Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kokoomuslaiset luulevat, että jokaiseen työhön pääsee noin vain?

Vierailija
30.08.2023 |

Toki kun kaikki työpaikat on saatu suhteilla, niin ei ymmärretä sitä, että kaikkiin töihin ei noin vain pääse.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ja duunarit kuolisivat nälkään ilman työtäni ja paska on minulle tuttua työssäni

T. Kokoomuslainen

Hanki parempi työpaikka. Mut kuka sut palkkais?

- kiitos vaan ei ole tarvetta hankkia " parempaa" työpaikkaa koska olen tyytyväinen työhöni.

Sinullakin menisi hyvin jos tekisit vuodessa saman työtuntimäärän kuin minä.

Tuota. Vietät kaiken aikasi tällä palstalla. Et ole tainnut tehdä töitä ikinä

Vierailija
82/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin hyvinkin pitkälle ja hartaasti ja kun vihdoin pääsin työelämän aloittamaan, sairastuin vakavaan mielialahäiriöön.

Voisin olla jo miljonääri, enkä kenellekään kelpaamaton raakki, jos elämä olisi mennyt toisin.

Ei kaikki ole kiinni siitä opiskelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin maaseututaajamasta, kävin lukion huonoilla papereilla. Kaksi tutkintoa, ei juurikaan työttömänä. Asunut vuokralla, muuttanut monta kertaa pitkin suomea koulujen ja työn perässä. Yhtään mitään saanut koskaan millään suhteilla. Mitään myöskään saanut ilmaiseksi. Melkein nelikymppinen kun ostin ensimmäisen asunnon. Aina äänestanyt kokkareita. Nyt palkansaajien parhaassa prosentissa. Kasvatan perhettä ja ajan nurmikon.

Jos jää Kontulaan vuokrakopperoon valittamaan kohtaloa niin meneehän se aika silleenkin.

Nää ketjut täyttyy aina näistä rags-to-riches stooreista kun täytyy olla kaikki niin amerikkaa.

Toi on se sama trolli, joka väittää välillä olevansa osakesijoittaja, välillä ties mitä. Joku työtön polo, jolla ei ole muutakaan tekemistä kuin levittää pahaa oloaan.

Vierailija
84/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse, pitää ensin jaksaa opiskella. Niin me kokoomuslaiset olemme tehneet. Kun on sopiva koulutus, pääsee töihin ilman suhteita. t: kokkari

Voi kuule, on meillä työttömiä väikkärin tehneitä tohtoreitakin kortistossa. Aina vaan ei mene työelämä suoraviivaista putkea suoraan huipulle. Voi tapahtua epäonnisia asioita kenelle vaan, sinullekin. Ja voi sairastua, vammautua, menettää työkykynsä. Siinä sitä sitten mietitään kalliin koulutuksen kanssa kun mitään ei voi enää oman elantonsa eteen tehdä ja pienillä tuilla joutuu kitkuttamaan. 

Vierailija
85/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei liikaa keulisi menestyksellään. Näitä on nähty liian monta joilla pudotus ollut suuri. Vaatimattomuus on hyve ja kannattaa aina joku nöyryys muistaa. Menestys ei monestikaan ola vain omissa käsissä vaan Luojan ansiota. Kaikki ei ole pärjännyt koulussa vaikka on yrittänyt koska ei ole ollut kykyjä. Ja näitä ei aina voi harjoitella. Myöskään terveydelleen ei aina ole voinut mitään.

Vierailija
86/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja duunarit kuolisivat nälkään ilman työtäni ja paska on minulle tuttua työssäni

T. Kokoomuslainen

- kiitos vaan ei ole tarvetta hankkia " parempaa" työpaikkaa koska olen tyytyväinen työhöni.

- sinuakaan ei taida työnteko rasittaa kun joudat täällä istumaan?

Vierailija
87/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin maaseututaajamasta, kävin lukion huonoilla papereilla. Kaksi tutkintoa, ei juurikaan työttömänä. Asunut vuokralla, muuttanut monta kertaa pitkin suomea koulujen ja työn perässä. Yhtään mitään saanut koskaan millään suhteilla. Mitään myöskään saanut ilmaiseksi. Melkein nelikymppinen kun ostin ensimmäisen asunnon. Aina äänestanyt kokkareita. Nyt palkansaajien parhaassa prosentissa. Kasvatan perhettä ja ajan nurmikon.

Jos jää Kontulaan vuokrakopperoon valittamaan kohtaloa niin meneehän se aika silleenkin.

Luuletko olevasi onnellisempi kuin minä, joka olen elänyt 24 vuotta aikuiselämästäni vuokrakopperossa ja 21 vuotta työttömänä tukien varassa? En havittele materiaa ja minulla on vapaus tehdä mitä haluan.

Kyllä, luulen olevani onnellisempi. Mutta ei sun siitä kannata ottaa stressiä. Sulle kävi tolla lailla ja mulle tälla lailla.

Parasta nykyisessä elämässä on se että vähään aikaan ei ole kukaan tullut sanomaan että sun pitäisi tai olisi pitänyt tehdä jotenkin toisin. Eikä mun tarvii perustella enää mitään kenellekkään paitsi jos haluan kuten teen täällä juuri nyt.

Etkä edes kirjoittaa osaa. "Kenellekään", ilman kaksoiskonsonanttia, junttikokkare. Rikas persu olet. Onnekas sattuma ei ole sama kuin oma saavutus.

Pahoittelen kirjoitus virheitä, epäjohdon mukaista ilmaisua sekä muita kommentissa esiintyviä puutteita. Olen nimittäin tottunut tekemään kaiken ripeästi. Kasiluokalla olin 80-luvulla, muistaakseni. Nykyisin on vapaata melko reilusti, huomennakin, mutta toki aina ei ole ollut näin. Harmittaa jäädä aikanaan eläkkeelle.

Hyvää syksyä sinne Kontulaankin vai missä se koppero oli. Muistakaa äänestää.

Vierailija
88/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä puhelinmyyjäksi otetaan lähes kuka vaan suomenkieltä puhuva. Että selitykset sikseen.

Kerro mihin. Itse olen hakenut useisiin puhelinmyyjä paikkoihin (25v takana asiakaspalvelu ammatissa), niin kertaakaan en ole saanut edes haastattelu kutsua. Ja hetken päästä samat paikat uudestaan haussa. Nykyään kokemuksella ei näytä olevan mitään merkitystä työnantajille, vaan kun pitää olla se korkeakoulu tutkinto.

Vierailija
89/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on siitä outoja, että ne kävi koulunsa kunnolla, oppi jopa lukemaan ja sitten ne meni opiskelemaan ja hankki ammatin tai ainakin maisterinpaperit ja nyt ne luulee, että Suomessa muka kuka tahansa voi maksuttomaan peruskouluun ja saada siellä opetusta. Ehei, oppiminen on ollut niiden oma valinta, ei onnistu kaikilta.

Ja edelleen, saivat työtä suhteilla.

Vierailija
90/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja duunarit kuolisivat nälkään ilman työtäni ja paska on minulle tuttua työssäni

T. Kokoomuslainen

- sinuakaan ei taida työnteko rasittaa kun joudat täällä istumaan?

Kahvitauko.

Vierailija
91/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko olevasi onnellisempi kuin minä, joka olen elänyt 24 vuotta aikuiselämästäni vuokrakopperossa ja 21 vuotta työttömänä tukien varassa? En havittele materiaa ja minulla on vapaus tehdä mitä haluan.

Kyllä, luulen olevani onnellisempi. Mutta ei sun siitä kannata ottaa stressiä. Sulle kävi tolla lailla ja mulle tälla lailla.

Parasta nykyisessä elämässä on se että vähään aikaan ei ole kukaan tullut sanomaan että sun pitäisi tai olisi pitänyt tehdä jotenkin toisin. Eikä mun tarvii perustella enää mitään kenellekkään paitsi jos haluan kuten teen täällä juuri nyt.

Etkä edes kirjoittaa osaa. "Kenellekään", ilman kaksoiskonsonanttia, junttikokkare. Rikas persu olet. Onnekas sattuma ei ole sama kuin oma saavutus.

Pahoittelen kirjoitus virheitä, epäjohdon mukaista ilmaisua sekä muita kommentissa esiintyviä puutteita. Olen nimittäin tottunut tekemään kaiken ripeästi. Kasiluokalla olin 80-luvulla, muistaakseni. Nykyisin on vapaata melko reilusti, huomennakin, mutta toki aina ei ole ollut näin. Harmittaa jäädä aikanaan eläkkeelle.

Hyvää syksyä sinne Kontulaankin vai missä se koppero oli. Muistakaa äänestää.

Kuinka monessa muussa keskustelussa olet?

Vierailija
92/92 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on siitä outoja, että ne kävi koulunsa kunnolla, oppi jopa lukemaan ja sitten ne meni opiskelemaan ja hankki ammatin tai ainakin maisterinpaperit ja nyt ne luulee, että Suomessa muka kuka tahansa voi maksuttomaan peruskouluun ja saada siellä opetusta. Ehei, oppiminen on ollut niiden oma valinta, ei onnistu kaikilta.

Ja edelleen, saivat työtä suhteilla.

Ei ne kato muista enää tollasia. Sitä, kuinka se samettinen matto laitettiin siihen lätäkön päälle, ettei lapsiparalta pääse vahingossa kengät kastumaan. Tai sitä, että se työnantaja (iskän alainen) tuli kotoa hakemaan, kun oli aika mennä töihin. Sen siitä saa, kun lapsiparkaa kehutaan rajattomasti maasta taivaisiin. Tikku-ukon juuri ja juuri saa aikaan ja kuvittelee olevansa suurikin taiteilija. Koska äiskä sanoi niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän