Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkö työtäsi?

Vierailija
19.03.2026 |

Hesarissa oli pari päivää sitten kiinnostava juttu ihmisistä, jotka häpeävät omaa työtään. Mainostoimistotyyppi kertoi, että työ millään lailla vastaa hänen omaa arvomaailmaansa ja hävettää tehdä pinnallista, kuluttamaan patistavaa työtä, kun itse ajattelee, ettei ihmisten pitäisi ostaa enää yhtään mitään. Joku valtionvirastossa oleva rivityöntekijä taas häpesi työpaikkansa vanhanaikaisuutta ja hitautta ja sitä, että tehdään kaikenlaista, mutta mitään ei viedä loppuun asti, kaikki jää kesken. 

Oletko sä ikinä tehnyt työtä, jota syystä tai toisesta häpeät?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn samaistumaan tuohon valtionvirkamieheen, joka häpeää työpaikkaansa. Itselläni vähän samat fiilikset. Periaatteessa tiedän, että lafka jossa olen töissä tekee kyllä ihan tärkeää työtä yhteiskunnassa. Ongelmana on huonot johtajat, joiden takia kaikki viestintä ja markkinointi on aivan nolostuttavan huonoa ja suorastaan naurettavaa. En aina kehtaa esim. kilpailijoiden seurassa kertoa, missä olen töissä.

Vierailija
2/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kehittää tekoälyä, joka vie meidän kaikkien lasten työt. Sitä sopisi hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin, otin lopputilin ja häpeä katosi. 

Vierailija
4/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen äärimmäisen onnellisessa asemassa: vakinainen kokopäivätyö, josta nautin ja joka on mielekästä ja arvojeni mukaista työtä. Kohtuullinen palkkakin (4500 ja tarkistus joka vuosi) ja yt-uhka hyvin epätodennäköinen. 

Vierailija
5/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elän ihmisiä varten. Saan heiltä palautetta, kuuntelen sitä ja opin. 

Vierailija
6/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin ja häpesin asiakaspalvelutöissä olemista. Tiesin alisuoriutuvani. Olisin helposti päässyt yliopistoon, mutta en oikein tiennyt, mitä olisin halunnut opiskella.

Vierailija
7/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen alemmalla korkeakoulututkinnolla asiantuntijatyötä. Työni on erittäin hyvin palkattua. Talossa on oma tes, jossa palkat ja edut ovat monin kerroin parempia kuin yleiseen tessiin kuuluvilla samalla alalla. Välillä hyvä palkkani nolottaa, en kehtaa siitä paljon huudella saman alan ihmisten keskuudessa.

Vierailija
8/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Mutta en kyllä tuo esillekään. Samaa linjaa itseasiassa tuttujen kesken. Sinkkuna baarissa mennävuosina poliisi ystäväni kertoi naisille työskentelevänsä asiakaspalvelualalla, lentäjä ystäväni kuittasi työskentelevänsä kuljetusalalla ja minä kuittaan tekeväni toimistohommia. Olen siis hyvin suuren yhtiön johdon ja hallinnon puolella töissä johdon assistenttina. Työ on työtä. Ihan vastaa arvomaailmaa ja näin. Silti vain työtä, jota en vapaa-ajalla mieti. 

Vierailija
9/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää olla joskus liian rehellinen.

Juuret pohjanmaalta

Vierailija
10/10 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän. Olen Suomen Tasavallan Presidentti. T. A.S.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi