Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipomomyymälän pullat ja munkit maksavat 3.50 euiroa!

Vierailija
30.08.2023 |

Kertoo tämä uutinen!
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6174626
Kahvi ja munkki yhteensä 6 euroa.

Aivan päättömäksi menneet nämä hinnat. Muistan kun lapsena lähimyymälän munkit olivat tarjouspäivänä 50 penniä eli saman, minkä sai yhdestä palautuspullosta, eivätkä normaalipäivänäkään kauheasti kalliimpia.

Onko hintataso muualla maassa vielä järkevä?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää jaloillaan ja myös kommentoida jos hinnat törkeitä. Näin itse teen. En osta mitään, missä mielestäni hinta on törkeä. Annan myös kovaan ääneen palautetta hinnoista. Tehkää muut samoin. Markka-aikaan kaikki oli halvempaa. Euro on suuri kusetus.

Alapeukuttaja LAMPAAT haluavat maksaa ylihintaa. En yhtään ihmettele, Suomihan on täynnä hölmöläisiä. En itse lukeudu näihin hölmöläisiin vaan minulla on aivot.

Vierailija
82/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arnoldsissa munkki 4,40e. Hyväähän se on, mutta jäi ostamatta kun ohi kävelin.

Onko tuo vain yksi kappale? En ostaisi tuolla hinnalla itsekään ja ihmetyttää kuka ostaa. 2 euroa vielä ymmärrän joten kuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä niin ottaa päähän, kun ihmiset kertoo että kahviloiden hinnat alkaa olla liian kalliita?

Kyllä me kaikki tiedetään verot ja kulut ja sähköt ja tellit ja vellit ja ihan kaikki.

Ja kyllä, leivon parempaa itse kotona, ja teen paremman makuista kahvia kuin yksikään suodatinkahvipannullinen missään suomalaisessa paikassa.

Ja kyllä, jätän menemättä kahviloihin. Minullakin on nousseet kulut, ja niiden lisäksi omat standardit joiden mukaan ostan palvelut tai en osta.

Turha sitten taas itkeä että "suomalaisille ei kelpaa ja suomalaiset ei tajua". Kun itse ette tajua vieläkään, että suomalaisille on tullut raja vastaan siinä, miten paljon halutaan keskivertopullasta maksaa.

Peiliin katsomisen paikka yrittäjillä.

Vierailija
84/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä automaattinen laskin jonka avulla jokainen voi muuntaa lapsuutensa markat vastaamaan nykyeuroja inflaation kera.

https://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html

Vierailija
85/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivero päälle vielä niin loppuu se munkkien syöminen ja lihominen.

Vierailija
86/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loputtomiin kahvila- ja ravintolapalveluja tarjoavat yrittäjät ei voi nostaa hintojaan vaikka heillä onkin niitä pakollisia vuokra- henkilöstö ym kuluja.

Käytiin viikonloppuna ketjukahvilassa jonka suodatinkahvi ja pieni (siis todella pieni) pala juustokakkua maksoi yhteensä 12,50 €. Aivan törkeää rahastusta!

Missä? Ristiin rastiin Suomessa käyty tänäkin kesänä kahvilla ja kakulla mutta tommosta hintaa en ole vielä nähnyt. Tyypillisimmin maksaa kahvi ja kakkupala 7-9 euroa mikä on iso summa sekin.

Vierailija
87/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän leipureita, että on maksuja ja toimeen pitää tulla. Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu, kun itse maksumiehenä ja ei viittis liikaa maksaa. Samaan aikaan kahvilan pitäjä voi olla vaikeuksissa taloudellisesti. Ehkä minäkin voisin jonkunlaista hyväntekeväisyyttä tehdä ja ostaa pullan, jos toisenkin.

Vierailija
88/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostaa suoraan tilalta vaikka nautaa niin se on halvempaa mitä kaupassa

Se on itseasiassa päinvastoin maataloustuen takia, kaupasta saat halvemmalla kuin tuottajalta.

Tuottaja saattaa myydä halvalla vaikkapa kananmunia mitkä eivät kelpaa kaupoille muuten kalliimpaa.

Vierailija
89/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artesaani jutut maksaa, et saa myöskään Goodyear kokin valmistamaa ateriaa Lidlin maksalaatikon hinnalla.

Juu juu, mutta kun taviskahvilan tavistuotteetkin hinnoitellaan nykyään artesaanihinnoilla. Sitä en kerta kaikkiaan hyväksy kun suodatinkahvi ja suolainen/makea syötävä siinä kyljessä maksaa yli kymmenen euroa. 

Taviskahvilankin pitää maksaa verot, vuokrat ja palkat. 

Jotain outoa on siinä, jos lähiön ylijäämäliiketilasta ulos myytävä tuote on hinnoiteltu samoin kuin Esplanadin parhoilla paikalla (vuokrat kymppitonneja/kk) olevan kahvilan pöydässä syötävä tuote.

Vierailija
90/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Sitä päivää odotan kuola valuen kun kahvilat myy sillä hinnalla joka asiakkaan mielestä olisi silleen niinku järkevä ja jonka niinku suostuis maksamaan 😁

Ärrä myy ihan sopuhintaan edelleen.

Vierailija
91/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artesaani jutut maksaa, et saa myöskään Goodyear kokin valmistamaa ateriaa Lidlin maksalaatikon hinnalla.

Juu juu, mutta kun taviskahvilan tavistuotteetkin hinnoitellaan nykyään artesaanihinnoilla. Sitä en kerta kaikkiaan hyväksy kun suodatinkahvi ja suolainen/makea syötävä siinä kyljessä maksaa yli kymmenen euroa. 

Jotain outoa on siinä, jos lähiön ylijäämäliiketilasta ulos myytävä tuote on hinnoiteltu samoin kuin Esplanadin parhoilla paikalla (vuokrat kymppitonneja/kk) olevan kahvilan pöydässä syötävä tuote.

Kaikilla on erilainen kulutustaso jospa kahvilanpitäjällä on vaikkapa Floridassa kakkosasunto missä lomailee 😊

Vierailija
92/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on erilainen kulutustaso jospa kahvilanpitäjällä on vaikkapa Floridassa kakkosasunto missä lomailee 😊

Joku pärjää tonnilla hyvin kuukaudessa toisella ei tahdo kymppitonni kuukaudessa riittää eli meitä on moneen ja jokaiseen junaan 😁😆

Vierailija
93/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap. Jos sinulle ei ole varaa tai halua maksaa tuollaisia hintoja, niin älä käy leipomossa. Hyvin yksinkertaista.

Ap täällä. Varaa olisi, koska on kymmeniä tuhansia tilillä (ei muuten olisi, jos jatkuvasti ostelisin tuotteita hintaa miettimättä), mutta enpä tosiaan menekään, vaikka otsikon näkeminen herätti mielenkiinnon uutta tehtaanmyymälää kohtaan.

Mutta olkoon tämä vinkki jollekulle pienyrittämistä harkitsevalle, muistakaa kohtuullinen hinta niin eiköhän niitä asiakkaita löydy, hinnat kattoon ja seuraus voi olla, että yleisö kävelee liikkeen ohi.

Vierailija
94/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap. Jos sinulle ei ole varaa tai halua maksaa tuollaisia hintoja, niin älä käy leipomossa. Hyvin yksinkertaista.

Ap täällä. Varaa olisi, koska on kymmeniä tuhansia tilillä (ei muuten olisi, jos jatkuvasti ostelisin tuotteita hintaa miettimättä), mutta enpä tosiaan menekään, vaikka otsikon näkeminen herätti mielenkiinnon uutta tehtaanmyymälää kohtaan.

Mutta olkoon tämä vinkki jollekulle pienyrittämistä harkitsevalle, muistakaa kohtuullinen hinta niin eiköhän niitä asiakkaita löydy, hinnat kattoon ja seuraus voi olla, että yleisö kävelee liikkeen ohi.

Toisaalta yrittäjän suurin virhe on myydä ammattitaitonsa liian halvalla, sellainen on yleensä entinen yrittäjä 😁

Vierailija
95/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää jaloillaan ja myös kommentoida jos hinnat törkeitä. Näin itse teen. En osta mitään, missä mielestäni hinta on törkeä. Annan myös kovaan ääneen palautetta hinnoista. Tehkää muut samoin. Markka-aikaan kaikki oli halvempaa. Euro on suuri kusetus.

Alapeukuttaja LAMPAAT haluavat maksaa ylihintaa. En yhtään ihmettele, Suomihan on täynnä hölmöläisiä. En itse lukeudu näihin hölmöläisiin vaan minulla on aivot.

Huonosti ne sinun aivot toimii. Kuulut varmasti niihin, jotka haluaisi itselleen isompaa palkkaa ja itket hintojen suuruutta. Et ymmärrä, ettei muut halua tehdä töitä ilmaiseksi, jottei sinun tarvi maksaa juuri mitään tuotteista/palveluista

Vierailija
96/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan tie. Siksi on kallista, kun pitää verottaa ja rahastaa yrittäjiä ja työtä tekevää kansaa. Miksikäs muuten näin olisi.

Myisin minäkin hyviä pullia eurolla, jos ei tarvisi samalla olla laillisen mutta epäeettisen ryöstön kohde.

Vierailija
97/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti ne sinun aivot toimii. Kuulut varmasti niihin, jotka haluaisi itselleen isompaa palkkaa ja itket hintojen suuruutta. Et ymmärrä, ettei muut halua tehdä töitä ilmaiseksi, jottei sinun tarvi maksaa juuri mitään tuotteista/palveluista

Itse ainakin haluan että saan kokoajan paljon rahaa ja muut maksaa myös verot kunhan verot ei kosketa minua! 😁😆

Vierailija
98/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen linkistä: "Leipomomyymälän vitriinissä on täytettyjä leipiä, brownseja ja raparperi- sekä banaalimustikkapiirakkaa. Myydyin tuote on kuitenkin munkki. Niitä valmistetaan Räsäsen mukaan muutama sata päivässä."

Naurut banaalimustikkapiirakalle. Joka tapauksessa. Muutama sata munkkia, pelkillä munkeilla tulee siis toista tonnia rahaa sisään joka päivä ja kaikki muut tuotteet tietty päälle, kyllä siitä jo irtoaa jonkin verran opiskelijatyttöjen kympin tuntipalkkaan.

Vierailija
99/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun joka jutussa tarvii maksimoida hyöty. Eiköhän nämäkin monet hinnan nostelijat kokeile kepillä jäätä, että vieläkö menee kaupaksi. Se vaan voi olla, ettei palaavia asiakkaita ole niin paljon jos kokevat hinnat kalliiksi. Trendit on trendejä mutten sen takia viittisi itse köyhtyä.

Vierailija
100/102 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilahinta. Hieman harhaanjohtava on otsikko, kun puhutaan kahvilasta.

Jokainen voi äänestää jaloillaan ja yrittäjä voi määritellä hinnan, jolla tuotteita myy.

Kuusi euroa kahvista ja kunnon munkista. Ei kuulosta nykypäivänä omasta mielestäni pahalta. Tuossa lähimmässä espressohousessa käyn silloin tällöin. Ja tuolla hinnalla sieltä ei saa edes pientä perussuodatin kahvia ja chocolate chip cookieta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme