Hei, onko täällä joku joka ymmärtää silmäsairauksista jotain?
Minua on jäänyt häiritsemään se, että hieman yli 20v vasemman silmäni näkö huonontui huomattavasti. En käytä laseja koska en pysty tottumaan niihin, tulee valtava pahoinvointi.
En koskaan tajunnut kysyä mistä tällainen johtuu?
Kommentit (17)
Lasit on vääränlaiset, jos aiheuttaa pahoinvointia. Oletko ostanut ne marketista?
Et ole lääkärissä käynyt ollenkaan?
Joo, mä ymmärrän
hakeutua silmälääkärille jos näössä on vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko näkökentässä peittävä läiskä?
Ei ole, näkö on vain yleisesti ottaen huono. Kun peitän oikean silmän, en näe tätä tekstiä koneeltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, näkö on vain yleisesti ottaen huono. Kun peitän oikean silmän, en näe tätä tekstiä koneeltani.
kaihia. ei mulla muuta tuu mieleen
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä ymmärrän
Hassu. Minä hakeuduin ja sain lasit. Lääkäri itsekin sanoi että on mahdollista että en pysty käyttämään niitä kun silmien näköero on niin iso. Aivot korjaa tilannetta sen verran että laseille ei ole tarvetta.
Menet silmälääkärille.
terv näkövammautuva ihminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä ymmärrän
Hassu. Minä hakeuduin ja sain lasit. Lääkäri itsekin sanoi että on mahdollista että en pysty käyttämään niitä kun silmien näköero on niin iso. Aivot korjaa tilannetta sen verran että laseille ei ole tarvetta.
kortti pois ja silmälappu :D
Ei minulla ole mitään tarvetta tehdä asialle mitään. Tilanne on lääkärin toteama, ja siihen on lasit. Olen myöhemmin vain kuullut kysymyksiä, että mistä tuo dramaattinen toisen silmän näön huonontuminen oikein johtui parikymppisenä. En tiedä. Vielä yläasteella molemmat silmät oli ok.
Kyseessä voi olla esim vaikea hajataitto ja luperat sarveiskalvot joka tekee lähi ja laukonäön epätarkakaksi
Yhden silmän näön huonontuminen, nuorella tai vanhalla, ei ole normaalia.
Ootko tehny silmä jumppaa ja katsonu horisonttiin ja hankkinu silmä relaxantteja. Luteiini ja mustikka auttaa silmä ongelmiin.
Oletko kokeillut silmälaseja eri tilanteissa? Eli niin, että käytät laseja vain lukiessa? Tai käytät niitä vain liikkuessa?
Luulen, että sulla on + toisessa silmässä, jos kerran et näe toisella silmällä lukea.
Vaaranahan tossa on se, että aivot jättävät huonomman silmän käyttämättä, jolloin voi kehittyä ns. lazy eye ja silmä alkaa karsastamaan ajan myötä.
Ja kokeilisin vielä kakstehojakin, niin voi olla, että se on se ratkaisun avain tilanteeseesi.
Kannattaa tosiaan kysellä vauvapalstalta ja kiertää optikot ja silmälääkärit kaikaa.