Olin kerran Madeiralla, viihdyin hyvin
Paremmin kuin missään muualla ja olen kolunnut läpi kymmenet ja kymmenet maat.
Mietin, mistä se oikein johtui, että niin viihdyin siellä ja muistelin oikein miten miellyttäviä ja luontevia ne ihmiset siellä olivat. Ilmapiiri oli niin leppoisa.
Vaatimatonta, rauhallista ja mukavaa kansaa ja Madeira oli todella kaunis ja rauhallinen paikka.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut sinne matkustamisesta , mutta olen kuullut että siellä on tosi lyhyt lentokenttä ja laskeutumiset ja nousut aika hasardeja.
Siksi en ole uskaltanut mennä.
Ei ole enää niin lyhyt vaan ovat rakentaneet jatkoa meren päälle.
Mainio tieto.:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko miehet isokaluisia ja naiset tiukkapilluisia ystävällisiä kaunottaria??
Ei tietoa mutta keskimäärin aika lyhyitä tumppeja ja naiset pyöreitä.
Kauniita ja siroja.
Hyvät jalat, koska kävellään paljon mäkiä ylös ja alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levada-reitit on kivoja. Kukkaloisto uskomaton. Kaunis paikka. Uimme merivesialtaassa.
Jos totta puhutaan niin kesäinen Helsinkikin on huomattavasti vehreämpi kuin Madeira.
No älä nyt puhu paskaa.
Hyvää ruokaa ja ilmasto on suomalaiseen makuun ystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatko miehet isokaluisia ja naiset tiukkapilluisia ystävällisiä kaunottaria??
Ei tietoa mutta keskimäärin aika lyhyitä tumppeja ja naiset pyöreitä.
Kauniita ja siroja.
Hyvät jalat, koska kävellään paljon mäkiä ylös ja alas.
Eivät olleet kyllä enää siroja - lyhyitä ja pyöreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levada-reitit on kivoja. Kukkaloisto uskomaton. Kaunis paikka. Uimme merivesialtaassa.
Jos totta puhutaan niin kesäinen Helsinkikin on huomattavasti vehreämpi kuin Madeira.
No älä nyt puhu paskaa.
Kuivaa korppua se on verrattuna alkukesäiseen Suomeen missä kaikki on vaalean vihreää ja syreenit kukkii. Kotimaa vetää vehreydessä voiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen haaveillut sinne matkustamisesta , mutta olen kuullut että siellä on tosi lyhyt lentokenttä ja laskeutumiset ja nousut aika hasardeja.
En muista mitään tuollaista, muistaisin varmasti jos niin olisi.
Tosin käynnistäni on jo yli 20 vuotta, mutta ei lienee vaikuta asiaan. Ap
Erikoinenhan se kyllä on kun on meren päälle rakennettu kiitorataa.
Pari kertaa itse käynyt Madeiralla, Monten puutarhasta tykkäsin ja ne köysiradat oli jännittävät. Kaunistahan siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt puhu paskaa.
Kuivaa korppua se on verrattuna alkukesäiseen Suomeen missä kaikki on vaalean vihreää ja syreenit kukkii. Kotimaa vetää vehreydessä voiton.
Kävin siellä syksyllä ja kukkia oli vaikka kuinka paljon. Teiden varsilla oli isoja hortensioita ja pensaissa oli punaisia kukkia. Mietin, että millainen kukkaloisto siellä on keväällä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista mitään tuollaista, muistaisin varmasti jos niin olisi.
Tosin käynnistäni on jo yli 20 vuotta, mutta ei lienee vaikuta asiaan. ApErikoinenhan se kyllä on kun on meren päälle rakennettu kiitorataa.
Pari kertaa itse käynyt Madeiralla, Monten puutarhasta tykkäsin ja ne köysiradat oli jännittävät. Kaunistahan siellä on.
Tapasin amerikkalaisen pariskunnan siellä ja he sanoivat, että haluavat lentää maailman vaarallisimpiin lentokenttiin ja sen takia he tulivat mm. Madeiralle.
Siellä ei ollut vihervassareita, tekee ilmapiiristä heti miellyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt puhu paskaa.
Kävin siellä syksyllä ja kukkia oli vaikka kuinka paljon. Teiden varsilla oli isoja hortensioita ja pensaissa oli punaisia kukkia. Mietin, että millainen kukkaloisto siellä on keväällä sitten.
Suomen kesä nyt on niin nopeasti ohi ettei kannata muihin vuodenaikoihin edes verrata. Mutta kyllä täällä on alkukesästä kauniimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt puhu paskaa.
Madeiralla on kesälläkin miellyttävä lämpö, vain noin 22 astetta ja talvellakin noin 16 astetta, joten ei siellä kyllä kovin paahtunutta ole sen kummemmin, kun Suomessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä röitä siellä voisi tehdä? Jonnekin muualle on nyt pakko muuttaa. Ei puhelinröitä.
Levada-putsarina saa 800€/kk.
Pelkään korkeita paikkoja ja kärmeisiä.
Käärmeitä siellä ei ole ja korkealle ei ole pakko mennä. Marraskuussa taas.
Mulla samantyyppinen olo on Irlannissa. Ihan kuin olisi kotiinsa tullut.
Hieno saari jossa kannatta ehdottomasti vuokrata auto jotta pääsee näkemään muutakin kuin Funchalin kadut. Itse ajaminen voi olla jo aikamoinen elämys paikoin todella jyrkillä ja kapeilla teillä.
Pidin myös Madeirasta.
Mieleen jäi kyllä se, että etukäteen helpoksi varmistamamme levada oli suht haastava. Lisksi se pättyi pitkään pilkkopimeään tunneliin, jossa ainoa valo oli oppaan otsalamppu. Ei klaustrofobisille.
Oltiin maaliskuussa joitain vuosia sitten.
Kukkia oli, mutta ihmettelin, missä perhoset ja pörriäiset.
Lentokentt on kokemus; emme päässeet lähtemään kovan tuulen takia vaan jäimme ylimääriseksi yöksi.
Olit kauan soten. Mikset käy taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt puhu paskaa.
Madeiralla on kesälläkin miellyttävä lämpö, vain noin 22 astetta ja talvellakin noin 16 astetta, joten ei siellä kyllä kovin paahtunutta ole sen kummemmin, kun Suomessakaan.
Just, siellä on koko vuoden tosi hyvä ilmasto eikä mitään hirmuhelteitä, niin että paikat kuivuisi. Joku paikallinen mikroilmasto näköjään.
Euroopan oma Havaiji.