ensimmäisen huolesi pitäisi olla se, miten ruokit lapsesi. Ihan toissijaista se, missä kukakin asuu. Kun tukiaisia leikataan, saadaan tuollainen nirsoilu loppumaan.

Meinaatko että muutamme koska työmarkkinatuesta lähtee 200e??????

Minä olen muuttanut monet kerrat työn takia. Mielestäni siihen on velvollisuus kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin? T. 60v työtön. 🤣🤣🤣

Meiltä löytyy Laajasalosta päiväkoti, joka ottaa sut mieluusti. Tervetuloa!

Haittaako, että inhoan lapsia?

Tuollaiset tykkäämiset ovat yksityinen asia. Hoidat vain työsi hyvin, niin se riittää.

Vierailija
224/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unta nää että me muutettaisiin yhtään mihinkään. Asumme ihanassa maalaiskodissa ja tästä en luovu. Enkä vie lapsia rakkaasta kodista mihinkään. Meidän koko elämä ja suku on täällä joten siinä ei kuule kiinnosta joku avustajan paikka.

Sinun ensimmäisen huolesi pitäisi olla se, miten ruokit lapsesi. Ihan toissijaista se, missä kukakin asuu. Kun tukiaisia leikataan, saadaan tuollainen nirsoilu loppumaan.

Minä olen muuttanut monet kerrat työn takia. Mielestäni siihen on velvollisuus kaikilla.

Ei ole. Mikään laki ei velvoita rikkomaan perhettä tai että omasta kodista pitäis lähteä minkä on työssäollessa maksanut.

Vierailija
225/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sit sä muutat tänne etelämmäksi, jossa näitä paikkoja riittää paljon enemmän kuin hakijoita. Ei tarvitse koulutusta. Eikä tarvitse Helsinkiin mennä, voit ottaa jonkun halvemman pikkupaikka kunnan.

Ai jättäisin kodin ja perheen sen takia että pääsen johonkin kouluavustajaksi?

No en minäkään niin hullu ole.

No mä selvennän. Sä muutat sen perheen kanssa. Niin minäkin olen tehnyt useampaan kertaan työn perässä.

Tää on kanssa yksi klisee.

Voisinhan minäkin nyt muuttaa sinne sun naapuriin ja jäädä työttömäksi ja kitistä. Mielummin olen töissä ja saan rahaa siitä, ei miljoonia mutta olen ylpeä työssäkäynnistäni ja siitä ettei tarvitse kotona märistä miten yhteiskunta ei järjestä mulle työpaikkaa.

Ja sit muutat,et saa työtä. Muuta pikkupaikkaan, koska "kaikkien ei tartte asua Hesan keskustassa"!

Vierailija
226/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin töihin? T. 60v työtön. 🤣🤣🤣

Meiltä löytyy Laajasalosta päiväkoti, joka ottaa sut mieluusti. Tervetuloa!

Haittaako, että inhoan lapsia?

Tuollaiset tykkäämiset ovat yksityinen asia. Hoidat vain työsi hyvin, niin se riittää.

KYLLÄ HAITTAA! Lopeta Hönö tämä höpinäsi!

Vierailija
227/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että matalapalkka-alalla työskenteleviltä leikataan tukia, ei lisää työllisyyttä. 

Vierailija
228/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  ole mikään velvollisuus!

Vierailija
229/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että muutamme koska työmarkkinatuesta lähtee 200e??????[/quote]

Meinaan koska silloin saat rahaa työstä eikä meidän tarvitse sua elättää.

Vierailija
230/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkailulla ja kiristämisellä saadaan sellaisia tutkimustuloksia joita tilaaja haluaa.

Valtiovarainministeriön ulkopuoliset asiantuntijat ovat tuloksista samaa mieltä, niin kuin Helsingin Sanomien juttu kertoo. Vasemmisto ei voi kiistää tieteellisessä mielessä.

Toki tukia leikkaamalla voidaan saada ihmisiä töihin jos vaihtoehto on elää köyhyysrajan alapuolella. Mutta onko kestävää että tuet lasketaan minimitoimeentulon alle ja sanotaan että töissä saat sitten sen saman  minimitulon kuin sait ennen tuilla? Ei se ainakaan kannustavaa ole vaikka onkin tieteellisesti saatu tulos.

Ihmiset on tarkoitus saada kunnon töihin. Niistä ne verotulot saadaan. Ei mitään tukiaisten suuruisille palkoille työllistämistä.

Tarkoitus on toki se mutta onko se realistista onkin sitten ihan eri asia. Mistä ne kunnon hyvät työpaikat äkkiä ilmestyvät?

Kun esimerkiksi osa-aikatyön tukeminen lopetetaan, työnantajien on tarjottava kokoaikaista työpaikkoja. Raaka peli, mutta se on yhteiskunnan etu.

miten tuo muka saa aikaa kokoaikatyöpaikkoja, jos työnantajat ei niitä halua tarjota?

ei se niin mene

osatyöntekijät joutuvat vaan kuseen koska eivät saa enempää töitä tai sitten ottavat toisen osa-aikatyöpaikan, jos sellaisen onnistuvat mitenkään saamaan.

Vierailija
231/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa perustarpeisiin niin se vie ihmisen työkyvyn aika aika äkkiä. Ja tällä työmarkkinatuella ei kukaan pysy pitkään työkykyisenä. 

Jos nyt siitä otetaan vielä pois, lasketaan toimeentulotuen tasolle ja indeksiä ei tule neljään seuraavaan vuoteen ja hinnat nousevat koko ajan niin sillä 555 eurolla ei kukaan elä eikä pysy työkuntoisena. Sillä rahalla ei saa juurikaan mitään. Järkyttävää että ihmisen pitäisi suomen hinta tasoisessa maassa elää muutamalla satasella. Kun kaupasta ei satasella saa juurikaan mitään. 

Minä saan satasella kahden viikon ruoat. Olen kokoomuslainen, jonka kuukausitulot ovat 5000 - 6000 euroa.

Mitä sinä ostat sillä satasella. Siis joku joka ei paljoa syö eikä liiku ja pieni kokoinen niin voihan sitä pärjätä vaikka kuinka halvalla. Toiset haluaa säästää kääärinliinojensa taskuihinsa rahaa eikä siinä mitään pahaa. Kokoomuslainenhan voisi enemmänkin kannustaa kauppiaita. 

Vierailija
232/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mikään laki ei velvoita rikkomaan perhettä tai että omasta kodista pitäis lähteä minkä on työssäollessa maksanut.

Tukiaiset voidaan kuitenkin minimoida, ehkä jopa kokonaan poistaa. En näe syytä siihen, miksei sinun edellytettäisi menevän työn perässä niin kuin minä olen tehnyt. Ei se niin kamalaa ole.

Vierailija
233/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tukien alentaminen luo lisää työpaikkoja?

Mitä kun työnantajat ei palkkaa? Onko se työttömän vika?

Ihmisillä vähemmän rahaa, joten kuluttavat vähemmän, joten niitä työpaikkoja vaan katoaa.

Vierailija
234/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla todellakaan ole varaa tai energiaa muuttaa minnekään hesaan osa-aikaiseksi koulunkäyntiavustajaksi jos nyt joku psykoottista masennusta potevan sellaiseksi palkkaisi.

Vierailija
235/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo töissä 5 ihmistä eikä useammalle vaan ole varaa maksaa palkkaa. Tuskin koskaan onkaan koska pieni leipomo jota ei voi laajentaa. Kaksi tekijöistä on omia lapsia.

Millä logiikalla pystyn yhtäkkiä palkkaamaan lisää porukkaa vain siksi että nämä eivät löydä töitä?

Minä olen pienen firman ainoa ulkopuolinen, insinööritoimisto. Ei minullekaan riitä töitä aina kokopäiväisesti. Urakoitsijat sanoo, että töitä on vähän, joutuu lomauttamaan. Konsultit kyselee onko meille tullut suoria tarjouspyyntöjä tai tiedossa olisiko jotain tulossa, kun heillä on töistä puutetta. 

Se aina "unohdetaan" että työttömissä on vaikka millä mitalla sellaista väkeä, että perheestä toinen osapuoli on työelämässä ja tukia monikossa ei ole mahdollista saada. Miten näiden työllistämistä auttaa tukien leikkaaminen, varsinkin tässä taloustilanteessa kun monessa paikassa on lomautusuhka? 

Vierailija
236/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole idioottimaisempaa kuullut. Talo myyntiin, mies työttömäksi, lapset pois kodista ja läheisten luota ja minä kouluavustajaksi. Ja kaikki tämä 200e takia.

Vierailija
237/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien leikkaamisesta seuraa ainakin pimeiden töiden lisääntyminen. 

Vierailija
238/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella peloittavaa, mikäli hallitus saa toteuttaa toimeentulotukiasiakkaiden pakkotyöllistämisen. Päiväkoteihin, vanhustenhoitoon pakotetaan täysin alalle sopimattomia ihmisiä. Jälki ei varmasti tule olemaan kaunista.

Vierailija
239/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole idioottimaisempaa kuullut. Talo myyntiin, mies työttömäksi, lapset pois kodista ja läheisten luota ja minä kouluavustajaksi. Ja kaikki tämä 200e takia.

Missähän töissä tuon ehdottaja on, kenties päiväunissaan vai. Ei paljon järki päätä pakota.

Vierailija
240/520 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ensimmäisen huolesi pitäisi olla se, miten ruokit lapsesi. Ihan toissijaista se, missä kukakin asuu. Kun tukiaisia leikataan, saadaan tuollainen nirsoilu loppumaan

Tiedät itsekin, että olet väärässä ja haluat vain olla ilkeä.

Ei ole ollenkaan toissijaista, missä ihminen asuu. Tukiverot ja ystävät /suku on monelle tärkeitä ja tuovat elämmään pysyvyyttä ja onnea. Jos ihminen masentuu, kun häneltä viedään kaikki, ei  hänestä silloin ole kenellekään mitään iloa.

Tiedän mistä puhun, olen itse muuttanut työn perässä yli  10 kertaa ja nyt ei ole ystäviä ja suku kaukana. 

Aikuisiällä on ystävien hankkinen vaikeaa, etkä ehdi juurtua mihinkään, kun jatkuvasti olet muuttamassa työn perässä eri paikkan. 

Nyt olen yli 60v ja en kyllä muuta enää yhtään kertaa työn takia. Mielummin olen työtön nämä viimeiset vuodet ennen eläkkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi