Olin kerran Madeiralla, viihdyin hyvin
Paremmin kuin missään muualla ja olen kolunnut läpi kymmenet ja kymmenet maat.
Mietin, mistä se oikein johtui, että niin viihdyin siellä ja muistelin oikein miten miellyttäviä ja luontevia ne ihmiset siellä olivat. Ilmapiiri oli niin leppoisa.
Vaatimatonta, rauhallista ja mukavaa kansaa ja Madeira oli todella kaunis ja rauhallinen paikka.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Himouimarille Kroatia, Kreikka, Portugalin muut paikat ja Espanja on parempia.
Itse on jättänyt Madeiran väliin just sen takia että ei ole hirveästi hiekkarantoja eikä surffauspaikkoja. Näin olen kuullut onko totta?
Kaikki kaverit jotka on käyneet ovat kyllä tykänneet.
Siinä naapurissa pikkuinen Porto Santo on pelkkää hiekkarantaa. Pääsee Madeiralta lautalla tai lentäen.
Madeiralla ne uimalat on hienoja kyllä, surffauksesta en osaa mäkään sanoa mutta voisin kuvitella että sopivia paikkoja löytyy.
Kaunistahan siellä on, mutta kieli pitäisi oppia ennen muuttoa (portugali). Ihmiset ovat aika sulkeutuneita, eikä ystäviä ole helppo paikallisista saada.
Ja joka kaupassa se kauhea kuivatun turskan haju.
Hieno turistikohde, mutta en muuttaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt, mutta ilmailun ystävänä kiinnostaisi käydä Madeiralla. Tietääkseni lentäjiltä vaaditaan joku lisäkoulutus jos lentävät Funchaliin. Sen verran haastava tuo sijainti. Aina lennot ei pysty sinne laskeutumaan:
Finskillä on 4 vai 7 lentäjää, joilla lupa laskeutua/nousta ko kentälle.
Olen ollut useita kertoja. Ihana saari. Aivan ihana!
Funchal on oikea kaupunki eikä mikään turistihökötelmä. Niin ja turisteista puuttuvat sellaiset känniöyhöttäjät (en puhu nyt suomalaisista)
Lentoemäntä kertoi, että kaikki kapteenit lentävät nykyään Madeiralle, ei ole mitään erityislentäjiä vaan kaikki opetetaan. Tuulet voivat tehdä laskusta haasteellisen tai vaarallisen, ei kiitorata sinänsä. Sitäkin on tarkoitus lähivuosina jatkaa.
Muuten samaa mieltä.
Onko teistä kukaan:käynyt Madeiralla ns Nunnien laaksossa?
Meidän käyntimme aikana oli hernerokkasumu... 😞
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kukaan:käynyt Madeiralla ns Nunnien laaksossa?
Meidän käyntimme aikana oli hernerokkasumu... 😞
Taitaa olla aika usein. Hauska ilmiö kun ajaa tunneliin ei voi tietää millainen ilma toisessa päässä on.
Vierailija kirjoitti:
Kaunistahan siellä on, mutta kieli pitäisi oppia ennen muuttoa (portugali). Ihmiset ovat aika sulkeutuneita, eikä ystäviä ole helppo paikallisista saada.
Ja joka kaupassa se kauhea kuivatun turskan haju.
Hieno turistikohde, mutta en muuttaisi
Niin, erikoista, että ovat niin samanlaisia hiljaisia ujoja kuin mekin, vaikka lämmin kukkaloisto ympärillä aina.
Onhan aina tuumattu, että kylmä keli vaikuttaa suomalaisten luonteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää ruokaa ja ilmasto on suomalaiseen makuun ystävällinen.
Eikös Madeiralla ole ainakin talvikaudella melko koleata? Useita asteita kylmempää kuin Kanarialla, joka sekin on siinä rajoilla kannattaako lämpöä etsivän sinne mennä. Maaliskuussa keskilämpötila 19 astetta, siis alle 20 ja jos huono tuuri sattuu niin voi olla jopa sikakylmää.
Madeira kiinnostaisi, mutta jostain syystä se on paljon kallimpi kuin paremman ilmaston Kanarian saaret. Esimerkiksi TUI:lla 2 viikkoa 2 henkeä all incl Kanarialla hyvässä hotellissa noin 3000e, Madeira 5000e ja Tjäreborgilla ei ole tarjolla kuin hotelleja pelkällä aamupalalla, all inclusivesta voi siis vain haaveilla. Niin, ja sitten täytyisi opetella myös portugalin alkeet. Taidan pysyä espanjakielisissä kohteissa.
Opettelin kieltä jonkun verran ja aamiasipöydässä istuttiin yhden perheen kanssa, jossa oli aika tarkka lapsi. Kysyi minulta miksi sanon toisille tarjoilijoille obrigada ja toisille obrigado (sukupuolen mukaan)..
Vierailija kirjoitti:
Madeira kiinnostaisi, mutta jostain syystä se on paljon kallimpi kuin paremman ilmaston Kanarian saaret. Esimerkiksi TUI:lla 2 viikkoa 2 henkeä all incl Kanarialla hyvässä hotellissa noin 3000e, Madeira 5000e ja Tjäreborgilla ei ole tarjolla kuin hotelleja pelkällä aamupalalla, all inclusivesta voi siis vain haaveilla. Niin, ja sitten täytyisi opetella myös portugalin alkeet. Taidan pysyä espanjakielisissä kohteissa.
Miksi ihmeessä AI?
Ja mä olen ollut Madeiralla osaamatta about sanaakaan portugalia, ei ne mitään kielitaidottomia sielläkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Opettelin kieltä jonkun verran ja aamiasipöydässä istuttiin yhden perheen kanssa, jossa oli aika tarkka lapsi. Kysyi minulta miksi sanon toisille tarjoilijoille obrigada ja toisille obrigado (sukupuolen mukaan)..
Oman sukupuolen mukaan se pitää sanoa.
Ettet nyt juksaisi...
Vierailija kirjoitti:
Niin se pysyy hieman valikoituneempana kohteena, hyvä niin.
Miksi viihdyit siellä? Vastasit jo aloituksessa omaan kysymykseesi:
Miellyttäviä ja luontevia ne ihmiset siellä olivat. Ilmapiiri oli niin leppoisa.
Vaatimatonta, rauhallista ja mukavaa kansaa ja Madeira oli todella kaunis ja rauhallinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettet nyt juksaisi...
Kyllä se näin on. Naiset sanovat obrigada ja miehet obrigada. Oon tällä hetkellä Portugalissa, Sagresissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettet nyt juksaisi...
Kyllä se näin on. Naiset sanovat obrigada ja miehet obrigada. Oon tällä hetkellä Portugalissa, Sagresissa.
Siis miehet sanovat obrigado. Anteeksi sormenlipsaus.
Aivan. Tätä ajoin takaa - oli kotoisa olo, koska porukka oli samantyylistä, kuin me suomalaisetkin. Ap.