Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tarjoa esim. ravintolassa, mutta muille pitää esittää että tarjoaa??????

Vierailija
30.08.2023 |

Vakituinen parisuhde ja aikuiset ihmiset kyseessä, jos sillä nyt on jotakin merkitystä. Tarjoamattomuus ei ole varsinainen ongelma, joten on ihan ok että maksetaan omansa, joten siitä ei tarvitse alkaa jankata. Mutta tämä on omituista; kun mennään syömään ihan vaan keskenään, se että tarjoilija tuo erilliset laskut on miehelle ok, mutta jos ollaan miehen sukulaisten tai kaverien kanssa ravintolassa syömässä, sama ei käykään. Mies ei kuulemma kehtaa maksaa erikseen, joten hän sitten "tarjoaa"=maksaa molempien laskun muiden seurassa ollessa, mutta haluaa summan takaisin myöhemmin.

Miehelle on tärkeää ja on erikseen korostanut, että hän ei tarjoa ja maksa kaikkea vaan kumpikin maksaa oman osuutensa syömässä, matkoilla jne. Miksi kuitenkin muiden seurassa ja muiden miesten maksaessa koko laskun myös puolisonsa osalta, alkaa teatteriesitys jossa mies maksaa koko laskun ja esiintyy tarjoavana miehenä? Miksi ei voi pyytää erillisiä laskuja kuten tavallisestikin? Olen kysynyt, ei kuulemma "kehtaa". Miksi erilliset laskut ovat ok ja oletus kahdestaan, mutta seurassa ne onkin noloa eikä "kehtaa" antaa naisen maksaa osuutensa?

Minusta homma menee niin, että jos sovitaan että kumpikin maksaa omansa, kumpikin myös maksaa omansa, tilanteesta ja seurasta riippumatta. Jos toinen haluaa tarjota, niin hän silloin todellakin tarjoaa eikä vain esitä muille tarjoavansa ja kysele summan perään myöhemmin. Mikä tuossa esittämisessä on ideana?

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen piirre ihmisessä.

Narsistille kulissit ulospäin ovat kaikki kaikessa.

Vierailija
22/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota tavaksi maksaa silloin kun olette seurassa ja vaadi kotona rahanpalautusta. Sinä tarjosit;)

Meillä menee niin, että mies maksaa kaiken, mutta ravintolassa minä saatan maksaa kortilla tililtä, jolle vain mies laittaa rahaa ja meillä molemmilla on käyttöoikeus.   Miehellä suuret tulot ja antaa ihmisten ihmetellä, että miksi minä maksoin;)

Heh, heh, kylläpä on hauskaa, kaikki kauheasti miettii, että kuin se se nyt Manta maksaa kun Mikko on rikas.

Olet ääliö ja naimisissa ääliön kanssa.

Saamaa mietin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama, mutta yhteiset rahat, joten taloudellisesti tämä ei mua haittaa. Lähinnä ihmetyttää. Mies haluaa aina ravintolassa "tarjota". Aina siis sanoo, että hän maksaa laskun (minun, ja lastenkin jos lapset mukana), jos on muita paikalla. Ja muut luulevat, että hän tarjoaa. Sen sijaan jos olemme ravintolassa vain oman perheen kesken, hän aina pyytää minua maksamaan. Lisäksi kun meillä on yhteiset rahat, siirrän hänen pyynnöstään hänelle rahaa aina, jos ne ovat lopussa. En tajua tuota esittämistä, mutta näin se on aina ollut, joten olkoon.

Yhteiset rahat, mutta silti on merkitystä sillä kuka maksaa ja sinä siirrät hänelle rahaa? Onko ne rahat siis yhteiset vai eivät?

Rahat on yhteiset, mutta meillä on omat tilit, joten siirtelemme toisillemme rahaa tarpeen mukaan. Mutta silti hänen pitää aina kavereille ja sukulaisille esittää tarjoavansa. Hänen pitää juuri niillä kerroilla aina olla se, joka maksaa laskun. Minä maksan ravintolassa vain silloin, kun kukaan tuttu ei ole näkemässä. Onhan se vähän hassua.

Eniten minä tässä ihmettelen, että miten jaksat tuommoista ääliötä katsella? Älä nyt ainakaan penskoja lykkää tuon idiootin kanssa.

Vierailija
24/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama, mutta yhteiset rahat, joten taloudellisesti tämä ei mua haittaa. Lähinnä ihmetyttää. Mies haluaa aina ravintolassa "tarjota". Aina siis sanoo, että hän maksaa laskun (minun, ja lastenkin jos lapset mukana), jos on muita paikalla. Ja muut luulevat, että hän tarjoaa. Sen sijaan jos olemme ravintolassa vain oman perheen kesken, hän aina pyytää minua maksamaan. Lisäksi kun meillä on yhteiset rahat, siirrän hänen pyynnöstään hänelle rahaa aina, jos ne ovat lopussa. En tajua tuota esittämistä, mutta näin se on aina ollut, joten olkoon.

Yhteiset rahat, mutta silti on merkitystä sillä kuka maksaa ja sinä siirrät hänelle rahaa? Onko ne rahat siis yhteiset vai eivät?

Rahat on yhteiset, mutta meillä on omat tilit, joten siirtelemme toisillemme rahaa tarpeen mukaan. Mutta silti hänen pitää aina kavereille ja sukulaisille esittää tarjoavansa. Hänen pitää juuri niillä kerroilla aina olla se, joka maksaa laskun. Minä maksan ravintolassa vain silloin, kun kukaan tuttu ei ole näkemässä. Onhan se vähän hassua.

Eniten minä tässä ihmettelen, että miten jaksat tuommoista ääliötä katsella? Älä nyt ainakaan penskoja lykkää tuon idiootin kanssa.

Ei hän ole idiootti ja meillä on jo penskoja.

Vierailija
25/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat herrasmiehet perinteisesti tarjoavat/maksavat laskun. Mieheni on pienituloinen, mutta ei minua haittaa jos hän haluaa seurassa tai tarjoilijalle esittää parempituloista kuin on. Olen joko etukäteen antanut hänelle rahaa laskun maksuun tai sitten hän maksaa kortillani. Tuollainen pieni itsetunnon pönkitys ei ole minulta pois.

Vierailija
26/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat herrasmiehet perinteisesti tarjoavat/maksavat laskun. Mieheni on pienituloinen, mutta ei minua haittaa jos hän haluaa seurassa tai tarjoilijalle esittää parempituloista kuin on. Olen joko etukäteen antanut hänelle rahaa laskun maksuun tai sitten hän maksaa kortillani. Tuollainen pieni itsetunnon pönkitys ei ole minulta pois.

On se kukkarostasi pois.

Vierailija
27/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksi mitään jälkikäteen vaan sanoisin, että sinähän halusit tarjota. 

Vierailija
28/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen pelleilyä ja esittämistä tuo on? 

Vierailija
29/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot seuraavaksi "maksetaan erikseen täällä niin ei tarvitse aina kotona setviä paljonko olen velkaa".

Jos nostaa kotona metelin sano että et ymmärrä miksi pitää esittää etkä tee sitä enää.

On kysytty ja vastaus se, että ei kehtaa maksaa erikseen. Siis muiden seurassa, muuten ei ole mitään ongelmaa kehtaamisessa. Kun hänhän ei siis tarjoa, koska parisuhteessa ei ole kyse siitä. Mutta kun ollaan muiden pariskuntien kanssa (joissa mies maksaa koko laskun), parisuhteessa onkin yhtäkkiä kyse juuri siitä.

Tuossa tarkoitettiin, että sanot siinä maksamistilanteessa, siinä niiden muiden pariskuntien edessä, että maksetaan erikseen, kuten muulloinkin. Oletko sanonut siinä muiden edessä niin? Ja mies on vastannut siinä muiden edessä, ettei kehtaa maksaa erikseen? Enpä usko.

Vierailija
30/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kukkarostasi pois.

Yksinkö sinne ravintolaan pitäisi mennä ja jättää mies kotiin? Tai mitä minä siitä hyötyisin, että nöyryyttäisin miestäni maksamalla ainoana naisena seurueessa laskun, sama summahan siinä menisi.

Vierailija
31/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän ole idiootti ja meillä on jo penskoja.

Te molemmat olette, sääliksi käy penskat.

Vierailija
32/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te teette sen ihan eri asenteella. Ap:n tapauksessa ei ole kyse pienestä itsetunnon pönkityksestä vaan miehen pihiydestä, jolloin asiaa ei ole sovittu etukäteen ja rahaa vaatimalla vaaditaan jälkikäteen, jolloin ravintolassa esitetyt puheet perutaan.

Vierailija
33/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytät maksutapahtuman sanomalla: Enköhän mä maksa oman osuuteni - kuten aina muulloinkin!

34/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit AP seur. Kerralla vi*tutuilla ja pyytää itse, että maksetaan samasta ja sä itse maksat molempien laskut.

Vierailija
35/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä hävettäisi vakiintuneena pariskuntana ottaa eri laskulle ruokia. Tulee pihi fiilis. Joko yhteinen lasku kuitataan vuorotellen tai sitten se jolla on rahaa kuittaa laskun. Puolisoa ei laskuteta jälkeenpäin. :D

No en kyllä suostuisi mihinkään vuorotellen-maksamiseen. Jos mies syö aina kalliin pihvin, ottaa viiniä, jälkiruoan ja kahvin ja nainen pienemmän edullisemman annoksen, ottaa vettä ja kahvin, nainen on se joka tosiasiassa tarjoaa miehelle vuorotellen maksamisessa, koska naisen osuus laskusta on pienempi. Jos ollaan tarkkoja siitä, ettei toiselle ei makseta mitään, niin silloin maksetaan itse omansa.

Vierailija
36/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että alkaa kehtaamaan

Vierailija
37/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kenenkään itsetunto voi pönkittyä MUIDEN varallisuuden avulla? Jos mies ottaa autoliikkeestä koeajoon kalliin auton, hänen itsetuntonsa pönkittyy tuolla logiikalla siitä, että saa ajaa muutaman kilometrin autokaupan esittelyautolla. Ehh......

Vierailija
38/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kenenkään itsetunto voi pönkittyä MUIDEN varallisuuden avulla? Jos mies ottaa autoliikkeestä koeajoon kalliin auton, hänen itsetuntonsa pönkittyy tuolla logiikalla siitä, että saa ajaa muutaman kilometrin autokaupan esittelyautolla. Ehh......

Tuttavat eivät tiedä kuinka pienituloinen mieheni on, eikä itselläni puolestaan ole halua eikä tarvetta korostaa parempituloisuuttani.

Vierailija
39/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Sä voit AP seur. Kerralla vi*tutuilla ja pyytää itse, että maksetaan samasta ja sä itse maksat molempien laskut.

Mitä järkeä tuossa olisi? Noin pihi mies ei taatusti maksaisi ap:lle osuuttaan myöhemmin takaisin vaan ap joutuisi sitä pyytämään. Siinä että ap taas "v-tuillakseen" tarjoaisi miehelle olisi järjetöntä, koska mieshän ei aloituksesta päätellen koskaan tarjoa oikeasti ap:lle mitään. Mies olisi vain tyytyväinen, koska noin pihi ihmistyyppi on juuri niitä minä-mun-mulle-ihmisiä, jotka ei itse anna kenellekään mitään ilmaiseksi, mutta ottamassa ovat kyllä.

Jos mies on ehdottomasti sitä mieltä, että kumpikin maksaa omansa ja hän ei ainakaan tarjoa, niin sitten maksetaan omat eikä nainenkaan tarjoa. Samat säännöt puolin toisin, ei lokkeilua.

Vierailija
40/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jotenkin noloa olla maksamatta naisenkin ateriaa, niin ei sitä pitäisi tehdä myöskään selän takana naisen kanssa kahdestaan. Hirveän vieraskorea mies sinulla, mutta sinun, elämänkumppaninsa, mielipiteellä hänen piheydestä(?) ei ilmeisesti ole mitään merkitystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä