Pystyisitkö olemaan suhteessa sellaiseen kumppaniin, jota et pidä hyvännäköisenä/kauniina/komeana?
Eli toisin sanoen pystytkö erottamaan toisistaan viehättymisen ja ulkonäön, vai alatko aina pitämään myös seurustelukumppanisi ulkonäöstä?
Jos et pidä kumppaniasi hyvän näköisenä, tietääkö hän tämän?
Kommentit (122)
Lesefer kirjoitti:
Herttaisuus on tärkeämpi kuin kauneus, mikä ei tarkoita, että kauneudellakin olisi merkitystä. On myös seikka, jonka mainitseminen on ylen vaikea, koska palstalla on syytä pelätä sensuuria. Ulkonäöltään muuten vaatimattomankin naisen sukupuolielimet ovat hyvin kauniit. Ne tuovat siis kauneutta, jota ei vaatetettuna huomaa.
... että kauneudellakin olisi merkitystä. > ... että kauneudella ei olisi merkitystä. Anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan suhteessa hyvin komean miehen kanssa. Tiedän että komeilla on paljon vientiä ja saavat paljon huomiota naisilta. He tietävät sen itsekin. On ihan inhimillistä, jos sitä huomiota sitten oikein mehustaa. Tämä combo on sellainen, ettei paljon kiinnostele.
Erityisesti siis huomiosta nauttiminen on sellainen ominaisuus ihmisessä mikä työtää luotaan, oli komea tai ei.
Muut, lähinnä henkiset ominaisuudet tekevät miehestä viehättävän.
En nauti huomiosta, mutta olen ilmeisesti kohtuulisen komea mies. Kukaan nainen ei kuitenkaan lähesty minua ikinä. Mutta tilanne tuntuu muuttuvan jos seurassani on nainen, sitten muutkin naiset tuntuvat kiinnostuvan. Outoa olla poikamies joka ei kelpaa kenellekään ja varattuna naiset tuntuu haluavan minua? En käsitä. Pelimiehet varmaan rakastaa tuota ilmiötä ja minä vain haluaisin yhden naisen.
Jos olet naisen seurassa se tarkoittaa että joku nainen on jo tarkistanut ettet ole hullu sarjamrrhaaja. Valitettavasti se on myyntivaltti.
Tämä. Miehet luulevat, että naiset kiinnostuvat sen takia, että varattuna olo kielii jotain miehen ihanuuudesta. Ei, se antaa viestin, että koska tällä miehellä on nainen on todennäköisempää, ettei tämä mies ole uhka naisille.
Mielestäni hyvännäköisen ja luotaantyöntävän ero on suuri. Olen siis nainen.
Eli ns.tavallisen niin kyllä. Exäni alkoi näyttämään aina paremmalta mitä enemmän rakastuin.
Ja toisesta exästä (tai tapailukumppanista) yksikin nainen sanoi baarissa minulle, että "miten voit olla tuon kanssa, olet itse niin upea". Mies oli siis ylipainoinen. Mutta myöhemmin tämä sama nainen sanoi jotain tyyliin,että "ai, onhan se naamasta komea". (En koe olevani mitenkään upea itse btw. Vaikka on kauniiksikin kehuttu). Tämän miehen kaveri taas oli kysynyt kuulemma miten se voi olla mun kanssa 🤣🤣🤣 (itse tapaili vain 19v bilehileitä). Toki tämän kuulin itse mieheltä,joka paljastui aika ongelmaiseksi myöhemmin,niin en tiedä oliko totta vai yrittikö saada itsetuntoni alemmas. Itse en ikinä kertonut tuota naisen kommenttia.
Eli täysin luotaantyöntävän kanssa en. Mutta sama perustuu luonteenseenkin.
Mutta onneksi makuja on monia. Joku voi olla ns. Peruskomea, eikä kiinnosta yhtään ja toisessa nähdä sitä jotain.
Mutta vielä kerran: viehättävän ja luotaantyöntävän väliin jää iso aukko.
Olen jopa käytännössä kokenut, että ei kovin viehättävästä tuttavasta tulikin hyvin haluttava kun tutustuin häneen paremmin ja ihastuin hänen persoonaansa. Pidän tätä poikkeuksena, koska yleensä ihastuksillani on omaa silmääni miellyttävä ulkonäkö jo alusta asti..
Jos mies olisi luonteeltaan minulle sopiva, niin ei haittaa vaikka en viehättyisikään hänen ulkonäöstään.
En pystyisi.
En myöskään pystyisi olemaan sellaisen kanssa, joka ei pidä minua fyysisesti viehättävänä.
Nämä ovat aivan alkeellisia perusasioita suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan suhteessa hyvin komean miehen kanssa. Tiedän että komeilla on paljon vientiä ja saavat paljon huomiota naisilta. He tietävät sen itsekin. On ihan inhimillistä, jos sitä huomiota sitten oikein mehustaa. Tämä combo on sellainen, ettei paljon kiinnostele.
Erityisesti siis huomiosta nauttiminen on sellainen ominaisuus ihmisessä mikä työtää luotaan, oli komea tai ei.
En nauti huomiosta, mutta olen ilmeisesti kohtuulisen komea mies. Kukaan nainen ei kuitenkaan lähesty minua ikinä. Mutta tilanne tuntuu muuttuvan jos seurassani on nainen, sitten muutkin naiset tuntuvat kiinnostuvan. Outoa olla poikamies joka ei kelpaa kenellekään ja varattuna naiset tuntuu haluavan minua? En käsitä. Pelimiehet varmaan rakastaa tuota ilmiötä ja minä vain haluaisin yhden naisen.
Jos olet naisen seurassa se tarkoittaa että joku nainen on jo tarkistanut ettet ole hullu sarjamrrhaaja. Valitettavasti se on myyntivaltti.
Tämä. Miehet luulevat, että naiset kiinnostuvat sen takia, että varattuna olo kielii jotain miehen ihanuuudesta. Ei, se antaa viestin, että koska tällä miehellä on nainen on todennäköisempää, ettei tämä mies ole uhka naisille.
-ohis. Nuorempana oltiin tyttökaverin kanssa baarissa ja kaikki muut istumapaikat olivat menneet paitsi yhdessä pöydässä istui kaksi miestä ja siinä oli vapaita tuoleja. Menin kysymään saako pöytään istua,kun ei ole muualla vapaita paikkoja ja tyyppi vastasi "ei" ja näytti sormustaan. Aika lailla pyörittelin silmiä.. en todellakaan ollut iskemässä, edes ollut arvioinut miesten näköä/kiinnostavuutta tai halunnut edes tutustua vaan halusin vain kaverini kanssa istumaan. Oliko ehkä hivenen täynnä itseään..
Ulkonäkö ei ole tärkein, mutta muut tavat, eleet ja puhetapa. En kestä vessa-sikailijoita, syödessä maiskuttelijoita, naisellisia hihittäjiä enkä piereskelijöitä. Yksi orastava suhde päättyi piereskelyyn ja siitä puhumiseen ja sen pitämiseen hauskana. Miehen ei tarvitse olla komea, lihaksikas tai hyvätukkainen. Miehekäs pitää sen sijaan olla ja edellä mainitut maneerit eivät sitä ole. Luonne tietysti ajaa lopulta kaiken yli, mutta se on tässä todettu jo monta kertaa.
En. Ei siis tarvitse olla niin komea, että aiheuttaa perhosia vatsanpohjassa aina kun näen hänet, mutta pitää olla edes miellyttävän näköinen. Onneksi pidän aika monen näköisiä ja persoonallisen näköisiä ihmisiä viehättävinä. Hyvä luonne antaa extraa viehättävyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis. Nuorempana oltiin tyttökaverin kanssa baarissa ja kaikki muut istumapaikat olivat menneet paitsi yhdessä pöydässä istui kaksi miestä ja siinä oli vapaita tuoleja. Menin kysymään saako pöytään istua,kun ei ole muualla vapaita paikkoja ja tyyppi vastasi "ei" ja näytti sormustaan. Aika lailla pyörittelin silmiä.. en todellakaan ollut iskemässä, edes ollut arvioinut miesten näköä/kiinnostavuutta tai halunnut edes tutustua vaan halusin vain kaverini kanssa istumaan. Oliko ehkä hivenen täynnä itseään..
En minäkään halua tuntemattomien istuvan pöytääni, jos olen baarissa keskustelemassa henkilökohtaisia asioitani ystävän kanssa. Sormus nyt on selvästi vain tekosyy kieltäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte olla varsinaisesti hyvännäköinen, ennenmin kyse on jonkilaisesta raja-arvosta, ettei ole fyysisesti epämiellyttävä. Sen jälkeen se on luonne joka ratkaisee. Vanhoja ja rumia meistä tulee kaikista ja oikea suhde kestää senkin.
Paitsi ettei kaikki vanhat ole rumia. Oma ukkini oli loppuun asti oikea komistus. Ulkonäöltään kuin joku vanhan Hollywoodin hurmuri. Ja kyllä muuten harmitti mummoani, kun ukilla oli kosiskelijoita joka paikassa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Feromonit sen ratkaisee
Näin juuri ja itsellä myös lisäksi tietynlainen älykkyys ja samankaltainen maailmankatsomus ja elämäntapa tai muu vastaava. Joku ois voinut pitää mun miehiä jopa hirvityksinä tai no ei ehkä ihan, mutteivät ole yksikään olleet varsinaisesti komeita.
Olen ollutkin suhteessa vähän rumien miesten kanssa. Harmi kun paljastuivat sisältäkin rumiksi. Nykyinen on kaunis sisältä ja pinnalta.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi.
En myöskään pystyisi olemaan sellaisen kanssa, joka ei pidä minua fyysisesti viehättävänä.
Fyysinen viehättävyys ja kauneus/komeus eivät ole sama asia.
En. Tosin ajatukset toisen ulkonäöstä on muuttuneet kun olen tutustunut, eli ensin oudon näköinen -> komeammaksi, mutta ei suhdetta ennen kuin on perhosia vatsassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feromonit sen ratkaisee
Näin juuri ja itsellä myös lisäksi tietynlainen älykkyys ja samankaltainen maailmankatsomus ja elämäntapa tai muu vastaava. Joku ois voinut pitää mun miehiä jopa hirvityksinä tai no ei ehkä ihan, mutteivät ole yksikään olleet varsinaisesti komeita.
No tämähän onkin katsojan silmissä :) Itse en ole koskaan innostunut mm. ns. laatikkoleuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi.
Fyysinen viehättävyys ja kauneus/komeus eivät ole sama asia.
Jos kumppanini ei pitäisi minua hyvännäköisenä, eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte olla varsinaisesti hyvännäköinen, ennenmin kyse on jonkilaisesta raja-arvosta, ettei ole fyysisesti epämiellyttävä. Sen jälkeen se on luonne joka ratkaisee. Vanhoja ja rumia meistä tulee kaikista ja oikea suhde kestää senkin.
Toi raja-arvo olikin hyvä termi, tulee käyttöön :) Itsen olen puhunut riittävän kauniista/komeasta, taitaa olla melko sama asia.