Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tarjoa esim. ravintolassa, mutta muille pitää esittää että tarjoaa??????

Vierailija
30.08.2023 |

Vakituinen parisuhde ja aikuiset ihmiset kyseessä, jos sillä nyt on jotakin merkitystä. Tarjoamattomuus ei ole varsinainen ongelma, joten on ihan ok että maksetaan omansa, joten siitä ei tarvitse alkaa jankata. Mutta tämä on omituista; kun mennään syömään ihan vaan keskenään, se että tarjoilija tuo erilliset laskut on miehelle ok, mutta jos ollaan miehen sukulaisten tai kaverien kanssa ravintolassa syömässä, sama ei käykään. Mies ei kuulemma kehtaa maksaa erikseen, joten hän sitten "tarjoaa"=maksaa molempien laskun muiden seurassa ollessa, mutta haluaa summan takaisin myöhemmin.

Miehelle on tärkeää ja on erikseen korostanut, että hän ei tarjoa ja maksa kaikkea vaan kumpikin maksaa oman osuutensa syömässä, matkoilla jne. Miksi kuitenkin muiden seurassa ja muiden miesten maksaessa koko laskun myös puolisonsa osalta, alkaa teatteriesitys jossa mies maksaa koko laskun ja esiintyy tarjoavana miehenä? Miksi ei voi pyytää erillisiä laskuja kuten tavallisestikin? Olen kysynyt, ei kuulemma "kehtaa". Miksi erilliset laskut ovat ok ja oletus kahdestaan, mutta seurassa ne onkin noloa eikä "kehtaa" antaa naisen maksaa osuutensa?

Minusta homma menee niin, että jos sovitaan että kumpikin maksaa omansa, kumpikin myös maksaa omansa, tilanteesta ja seurasta riippumatta. Jos toinen haluaa tarjota, niin hän silloin todellakin tarjoaa eikä vain esitä muille tarjoavansa ja kysele summan perään myöhemmin. Mikä tuossa esittämisessä on ideana?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot seuraavaksi "maksetaan erikseen täällä niin ei tarvitse aina kotona setviä paljonko olen velkaa".

Jos nostaa kotona metelin sano että et ymmärrä miksi pitää esittää etkä tee sitä enää.

Vierailija
2/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää. Älä suostu. Sano reippaasti tarjoilijalle, että teillä on tapana maksaa erikseen, erilliset laskut kiitos. Tai jos mies esittää tarjoavansa, niin otat sen todellisena tarjouksena, ja elät sen mukaan. Voit vieläpä vetää kunnon kolarit, jos yrittää periä sulta rahaa, vaikka halusi tarjota. Näin mä toimisin. Seiskööt valintojensa takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot seuraavaksi "maksetaan erikseen täällä niin ei tarvitse aina kotona setviä paljonko olen velkaa".

Jos nostaa kotona metelin sano että et ymmärrä miksi pitää esittää etkä tee sitä enää.

Tee näin! Paras mahdollinen neuvo heti ekassa viestissä.

Vierailija
4/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideana on tietysti se, ettei halua kaikkien tietävän millainen kitupiikki hän on. Jos toimii noin, niin on kyllä todella noloa vaatia sinua jälkikäteen maksamaan, kärsisi sitten kehtaamattomuutensa nahoissaan.

Vierailija
5/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty seisomaan sanojensa takana. Ei ota vastuuta siitä mitä puhuu ihmisten edessä, vaan laitta sinut maksamaan kotona siitä mitä hän sanoi.

Vierailija
6/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa killuttimeton ukko.

Vierailija
7/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama, mutta yhteiset rahat, joten taloudellisesti tämä ei mua haittaa. Lähinnä ihmetyttää. Mies haluaa aina ravintolassa "tarjota". Aina siis sanoo, että hän maksaa laskun (minun, ja lastenkin jos lapset mukana), jos on muita paikalla. Ja muut luulevat, että hän tarjoaa. Sen sijaan jos olemme ravintolassa vain oman perheen kesken, hän aina pyytää minua maksamaan. Lisäksi kun meillä on yhteiset rahat, siirrän hänen pyynnöstään hänelle rahaa aina, jos ne ovat lopussa. En tajua tuota esittämistä, mutta näin se on aina ollut, joten olkoon.

Vierailija
8/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan miehelle ettet suostu tuohon, joko maksatte erillään ravintolassa tai sitten mies todellakin saa tarjota ruuan sulle jos haluaa esittää. Itse en edes olisi tuommoisen miehen kanssa, vaikuttaa aika ääliöltä.

Vierailija
9/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama, mutta yhteiset rahat, joten taloudellisesti tämä ei mua haittaa. Lähinnä ihmetyttää. Mies haluaa aina ravintolassa "tarjota". Aina siis sanoo, että hän maksaa laskun (minun, ja lastenkin jos lapset mukana), jos on muita paikalla. Ja muut luulevat, että hän tarjoaa. Sen sijaan jos olemme ravintolassa vain oman perheen kesken, hän aina pyytää minua maksamaan. Lisäksi kun meillä on yhteiset rahat, siirrän hänen pyynnöstään hänelle rahaa aina, jos ne ovat lopussa. En tajua tuota esittämistä, mutta näin se on aina ollut, joten olkoon.

Yhteiset rahat, mutta silti on merkitystä sillä kuka maksaa ja sinä siirrät hänelle rahaa? Onko ne rahat siis yhteiset vai eivät?

Vierailija
10/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauraisin päin näköä ja sanoisin, että anna olla, ei jaksa ja maksaisin itse omani. Tosin, mä en tuollaisen nihilistin kanssa jaksaisi edes olla

Vierailija
11/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset rahat, mutta silti on merkitystä sillä kuka maksaa ja sinä siirrät hänelle rahaa? Onko ne rahat siis yhteiset vai eivät?

Rahat on yhteiset, mutta meillä on omat tilit, joten siirtelemme toisillemme rahaa tarpeen mukaan. Mutta silti hänen pitää aina kavereille ja sukulaisille esittää tarjoavansa. Hänen pitää juuri niillä kerroilla aina olla se, joka maksaa laskun. Minä maksan ravintolassa vain silloin, kun kukaan tuttu ei ole näkemässä. Onhan se vähän hassua.

Vierailija
12/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjoaa, ei rahaa pyydetä jälkeen päin takaisin. Sano että et lähde tuollaiseen pelleilyyn, mutta voithan tarjota joku toinen kerta

Vierailija
13/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kysytty ja vastaus se, että ei kehtaa maksaa erikseen. Siis muiden seurassa, muuten ei ole mitään ongelmaa kehtaamisessa. Kun hänhän ei siis tarjoa, koska parisuhteessa ei ole kyse siitä. Mutta kun ollaan muiden pariskuntien kanssa (joissa mies maksaa koko laskun), parisuhteessa onkin yhtäkkiä kyse juuri siitä.

Vierailija
14/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä hävettäisi vakiintuneena pariskuntana ottaa eri laskulle ruokia. Tulee pihi fiilis. Joko yhteinen lasku kuitataan vuorotellen tai sitten se jolla on rahaa kuittaa laskun. Puolisoa ei laskuteta jälkeenpäin. :D

Vierailija
15/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavaksi maksaa silloin kun olette seurassa ja vaadi kotona rahanpalautusta. Sinä tarjosit;)

Meillä menee niin, että mies maksaa kaiken, mutta ravintolassa minä saatan maksaa kortilla tililtä, jolle vain mies laittaa rahaa ja meillä molemmilla on käyttöoikeus.   Miehellä suuret tulot ja antaa ihmisten ihmetellä, että miksi minä maksoin;)

Vierailija
16/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kysytty ja vastaus se, että ei kehtaa maksaa erikseen. Siis muiden seurassa, muuten ei ole mitään ongelmaa kehtaamisessa. Kun hänhän ei siis tarjoa, koska parisuhteessa ei ole kyse siitä. Mutta kun ollaan muiden pariskuntien kanssa (joissa mies maksaa koko laskun), parisuhteessa onkin yhtäkkiä kyse juuri siitä.

Sano että pelleily loppuu silti. Joko opettelee seisomaan periaatteidensa takana tai sitten nöyrtyy menemään massan mukana ilman teatteria.

Vierailija
17/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni eksmies oli tuommoinen ääliö. Muistan kun nuorena käytiin jossain hampurilaisella, ne setvi kuluja 5 sentin tarkkuudella. Terkut vaan markulle Kirkkonummelle.

😂

Vierailija
18/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan täysillä "valoilla" miehesi elä. Maksa jatkossa aina oma laskusi, vaikka muita olisi läsnä.

Vierailija
19/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse olisi tuollaisessa parisuhteessa. Olen siis itse mies ja luonnollisesti maksan ravintolassa. Ei se maksaminen tuossa ole se ongelma vaan piheys ja valheellisen julkisuuskuvan antaminen. Oikeasti sinuna miettisin, että onko tuo suhde jonkun muun seikan takia tuon pelleilyn arvoista. Jos ongelma on raha, niin pitäisi miehellä olla sen veraan itsetuntoa ja kunnioitusta naistaan kohtaan, että antaa sitten hänen ottaa kunnia maksamisesta. 

m54

Vierailija
20/117 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota tavaksi maksaa silloin kun olette seurassa ja vaadi kotona rahanpalautusta. Sinä tarjosit;)

Meillä menee niin, että mies maksaa kaiken, mutta ravintolassa minä saatan maksaa kortilla tililtä, jolle vain mies laittaa rahaa ja meillä molemmilla on käyttöoikeus.   Miehellä suuret tulot ja antaa ihmisten ihmetellä, että miksi minä maksoin;)

Heh, heh, kylläpä on hauskaa, kaikki kauheasti miettii, että kuin se se nyt Manta maksaa kun Mikko on rikas.

Olet ääliö ja naimisissa ääliön kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme