Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä häiritsee ihmisten puheessa eniten?

Vierailija
31.08.2023 |

Kiroilu? Mutina? Itse en kestä jos toinen henkilö ei puhu selkeästi vaan jonnekin puseron sisään ja on vaikeaa kuulla mitä sanoo!

Kommentit (401)

Vierailija
301/401 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh kirjoitti:

Itseäni ärsyttää ihmiset (tuntemattomat, naapurit jne) jotka alkavat selittämään miten heillä on töissä mennyt, mitä osti kaupasta tms ilman, että olen edes kerinnyt suutani avaamaan. Enkä edes aikoisi avata juuri tästä syystä, mutta ei sekään heitä estä. Ei kiinnosta puolituntemattomien asiat, pitäkää itsellänne. Niin, enkä myöskään saa puheenvuoroa, jos jään jumiin näihin jorinoihin, että saisi edes itse aikaa kulutettua tai löytää tien ulos.

Mulla oli naapuri, joka ihan ilman varoitusta hyppäsi jostain nurkan takaa: "mulla on uusi mies!" Ei tervehdysten vaan suoraan asiaan.

Toinen tuli pimeässä rappukäytävässä vastaan ja alkoi kailottamaan: "kävin lapsia katsomassa!" Yöllä kello 1.

Yksinkertaiset tai jotenkin vajaat tekevät tuota. Ei tervehditä, kerrotaan omat jutut eikä kiinnitetä huomiota kellonaikoihin tai muiden kiireisiin.

Vierailija
302/401 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jos joku kertoo olevansa surullinen/ahdistunut/hädissään jostain syystä, kukaan ei sano, että otan osaa, haluatko kertoa lisää. Ei, vaan alkaa hirveä selitys kuinka enon kummin kaima ja kyllä minä olen kokenut vielä pahempia ja tiedän mistä puhut.... Ja jos siitä tulee entistä pahempi olo, niin saa kuulla kuinka sekopää onkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/401 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkku ja se, että luullaan, että syvällinen juttelu on omista vaatimattomista ongelmista puhuminen.

Et olisi butthurt, jos opettelisit englantia.

"Et olisi persekipu", mitä tuolla tarkoitetaan? Miten joku ihminen on persekipu?

Aika tavattoman helposti.

Vierailija
304/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasaali. Eli se kun ei vaivauduta avaamaan suuta kunnolla jotta se puhe tulisi hyvin ulos. Kuulostaa kuin puhuisi nenän kautta. Eikä puheesta meinaa saada mitään selvää.

Vierailija
305/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannin ja suomenkielen sekoittaminen puhekielessä häiritsee. Nuoret tuntuu käyttävän tän tyylistä puhuessaan.

Ei todellakaan vain nuoret.

Vierailija
306/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kimittää korkealla äänellä, vaikka olisi kuinka komea ei voi kuunella kauvvaa.

Vierailija
307/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonnat "Olis kiva nähdä joskus", "Palataan asiaan paremmalla ajalla", "Mennään joku kerta sinne ja tänne"  jne. Ne ei tarkoita yhtään mitään, ihan sama kuin sanois, että ei kiinnosta, mutta vähän kauniimmin ilmaistu.

En varmaan pärjäis Jenkeissä kun ne tykkää just tuollaisesta

Mut mä asun Suomessa enkä tykkää tuollaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhamisesta.

Lisänä: ollaan yhteyksissä , näkyillään..jes jes..helevetti, kun jo tietää ettei ne olekkaan lupauksia mutta typeryydessäni uskon koska itse en katteettomia lupauksia anna. Jotta jes jes saa olla aivan sitten itsekseen

Vierailija
308/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka tärkeillessään vetävät leukaa alaspäin kaulaansa jännittäen. Näyttää enemmänkin hermovammalta. 

Tekonauru jokaisen oman lauseen jälkeen: aidon ilon sijaan vaikuttaa häiriintyneeltä.

Liian lavea, sivupolkuileva ja tarpeettoman yksityiskohtainen puheenvuoro: ydinviesti tiiviistettynä näillä täysi mahdottomuus.  

Vierailija
309/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki-, aina- ja ei koskaan -sanat. Jos asia tapahtuu vaikka 10 prosentissa tapauksissa, se on jonkun mielestäni "aina". Tai jos jää tapahtumasta kolmesti peräkkäin, se ei tapahdu koskaan.

Vierailija
310/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ,minä,minä

Vierailija
311/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset naiset jotka puhuvat lässyttämällä "mut ku mä haluun!" ja suu mutristetaan kun jotain ei saada tai se vaaditaan.

Etelä-Koreassa tätä sai kuunnella lopputtomiin enkä ymmärtänyt miksi, miksi aikuiset naiset eivät voi puhua selkeästi ja normaalisti, vaan puhutaan kuin lapsi. Luulin jopa aluksi, että jospa joillakin naisilla on ongelmia puhumisessa tai suun avaamisessa ja siksi puhe on outo, mutta ei, se lässytys lapsi puhe oli ihan tarkoituksellista. 

Vierailija
312/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys häiritsee eniten. Harvoin tapaa ihmistä, jonka puhe on jollain tapaa älykästä.

Vierailija
313/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki-, aina- ja ei koskaan -sanat. Jos asia tapahtuu vaikka 10 prosentissa tapauksissa, se on jonkun mielestäni "aina". Tai jos jää tapahtumasta kolmesti peräkkäin, se ei tapahdu koskaan.

Loogisia kvanttoreita. Onkohan harrastanut liikaa logiikkaa? Ala keskustella logiikasta.

Vierailija
314/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finglish. 

Vierailija
315/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä tuollaiset sanoihin takertujat ja niistä nillittäjät. Olette tyhmiä ihmisiä kun ette osaa poimia ydinsanomaa toisen puheesta, vaan juututte johonkin retoriseen seikkaan.

Vierailija
316/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten häiritsee nonverbaalinen toiminta jolla osoitetaan toisen olevan tyhmä ja alempi. Ihan sama vaikka käytät sallittuja termejä ja kauniita sanoja, ne ovat tyhjää jos äänensävy ja ilmeet tekevät selväksi että olet tikahtua ylemmyyteesi ja halvekuntaasi.

Vierailija
317/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se "keskiössä" häiritsee. Samoin "peilata", "lähinnä", "ottaa koppi", "saada kiinni", "iso kuva", "tendenssi", "trendi", "jakaa näyttö", "laittaa leike tsättiin", "näen kalenterista". 

Vierailija
318/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kuvassa. Loppupeleissä.

Vierailija
319/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. tavallisen suomalaisen, joka ei ole mikään korkeasti koulutettu henkilö, poliitikko tai tunnettu henkilö, pitäisi kuulostaa juntilta. Ei saa puhua samanlaista sivistyskieltä ja käyttää sivistysanoja kuten korkeasti koulutetut esim. tv:ssä käyttävät. En hyväksy semmoista. Puhun kirjakieltä tosi paljon, vaikka en ole korkeasti koulutettu.

Ihmiset kenellä on suppeampi sanavarasto ja ketkä tykkäävät vääntää hirveää murrettaan, suuttuvat hirveästi jos puhuu liian "hienosti" tai helesinkiläisesti. Toisen pitäisi jotenkin typistää itseään heitä varten ja miettiä aina mahdollisimman yksinkertainen ilmaisu. Sellainen on raskasta ja tympeää, mieluummin sitä on sitten jo kokonaan hiljaa ja tyytyy nyökkäilemään.

Vierailija
320/401 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeys. Esimerkiksi nyt on palstalla suurta muotia haukkua inceleitä- jotka kehtaavat törkeästi olla yksinäisiä!

Silti kukaan ei ymmärrä olevansa törkeä kiusaaja joka lyö jo valmiiksi lyötyä.

Modekin hanakasti poistamassa mun kannanottojani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän