Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mitä oireita?

Vierailija
14.11.2019 |

Millasia oireita teillä oli ennen lääkitystä/hoitoa? Netistä tietysti löytyy pitkä lista mahdollisista oireista, mutta kaikille ei tule samoja oireita. Siksi haluaisinkin kuulla sairaudesta kärsiviltä, millaisia oireita teillä oli.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis itse epäillyt että kilpirauhasessani saattaa olla häikkää ja nyt odotan verikoetuloksia.

Vierailija
2/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, palelu, lihominen, pala kurkussa, epäsäännölliset kuukautiset, kynsien liuskoittuminen ja haurastuminen, hiusten oheneminen ja irtoilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys, palelu, lihominen, pala kurkussa, epäsäännölliset kuukautiset, kynsien liuskoittuminen ja haurastuminen, hiusten oheneminen ja irtoilu.

Kuinka pahaa väsymyksesi oli? Itse olen hyvistä yöunista huolimatta jatkuvasti aivan loppu. Olen vasta vähän päälle parikymppinen. Ap

Vierailija
4/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ainiin tuo lihominen. Millaista oli sinun kohdallasi? Minulla on paino noussut vaikka elintavat ovat pysyneet samana entiseen nähden. Välillä syön hyvinkin kevyesti mutta silti tuntuu että paino vain nousee. Ap

Vierailija
5/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä väsymys. Nukuin yön (9-10h), vein lapsen hoitoon ja pistin kellon soittaan iltapäivällä, jotta heräsin hakemaan hänet kotiin.

Vierailija
6/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä väsymys. Nukuin yön (9-10h), vein lapsen hoitoon ja pistin kellon soittaan iltapäivällä, jotta heräsin hakemaan hänet kotiin.

Oliko muita oireita? Tuo hitonmoinen väsymys on itsellänikin läsnä joka päivä. Ei helpota millään. Ap

Vierailija
7/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita oireita? Tuo hitonmoinen väsymys on itsellänikin läsnä joka päivä. Ei helpota millään. Ap

En muista muita oireita, diagnoosista jo aikaa. Ai niin, hajamielisyyttä oli. Saatoin unohtaa kotimatkalla kaupasta, että mistä ajan kotiin jne.

Vierailija
8/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä väsymys (nukuin päivässä 11-15h). Järkyttävä turvotus ja palelu. Hiukser kuivuivat päähän ja irtosivat. Nyt oltu viisi vuotta lääkityksellä.

Vierailija
9/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu sekä kilpirauhasen vajaatoiminta että anoreksia, siitä huolimatta oireena on jatkuva lihominen ja paino nousee viikottain niin ettei mitään enää uskalla lainkaan syödä. Muita oireita on muistin pärkiminen, vapina sekä jatkuva palelu ja väsymys.

Vierailija
10/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pahaa väsymyksesi oli? Itse olen hyvistä yöunista huolimatta jatkuvasti aivan loppu. Olen vasta vähän päälle parikymppinen. Ap

Tosi pahaa. Menin käytännössä ihan unessa useamman vuoden, pitkiä pätkiä mistä en muista oikeastaan yhtään mitään. En jaksanut oikeastaan muuta kuin käydä töissä ja maata sohvalla. Lihoin valtavasti ja vieläpä lyhyessä ajassa, vaikka en oikeastaan edes syönyt, kun ei ollut ruokahaluakaan. Niin, se jäikin mainitsematta, eli ruokahaluttomuus oli yksi oire. Lihominen alkoi vasta vuosien pahenevan väsymyksen jälkeen, parissa vuodessa tuli yli 20 kiloa, eikä kaikki ole vieläkään pudonnut, vaikka lääkitys on ollut jo melkein kolme vuotta.

Vierailija
11/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todettu sekä kilpirauhasen vajaatoiminta että anoreksia, siitä huolimatta oireena on jatkuva lihominen ja paino nousee viikottain niin ettei mitään enää uskalla lainkaan syödä. Muita oireita on muistin pärkiminen, vapina sekä jatkuva palelu ja väsymys.

Minulla taustalla myös pitkä historia anoreksian kanssa, nykyään diagnoosi taitaa olla epätyypillinen laihuushäiriö. Tämä siksi että moni oireista ei ole enää niin selviä kuin pari vuotta sitten. Joskus joku lääkäri minulle sanoi, että laihuushäiriön seurauksena saattaa olla kohonnut riski sairastua kilpirauhasen vajaatoimintaan. Ap

Vierailija
12/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, unettomuus, migreeni ja kaljuuntuminen. Päivittäin ei muuta jaksanut kuin nukkua jatkuvasti, paitsi silloin kun iski migreeni kohtaus niin sitä vaan kouristeli ja oksenteli pimeässä huoneessa kun ei saanut lainkaan nukutuksi. Lisäksi hiukset alkoi lähteä ja päähän ilmeentyi isoja hiuksettomia kaljuja länttejä joista suurin oli nyrkin kokoinen. Muut oireet loppu kun aloitin lääkityksen, mutta hiukset ei kasvanut koskaan takaisin. Nykyään käytän huivia tai peruukkia.

Vierailija
13/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomista ja hiustenlähtöä. Olen mies

Vierailija
14/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys, unettomuus, migreeni ja kaljuuntuminen. Päivittäin ei muuta jaksanut kuin nukkua jatkuvasti, paitsi silloin kun iski migreeni kohtaus niin sitä vaan kouristeli ja oksenteli pimeässä huoneessa kun ei saanut lainkaan nukutuksi. Lisäksi hiukset alkoi lähteä ja päähän ilmeentyi isoja hiuksettomia kaljuja länttejä joista suurin oli nyrkin kokoinen. Muut oireet loppu kun aloitin lääkityksen, mutta hiukset ei kasvanut koskaan takaisin. Nykyään käytän huivia tai peruukkia.

Olen pahoillani. :( Ap

Vierailija
15/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännölliset menkat, siis todella epäsäännölliset, niin ettei yhtään tiennyt missä kuussa ne seuraavan kerran tulevat. Palelu. Päänsärky. Sydämentykytys ja rintaan pistäminen. Ajoittain väsymystä. Hiustenlähtöä tai hiusten kuivuutta ei ollut, ei myöskään lihomista.

Vierailija
16/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile hiustenlähtöön rogainea. Tiedän joka sai hiukset tuolla takaisin.

Vierailija
17/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hiustenlähtö vaikuttaisi olevan aika yleinen oire. Itselläni sitä ei ole ollut, tavallista enempää ei hiuksia lähde pestessä tai harjatessa. Kaipa sairaus voi olla ilmankin sitä? Ap

Vierailija
18/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala syke on yksi selkeä merkki yhdistettynä voimattomuuteen ja väsymykseen. Ei tietenkään auta, ellet tiedä paljonko sykkeet ovat normaalisti.

Vierailija
19/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oireita.

Vierailija
20/45 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala syke on yksi selkeä merkki yhdistettynä voimattomuuteen ja väsymykseen. Ei tietenkään auta, ellet tiedä paljonko sykkeet ovat normaalisti.

Tätä mietin, kun muuten moni oire sopii mutta minulla hitaan sykkeen sijasta sydän sattaa hakata välillä, muljahduksia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme