Miksi kokoomuslaiset luulevat, että jokaiseen työhön pääsee noin vain?
Toki kun kaikki työpaikat on saatu suhteilla, niin ei ymmärretä sitä, että kaikkiin töihin ei noin vain pääse.
Kommentit (92)
Minulle esimerkiksi eräs kokoomuslainen sanoi, että mene töihin vaikka lääkäriksi. Eli ilmeisesti kokoomuslaiset ovat niin sivistyneitä, että luulevat että lääkäriksi pääsee noin vain.
Ne on siitä outoja, että ne kävi koulunsa kunnolla, oppi jopa lukemaan ja sitten ne meni opiskelemaan ja hankki ammatin tai ainakin maisterinpaperit ja nyt ne luulee, että Suomessa muka kuka tahansa voi maksuttomaan peruskouluun ja saada siellä opetusta. Ehei, oppiminen on ollut niiden oma valinta, ei onnistu kaikilta.
Ei pääse, pitää ensin jaksaa opiskella. Niin me kokoomuslaiset olemme tehneet. Kun on sopiva koulutus, pääsee töihin ilman suhteita. t: kokkari
Kyllähän ne tietävät ettei monikaan työllisty, mutta tämä hallitus haluaa leikata valtion menoja ja pitkällä tähtäyksellä tehdä valtiosta heikon. Orpon hallitus ei empatiaa tunne palkansaajia, sairaita eikä pienituloisia kohtaan. Heille vain varakkaat ovat ihmisiä, me muut jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on siitä outoja, että ne kävi koulunsa kunnolla, oppi jopa lukemaan ja sitten ne meni opiskelemaan ja hankki ammatin tai ainakin maisterinpaperit ja nyt ne luulee, että Suomessa muka kuka tahansa voi maksuttomaan peruskouluun ja saada siellä opetusta. Ehei, oppiminen on ollut niiden oma valinta, ei onnistu kaikilta.
Mistä kaikki akateemiset työttömät tulevat, jos tuo pitää paikkansa?
Entä ne, joilla on useampi ammatti ja yo-tutkinto, joilla luulisi työllistyvän lennosta, mutta eivät vain kelpaa?
Miksi firmat tuhlaavat aikaansa ja rahaa rekryrituaaleihin, jotka eivät johda mihinkään? Miksei tavalliseenkaan työhön pääse, paitsi jonon ohi?
Sitä mantraa orpo toistaa toistaa toistaa. Sen tajuntaan ei mahdu kuin yksi opetettu hokema. Sen pakko olla mielisairas, ei mitään käsitystä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, pitää ensin jaksaa opiskella. Niin me kokoomuslaiset olemme tehneet. Kun on sopiva koulutus, pääsee töihin ilman suhteita. t: kokkari
Leuhka 💩.
Kyllä puhelinmyyjäksi otetaan lähes kuka vaan suomenkieltä puhuva. Että selitykset sikseen.
Muodollisesti pätevät, koulutetut mutta ihmisinä alalle sopimattomat pikkupomot tms ovat työelämän suuri rasite.
Paperit voivat olla kunnossa mutta muu ei ole.
Itse olen päässyt ilman suhteita yli 10 työpaikkaan ja harjoitteluun. Aloitin kahvilan tiskarina teininä ja nyt olen asiantuntijatöissä.
Vaatii kyllä paljon sinnikkyyttä ilman suhteita, olen nimittäin saanut myös lukuisat pakit, lähettänyt kymmeniä tai ehkä satoja työhakemuksia, joihin en ole edes saanut vastausta. Monista haastatteluista saanut pakit.
En vaan ole luovuttanut. Olen näyttänyt cv:tä ja työhakemusta kavereille ja tutuille, ja pyytänyt palautetta. Olen pyytänyt työhaastattelijoilta palautetta. Olen harjoitellut haastattelutilanteita kaverin kanssa. Lisäksi olen muuttanut töiden perässä.
Yhtään työtä en ole suhteilla saanut.
- Kokkari 43 v.
Yksikään hallitus ei tee mitään ikäsyrjinnän kitkemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen päässyt ilman suhteita yli 10 työpaikkaan ja harjoitteluun. Aloitin kahvilan tiskarina teininä ja nyt olen asiantuntijatöissä.
Vaatii kyllä paljon sinnikkyyttä ilman suhteita, olen nimittäin saanut myös lukuisat pakit, lähettänyt kymmeniä tai ehkä satoja työhakemuksia, joihin en ole edes saanut vastausta. Monista haastatteluista saanut pakit.
En vaan ole luovuttanut. Olen näyttänyt cv:tä ja työhakemusta kavereille ja tutuille, ja pyytänyt palautetta. Olen pyytänyt työhaastattelijoilta palautetta. Olen harjoitellut haastattelutilanteita kaverin kanssa. Lisäksi olen muuttanut töiden perässä.
Eikö yhtään hävetä? Itse en pystyisi mitenkään olemaan tuollainen kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Noinkin voi käydä, mutta kaikille ei vain löydy työtä. Työpaikat eivät osaa enää rekrytä. Työkkäri ei välitä työpaikkoja. Työt ovat piilossa.
Oma aikuinen lapsi sai työtä jossa yleni, kun hänen _miehensä_sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Valittivat työvoimapulaa, julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään työtä en ole suhteilla saanut.
- Kokkari 43 v.
Synnyit kai valmiiksi oikeaan paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhtään hävetä? Itse en pystyisi mitenkään olemaan tuollainen kynnysmatto.
Parempi matto kuin mato.
Lähdin maaseututaajamasta, kävin lukion huonoilla papereilla. Kaksi tutkintoa, ei juurikaan työttömänä. Asunut vuokralla, muuttanut monta kertaa pitkin suomea koulujen ja työn perässä. Yhtään mitään saanut koskaan millään suhteilla. Mitään myöskään saanut ilmaiseksi. Melkein nelikymppinen kun ostin ensimmäisen asunnon. Aina äänestanyt kokkareita. Nyt palkansaajien parhaassa prosentissa. Kasvatan perhettä ja ajan nurmikon.
Jos jää Kontulaan vuokrakopperoon valittamaan kohtaloa niin meneehän se aika silleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin maaseututaajamasta, kävin lukion huonoilla papereilla. Kaksi tutkintoa, ei juurikaan työttömänä. Asunut vuokralla, muuttanut monta kertaa pitkin suomea koulujen ja työn perässä. Yhtään mitään saanut koskaan millään suhteilla. Mitään myöskään saanut ilmaiseksi. Melkein nelikymppinen kun ostin ensimmäisen asunnon. Aina äänestanyt kokkareita. Nyt palkansaajien parhaassa prosentissa. Kasvatan perhettä ja ajan nurmikon.
Jos jää Kontulaan vuokrakopperoon valittamaan kohtaloa niin meneehän se aika silleenkin.
Luuletko olevasi onnellisempi kuin minä, joka olen elänyt 24 vuotta aikuiselämästäni vuokrakopperossa ja 21 vuotta työttömänä tukien varassa? En havittele materiaa ja minulla on vapaus tehdä mitä haluan.
Ne luulee että kaikille muillekin isi ja äiti antaa "työpaikan" omassa osaehtiössään missä "työ" on merkkilaukkujen ostoa, somepostaamista ja julkkisten deittailua.