Leipomomyymälän pullat ja munkit maksavat 3.50 euiroa!
Kertoo tämä uutinen!
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6174626
Kahvi ja munkki yhteensä 6 euroa.
Aivan päättömäksi menneet nämä hinnat. Muistan kun lapsena lähimyymälän munkit olivat tarjouspäivänä 50 penniä eli saman, minkä sai yhdestä palautuspullosta, eivätkä normaalipäivänäkään kauheasti kalliimpia.
Onko hintataso muualla maassa vielä järkevä?
Kommentit (102)
Ymmärtääkseni kenenkään ei ole pakko ostaa munkkia ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Voi että kun keksitkin nokkelan ja omaperäisen kommentin!
Vierailija kirjoitti:
Munkit ja pullat pitäisi kieltää.
Mitä kahvileipää leipomot myisivät? Kaalipasteijoita?
Arnoldsissa munkki 4,40e. Hyväähän se on, mutta jäi ostamatta kun ohi kävelin.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että yksikään leipomonpitäjä on miljonääri. Ilmeisesti täällä monikaan ei ymmärrä kuinka paljon kuluja yksityisyrittäjällä on.
Jokainen voi laittaa ihan itse perustaa leipomon ja myydä mukkeja 50c hintaan. Katsotaan sitten kauanko yritys pysyy pystyssä.
Olen töissä leipomossa ja kyllä nämä omistajat ovat käytännössä miljonäärejä.
Meillä kahvi ja munkki maksaa yhteensä 3,70€.
En viitsi kertoa missä päin Suomea, mutta ei ole pääkaupunkiseutu.
On kyllä hinnoissaan. Itselle semmoinen pari euroa kahvi tai pulla on kohtuullista. Ihmettelen jos asiakkaita riittää korkeilla hinnoilla. Itsekin suosin kauppojen tarjontaa esim pikku makean nälkään kaupasta pussi gifflar pågen kanelinyyttejä. Kahvia en ookaan juonut jo muutamaan kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista.
Voi että kun keksitkin nokkelan ja omaperäisen kommentin!
En keksinyt itse. Mutta kiitos kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Arnoldsissa munkki 4,40e. Hyväähän se on, mutta jäi ostamatta kun ohi kävelin.
Mikähän järki laittaa munkin hinnaksi yli 4e? Kaupasta saa samaan hintaan ison pitkon herkkua esim kääretortun ja varmasti yhtä hyvää. No ehkä ne myyntitulot paljastaa sen onko hinta asiallinen, mutta epäilen kylläkin.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä hinnoista vinkumista. Jokainen voi ihan itse päättää haluaako maksaa tuotteesta, oli se nyt mikä tahansa, pyydetyn hinnan. Jos noilla hinnoilla riittää asiakkaita, niin kahvila on hinnoitellut tuotteet oikein. Jos asiakkaita ei ole riittävästi, tulee tehdä korjaavia liikkeitä.
Leivo tai paista munkkisi itse ja keitä kahvisi yksin luukussasi. Yhdestä 5 euron paketista saa noin 50 kupillista kahvia. Näennäissäästösi on huomattava, mutta miljööstä ja seurasta sekä tarjoilupalveluista tiskauksineen täytyy maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaisit itse leipomomyymälän, jakelisitko pilkkahintaan pullakahveja ihmisille?
Yleensä "tehtaanmyymälässä" tuotteet ovat halvempia kun tukku- ja jälleenmyyjäketjun toisessa päässä olevassa liikkeessä, rahastavia välikäsiä kun jää pois. Mutta ei näköjään tässä.
Tehtaanmyymälöissä hinnat on usein kalliimmat kuin sen lähellä olevassa marketissa. Meillä on yksi leipomo ihan lähellä, käytiin sieltä leipiä usein, mutta nykyään ei juurikaan kannata. Sämpylöitä saa hieman halvemmalla kuin läheisessä hypermaketissa, mutta osa leivistä on kalliimpia ostaa leipomosta, muutaman saa samaan hintaan kuin marketista.
Samanlaisia kokemuksia on ollut muutaman muunkin leipomon tehtaanmyymälästä jo vuosia sitten.
Eihän koko aiheessa muuta pointtia ole kuin ap:n perspektiivi!
"Muistan kuinka lapsuudessani..."
Voi herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkit ja pullat pitäisi kieltää.
Mitä kahvileipää leipomot myisivät? Kaalipasteijoita?
Leivoksia, kakkusiivuja, wienereitä ja croissantteja, kun niitä ei pidä kieltää. 😋Erilaisia suolaisia piirakoita ja pasteijoita on myöskin kaupan.
Ja 6e on paljon vuonna 2023?
Noh. Ei se kyllä ole.
Tää kahviloiden taivasteluketju on 1 vauvan vakioaiheita.
-kahvilat on kalliita
-tehkää kaikki itse
-kaupasta saa halvemmalla
-yrittäjät riistää
-eipäs riistä vaan kaikki on kallistunut
-perusta itte kahvila jossa kaikki maksaa 2e
Siinä yhteenveto menneistä ja tulevista kommenteista niin voitte säästää aikaa ja mennä muualle!
Vierailija kirjoitti:
Leipomo kahvilassa pitäisi olla halvemmat hinnat. Käyn joskus sellaisessa ja itse leipomo muutamien metrien päässä. Korvapuusti 3,10 joka aiemmin maksanut vähän yli 2 euroa
Opettelisit yhdyssanat, ne opetettiin muille koulussa jo ala-asteella.
Vierailija kirjoitti:
Olisi niin kiva joskus istahtaa ihan vain pullakahville ostosten lomassa. Veren sokeri nousisi ja jaksaisi paremmin raahustaa kotiin raskaiden ruokakassien kanssa. Mutta noi järkyt hinnat. Näillä hinnoilla asiakkaat katoavat ja keittelevät sitten ite leivoskahvit kotona.
Kannattaisi nyt tulla vähän asiakkaita vastaan. Vaikka joku "Happy hour" 🥯🥐🍰🥧💕
No nyt kannatta jonkun (muun) tarttua tähän loistavaan liikeideaan, ja vessa tarjolle myöskin ilmaiseksi!!!!
Halpaajahyvää kirjoitti:
On kyllä hinnoissaan. Itselle semmoinen pari euroa kahvi tai pulla on kohtuullista. Ihmettelen jos asiakkaita riittää korkeilla hinnoilla. Itsekin suosin kauppojen tarjontaa esim pikku makean nälkään kaupasta pussi gifflar pågen kanelinyyttejä. Kahvia en ookaan juonut jo muutamaan kuukauteen.
Niin sinne S- ryhmän ja Keskon miljönäärien laariin ei haittaa kantaa rahaa mutta pienyrittäjän leipomon "sikariistäjä-omistajalle" ei kyllä viedä?
Ihmiset on niin hirveän tyhmiä.
Taviskahvilankin pitää maksaa verot, vuokrat ja palkat.